Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2004, 16:42   #61
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Ik zie het VB toch tussen de 3,5 a 5 % vooruitgaan. De Sp.a zal een beetje stijgen en de VLD is helemaal de trappers kwijt. Er komt dus een polarisatie, niet enkel in de politieke maar ook meer en meer in de persoonlijke leefwereld van de mensen maar bon...de mensen moeten maar zelf weten in wat voor een wereld ze hun kinderen, voor zover ze nog kinderen willen beceause sneeuwpret is plezanter .., zullen laten opgroeien.
het ziet er volgens mij ook naar uit dat we 2 machtsblokken krijgen in Vlaanderen: de links-populisctische SP.a en het rechts-populistische Vlaams Blok... met het verschil dat de eerste kan beschikken over een tv-zender voor eigen gebruik.

wat een dilemma; enerzijds wil ik een progressieve partij die jointjes blowen langs overheidswege reguleert en er zo controle en inkomsten uit krijgt, anderzijds wil ik de macht van de PS breken en een immigratiestop + verplichte inburgeringscursussen! dit wordt moeilijk....
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:03   #62
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:
Ik zie het VB toch tussen de 3,5 a 5 % vooruitgaan. De Sp.a zal een beetje stijgen en de VLD is helemaal de trappers kwijt. Er komt dus een polarisatie, niet enkel in de politieke maar ook meer en meer in de persoonlijke leefwereld van de mensen maar bon...de mensen moeten maar zelf weten in wat voor een wereld ze hun kinderen, voor zover ze nog kinderen willen beceause sneeuwpret is plezanter .., zullen laten opgroeien.
het ziet er volgens mij ook naar uit dat we 2 machtsblokken krijgen in Vlaanderen: de links-populisctische SP.a en het rechts-populistische Vlaams Blok... met het verschil dat de eerste kan beschikken over een tv-zender voor eigen gebruik.

wat een dilemma; enerzijds wil ik een progressieve partij die jointjes blowen langs overheidswege reguleert en er zo controle en inkomsten uit krijgt, anderzijds wil ik de macht van de PS breken en een immigratiestop + verplichte inburgeringscursussen! dit wordt moeilijk....
Tja Trajanus een en ander is er niet gemakkelijker op aan het worden. Enerzijds situeer ik mij op bepaalde standpunten eerder rechts....ik ben bvb een voorstander van de uitgevoerde doodstraf voor kindermoordenaars, tegen de wet Lejeune en zo..anderzijds ben ik op sociaal vlak eerder links te situeren! Daarom dat ik in princiepe niet van dat links/rechts gedoe hou en in de tegenstelling links/rechts eerder een democratisch gevaar zie.
Oud 30 januari 2004, 17:08   #63
madmax
Vreemdeling

madmax's schermafbeelding

Standaard

Niet akkoord over de doodstraf, wie zegt dat de "dood" een "straf" is .Wel een nieuw soort straf. Een kleine operatie waardoor het lichaam VOLLEDIG definitief verlamd wordt vanaf de nek tot de teen. vervolgens mag de familie hem komen halen en dienen voor hem te zorgen. Hij of zij zal niet meer moorden,verkrachten, etc enkel nog nadenken. Voordeel geen dure bewaking meer, mutualiteit mag niet tussenkomen dus goedkoop, zlfs gratis voor de staat. Misschien een idee voor ....
madmax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:11   #64
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja Trajanus een en ander is er niet gemakkelijker op aan het worden. Enerzijds situeer ik mij op bepaalde standpunten eerder rechts....ik ben bvb een voorstander van de uitgevoerde doodstraf voor kindermoordenaars, tegen de wet Lejeune en zo..anderzijds ben ik op sociaal vlak eerder links te situeren! Daarom dat ik in princiepe niet van dat links/rechts gedoe hou en in de tegenstelling links/rechts eerder een democratisch gevaar zie.
Ik kom er zonder omwegen voor uit : ik ben een linkse rechtse.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:12   #65
Darwin
Banneling

Standaard

Misschien is dat nog wel zo'n gekke benaming niet?

Vlaams Blok is linksrechts

en SP.a is rechtslinks

Oud 30 januari 2004, 17:12   #66
Trajanus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madmax
Niet akkoord over de doodstraf, wie zegt dat de "dood" een "straf" is .Wel een nieuw soort straf. Een kleine operatie waardoor het lichaam VOLLEDIG definitief verlamd wordt vanaf de nek tot de teen. vervolgens mag de familie hem komen halen en dienen voor hem te zorgen. Hij of zij zal niet meer moorden,verkrachten, etc enkel nog nadenken. Voordeel geen dure bewaking meer, mutualiteit mag niet tussenkomen dus goedkoop, zlfs gratis voor de staat. Misschien een idee voor ....
dat zijn martelpraktijken, maar kom we dwalen een beetje af...
Oud 30 januari 2004, 17:20   #67
madmax
Vreemdeling

madmax's schermafbeelding

Standaard

Mertelpraktijken, het is pijnloos !!!
madmax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:28   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madmax
Mertelpraktijken, het is pijnloos !!!
Voor de rest van je leven in een stoel zitten naar de muur staren pijnloos?

Krijgen we van u een demonstratie?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:32   #69
Trajanus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

ja, over het algemeen genomen houd ikzelf er soms eigenaardige opvattigen op na maar meestal ben ik nogal mainstream van politieke inslag. links is te links en rechts is te rechts, een combinatie van die twee is mss vergezocht... pfff
Ik vind dat politieke partijen op essentiële pijnpunten hun verschillen moeten vergeten en een adequate oplossing mogelijk maken ipv elkaar proberen de loef af te steken. elke partij heeft goede en slechte dingen in hun programma dus ja... de graadmeter voor 'problemen' is dan weer een ander paar mouwen, wie zegt wanneer wat nu juist een probleem wordt of is?
Oud 30 januari 2004, 17:47   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Madmax, je nieuw soort straf is een beetje totaal onmenselijk.

Alleen heel sterken van geest kunnen zo'n klap enigszins mentaal gezond overleven, en dan is het nog enigzins ruim begrepen.

Zelfs ik die nochtans een vrij sterke voorstander van echte straffen ben ben zo sadistisch niet.Neen, als kamerplant in een stoel of levenslang in de steenkoolmijnen, geef mij die steenkoolmijn maar.

Als je nu zou zeggen dat de operatie omkeerbaar zou zijn, dan is het een alternatief.Geen leuk, maar beter dan gegarandeert onschuldig te sterven. Dan is er nog een kansje dat je er terug uitkomt.

Ik zou de tot der dood veroordeelden de keuze geven. Levenslange dwangarbeid, of vrijwillige orgaandonatie.Veel minder onmenselijk dan jouw voorstel.
Oud 30 januari 2004, 17:49   #71
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
In primeur:

Morgen komt er een nieuwe verkiezingspeiling boven water waaruit zou blijken dat SP.a-Spirit de grootste Vlaamse partij zal worden, gevolgd door op de tweede plaats het Vlaams Blok. VLD zou pas derde worden met 5-6% verlies.

Morgen dus TV/radio volgen.

Men zegge het voort!

Dat geloof ik nu eens voor de 100% niet. Vooral dat het Blok op de 2e plaats komt lijkt me een abnormaal iets van formaat. Klassiek zijn peilingen -we kennen allemaal hun betrouwbaarheid- slecht voor het Vlaams Blok, omdat het cordon sanitaire en de demonisatie van het Vlaams Blok en zijn kiezers een zekere gene opwekt, die de mensen afschrikt en hun bij een peiling iets anders doet antwoorden. Eenmaal in de volledige en onpersoonlijke anonimiteit van het stemhokje maken deze mensen echter een fuck you met hun armen en stemmen wat ze willen. Als je zegt dat Vlaams Blok vlak achter Spa-Sprite zou komen, betekent dat echter dat ze in realiteit de grootste partij zouden worden. Dat lijkt me niet echt waarschijnlijk.

Wel geloof ik dat CD&V en VLD beiden achteruit gaan, omdat ze zo hard op elkaar zitten te kappen in dat centrum, dat het niet meer mooi is. Ik zie de Spa-Sprite eerder uitkomen op een status quo ivm 2003 (het Stevaert verkiezingsbedrog van alles gratis zal pas later worden afgestraft), het Blok ietske stijgen (niet veel meer, een procentje of 2), N-VA net de drempel halen in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg, en de CD&V en VLD achteruit zien gaan (alhoewel ik CD&V nodig acht om de asymmetrische coalitie in te voeren, dus ik heb dit niet graag). Groen! zal misschien 1 of 2 zetels halen, maar het gehate beleid van 1999 tot nu zal nog zwaar meespelen.

Tot zover de glazen bol van Domie, over naar de studio...
Oud 30 januari 2004, 18:06   #72
Darwin
Banneling

Standaard

Heel veel hoeft er niet te verschuiven hoor :

uitslag Kamer in 2003 :

VLD : 24,2%
SP.a : 23,5%
CD&V : 21%
Vlaams Blok : 17,9%

Stel, SP.a en CD&V blijven stabiel, VLD verliest 3,5% en VLaams Blok wint 3,5% dan krijgen we :

SP.a : 23,5%
Vlaams Blok : 21,4%
CD&V : 21%
VLD : 20,7%

See?
Oud 30 januari 2004, 18:11   #73
PAJOT
Banneling

Standaard

De zege roept! Schopt die volksverraders uit het parlement.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 18:14   #74
luc broes

Standaard

Het laatste nieuws over de peiling. De resultaten van de peiling waren van die aard dat ze niet erg geloofwaardig waren. Daarom wordt nu een nieuwe peiling uitgevoerd. De resultaten worden volgende week vrijdag bekend gemaakt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 19:20   #75
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Die is goed, ja ! Ik herinner me een Standaard/VRT-peiling van vorig jaar maart, met volgende resultaten (tussen haakjes staat het échte resultaat van nog geen twee maanden later op 18 mei) :

VLD 26,4 % (24,2 %) --> 2,4 % erneffest
CD&V 23,7 % (21 %) -->2,7 % erneffest
SPAst 19,1 % (23,5 %) --> 4,4 % erneffest
VB 13,6 % (17,9 %) --> 4,3 % erneffest
Agalev 8,8 % (3,9 %) --> 4,9 % erneffest
NVA 4,1 % (4,8 %) --> redelijk correct

Zeg nu zelf, na wat ze vorig jaar meemaakten : hoe kunnen zij nu oordelen over de betrouwbaarheid van een peiling ???

Nee jongens, als dit waar is, dan is de enige reden ervoor : de uitslag was niet PC genoeg.

Had het VB in hun peiling ineengeschrompeld tot 8 %, dan zou het wél geloofwaardig geweest zijn, en reden tot algemeen jolijt. In géén geval zou de peiling herdaan worden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 19:42   #76
Trajanus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Ik kom er zonder omwegen voor uit : ik ben een linkse rechtse.

stem slinksrechts! altijd prijs!
Oud 30 januari 2004, 19:45   #77
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Jou kennende bedoel je waarschijnlijk: schaf het parlement af.
Oud 30 januari 2004, 19:47   #78
Trajanus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
ja "Eichmann" is nooit een fervent aanhanger van parlementaire democratie geweest...
Oud 30 januari 2004, 19:59   #79
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De som N-VA + blok is volgens mij in elk geval kleiner. De mensen die vinden dat N-VA beter met het blok samangaat zijn in de meeste gevalllen uit de partij gestapt, of stemmen al op het blok. Volgens mij heeft de huidige N-VA een totaal ander kiezerpubliek.
Een samenwerking met de CD&V lijkt me wijzer.

Dat is niet noodzakelijk waar. IK denk dat er wel een gedeelte v/d twijfelaars binnen vld/cd&v naar een n-va + vb zouden overstappen waar ze dat misschien nog niet doen bij enkel vb. Dat niet alle n-va'ers voor die combine zouden gaan is ongetwijfeld waar, maar je moet ook iets verder dan dat kunnen kijken
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 20:02   #80
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De tegenwoordige instelling van het democratisch parlementair regime heeft tot een verwording en een ondoelmatige verstarring van de democratie geleid. Ik ben voorstander van een organische democratie waarin er volksmedezeggenschap en volkscontrole is. De overgang dient waarschijnlijk autoritair te zijn, maar dat kan hoogstens een tijdelijke toestand zijn.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6846)
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be