![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() naar mijn bescheiden maakt een typfout mij niet ongeschoold, mijn diploma en punten zijn daar een beter objectief criterium voor denk ik, en dan gaan de meeste Blokkers hier de mist in vrees ik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke uitschuivers in redeneringen daarentegen.........
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ik trok dus gewoon de redenering van Peace door |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die schijn je weldegelijk zelf aan te hangen. Mij dunkt dat je enkel het doortrekken naar Peace toe als 'overdreven' wilde schetsen...........
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() "Ik hou niet van aboriginals." Duid nu eens aan waar in die verklaring ik racistisch zou zijn. Doe geen moeite, dat kan gewoon niet. Citaat:
"Niet houden van" kan enkel negatief zijn of als negatief benaderd worden als er eerst een uitgesproken band was die "positief"/"positiever" klonk (benadrukte) tov een ander gegeven (zij het persoon of groep). Iemand die schrijft "ik hou niet van jou" laat op geen enkel moment een uitdrukking van een waarde-oordeel uitschijnen. Het is ruim interpreteerbaar, daar niet van, vermits je enkel kan gokken wat de verhouding was voor die uitspraak werd gedaan, en alzo subjectief wordt, het blijft interpretatie en kan als dusdanig niet worden gebruikt om te zeggen van iemand dat die daardoor racistisch zou zijn. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rijp voor een nekschot! ![]()
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En over de rest is het al even nutteloos. Sorry. ik steek er echt geen energie meer in. Ik begrijp dat er altijd kwieten zullen zijn ... écht : ik begrijp het. Maar wat doe je eraan ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Even uitleggen met een voorbeeldje: "Persoon in kwestie lust geen spruiten, waarmee hij niet wil zeggen dat spruiten een minderwaardige groente zijn. Hij lust ze gewoon niet. Terwijl hij heel goed kan begrijpen dat iemand anders ze wel graag lust. En hij zal die andere persoon daardoor ook niet negatief gaan bekijken." Zolang het "waarom" niet vermeld wordt is er van een waarde-oordeel gewoon geen sprake. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent dus wel degelijk een racist. Sorry. Ik heb meer respect voor de onderdanige 'neger' dan voor een blasé arrivist als de 'blanke Whoisy' ! Adieu ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ah, heb jij zo'n speciaal scherm waarop enkel jouw subjectieve lettertjes verschijnen.... ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Als ik een groente niet lust zijn ze naar mijn maatstaf van smaak toch minderwaardig. Dan moogt ge filosoferen wat je wil, ik blijf daarbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien heb je erover gelezen ofzo, maar ik heb wel duidelijk gesteld dat zolang je er het waarom, creatie van en plaatsing binnen een kader, niet bij vermeldt er geen sprake kan zijn van een waarde-oordeel. En interpretatie is sowieso subjectief. Daarom ook dat ik erbij blijf dat de uitspraak: "ik hou niet van blanken" geen racistische uitspraak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch is 'ik lust groente A niet' een waarde oordeel, want ik vind ze daarom minderwaardig, ook al weet ik niet waarom ik ze niet lust, en weet ik niet in welke omstandigheden deze afleer is ontstaan, en bovendien lust ik die groenten nooit, ongeacht in welke context. Kijk, een waarde oordeel spreekt uit een gevoel, en het is net typisch van gevoelens dat de reden of onstaansgeschiedenis grotendeels onbewust blijft. Als je een wetenschappelijke studie over waardeoordelen doet ben je verplicht om de context van die waardeoordelen te bekijken. Als ik echter als individu een waardeoordeel uitspreek, weet ik dat het er een is. En iemand anders die dat hoort weet ook dat dat een waardeoordeel is, daar moet geen ethicus of taalwetenschapper voor geconsulteerd worden, iedereen weet dan "ik hou niet van jou" in 99.999 % van de gevallen een waardeoordeel inhoudt. Dat heet common sense. Subjectief? Zeker, maar subjetiviteit is ook een realiteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hierdoor kan het lijken dat "niet houden van" een waarde-oordeel inhoudt, maar de oorzaak hiervan ligt erin omdat het het omgekeerde is van "houden van" waarvoor dus wel iets extra vereist is. "Houden van" klinkt positief, "niet houden van" klinkt door "houden van" negatief, maar is eigenlijk de neutraliteit zelve. Iemand kan onverschillig staan tegen A en houden van B. Iemand zegt dus: - ik hou van B (ik heb een extra gevoel voor B) - ik hou niet van A (ik heb geen extra gevoel voor A) In deze voorbeelden kan er enkel sprake zijn van een waarde-oordeel in geval van B vermits er gevoelens opspelen. Welk dat waarde-oordeel is kan je maar te weten komen wanneer het waarom duidelijk wordt gemaakt. Maar de uitspraak op zich maakt niks duidelijk en is compleet onderworpen aan de fantasie van de persoon die het aanhoort. Deze persoon kan nimmer de drijfveer achterhalen waaruit beide uitspraken voortkomen zonder meer informatie. Er is dan de schijn van een waard-oordeel, maar het is maar een ongrijpbare schim. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Niets anders kan de woorden 'parodie op zichzelf' zo goed uitleggen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |