![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel wint/verliest VB? | |||
Het VB verliest t.o.v. 2004. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 36,73% |
Het VB blijft status quo (24 procent) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Het VB wint een procent (25 procent) |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Het VB wint 2 procent (26 procent) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Het VB wint 3 procent (27 procent) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Het VB wint 4 procent (28 procent) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Het VB wint 5 procent (29 procent) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Het VB wint 6 procent of meer (meer dan 30 procent) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is drosophila een vrouw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() doet ie alleen om strategische reden, hij lokt een linkse aanval op die flank uit, om dan terecht links te kunnen bagatelliseren en belachelijk maken ... dat ge daar keer op keer op keer blijft intrappen, dat snap kik ni ... ge zit hier weeral heel de middag over zijn thema te klappen ipv hem jou thema op te leggen ... veel duidelijker kan ik het je niet uitleggen hoor ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Neen, daarmee zeg ik dat ik het inhoudelijke van het Verdinaso perfect weet te plaatsen in haar tijdsgeest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tijdens WO I werd "collaboratie" zodanig geschuwd dat de Duitse bezetter inderdaad de Belgische Industriële infrastructuur ontmantelde, wat na de oorlog ons land veel moeilijkheden bezorgde om de boel terug op te starten. Dit maakte dat men tijdens WO II er alles aan deed om de industriêle infrastructuur in België zo ongeschonden mogelijk de oorlog te laten doorkomen. dit maakte dat België een van de allereeste landen was om na 1945 een kolen en staalproductie dadelijk op peil te houden, dit maakte echter ook dat veel mensen die men normaal "oorlogscollaborateurs" zou genoemd hebben eigenlijk blaamloos door het leven konden gaan. Om de "collaborateurs" te beoordelen moest men ahw een slappe koordendans doen : men moest zorgvuldig daden en de intenties afwegen. Ik ken "het geval Wies Moens" niet - maar ik zou me kunnen voorstellen dat iemand met een zuivere democratiche inborst, zich van de radiozender "Brüssel" meester maakte met de bedoeling deze zender voor vernietiging door de bezetter te behoeden. Het geval "Verdinaso" is eveneens interessant om wille van het feit dat deze organisatie nooit de stap naar de collaboratie gezet heeft. Ongetwijfeld zijn er sommige leden (na de moord op Van Severen) toe overgegaan om als lid van het VNV te heulen met den Duitsch. De halstarrigheid waarmee deze mensen en sommige van hun nazaten volhouden "niet in de fout" gegaan te zijn is aandoenlijk - de bedoeling van de Nazi's aren niet minder dan het vernietigen van de Vlaamse eigenheid en het assimileren van het Vlaamse in het Groot-Germaanse. Geheel ter zijde een grapje : Toen mijn moeder met ons in 1949 voor het eerst sedert 1945 weer eens in Hamburg kwam wilde ze een ticket kopen met de U-Bahn tot de "Adolf Hitlerplatz", wat begrijpelijk nogal wat hilariteit veroorzaakte in het U-Bahnstation Eppendorfer Baum. Het gaat hier nl; om de "Rathausplatz" vergelijkbaar met de Grote Markt in antwerpen of Brussel. Eigenlijk is dat toch een staaltje van grootheidswaanzin bij die top-Nazi (& de anderen waarschijnlijk ook..) Een straat naar jezelf laten noemen tot daar toe, maar waarom moet dat dan de meest in het oogspringende zijn ? Stel je voor : de grote markt in Antwerpen : Filip De Winterplein... Laat de Nazi's en skinheads in hun maatpakken maar blaten.. ze kunnen verder geen kwaad en trekken de scheefste smoelen in de hoop "de mensen"zand in hun ogen te strooien. Diegenen die ehen met eerlijke bedoelingen in de mening dat zij de "ware" democratie vrkondigen volgen: het zijn en blijven dezelfde figuren die een nacht van lange messen organizeren & we weten wie dan de eerste slachtoffers zijn.
![]() |
![]() |
#70 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hij is de eikel die niet ver van...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allemaal goed en wel, maar daarmee weten we nog steeds niet wat nu precies Moens' misdaden waren. Heeft hij weerstanders vermoord? Joden verklikt of vergast?
Laatst gewijzigd door baarle : 19 maart 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Eind 1943 diende hij zijn ontslag in omdat de zender steeds meer onder invloed kwam van de Algemeene SS-Vlaanderen en DeVlag." het moet dat geweest zijn ![]() en anders toch zijn dichtwerk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft hij Eva Braun vergeleken met een edelweiss?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anarchisten toch hé. ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
De media waren een machtig middel in de autoritaire, totallitaire staat en zette de mensen op tegen hun medemens op een in de geschienis nog nooit geziene wijze. Degenen die hier aan medewerkten, die er rechtstreeks of onrechtstreeks aan medewerkten werden terecht zwaar gestraft. Men dient hen niet te zien als losse medewerkers aan de VRT, maar als colaborateurs met een infernaal apparaat dat de dood van miljoenen op haar geweten heeft. Vaak worden die mensen als onozelaars voorgesteld. Maar zelf als ze op de duur aftraden of opstapten hadden ze ondertussen al genoeg kwaad aangericht. Dit allemaal bagatelliseren, wat het VB en zijn mede fascisten graag doet, is een kaakslag aan de miljoenen doden die het systeem op zijn geweten had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik gaf gewoon een feit weer, geen opinie. Iemand zei immers dat het VB niet machtsgeil was. Ik weerlegde dat door te zeggen dat alle partijen op macht uitzijn. Daarom ben ik toch geen anarchist? Ik koppel daar toch geen waardeoordeel aan vast? |
|
![]() |
![]() |