![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 't Was gewoon een vastelling...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Nee hoor,dat het kapitalisme voorbij zal streven.
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Minister
|
![]() [quote=King of beggars and fleas;2535390]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() De aanhouder wint,he
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel mensen in de straat zouden de term "Anarchisme" verstaan,laat staan dat jij wint .....*kuch*
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Is het omdat je geen professioneel politicus bent dat je geen politieke mening mag hebben?Is het omdat de mensen het term anarchisme niet kennen dat ze er niet voor te vinden zijn?
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Tussen een staat die in de handen is van het volk en de mensenrechten handhaaft, de misbruikers en mensenhaters beteugeld en het samenwerken stimuleert en een staat die een minderheid toelaat de meerderheid te onderdrukken is een groot verschil. Om het kind met het badwater weg te gooien, om de minieme bescherming die de kleine heeft tegenover de grote dan maar in te ruilen tegen een op religie gebaseerde droomwereld is niet alleen naïef: het is misdadig. Het anarchisme heeft immers alle kenmerken van een religie. Alhoewel het zichzelf goddeloos noemt (ni dieu ni maÎtre) gaat het er van uit dat alle mensen heiligen zijn, en er derhalve geen staat nodig is. Na jarenlange arbeidersstrijd, sociale strijd van de gewone mensen gaan de anarchistische priesters doen alsof dit waardeloos is geweest. Zoals alle maffe sekten zijn ze natuurlijk in de eerste plaats ongevaarlijk een zijn het doodbrave mensen. Maar in de grond is het een slag in het gezicht van degenen die hun bloed hebben gegeven om te komen tot een beetje rechtvaardigheid, een beetje sociale vooruitgang. Alhoewel onze anarchisten meestal zachtaardig zijn, leuk om mee om te gaan en absoluut plezant om mee om te gaan is het een bonte bende "theoristen". In die zin klasseer ik hen bij de kunstenaars, die in een droomwereld mogen doen wat ze willen. Maar meer dan nadenken over het paradijs, iets wat ze met de godsdiensten gemeen hebben, wens ik ze niet te zien als een politieke realiteit, eerder als een theoristische absurditeit. Het is wel aardig om op te merken dat ze tegenwoordig subsidies krijgen om staatsgrepen te plegen! Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 maart 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Minister
|
![]() [quote=ericferemans;2541023]
Citaat:
Daklozen zijn er vet mee met de mensenrechten,niet?En die zijn er in beide soorten staten waaraan je alludeerde. Citaat:
Citaat:
Zie je geschiedenis van de sociaal strijd en je zal er veel anarchisten in terug vinden.Ken jij de geschiedenis van het feest van de arbeid op 1 mei? http://www.ainfos.ca/04/jun/ainfos00351.html In het gebied van Alcoy, Spanje, binnen geslagen arbeiders 1873 voor de acht uurdag na veel agitatie van anarchisten. In 1919 in Barcelona, na een 44 dag lange algemene staking met meer dan 100.000 deelnemers die effectief de Catalaanse economie had verlamd, de Overheid in Barcelona regelde de staking door de elk van opvallende arbeiderseisen te verlenen die acht uurper dag omvatten, unie erkenning, en het opnieuw huren van in brand gestoken arbeiders. Spanje werd het eerste land in de wereld om een nationale wet van de acht uurdag over te gaan, als resultaat van algemene staking 1919's. Citaat:
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 20 maart 2007 om 21:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
|
![]() [quote=guerin;2541274]
Citaat:
De rechten die daklozen hebben zijn inderdaad schandalig klein. Maar als je dan weer al de rest gaat weggooien, al de andere verworvenheden van de gewone mens gaat weggooien omdat de daklozen verwaarloosd worden: hoe helpt dat hen voorruit????? Het anarchisme werkt alleen bij heiligen. Je moet mijn teksten serieus lezen hoor, anders is een discussie nogal absurd ![]() Citaat:
Wat heeft die vakbond al verwezenlijkt, die van jullie? Dozen voor daklozen? Citaat:
Citaat:
Ik herinner mij van de anarchisten in Barcelona dat ze in plaats van op Franco te schieten een robbertje gingen vechten met de communisten en de syndicalisten. Om héééél fier op te zijn zeker? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||
Minister
|
![]() [quote=ericferemans;2541544][quote=guerin;2541274]
Citaat:
Citaat:
1 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2007 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() [quote=ericferemans;2541544]
Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() idd,in dit fascisten land hebben we een andere soort traditie...
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() [quote=King of beggars and fleas;2542067]Zo,dit is heden het niveau van het vws,waarvan acte!
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
- de fascistische vakbonden in dit land - de fascistische wetten - de fascistische partijen - de fascistische organisaties Het boeit me om uw wereldbeeld meer in detail te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat ik vreemd vind is dat de meeste anarchisten sociaal/collectivistische anarchisten zijn. Ik dacht dat het enkel Heftruck was die het anarcho-kapitalisme, een strekking binnen het individualistisch anarchisme, aanhaalde. Voor mij is anarchie per definitie individualistisch en is dit dus de enige mogelijke interpretatie van het begrip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de mensen op dit forum iets missen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommigen verkeren ook in de illusie dat het individu compleet opzichzelf kan (be)staan en de individuele welvaart zou toenemen naarmate men dit 'ideaal' kan bereiken. Larie natuurlijk want welvaart ontstaat uit samenwerking waarbij het principe geldt: de som is groter dan de louter rekenkundige optelling van de delen. |
|
![]() |
![]() |