![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het had moeten zijn : 'merely due to intelligence and personality of the Belgian royals'. U weet toch ook dat die royals gewoon weg domme kloten zijn, of durft u hun academisch parcours zelf niet te analyseren. Wat mijn partijke in dit gesprek komt doen weet ik niet. Ik heb geen partijke. Ik maak ook niet deel uit van dat ridicuul en onbenullig blubberpartijke dat gij beladen onder schaamte verlaten hebt. Verder toch nog even verduidelijken dat ik niet in Laken wil komen. Voor geen geld ter wereld : liever ga ik naar een echt circus dan het handje te moeten schudden van een kudde royale bosapen. U hoeft zich dus niet bedreigt te voelen in uw rol van hofnar die u overigens schitterend vervult ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te schelden. Ook niet op (misschien tijdelijk) gebande schelders. Peter Johan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De koning staat *scheldwoord naar keuze* zijn godganse leven recht in de politiek. En dan de nodeloze vergelijking met een president om het mooi af te ronden. Citaat:
Citaat:
Waar haalt de auteur het trouwens vandaag dat een koning populair zou zijn bij de bevolking? Volgens mijn cijfers vertrouwde in de 2de helft van de jaren '90 maar 45,7% van de Vlaamse bevolking de koning. (bron: Vlaamse Surveys van de 2de helft van de jaren '90) Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Geen enkel tegenargument, dan 'ik ben tegen de Koning'. De Koning is symbool van de Natie (cf. tegenstelling Bart Somers-Albert) en geen politicus. Hij bouwt een schat aan ervaring op, is ervoor opgeleid en is werkzaam in vele domeinen waar hij aanzien geniet. Live with it.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8845 Dat uw nu weer van voren af begint, heb ik juist vandaag een artikeltje over geschreven. http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9218 Dat gecombineerd met uw inhoudsloos gescheld op dit forum (hoer etc, heb meermaals blauwe knop gebruikt), en uw fundamenteel fascistische houding, maakt dat u uw ware aard heeft laten zien. Gelukkig maakt uw soort geen kans in het ernstige politieke bedrijf, en zal de evolutie uw fanatieke haat uitwissen.
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 deelnemer aan het politieke leven => politieker, staatsman Citaat:
Enkele argumenten tegen de monarchie: 1) Het is ondemocratisch: de koning wordt immers niet verkozen door het volk en het volk kan zich op geen enkele wijze uitspreken over het al dan niet aanhouden van de monarchie en nog veel minder over wie die functie toe moet komen. 2) Het gaat in tegen de gelijkheidsbeginselen: tenzij men uit het juiste gat is komen gevallen, kan men namelijk de functie van monarch nooit verwerven. 3) De monarchie kost de bevolking handenvol geld (+/- 10miljoen euro per jaar) en dit terwijl de functie van koning al maar minder en minder zinvol wordt. Daarenboven zijn er geen rationele argumenten pro de monarchie.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9218
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, dit is geen politiek meer. Blauwe knop (.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gigolo !!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Idealen bereik je met compromissen en deals. Niet met koppig gebeunhaas ! L'union fait la force, n'est-ce pas ? Of drijf je liever boven op de tonen van 'Je maintiendrai" ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fameuze 'argumenten' zijn er dan eindelijk....
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() So what? De VS hebben twee eeuwen en meer traditie van het verkiezen van een president. maar ge kunt toch niet zeggen dat ze daar slechter op geworden zijn? (Nu ja, Bush is een slecht voorbeeld ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En een president zou niet zoiets kunnen? En dit is een argument dat nergens op slaat want als er morgen een Hitler opduikt, sjot die de koning gewoon buiten en zet hem tegen de muur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Voila. Nu vraag ik me nog steeds af waar die argumenten blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() HET PLEIDOOI VOOR DE ABSOLUTE MONARCHIE
Een absolute monarch, als levend symbool van de Natie is makkelijker te identifiëren dan een Grondwet of ideologie. De waardigheid en het prestige van een absolute monarch verhogen de Status van een Natie. De absolute monarch staat boven de politiek, daar hij geen verantwoording aan een partij moet afleggen of aan een groepering; hij is tevens niet geremd door zakelijke groeperingen die een presidentscampagne financieren. Een absolute monarch is zonder uitzondering meer populair dan een uitvoerende president, die verkozen kan worden door minder dan 50% van de bevolking en dus maar de helft van de bevolking vertegenwoordigt. Een absolute monarch is van geboorte af opgeleid om de Staat te besturen. Het volk weet wie hem zal opvolgen, hetgeen de Natie een onomstootbare continuïteit en stabiliteit. Verkozen presidenten zijn meer bezig met hun politieke carrières, macht en kunnen (zoals in Brazilië) hun tijdelijke ambt aanwenden om zichzelf te verrijken. Absolute monarchen zijn niet onderhevig aan de corruptie die tijdelijke presidenten ondervinden. Een absolute monarch blikt terug op eeuwen van traditie en kijken vooruit naar het welzijn van de Natie onder hun opvolger. Wegens hun natuur besteden verkozen presidenten veel aandacht aan de verwezenlijkingen van hun voorgangers ongedaan te maken en niet met het pad te effenen voor hun opvolgers. Met Monarchen geldt net het tegenovergestelde: Zij verstevigen immers de basis door hun voorgangers gelegd en bouwen zo aan de weg voor hun opvolgers. Een langdurig-regerende absolute monarch kan een schat van ervaring voorleggen aan tijdelijke in ambt zijnde politici. Zo?n lang-regerende absolute monarch kan overambitieuze politici de pas afsnijden en politici met minder vertrouwen aanmoedigen. De realiteit is vaak het omgekeerde van de theorie: de absolute monarch kan de beste raadgever zijn van een Eerste Minister. Door het behouden van vele constitutionele machten, of door, tenminste hen aan anderen te ontkennen staat de absolute monarch garant tegen een militair of civiel dictatorschap. Sir Winston Churchill heeft gezegd dat wanneer de Keizer in 1918 niet was afgetreden Hitler niet aan de macht kon komen of ze zeker niet kon behouden. Een absolute monarch, of een lid van de Koninklijke familie kan betrokken worden in vele zaken die aan politici ontzegd worden. Geholpen door zijn nabije Familie kan een absolute monarch een hoop taken uitvoeren alsook publieke engagementen- ceremonieel, ivm welzijn en omgeving, menslievendheid etc. die een president nooit zou moeten doen en aan wie een ceremoniële president geen decorum geven zou. Wij hebben een unieke vrijdom van eeuwen verworven onder de absolute monarchie die onze Christelijke manier van leven gewaarborgd heeft en een erfenis, ongeëvenaard in de wereld. Het is onze plicht te verzekeren dat deze aan toekomstige generaties overgeleverd wordt.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Bij absolute monarchen zijn er helemaal geen politici om de pas af te snijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, S., kan je me even uitleggen waarom je die teskst copy-pasted, zonder er zelf iets bij te zeggen?
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |