![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of waarom het fietsrijden niet wat meer belonen,per afgelegde KM 10Cent belastingen minder betalen
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan weet dat bovenop die torenhoge taks nog eens de torenhoge BTW gehoffen wordt........ Eigenlijk is dit een belasting op een belasting.....
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er niet goed uit voor waterstof,aangezien waterstof geen energiebron is,maar hoogstens een energie-drager.Onderstaande tekst legt dat nog eens uit... http://www.thenewatlantis.com/archive/15/zubrin.htm Ik raad iederen overigens aan om regelmatig eens de "traktaten" op newatlantis te lezen.... jammer.....ik dacht ook dat waterstof de toekomst was ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterstof is inderdaad maar een energie drager. Misschien kunnen we waterstof gebruiken om het teveel aan energie, dat nu gewoon wegvloeit, op te vangen en op te slaan.
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Relatief gezien zijn onze transportkosten spotgoedkoop, omdat de werkelijke kosten (milieu, volksgezondheid...) bijlange niet worden ingecalculeerd. Dat is precies mijn punt: mocht die werkelijke kost worden verrekend aan de consument, dan zou hij al lang voor alternatieven hebben geopteerd. En dat is precies wat moet gebeuren, maar dan wel geleidelijk, anders veroorzaak je sociale miserie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie berekend dit? Ik kan net zo goed het tegenovergestelde beweren. En wat met fabrieken, verbrandingsovens en dergelijke? En China, daar spreekt niemand van, welk effect heeft dat op ons milieu?
![]() |
![]() |
#67 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de autofabrikanten ZICHZELF in de zak gezet hebben...het tart de verbeelding.... Iedere verbetering door hen aangebracht de laatste 30 jaar,op het gebied van veiligheid,verbruik,uitstoot schadelijke stoffen,is er maar gekomen op uitdrukkelijk BEVEL van de overheid(die daarmee reageerde op de publieke opînie). De huidge rage bij de autofabrikanten lijkt nu,nu het ernaar uitziet dat ze geen echte alternatieven voor diesel en benzinewagens hebben,om het "minimal cost" principe tot het uiterste door te voeren,in de hoop dat de consumenten dan blijven karren kopen die ze dan opvullen met brandstof die binnen de 5 jaar aan 2€/liter zal verkocht worden....(ik voorzie de massale verschijning van LOGAN-achtige autootjes,dit worden de Ladaatjes van de jaren 00 ) DAT hebben ze bereikt,"onze" autofabrikanten,ze zullen ons BLIJVEN dwingen in ouderwetse petroleumstokers te rijden....of te fietsen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 maart 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb zelf een kleine Nissan (benzine) die ik zo min mogelijk gebruik. Ik vind hem inderdaad pokkeduur, vooral omdat het BEZIT zwaar wordt belast i.p.v. het VERBRUIK. Maar ik besef dat ik bij elke tankbeurt in feite veeeeel minder betaal dan de kosten die mijn gedrag met zich meebrengt. En ik besef ook dat de rijke SUVende verspiller relatief gezien NOG VEEL MINDER taxen betaalt - terwijl iedereen wél zijn giftige stoffen inademt, met alle gevolgen en KOSTEN vandien! En bij zo'n SUVer ga je echt geen goodwill losweken hoor (gewoon al het feit dat ie wetens en willens zo'n monster heeft gekocht, bewijst zijn grenzeloze egoïsme) - die moet je dus keihard aanpakken waar het pijn doet: in zijn portemonee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje goede wil aan de dag leggen,niet? en wie vergoed er nu de schade die jullie hebben aangebracht aan mijn gezondheid?
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je krijgt toch al een fietsvergoeding als je naar je werk fietst.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij niet.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie maakt daar gebruik van,en ik wil die vergoeding doortrekken naar al de KM die je rijdt met je twee wieler ...
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() De mensen die voor 1 km naar de bakker de wagen nemen die zou men moeten straffen. Niet diegenen die uit beroepsdoeleinden de wagen nemen;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat het fietsen meer aangemoedigd moet worden, maar het is onmogelijk om de km's bij te houden die iemand dagelijks aflegd. Daarom vind ik ook dat vervuilende auto's meer belast moeten worden en misschien kan met die inkomsten een korting gegeven worden bij het aankopen van een fiets. Ikzelf vind dat de laatste tijd er al vrij veel inspanning is gedaan, nu ga ik ook voor het grootste deel naar Brussel met de trein. Het is zelfs sneller als met de auto en ik ben ervan overtuigd dat nog betere regelingen ook een positief effect zullen hebben.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs dit eens, ik heb nog steeds geen bewijs gezien. Ik heb een autootje van € 10.000 (BTW € 1735). Ik betaal € 350 verzekering (BTW € 60) Ik betaal wegentaks € 325 Ik betaal belasing op inverkeerstelling Ik betaal per liter diesel € 0,70 taksen en BTW Neen mijn beste vriend, de auto is de melkkoe van de staat. De auto brengt de staat een massa geld op, denk ook aan de massa verkeersboetes die er geind worden.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wandel 's ochtends naar het station van Leuven. Ik neem de trein Leuven-Brussel. Ik neem van daar de trein Brussel-Zaventem Vanaf het station van Zaventem neem ik de bus naar een punt dicht in de buurt van het industriepark waar ik werk. Vandaar wandel ik naar mijn werk. En dan moet mijn werkdag nog beginnen! ![]() Alternatieve methode... ik rij 20 minuutjes met de auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |