![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UFSIA, BUB of VLD ???????
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Even serieus: Als je vorige post een staaltje tongue-in-cheek humor was, tot daartoe. Anders: ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd 'hou ik mijn hart vast'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Het zeer ernstige probleem van 'gezinshereniging' waardoor nieuwkomers nooit kunnen integreren, waardoor de taalachterstand nooit ingehaald wordt, waardoor veel allochtonen zonder diploma school verlaten en aldus in de werkloosheid of veel erger terecht komen, dat probleem ettert voort. Het is een beetje al te gemakkelijk de onopgeloste problemen in de schoenen te schuiven van het VB, en het regime dat ons opzadelt met de problemen stilzwijgend vrij te pleiten, of ongemoeid te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is naast de kwestie wat jij zegt en Luc heeft gelijk.
Het VB zit achter een cordon en wordt daardoor belet ook maar iets te doen.
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Criminelen die zich niet aan onze wetten houden en dubbele nationaliteit hebben moeten uitgewezen worden. En er moet een einde gesteld worden aan de misbruiken van 'gezinshereniging' die trouwens door meerdere partijen reeds aangekaart werden. Maar er gebeurt niets! Laatst gewijzigd door luc broes : 11 april 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Maar het heeft al veel meer gedaan vanuit de oppositie dan de n-va dat als keffertje aan de leiband mag deelnemen aan de macht.
De n-va zit ook achter een cordon. Een inhoudelijk cordon. Vanaf de n-va ergens een breekpunt van zou maken dan worden ze gedumpt. Dus de enige manier waardoor ze kan deelnemen aan de macht is zich gedragen als een mossel zonder breekpunten. Mocht ze zelf het cordon doorbreken ipv in hoboken de kant van de stlainisten te kiezen dan konden we lavast daar al een vuits maken. Of in deurne waar het VB 43,5% van de stemmen haalde. Ik ben er zelfs van overtuigd dat zonder het VB de tsjeven nog eens de moeite niet zouden doen om de V in hun naam te zetten. De grootste verwezenlijking is dat het VB bij de jeugd voor een omgekeerd mei 68 gezorgd heeft. 10 jaar geleden stemde de jeugd massaal links en belgisch. Nu massal rechts en vlaams. Dat is hoopgevend voor de toekomst. Verder is het Vb steeds zonder enige tegenprestatie bereid positieve zaken voor vlaanderen goed te keuren. Zoals het voorstel van sauwens ( wisselmeerderheid) en bvb pro referenda ( wisselmeerderheid met paars. Maar het strafst van al is dat het juist het tsjeefs kartel is dat het cordon verstrakt heeft. Want daar waar paars-groen nog een wisselmeerderheid( zoals inzake referenda eu grondwet) mogelijk maakte ... Daar gaat Leterme allerlei zwijg en voorakkoorden sluiten. Leterme is nefast voor vlaanderen.Hij is een illusionist die illusies verkoopt maar in realiteit voert hij de agenda van het belgische hof uit. Daar waar verhofstadt verzet oproept , wiegt leterme de vlamingen in slaap. Laatst gewijzigd door ilfalco : 11 april 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Zolang de Vlaamse poco-partijen, waarvoor de NVA graag de broek afsteekt, in Belgie mee de lakens mogen blijven uitdelen, tot zolang zal het koningshuis blijven bestaan, n' importe quoi, en blijft een onafhankelijk Vlaanderen een utopie. Lijkt me logisch en simpel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier draaien jullie constant rond de pot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wanneer mogen we het 'leve belgique' van de N-VA verwachten na haar plotseling ontvlammende liefde voor de Belgische monarchie? Of ga je soms ontkennen dat deze twee geen N-VA-ers zijn? Jan Loonens die weigerde een amendement van het VB te steunen om het federale agenstschap droog te leggen en Patrick Paredaens die onlangs tot ieders verbazing een vurig pleidooi hield voor de monarchie?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2007 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Maar het regime draait wel degelijk rond de pot. Men staat toe dat uitgewezen azielzoekers jarenlang hier blijven en zet ze eerst dan uit het land. Voor die dikwijls tragische gevolgen is niet het VB verantwoordelijk, maar de regering. De vraag is Wat zal de regering doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
er zijn ook n-va'ers die wél hebben gestemd voor het weghalen van de portretten... er is ook een actie geweest van jong-n-va etc. je kan moeilijk de gehele partij en al zijn leden gaan gelijk stellen met de uitspraken van bepaalde individuen (vaak nog op lokaal niveau) en dan nog net met dié individuen die 'in het plaatje passen'. zolang hier lokaal het 'bestuur' niet verandert, mag men vergeten dat ik nog stem op de lokale n-va afdeling... het zijn.. Soit, dat doet hier nu niet ter zake. het VB kent diezelfde situaties.. ik herinner me nog (de naam ontsnapt met) dat een kamerlid (geloof ik) opkwam voor de regularisatie van illegalen uit de streek... Ik ben het met geen enkele partij 100% eens, laat staan dat ik het 100% eens ben met alle individuele mandatarissen, leden etc.. van een bepaalde partij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 12 april 2007 om 11:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn reactie was dan ook niet voor jou bedoeld maar voor een partijslaafje. De enige partij waar ikzelf ooit lid van was is de VU en zijn zelfverklaarde opvolger. Ik dénk er niet aan om nog te stemmen op een autoritaire, elitaire en anti-democratische partij die zich bovendien door een belgicistische partij laat verneuken.
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat het nu volstaat en dat we beter meer aandacht schenken aan BHV, de komende verkiezingen en regeringsonderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
verder meen ik mij wel te mogen herinneren dat de 'partij berichtgeving' nog steeds republikeins is... Citaat:
en zoals ik zei... er zijn duidelijk uiteenlopende meningen over de 'portretten'.. net zoals er uiteenlopende meningen zijn over het kartel.. ik ga ervan uit dat ook bij VB-stemmers de meningen uit elkaar lopen.. of bent u het onverminderd eens met alles wat een dewinter, vanhecke etc.. zegt? Citaat:
![]() Citaat:
ten andere, zou ik u vriendelijk willen verzoeken aan te geven waar ik, als "niveaan" mij aan dergelijke veralgemeningen heb schuldig gemaakt... Ik heb niet de neiging om 'een partij (en al zijn kiezers') te gaan gelijk stellen met de uitspraken of 'stoten' van een of andere lokale VB-mandataris.. Op een ander forum (ik herinner me niet of ik dit op dit forum al heb gedaan) heb ik mij tegen dergelijke houding expliciet verzet... Ik ben een 'grijze' muis en meen te mogen zeggen dat ik niet zwart-wit denk.. ik heb ten andere al te veel aangename en soms zeer interessante gesprekken gehad met VBers.. Hetgeen niet wegneemt dat ik zelf geen VB stem en dat ook niet (direct) zal doen.. alles begint met wederzijds respect.. het accepteren van iemands keuzes.. waarbij je uiteraard je eigen keuze mag 'beargumenteren' en mag proberen de ander te overhalen.. maar steeds op een respectvolle manier... [in mijn vriendenkring werkt er zelfs iemand op een sp-a kabinet en is lokaal sp-a raadslid.. ![]() met de 'retoriek' die maar al te vaak op dit forum wordt gehanteerd gaat men me allesbehalve overhalen om op het VB te stemmen in tegendeel, het is een bevestiging van mijn voornemen om het niet te doen... hoe vaak hebben mensen hier al niet opgeroepen om minstens op dit forum (wat eigenlijk niet meer is dan een 'praatbarak') over de partijgrenzen heen te kijken en met de 'nicks' zélf te communiceren? jammer genoeg merk ik daar niet steeds zoveel van... Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |