![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Heb je die artikels gelezen? Ken jij eigenlijk wel Engels? Of weet je gewoon geen bal van economie? Natuurlijk hebben bovenstaande links "te maken" met de achteruitgang van de VS. Hoe kun je nu beweren dat dit niet zo is, zonder één argument? Je citeert niets, je weerlegt niets, je zegt gewoon "helaas niet overtuigend". En waarom niet? Dat zeg je er niet bij. Conclusie, John, je zit gewoon uit je nek te lullen, je hebt geen idee waarover je spreekt. Ongetwijfeld weer je meer over tanks en pantservoertuigen, en het verschil daartussen, dan ik. Maar van economie, politieke wetenschappen, diplomatieke wetenschappen, internationaal recht,... snap je gewoon de ballen, dat is duidelijk.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 maart 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wellicht is het de 'agitatie' die de taalfouten heeft veroorzaakt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk discussieer met iedereen. Zelfs met Hitler-aanhangers. Die moeten wel niet verwachten dat ik vriendjes met hen zal worden, maar ik ben bereid om een open debat aan te gaan. O.a. op dit forum heb ik dat al verschillende malen gedaan.
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 20 maart 2007 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Dat is niet het schema van Coolsaet. Ik hoop niet dat hij je dat heeft doen geloven. Ik neem het schema ook niet over. Ik ga erop in omdat jij het vermelde. Ik kleur maw de criteria in die jij opstelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Economisch: inside informatie van WTO: China buigt de WTO naar haar wil. Ze slagen erin enorme voordelen te behalen zonder veel concessies te moeten doen. Er wordt hard gewerkt om kloof tussen stad en platteland te dichten. China onderkent dat probleem met klem. Er zijn toch veel meer andere clichés waarmee je kan afkomen? Doe harder je best. Militair: China zal Kim wel niet gaan helpen, nee. Maar blijft een bondgenoot, hoe je het ook draait of keert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. De Europese leiders zullen mekaar niet zomaar "vinden". 2. Als ze het al wel doen, zal het niet echt pro-Amerikaans bondgenootschap worden. 3. Dat scenario dat ge daar beschrijft is niet meer realistisch. Er hebben al te veel politieke en economische verschuivingen plaatsgevonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.census.gov/prod/2006pubs/...b/intlstat.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Samenwerking met Amerika niet mogelijk zeg je? Enige wat in de weg staat is entourage van Bush. Dat verdwijnt binnenkort en we kunnen opnieuw met een schone lei beginnen. Wat niet realistisch? Het is het enige mogelijke scenario. Met wie zou jij willen samenwerken? Of denk je dat Europa het alleen kan redden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 22 maart 2007 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Wie dan wel? Enkele landen? Da's vandaag de dag niet voldoende meer...
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Klopt, decline omvat nog veel andere zaken. Zoals het verlies aan invloed en ideologische overtuigingskracht. Vergelijk de wereldwijde populariteit van JFK met die van GWB, en je begrijpt wel wat ik bedoel. He inspiratorisch is de Declaration of Independence nog, tegenwoordig?
Natuurlijk bestaat de American Dream nog steeds in de hoofden van vele miljoenen mensen, maar de wervende optimistische kracht van de VS is verloren gegaan, o.a. door het cynische buitenlandse beleid sinds WOII. Citaat:
En ik twijfel ook aan de wenselijkheid van een terugkeer naar ons Europees imperialistisch-mercantilistisch verleden. Misschien moet je Hobson of Kautsky hierover eens lezen. En om op je laatste vraag te antwoorden: ik deel de wereld niet in in "vijanden" en "vrienden". Ik vertrouw geen enkele staat. En ik acht een "gezonde" economie volgens mijn maatstaven onmogelijk binnen het huidige systeem.
![]() |