Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wapens op school het kan?
Zeer zeker 9 17,65%
Dat nooit 29 56,86%
Een klein zakmesje moet kunnen 13 25,49%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 07:58   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Geen, maar dat is wat mijn vader zich ervan herinnert.
Tja , zijn dat dan de enige herinneringen ??? Gehaktballen , goedkoop bier en kuisen ???
Raar , ik weet zeker dat hij wel wat meer zal gedaan hebben .
Velen lachten ermee, maar als je er beter naar terugkijkt , dan leerde je er wel meer ... Doorzetten , Samenwerken , Respekt...
Den troep was nog zo slecht ni zenne
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 23:02   #62
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Samenwerken, doorzetten en respect kan je ook leren in een niet-militaire context.
Vroeger op jeugdkamp met De Toekomst, dat was wat; in een competitieve sfeer in groepjes van 4-5 o.a. kilometers moeten lopen om de anderen voor te zijn etc., en de laatsten konden gaan afwassen.
Dat was natuurlijk vrijwillig en voor een periode van 10 dagen weliswaar; maar als ze zoiets uitvoeren voor langere periodes, voor jongeren die sociaal minder goed in elkaar zitten, kan dat werken denk ik.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 08:26   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hmmm , , op vrijwillige basis ga je er niet te veel meer vinden om zulke zaken te doen .
Jeugdkampen zijn meestal goed bevolkt , maar ik denk dat er dan ook sprake is van een lichte dwang van de ouders uit ... Het is niet altijd evident om schoolvakanties door te komen als er ook gewerkt moet worden.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 24 april 2007, 08:38   #64

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Metaaldetectoren aan de schoolpoort, zoals in Amerika?
controle moet niet gebeuren aan de schoolpoort maar bij het verlaten van het huis 's morgens. Geef die gasten die dat meebrengen maar een maand kamerarrest en dan zullen ze wel twee maal meer nadenken voor ze zoiets doen. Kwestie van wat ze te verliezen hebben.
En verplicht naar de jeugdbeweging, daar mogen ze wel nog een pennenmeske gebruiken.

Laatst gewijzigd door Karma : 24 april 2007 om 08:39.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 08:50   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Kamerarrest ??? TV-kijken , internet surfen ??? Da's een beloning , geen straf hé
Oud 24 april 2007, 08:55   #66
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Een zakmesje moet kunnen, al is het maar voor al die bruggertjes die net een beugel hebben en ook nog echt naar de ortho luisteren als die zegt dat ze alles in kleine stukjes moeten snijden. Heb zelf nooit de behoefte gevoeld om een wapen mee naar school te nemen, het zijn leuke dingen, daar niet van, maar juist de mensen die ze willen meenemen veroorzaken vaak de problemen.
Oud 24 april 2007, 08:57   #67

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Kamerarrest ??? TV-kijken , internet surfen ??? Da's een beloning , geen straf hé
Uiteraard op de oude wijze natuurlijk. Enkel boeken op de kamer ... en schoolgerief. Computer mag maar dan zonder internetaansluiting en eerst de spellekes afgeven en om zeven uur verplicht naar het nieuws kijken.

Laatst gewijzigd door Karma : 24 april 2007 om 08:58.
Oud 24 april 2007, 09:00   #68

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een zakmesje moet kunnen, al is het maar voor al die bruggertjes die net een beugel hebben en ook nog echt naar de ortho luisteren als die zegt dat ze alles in kleine stukjes moeten snijden. Heb zelf nooit de behoefte gevoeld om een wapen mee naar school te nemen, het zijn leuke dingen, daar niet van, maar juist de mensen die ze willen meenemen veroorzaken vaak de problemen.
Heb vorige week nog net zo'n pennenmeske afgenomen van een van de gasten op school. Amaai, zo'n wapen. Vraag me af waar ze dat kunnen vinden.
Oud 24 april 2007, 09:03   #69
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk moet dat kunnen.

De scholen zijn als een jungle tegenwoordig
Oud 24 april 2007, 09:09   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Tja , en wie maakt die jungle ???
Oud 24 april 2007, 09:18   #71
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Samenwerken, doorzetten en respect kan je ook leren in een niet-militaire context.
Vroeger op jeugdkamp met De Toekomst, dat was wat; in een competitieve sfeer in groepjes van 4-5 o.a. kilometers moeten lopen om de anderen voor te zijn etc., en de laatsten konden gaan afwassen.
Dat was natuurlijk vrijwillig en voor een periode van 10 dagen weliswaar; maar als ze zoiets uitvoeren voor langere periodes, voor jongeren die sociaal minder goed in elkaar zitten, kan dat werken denk ik.
als je een gangster-bende opricht moet je dat ook allemaal leren: samenwerken, doorzetten en respekt afdwingen Samen slachtoffers en concurrenten aframmelen en/of kapotmaken, doorzetten als er tegenwerking komt, van de slachtoffers, konkurrenten en/of politie, en respekt afdwingen bij middel van geweld & sluwheid, van zowel uw mede -bendeleden als tegenstanders
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 09:24   #72
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
controle moet niet gebeuren aan de schoolpoort maar bij het verlaten van het huis 's morgens. Geef die gasten die dat meebrengen maar een maand kamerarrest en dan zullen ze wel twee maal meer nadenken voor ze zoiets doen. Kwestie van wat ze te verliezen hebben.
En verplicht naar de jeugdbeweging, daar mogen ze wel nog een pennenmeske gebruiken.
bij de Scouts had ik een zwitsers zakmes, en een dolk aan de gordel...Nooit iemand mee gestoken...zelfs niet gedreigd daarmee...Ik zou nogal gevlogen hebben.Op 10-jarige leeftijd wist ik dus al, "dat dat niet mocht".Ik denk dat als je dat vroeg leert, dat daar iets van blijft hangen.Als je op dezelfde leeftijd al leert steken, blijft dat zeker ook wel een gewoonte.Een redelijke optie om een gegeven probleem snel op te lossen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 15:03   #73
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Heb vorige week nog net zo'n pennenmeske afgenomen van een van de gasten op school. Amaai, zo'n wapen. Vraag me af waar ze dat kunnen vinden.
Ik denk dat dat er vooral om gaat wat ze er mee doen en hoe ze er zelf tegenaan kijken. Jongens die het stoer vinden om met een mes rond te lopen en er de hele dag mee staan te spelen en te dreigen (vooral vlindermessen lijken erg cool te zijn in deze toepassing) kijken anders tegen een mes aan dan een brugger die er zijn appeltje mee schilt. Dat is ook de reden dat je niet over straat mag lopen met een mes in je hand maar wel met een schep, het object is als wapen net zo gevaarlijk, maar wordt door niemand zo gezien. Iemand met een schep is op weg naar een zandhoop, en niet op zoek naar ruzie. Omdat het zo lastig is de goeden van de kwaden te scheiden wordt alles wat ook maar door iemand als wapen gezien wordt verboden, omdat er anders altijd mensen zijn die ermee gaan vechten, maar of dit ook altijd de beste oplossing is...
Oud 24 april 2007, 15:05   #74
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
bij de Scouts had ik een zwitsers zakmes, en een dolk aan de gordel...Nooit iemand mee gestoken...zelfs niet gedreigd daarmee...Ik zou nogal gevlogen hebben.Op 10-jarige leeftijd wist ik dus al, "dat dat niet mocht".Ik denk dat als je dat vroeg leert, dat daar iets van blijft hangen.Als je op dezelfde leeftijd al leert steken, blijft dat zeker ook wel een gewoonte.Een redelijke optie om een gegeven probleem snel op te lossen.
Met een dolk rondlopen zou ik hier niet durven, puur omdat de politie sneller naar je op zoek is dan je lief hebt...
Oud 2 mei 2007, 00:15   #75
Nationale Eenheid
Vreemdeling

Nationale Eenheid's schermafbeelding

Standaard

Bij probleemscholen streng controleren eventueel met drugs-honden, detectiepoortjes, camera's, fouilleren etc.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be