![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wie er van die twee flipt, is niet zo duidelijk vast te stellen... ![]() En U moet mij niet wijs maken hoe het er is... Op foto of op reis is alles mooi... Zo wist mijn zuster, gehuwd met een communist (foei ![]() En dat klopt... zolang men er niet moet leven... of niet in het juiste gezin geboren wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() http://video.google.com/videoplay?do...11283313707032
De cia geeft toe dat haar eerste geslaagde omverwerping van een regering in Iran was in 1953 van de democratisch verkozen premier. De sjah was hun patsie dat weet heel de wereld De olieputten waren door de texanen geboord en ze willen ze niet afstaan Nationalisering werd zo belet. De CIa richtte de brotherhood op om heel de arabische wereld te destabiliseren... Achmenijad is dom volgens de iraanse bevolking die hooggeschoold en zeer fijnbesnaarde mensen zijn. Iran is in heel haar 6000 jt geschiedenis nooit buiten haar grenzen getreden om een ander land aan te vallen. Onze neoliberale global elite is tienduizend keer gevaarlijker en ons probleem wake up pls |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Gij zijt één van die zielige figuurtjes die alles aanbidden wat anti-westers is.Iran vergelijken met een westers land;ge moet het maar kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al in Iran geweest en het is inderdaad helemaal anders dan andere Midden-Oosten landen, vrij modern, toch in de steden, minder armoede en netter dan in bijvoorbeeld Egypte, veel vrouwen in het straatbeeld, aangename, intelligente, eerlijke en erg gastvrije mensen. Als je geluk hebt wordt je uitgenodigd op een feestje bij iemand thuis, waar al de islamitische kledijvoorschriften verdwijnen en er flessen vodka en westerse muziek voor in de plaats komen. Parken en ski-resorts zijn de geliefde ontmoetingsplaats om met het andere geslacht af te spreken. Stel je dat eens voor in Saudi-Arabië of Pakistan... Er is ook een bloeiende en nauwelijks verborgen prostitutie en veel drugsmisbruik, de overheid deelt echter methadon uit. Drugsgebruikers worden niet gestraft maar dealers krijgen de doostraf, het Iraanse drugsbeleid werd trouwens geprezen door UNCDP. Ook goede wegen, perfect openbaar vervoer en op het eerste zicht weinig corruptie, helemaal anders dan veel Arabische landen of pakistan of zelfs de ex-Soviet steden. Op het eerste zicht een land dat vrij goed lijkt te functioneren. Natuurlijk zijn sommige regio's wel achterlijk, vooral dan in de grensstreek met Pakistan en Afghanistan. Als je met de mensen spreekt blijkt echter wel dat de meeste tegen het regime zijn, dat er wel veel corruptie is, vooral in het bedrijfsleven, en dat mensen de bemoeienissen van de religieuze politie met het dagelijkse leven beu zijn. Toch is er geen enkele die ik sprak die terugwil naar de Shah of een Amerikaanse invasie zou steunen. Iraniërs zijn extreem nationalistisch en als iemand het land aanvalt sluiten ze de rangen, zoals ook in de jaren '80.
Als besluit zou je kunnen zeggen dat Iran een vrij vooruitstrevend land is met een minder vooruitstrevend regime. Toch kan het nog veel erger, zoals de buurlanden van Iran bewijzen. Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2007 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Je kunt hetzelfde zeggen op bush & co... ![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Meneer, kunt u uw ongefundeerde verdachtmakingen voor u houden? bvd.
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Idd, de raad van hoeders.
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Weet ge, er zijn meer woorden en ideeën in de Westerse cultuur dan die twee. 't is maar dat ge uw eigen nest eerst eens wat beter moet leren kennen, voordat ge het reduceert tot de leefwereld van een leeghoofd. Enfin, ge doet maar: wij wachten rustig het moment af waarop ge toont dat ge uw derde woordje hebt geleerd. Ja, dat kan lang duren, maar wij geven de hoop niet op hé. Ge kunt het! Plus est en vous! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door C2C : 7 april 2007 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is Iran niet democratisch, maar er is toch nog altijd meer persvrijheid en meer controle van de bevolking op het bestuur dan in gelijk welk buurland, laat staan Amerikaanse vasalstaten als Saoedi-Arabië.
Sommige kranten bekritiseren openlijk de president, en tijdens de verkiezingen kan de bevolking voor hervormingsgezinden of conservatieven kiezen, die toch een zekere invloed kunnen laten gelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Politiek van Iran is uniek in de wereld. Het is het enige land dat zowel een theocratische regering heeft als een democratische regering. Iran is sinds de Iraanse Revolutie van 1979 een Islamitische Republiek. De politiek wordt wel beschreven als het khomeinisme, de interpretatie van het twaalver sjiisme door ayatollah Ruhollah Khomeini.Als de president dan nog een vriend is van nar Chavez, dan staat Iran er goed voor... ![]() Sommige commies zouden, indien ze durften, de moslimstaten nog meer democratie toeschrijven dan de Westerse landen.. en natuurlijk zeker de VS... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 april 2007 om 08:39. Reden: Bronvermelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij hebt u hier al zoveel keer tegengesproken dat gek het juiste woord is voor u. Met de afbeelding van stalin de democraat uithangen is een giller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Muslimfundamentalisten zijn in ieder geval de vijand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het maakt mij verder niet uit dat u mij als nestbevuiler ziet, maar ik zou het zeer op prijs stellen als u de redenatie daarachter aan mij uitlegt. Ik hoop dat er een goed doordachte redenatie achter zit, maar ik vrees dat het gewoon een nietszeggende term van u is die u gebruikt jegens idereen met een mening die afwijkt van de uwe.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou het niet kunnen zijn dat U en uw bende van vier (want veel meer stelt Uw clubje niet voor) de VS en de westers gezinde landen duizendmaal meer bij topics betrekken, die er niets mee te maken hebben?... ![]() U kunt trouwens mijn gezever links laten liggen... Dat doe ik meestal ook met uw postings... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 april 2007 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |