![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:30:48 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Het roept op tot zelfcensuur. Het _is_ geen censuur dus ook geen zelfcensuur. Er wordt helemaal niet "afgedwongen" dat de media er helemaal niet over zou mogen berichten. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#62 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:32:09 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >On Sat, 17 Mar 2007 17:25:15 +0100, Bird <[email protected]> wrote: > >>On Sat, 17 Mar 2007 17:23:35 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>wrote: >> >>>cen·suur (de ~ (v.), -suren) >>>1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, >>>met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden >>> >>>Het eerste gedeelte van die zin is zeker van toepassing. >> >>Nee, er is geen sprake van "toezicht" door de overheid. > >Leuterkoek. De Kamer ziet in zo'n debat toe op het gedrag van de >media. > >toe·zicht (het ~) >1 het erop toezien dat iets gebeurt of dat iem. zich gedraagt >overeenkomstig een bepaalde norm Dat doet de Kamer niet, je hebt er dus weer niets van begrepen. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#63 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:33:04 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Sat, 17 Mar 2007 17:29:59 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>On Sat, 17 Mar 2007 17:25:56 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 17:19:13 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Nee, want dat is bedoeld om dergelijke stalkers op hun homofiele >>>>gedrag opmerkzaam te maken. Het is dus *overdrachtelijk* bedoeld. >>> >>>overdachtelijk schelden? >>> >>>Hahahahahahahahahahahahahaha >> >>Volgens politiek correct Nederland is homo *geen* scheldwoord. > >En volgens mij wel, gezien de manier waarop jij het te pas en onpas >gebruikt. Ik heb je net uitgelegd hoe ik het bedoel. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#64 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:33:58 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Sat, 17 Mar 2007 17:30:48 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Het roept op tot zelfcensuur. > >Het _is_ geen censuur dus ook geen zelfcensuur. Het roept op tot zelfcensuur.l. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#65 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 17 Mar 2007 17:02:47 +0100, Jankees <[email protected]> > wrote: > >>On Sat, 17 Mar 2007 16:51:45 +0100, Sjoerd Bakker wrote >>(in article <[email protected]>): >> >>> On Sat, 17 Mar 2007 16:33:14 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>> >>> >>>> zonder flauw te willen doen: op mij wekt dit de indruk dat jij wat >>>> vervreemd bent van de werkelijkheid >>> >>> Homofiel. >>> >>> >> >>Een antwoord waarmee jij de stelling van Joh uitstekend bewijst. > > Het persoonlijke leven van de posters is off-topic in een politieke > discussiegroep, homo. > ik had het niet over je persoonlijke leven maar over je betoog dat dat betoog door een persoon geproduceerd wordt kan ik ook niet helpen als eea gevoelig ligt zal ik daar in voorkomende gevallen proberen omzichtig mee om te gaan |
![]() |
#66 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:34:43 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Sat, 17 Mar 2007 17:32:09 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>On Sat, 17 Mar 2007 17:25:15 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 17:23:35 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>cen·suur (de ~ (v.), -suren) >>>>1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, >>>>met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden >>>> >>>>Het eerste gedeelte van die zin is zeker van toepassing. >>> >>>Nee, er is geen sprake van "toezicht" door de overheid. >> >>Leuterkoek. De Kamer ziet in zo'n debat toe op het gedrag van de >>media. >> >>toe·zicht (het ~) >>1 het erop toezien dat iets gebeurt of dat iem. zich gedraagt >>overeenkomstig een bepaalde norm > >Dat doet de Kamer niet, Met dit standpunt wel degelijk. > je hebt er dus weer niets van begrepen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#67 |
|
![]() "Bird" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 17 Mar 2007 17:11:26 +0100, "Orac" <[email protected]> wrote: > >>Het is censuur, al is het zelfopgelegde. > > Er worden geen feiten achtergehouden, er is geen totale mediastilte, > .... dus is het _geen_ censuur. > Vooruit. Ik vind het muggezifterij, want als iedereen zich aan die 'adviserende bepaling' (zie je, ik pas me aan) zou houden, is er dus wel mediastilte, en dus kom ik er niet achter wat er gebeurd is, per saldo hetzelfde gevolg als een taaltechnisch correcte censuur zou hebben. |
![]() |
#68 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:41:19 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Het roept op tot zelfcensuur.l. Als ik (en mogelijk enkele anderen) hardop het idee opper dat jij beter niet meer het scheldwoord "homo" zou kunnen gebruiken, is dat dan (zelf)censuur, wil dat zeggen dat ik toezicht houd? Nee en nee. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#69 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:43:01 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Met dit standpunt wel degelijk. De kamer houdt geen toezicht op de media, dat maak jij er van. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#70 |
|
![]() "Bird" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 17 Mar 2007 17:29:59 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > >>On Sat, 17 Mar 2007 17:25:56 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 17:19:13 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Nee, want dat is bedoeld om dergelijke stalkers op hun homofiele >>>>gedrag opmerkzaam te maken. Het is dus *overdrachtelijk* bedoeld. >>> >>>overdachtelijk schelden? >>> >>>Hahahahahahahahahahahahahaha >> >>Volgens politiek correct Nederland is homo *geen* scheldwoord. > > En volgens mij wel, gezien de manier waarop jij het te pas en onpas > gebruikt. idd Elk woord kan als scheldwoord gebruikt worden. |
![]() |
#71 |
|
![]() Ja, dit komt ze natuurlijk niet zo goed uit.
> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis > en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om > ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. > > > Bijgewerkt 17:56 16 maart 2007 > Gepubliceerd 17:43 16 maart 2007 > Bron: Volkskrant.nl > > Kamer: media moeten terughoudender berichten over gezinsdrama's > > ANP > > DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat media terughoudender gaan berichten > over familiedrama's zoals die zich onlangs hebben voorgedaan in > Hengelo en Haarlem. CDA, PvdA, ChristenUnie, de Partij voor de Dieren > en de SGP vinden dat journalisten hun maatschappelijke > verantwoordelijkheid moeten nemen omdat er een verband zou bestaan > tussen berichtgeving en de opeenvolgende drama's. > > In de media kwamen deze week psychologen aan het woord die wezen op > onderzoeken waarin deze verbanden worden aangetoond. De Kamer vraagt > nu de ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ronald Plasterk (OCW) om > bij de media aan te dringen op rustiger berichtgeving over zelfdoding. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#72 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:50:43 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Sat, 17 Mar 2007 17:41:19 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > > >>Het roept op tot zelfcensuur.l. > >Als ik (en mogelijk enkele anderen) hardop het idee opper dat jij >beter niet meer het scheldwoord "homo" zou kunnen gebruiken, is dat >dan (zelf)censuur, wil dat zeggen dat ik toezicht houd? Dat vind ik wel; afhankelijk van hoe ruim je dat interpreteert. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#73 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:51:18 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Sat, 17 Mar 2007 17:43:01 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > > >>Met dit standpunt wel degelijk. > >De kamer houdt geen toezicht op de media, dat maak jij er van. Dat is wel waar; ook in algemene zin: in ieder geval is de regering formeel verantwoordelijk voor het mediabeleid. Tegenwoordig hebben we zelfs een "Raad van Toezicht"; what's in a name. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#74 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:30:08 +0100, Gekleurde Medelander ®
<water@pijp> wrote: > > >Sjoerd Bakker wrote: > >> On Sat, 17 Mar 2007 16:54:32 +0100, Bird <[email protected]> wrote: >> >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 16:52:41 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>> >>> >>>>Waarom schop je er dan zo'n stennis over?! >>> >>>Pardon? Jij begint stennis te maken, met je stupide vergelijking >>>tussen een gezinsdrama en een oorlog. >> >> >> Gezinsdrama's zijn toch niet erger dan oorlog?! Er is geen enkel reden >> voor dat je voor het eerste wel en voor het tweede niet censuur zou >> moeten toepassen. >> > >En hoe denk jij dan die drama's te voorkomen. Meer aandacht en geld naar de sociaal-maatschappelijke sector, waar de afgelopen decennia snoeihard op is bezuinigd. Hier in Zwolle kun je gemeentelijk sociaal werk niet eens telefonisch bereiken; zo weinig personeel hebben ze. Schandalig. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#75 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:06:52 +0100, Sjoerd Bakker wrote
(in article <[email protected]>): > On Sat, 17 Mar 2007 17:02:47 +0100, Jankees <[email protected]> > wrote: > >> On Sat, 17 Mar 2007 16:51:45 +0100, Sjoerd Bakker wrote >> (in article <[email protected]>): >> >>> On Sat, 17 Mar 2007 16:33:14 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>> >>> >>>> zonder flauw te willen doen: op mij wekt dit de indruk dat jij wat >>>> vervreemd bent van de werkelijkheid >>> >>> Homofiel. >>> >>> >> >> Een antwoord waarmee jij de stelling van Joh uitstekend bewijst. > > Het persoonlijke leven van de posters is off-topic in een politieke > discussiegroep, homo. > > A) Je zit niet in een politieke discussiegroep want jij vond het zo nodig om jouw geblaat over 4 NG's te kotsen. B) Je hebt zelf meermalen in het verleden jouw eigen persoonlijke leven hier geplaatst en daarmee elk recht op privacy verloren. C) Je wijze van reageren is van een zodanig laag peil dat zelfs de stemming er niet meer door kan stijgen. |
![]() |
#76 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 20:43:18 +0100, Jankees <[email protected]>
wrote: > >B) Je hebt zelf meermalen in het verleden jouw eigen persoonlijke leven >hier geplaatst en daarmee elk recht op privacy verloren. Onbenullige leugenkoek. > >C) Je wijze van reageren is van een zodanig laag peil dat zelfs de stemming >er niet meer door kan stijgen. Leuterkoek. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#77 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:43:39 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 17 Mar 2007 17:02:47 +0100, Jankees <[email protected]> >> wrote: >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 16:51:45 +0100, Sjoerd Bakker wrote >>>(in article <[email protected]>): >>> >>>> On Sat, 17 Mar 2007 16:33:14 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>>> >>>> >>>>> zonder flauw te willen doen: op mij wekt dit de indruk dat jij wat >>>>> vervreemd bent van de werkelijkheid >>>> >>>> Homofiel. >>>> >>>> >>> >>>Een antwoord waarmee jij de stelling van Joh uitstekend bewijst. >> >> Het persoonlijke leven van de posters is off-topic in een politieke >> discussiegroep, homo. >> > >ik had het niet over je persoonlijke leven maar over je betoog Jij scheef: "op mij wekt dit de indruk dat jij wat vervreemd bent van de werkelijkheid"; dat is een opmerking in de persoonlijke sfeer die in nl.politiek off-topic is. >dat dat betoog door een persoon geproduceerd wordt kan ik ook niet helpen >als eea gevoelig ligt zal ik daar in voorkomende gevallen proberen omzichtig >mee om te gaan > -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#78 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:31:22 +0100, Gekleurde Medelander ®
<water@pijp> wrote: > > >Sjoerd Bakker wrote: > >> On Sat, 17 Mar 2007 17:02:47 +0100, Jankees <[email protected]> >> wrote: >> >> >>>On Sat, 17 Mar 2007 16:51:45 +0100, Sjoerd Bakker wrote >>>(in article <[email protected]>): >>> >>> >>>>On Sat, 17 Mar 2007 16:33:14 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>zonder flauw te willen doen: op mij wekt dit de indruk dat jij wat >>>>>vervreemd bent van de werkelijkheid >>>> >>>>Homofiel. >>>> >>>> >>> >>>Een antwoord waarmee jij de stelling van Joh uitstekend bewijst. >> >> >> Het persoonlijke leven van de posters is off-topic in een politieke >> discussiegroep, homo. >> > >Wat is dat toch met dat 'HOMO', gebruik je dat altijd als je het niet >meer weet. Nee, als mannen tegen mij over persoonlijke zaken beginnen. Dit is geen homofiel kletskransje. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#79 |
|
![]() On Sat, 17 Mar 2007 17:23:35 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Weet je het zelf wel, homo?! Ik stel gewoon een vraag, waarom moet je me dan meteen voor homo uitmaken? >cen·suur (de ~ (v.), -suren) >1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, >met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden > >Het eerste gedeelte van die zin is zeker van toepassing. Maar het gaat nu juist om het tweede deel. Ze hebben het helemaal niet over dat ze stukken willen schrappen of verbieden. Ze doen een verzoek tot terughoudendheid, maar ze dwingen dit verder helemaal niet af. Verder duidt "voor publicatie bestemde" op stukken die nog niet zijn gepubliceerd. Ze zouden dan dus inzage hebben *voor* het in de kranten verschijnt, maar dat is hier dus ook niet het geval. Ze reageren achteraf opwat al gepubliceerd is. Dus zowel het eerste deel als het tweede deel van die zin zijn mijns inziens niet op deze situatie van toepassing. -- "Ranja, wie is er niet groot mee geworden?" |
![]() |
#80 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote: > Meer aandacht en geld naar de sociaal-maatschappelijke sector, waar de > afgelopen decennia snoeihard op is bezuinigd. Hier in Zwolle kun je > gemeentelijk sociaal werk niet eens telefonisch bereiken; zo weinig > personeel hebben ze. Schandalig. > Je bent weer niet goed op de hoogte van je eigen stad zo te zien. Dus je loopt maar weer wat te brullen. Het ergste is dat je nog liegt ook. Klaploper. ------ Heeft u hulp, begeleiding of advies nodig bij problemen waar u niet uitkomt, dan kunt u contact opnemen met De Kern. In de Kern zijn het Algemeen Maatschappelijk Werk en het Sociaal Raadsliedenwerk verenigd. De maatschappelijk werkers kunnen hulp bieden bij financiële moeilijkheden, relatieproblemen en bij het verwerken van een ingrijpende gebeurtenis. De Sociaal Raadslieden kunnen u adviseren en praktische ondersteuning geven bij vragen over uitkeringen, belastingen, onderwijs en werk en wonen en vrije tijd. Het Maatschappelijk Werk werkt vanuit vijf lokaties in de stad. In Holtenbroek (Strausplein 5), Dieze-Oost (Simon van Slingerlandtplein), Dieze-West (Wijkcentrum Rembrandtien), Stadshagen (Gezondheidshuis Stadshagen) en Zwolle-Zuid (Wijkcentrum De Pol). Inwoners uit de andere wijken kunnen zich melden bij het centrale bureau aan het Straussplein 5 of het dichtsbijzijnde kantoor. De Sociaal Raadslieden zijn gehuisvest in het Centraal Bureau. De Kern is bereikbaar onder telefoonnummer: (038) 425 88 88. Stichting De Bres startte in 2001 met een laagdrempelige inloop voor mensen die behoefte hebben aan een luisterend oor en een kopje koffie. Indien gewenst kunnen bezoekers informatie en advies krijgen van de aanwezige vrijwilligers. Het pand is gevestigd aan de Heiligeweg 1, telefoonnummer: (038) 421 31 55. |