![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoelde maar: Of dat de Vlaams nationalisten België doen barsten, of dat de donkerblauwen België doen barsten is voor mij niet van belang. Als we maar af zijn van die corrupte dictators van de PS. Dat is nu prioriteit. Daarna kunnen we misschien de problemen met immigratie en integratie oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Mijn bericht was niet naar jou gericht, maar naar de topic starter.
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() we kennen dat plafond....
Als de tsjeven voor dzoveelste keer woordbreuk plegen na 10 juni dan zitten ze zo aan 30%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen aanhanger van het Blok. Wel begrijp ik een goed deel van hun kiezers. Alsook hun separatistisch diskoer.
Maar over hun plafond, zou ik me niet durven uitspreken. Wat ik wel vermoed, is dat nu de meest kritische periode is voor zogezegde uitschuivers. (vb. de dioksinekrisis) Eén zo'n uitschuiver bij het Vlaams (on)Belang, en ze krijgen een pandoering. Maar evengoed: één zo'n uitschuiver bij een andere partij, en ze vliegen omhoog gelijk in een roetsjbaan. Even dacht ik dat opel Antwerpen de uitschuiver zou zijn, maar wat een verschil in aanpak tussen de Vlaamse arbeiders met gezond verstand, en de (enkele) Waalse arbeiders in Vorst ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Versplintering is in mijn ogen juist goed voor de democratie, maar dan om andere reden als u dat vindt. De onnatuurlijke alliantie tussen neocons, paleocons, nieuw-rechtsen en klassiek-liberalen die je vindt in het VB kan best met een duidelijk profiel en dus apart naar de kiezer trekken. Spijtig genoeg laat het Belgische kiessysteem zulke diversiteit niet toe en zou VB zot moeten zijn om te splitsen. Ik juich eveneens de versplintering toe van de linkerzijde, tussen SP.A, Groen en CAP. Ook het begin van het einde? Of ademen ze ginder een andere soort lucht in waardoor dat daar niet telt? Hoe dan ook, CAP heeft een duidelijk andere boodschap dan de sociaal-particraten van SP.A, net als Groen. Toch dwingt het kiessysteem in België tot kartelvorming en dat is niet goed voor de democratie, doch wel belangrijk om te overleven.
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Frieda Van Themsche stapt uit nationale politiek
Vlaams Belang-Kamerlid Frieda Van Themsche ziet af van haar tweede plaats op de West-Vlaamse Kamerlijst voor 10 juni. Daarmee verliest Vlaams Belang, na de keuze van voorzitter Frank Vanhecke om de Senaatslijst te trekken, een tweede stemmentrekker in West-Vlaanderen. Van Themsche wil haar energie naar eigen zeggen reserveren voor haar gezin en is het beu om zonder enige effect op de stemknop te drukken in het parlement. Na Jurgen Verstrepen en Marleen Govaerts is Frieda Van Themsche het derde prominente partijlid dat niet meer in een parlement voor het VB wil zetelen. Van Themsche stapt niet uit het VB en blijft gemeenteraadslid in Harelbeke. (dm) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ter info: Van Themsche is de tante van Hans Van Themsche (de racistische moordenaar van Antwerpen) en komt uit een familie van notoire nazi-collaborateurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe mensen blijkbaar geloven in collectieve schuld die men door de bloedband krijgt opgezadeld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat maakt u ervan. Ik gaf gewoon deze info. Mocht ze niet kloppen, dan nodig ik u uit om mij te verbeteren (dat doet u graag én 't is uw stiel!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik greep niet in. Ik vroeg me af wat de relevantie is van deze extra info, van een famiale achtergrond in deze discussie. U heeft daar geen antwoord opgegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dat graag "Ter info " weten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |