Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 21:09   #61
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor ik heb het over zowel de verkiezingen van 2000 als die van 2004. Beide keren riep Fox News Bush voorbarig tot winnaar uit. In 2000 was dit weliswaar het strafst aangezien de resultaten van Florida (die bepalend waren) nog lang niet bekend waren. Maar Fox News was de enigste zender die dat deed. De andere deden ook wel uitspraken over wie er waarschijnlijk had gewonnen, Fox News liet het uitschijnen alsof het definitief was toen dit nog alles behalve geweten was.
In beide gevallen had Fox dus gelijk. In Florida in 2000 heeft Fox Bush als winnaar uitgeroepen toen de stembussen gesloten waren in tegenstelling tot andere TV-stations die toen er nog gestemd kon worden de staat aan Gore toewezen. Men is het er in de VS over eens dat dit laatste de republikeinen in de zgn. panhandle een hoop stemmen gekost heeft.

Misschien in het vervolg uw informatie ook eens van een ander dan het VRT-kanaal betrekken want om objectiever te zijn dan hun is niet veel moeite nodig. De manier waarop zij verslag over de verkiezingen in de VS uitbrengen is een mooie illustratie hiervan.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 22:45   #62
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ongetwijfeld weer een grote overdrijving.
Neen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 07:54   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de VS is er een onderfinanciering van het publieke onderwijs en de publieke gezondheidszorg. Ik veronderstel dat je daarvan op de hoogte bent.
Er zijn natuurlijk privé-scholen en -ziekenhuizen waar alles prima loopt. Voor zij die het zich kunnen veroorloven, that is.
In ziekenhuizen als het Walter Reed hospitaal logeren de gestoorde en verminkte veteranen tussen de ratten en de kakkerlakken.
Onzin.
Wat niet wil zeggen dat alle scholen en ziekenhuizen daar 100% in orde zijn, maar dat zijn uitzonderingen en dit bestaat overal ter wereld.

Citaat:
Quasi alles wat in Irak geïnvesteerd, verkocht of geleverd wordt door de VS, verloopt via Halliburton of haar voormalige dochter KBR. Dat gebeurt via contracten die onderhands worden gegeven, miljarden bedragen en waar veel corruptie en geknoei aan te pas komt.
Voor sommigen, zoals de voormalige CEO van Halliburton, Dich Cheney levert dat gigantische winsten op. Daarover gaat de oorlog, net zoals die in Afghanistan: winst voor sommigen op de kap van velen.

In het kapitalisme is dat zeer eerbaar.
Propaganda bullshit.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 maart 2007 om 07:55.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 08:24   #64
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Propaganda bullshit.
Wat een argumentatie, wat een woordenschat, wat een onnavolgbaar logisch geweld, wat een dialectisch spel, getuigend van kennis van feiten en processen, ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 10:30   #65
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Ik sta weeral eens versteld van je sterke argumentatie!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 10:31   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Defensie is altijd prioriteit.
De oorlog in Irak heeft niets met defensie te maken.
Oud 14 maart 2007, 10:35   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geallieerde troepen zijn er met toestemming van de iraakse regering die perfect weet dat ze het (voorlopig) niet zonder kan.
De VS heeft de Iraakse regering geïnstalleerd. Dan is het niet moeilijk om er met hun toestemming te blijven natuurlijk. Bezetting dus.
Oud 14 maart 2007, 10:52   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
In beide gevallen had Fox dus gelijk. In Florida in 2000 heeft Fox Bush als winnaar uitgeroepen toen de stembussen gesloten waren in tegenstelling tot andere TV-stations die toen er nog gestemd kon worden de staat aan Gore toewezen. Men is het er in de VS over eens dat dit laatste de republikeinen in de zgn. panhandle een hoop stemmen gekost heeft.

Misschien in het vervolg uw informatie ook eens van een ander dan het VRT-kanaal betrekken want om objectiever te zijn dan hun is niet veel moeite nodig. De manier waarop zij verslag over de verkiezingen in de VS uitbrengen is een mooie illustratie hiervan.
Onzin, men is het er vooral over eens dat die verkiezingen alles behalve eerlijk zijn verlopen. Je bent waarschijnlijk vergeten dat de hertellingen werden geweigerd? Of Fox News dus gelijk had zullen we nooit weten... Fox News is een pure pro-Bush propagandazender. Grappig dat uw kritische benadering van de ene zender plaats maakt voor de totale kritiekloze benadering van de andere. Het is je waarschijnlijk ook ontgaan dat ik mij nergens heb uitgesproken over de neutraliteit van de VRT. Of over de informatiebronnen die ik gebruik for that matter.
Oud 14 maart 2007, 10:54   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Wat niet wil zeggen dat alle scholen en ziekenhuizen daar 100% in orde zijn, maar dat zijn uitzonderingen en dit bestaat overal ter wereld.
Je grote bewondering voor de VS staat duidelijk elke realistische kijk in de weg. De problemen met niet-privaat onderwijs en gezondheidszorg zijn echt wel voldoende gekend en gedocumenteerd.
Oud 14 maart 2007, 12:18   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een argumentatie, wat een woordenschat, wat een onnavolgbaar logisch geweld, wat een dialectisch spel, getuigend van kennis van feiten en processen, ...
Feiten? Welke feiten? Je post gewoon wat propaganda en leugens, meer niet. Scholen en ziekenhuizen zijn gewoonweg niet ondergesubsidieert.
Oud 14 maart 2007, 12:19   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je grote bewondering voor de VS staat duidelijk elke realistische kijk in de weg. De problemen met niet-privaat onderwijs en gezondheidszorg zijn echt wel voldoende gekend en gedocumenteerd.
Problemen ja, ondergesubsidieert is wel niet hetzelfde é
Oud 14 maart 2007, 12:20   #72
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS heeft de Iraakse regering geïnstalleerd. Dan is het niet moeilijk om er met hun toestemming te blijven natuurlijk. Bezetting dus.
Onzin!
Er is geen bezetting. Een gijzeling door terroristen ja
Oud 14 maart 2007, 12:59   #73
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Feiten? Welke feiten? Je post gewoon wat propaganda en leugens, meer niet.
Het is jammer genoeg geen propaganda of leugen als ik stel dat miljoenen mensen in de VS nauwelijks toegang hebben tot gedegen gezondheidszorg. Het is jammer genoeg geen propaganda of leugen dat de VS onderaan het lijstje Westerse landen bengelt wat betreft welzijn van kinderen. Het is jammer genoeg geen leugen of propaganda als ik stel dat het publieke onderwijs in de States kampt met chronische problemen die hun oorzaak vinden in gebrekkige financiering.

Je verandert de wereld niet door je visie op de realiteit te veranderen. Je laat problemen niet verdwijnen door ze te ontkennen.

Oud 14 maart 2007, 15:04   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is jammer genoeg geen propaganda of leugen als ik stel dat miljoenen mensen in de VS nauwelijks toegang hebben tot gedegen gezondheidszorg. Het is jammer genoeg geen propaganda of leugen dat de VS onderaan het lijstje Westerse landen bengelt wat betreft welzijn van kinderen. Het is jammer genoeg geen leugen of propaganda als ik stel dat het publieke onderwijs in de States kampt met chronische problemen die hun oorzaak vinden in gebrekkige financiering.

Je verandert de wereld niet door je visie op de realiteit te veranderen. Je laat problemen niet verdwijnen door ze te ontkennen.
Ik ga me niet blijven herhalen é. Goed lezen wat ik zeg.

Ik ontken nergens dat niet alles perfect is.
En zoals ik ook al zei, ik vind een perfect lopend gezondheidssysteem niet belangrijker dan het sterven van mensen elke dag. Ik vind een perfect lopend onderwijssysteem niet belangrijker dan het sterven van mensen elke dag.

Het geld dat Belgie spendeert aan het leger kan ook helpen ivm het 25% aantal daklozen in ons land. Wil dit zeggen dat alles hier slecht loopt en dat het geld verkeerd gespendeert word? Dacht het niet é.
Je moet alles in verhouding brengen en niet zomaar wat cijfertjes tevoorschijn toveren en je conclusie daaruit maken.
Oud 14 maart 2007, 15:12   #75
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorlog in Irak heeft niets met defensie te maken.
Toch wel;met het verdedigen van de eigen strategische belangen;dat mag ook op een offensieve wijze gebeuren.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:14   #76
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige regering is niet geïnstalleerd door de VS en is ook niet het soort regering dat ze zelf zouden gewenst hebben maar de iraakse kiezer heeft helaas nu eenmmaal sektarisch gestemd.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:20   #77
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Al een geluk dat het Belgische budget al jaren in evenwicht is met enorme overschotten. Stel u voor wat een verontwaardiging er zou komen van deze forumbezoekers moest dit niet zo zijn!
Oud 14 maart 2007, 16:54   #78
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vind een perfect lopend gezondheidssysteem niet belangrijker dan het sterven van mensen elke dag.
Perfectie is niet des mensen maar een mank lopend gezondheissysteem zorgt ervoor dat er elke dag mensen sterven. Bijvoorbeeld omdat ze geen verzekering hebben en zich niet kunnen laten verzorgen. Je weet het misschien niet, maar daar gaan mensen dood van.

Citaat:
Het geld dat Belgie spendeert aan het leger kan ook helpen ivm het 25% aantal daklozen in ons land. Wil dit zeggen dat ... het geld verkeerd gespendeert word? Dacht het niet é.
Waar je die 25% daklozen haalt, is me een raadsel. Niet 1 op 4 Belgen is dakloos, anders was het al lang revolutie.
Maar het bestaan van daklozen toont inderdaad aan dat het geld ook hier niet altijd rechtvaardig verdeeld is en dat het soms verkeerd gespendeerd wordt. Dat lijkt me duidelijk.
Citaat:
Je moet alles in verhouding brengen en niet zomaar wat cijfertjes tevoorschijn toveren en je conclusie daaruit maken.
Je bent een grapjas: alles 'in verhouding brengen', betekent juist dat je cijfers vergelijkt en daaruit conclusies trekt. Op basis waarvan ga je anders dingen in 'verhouding brengen'? Je onderbuikgevoel?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 maart 2007 om 16:55.
Oud 14 maart 2007, 17:06   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Perfectie is niet des mensen maar een mank lopend gezondheissysteem zorgt ervoor dat er elke dag mensen sterven. Bijvoorbeeld omdat ze geen verzekering hebben en zich niet kunnen laten verzorgen. Je weet het misschien niet, maar daar gaan mensen dood van.
Het gezondheidssysteem loopt helemaal niet mank! Dat er mensen sterven elke dag doordat ze gene rotte frank hebben wil niet zeggen dat hun gezondheidssysteem mank loopt é. Dat men met een systeem niet alle mensen kan bereiken is jammer maar zoals je zegt is perfectie niet mogelijk. Hier is dit nethetzelfde. Als je hier geen hospitaalverzekering hept kun je er ook naar fluiten é. Wil dit zeggen dat het systeem mank loopt? Dacht het niet.

Citaat:
Waar je die 25% daklozen haalt, is me een raadsel. Niet 1 op 4 Belgen is dakloos, anders was het al lang revolutie.
Maar het bestaan van daklozen toont inderdaad aan dat het geld ook hier niet altijd rechtvaardig verdeeld is en dat het soms verkeerd gespendeerd wordt. Dat lijkt me duidelijk.
Je bent een grapjas: alles 'in verhouding brengen', betekent juist dat je cijfers vergelijkt en daaruit conclusies trekt. Op basis waarvan ga je anders dingen in 'verhouding brengen'? Je onderbuikgevoel?
Twas misschien 25% mensen die onder de armoede grens leven, was volgens mij gisteren nog op het nieuws.
Daarom moet je alles in rekening brengen, een dakloze of arme mens die wel elke dag 3 pakjes sigaretten smoort...tja, iedereen moet zijn geld verstandelijk uitgeven. Omdat er uitzonderingen rondlopen wil nogmaals niet zeggen dat het systeem mank loopt. Bij een mank lopend systeem is de overgrote deel van de mensen de dupe, niet een klein deel.

Alles in verhouding brengen ja!!!!! Ergens in je vorige postings kom je aflopen met enkele miljoene amerikanen die iets te kort hebben, hoe groot is amerika en hoeveel mensen lopen er rond. Mooi om hier met miljoenen effe af te komen zonder het geheel in % te brengen. Indien Belgie 100x zo groot was zouden het ook miljoenen worden, mank lopend systeem?
Oud 14 maart 2007, 17:53   #80
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel;met het verdedigen van de eigen strategische belangen;dat mag ook op een offensieve wijze gebeuren.
Waarom dan niet ineens een nucleaire aanval op Rusland, Noord-Korea, Iran en elk land dat ook maar enigszins zou reageren op die aanvallen?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be