![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Volgens de linkse normen niet. Anders zouden ze de gewelddaden door moslims op basis van afkomst en geloof ook als racisme kwalificeren. (verkrachtingszaak Middelkerke) .Merkwaardig genoeg doen ze dat niet als de daders "verrijkers" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
naar het buitenland krijgen,geen discriminatie meer want in het buitenland werken ze met allemaal vreemdelingen. Doe uw ogen is open man,als ik een zaak heb zal ik het zo stom niet aanpakken als eurolock. En toch zal ik aannemen wie ik wil,tenslotte zal ik hem of zij toch zelf moeten betalen. Wat voor nut heeft die uitspraak nu? alleen dat men in de toekomst voorzichtiger zal zijn? Maakt het dat er nu minder discriminatie zal zijn? neen natuurlijk niet alleen zal men het anders aanpakken. Ge zou trouwens eens beter antwoorden op gans mijn schrijven!
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Het zou nog erg complex kunnen worden, als eerdaags een bedrijf onder allochtone directie, uit commerciële overwegingen, bewijsbaar een vergelijkbare beslissing neemt.
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wel, dan moet je het tegen hen hebben en niet tegen mij.
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Afkomst dan.
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Racistisch bedrijf? Was sprake van een veroordeling wegens discriminatie. Dus vanaf nu is het startschot gegeven, wordt men niet aangenomen kan men dit steken op (kennis is maar bijzaak), huidskleur, religie, geaardheid, ouderdom, man/vrouw enz. Wat betreft de groep ouderdom, kan deze personen een goede tip geven, nu direct een klacht gaan indienen wegens discriminatie op leeftijd en schadevergoeding eisen. En zoals we met z'n allen weten is deze groep van hen die niet in aanmerking komen door leeftijd voor een job groot dus waar wachten ze nog op.
Een allochtoon is u voorgegaan en zoals sommige beweren is deze een verrijking voor onze cultuur dus volg z'n voorbeeld en bewijs dat de multicul gelijk heeft kwestie hun verrijking en volg deze zijn voorbeeld en laat het klachten regenen. Vanaf nu bij alle firma's de deuren plat lopen zeker bij deze waar ge geen kans maakt en uw troeven uitspelen. Zou bovenop de werkloosheidsuitkering nog een ferm centje bij kunnen komen van schadeloosstellingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft dit verhaaltje, u spreekt over discriminatie en andere over racisme, maar waar staat dat deze persoon de nodige kennis wel/niet voor deze job in huis had? Hebt u mischien daar iets over gehoord of is dit van minder belang? Voor de progressieve in de samenleving wel, maar voor de werkgever daarentegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet dat niet weten en u ook niet, de rechter wist het en die heeft naar de feiten geoordeeld.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee. Het één is niet weerhouden omdat de man nu eenmaal de tegenslag heeft van verkeerd geboren te zijn. Racisme is "niet tegen zenne smoel" kunnen, omdat het ne Turk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ach; gewoon wat voorzichtiger zijn als bedrijf, en de kous is af.
Geen antwoord meer geven op sollicitaties bijvoorbeeld (bewijs maar eens dat die sollicitatie ontvangen en gelezen is); of één standaard template maken om sollicitanten af te poeieren zonder feedback. Een uitspraak als deze gaat juist niets veranderen, net zoals elke maatregel die gevolgen wegmoffelt ipv oorzaken aan te pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is niets belachelijk aan. Iemand weigeren in dienst te nemen op basis van leeftijd is volgens de wet ook discriminatie en dus strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja,en waarom zou dat deze aanklacht minder erg maken?
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb ik gezegd dat de een erger is dan de ander?
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweer ook helemaal niet dat u dat gezegd hebt. Maar als een allochtoon kan aantonen dat men hem werk weigert op basis van afkomst en daarvoor schadevergoeding kan krijgen moet een oudere werknemer die men werk weigert op basis van leeftijd en dat kan bewijzen ook schadevergoeding kunnen krijgen en is de idee van Erlich helemaal niet zo belachelijk zoals u beweert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat bedrijven in de toekomst voorzichtiger zullen zijn is toch al een stap in de goede richting. Neem de slavernij: moderne slavernij bestaat nog steeds, maar hebben we op dat vlak echt geen vooruitgang geboekt? Citaat:
Voor de stad Gent is dat moeilijker, die zitten met voorschriften, openbare aanbestedingen e.d. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik denk dat de afwijzing van de sollicitant gebaseerd kan zijn geweest op kennis van het bedrijf en de klantenkring, alsmede commerciëel inzicht.
De blunder om zoiets gevoeligs zelfs intern in kortst mogelijke vorm op papier te zetten mèt de volgstommiteit dat papier in uitgaande post te laten verdwalen duidt op een ernstig gebrek aan professionaliteit en is vragen om een afstraffing. Misschien heeft de instructie-gever wel allochtonen als zijn beste buren en/of vrienden en/maar weet hij te goed hoe klanten van het bedrijf op sommige dingen reageren; met bedrijfsschade is niemand gebaat.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 maart 2007 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |