![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De heersende klasse komt steeds met nieuwe initiatieven. Waar is de tijd dat tabak in vele landen een staatsmonopolie was?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en op het werk gold dat de niet roker voorrang had bij de keuze of in een bureau al of niet gerookt werd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sigarettenrook mag dan wel hinderlijk zijn, het effect van passief roken in de horeca op de gezondheid is nog altijd niet afdoende bewezen. Voor het horeca-personeel moeten ze het ook niet doen want tegenwoordig wordt er achter de toog meer gerookt dan ervoor. De medische wetenschap jongleert met cijfers over passief roken maar dat doen ze altijd. Moeten ze ook want anders komen hun fondsen in gedrang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duidelijk dus: of het nu gunstig is voor de volksgezondheid of voor de publieke financiën, of het nu een genot kan zijn voor jou, je vrouw, je minnares of je homo-prostituee, kan mij geen teelbal schelen. Ik wil nergens maar dan ook nergens gehinderd worden door rook. Snuiven maar ..
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het onverantwoorde gedrag van die niet-rokers komt mij stilletjes aan de keelgaten uit. Is het die mensen nog niet duidelijk dat er te weinig geld is voor onze pensioenen???? dat we hier met veel teveel rondlopen??? hoe lang zal de sociaal bewogen mens nog gegijzeld worden door die wereldvreemde gezondheidsfreaks?? Hoe asociaal moet het nog worden?
![]() |
#66 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Aan de inhoud te beoordelen, zou ik eerder zeggen sarcastisch, want niemand kan met een ernstig gezicht zoveel domheden schrijven in slechts één bericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zegt overigens niets over de instemming die een persoon kan gegeven hebben. Zoals Jacob Sullum het zegt: "The public health mission to minimize morbidity and mortality leaves no room for the possibility that someone might accept a shorter life span in exchange for more pleasure or less discomfort." (SULLUM, An epidemic of meddling, in: Reason [mei, 2007]) Het fenomeen "trade-off" komt daar piepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen persoonlijk bezit van vuurwapens, maar als amerikanen er hun aantallen mee kunnen minderen kan men dat alleen maar toejuichen. Ik rook geen sigaretten, maar als een paar mensen inzien dat ze door wat vroeger te sterven wat meer ademruimte voor de rest kunnen creëren kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik weiger mee te springen met die gezondheidszever; de volgende targets zijn koffie en cola en ga zo maar door. En dat allemaal om aandacht af te leiden van daadwerkelijke problemen ; bijv: medicinaal onderzoek dat met mondjesmaat wordt vrijgegeven omdat er anders te weinig munt uit te slaan valt of regeringen die miljoenen uit de tabak krijgen om dat dan te verspillen aan ontradingscampagnes -> Als mensen hun leven willen vergooien is dat hun goed recht, gebruik dat geld voor deftige zaken ipv aan een ziekelijk moraliserend proces.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Het feit dat een groot aantal rokers hier zich weinig tot niets van aantrekken, getuigt van bijzonder groot gebrek aan respect voor de gezondheid van niet-rokers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zegt overigens niets over de instemming die een persoon kan gegeven hebben. Zoals Jacob Sullum het zegt: "The public health mission to minimize morbidity and mortality leaves no room for the possibility that someone might accept a shorter life span in exchange for more pleasure or less discomfort." (SULLUM, An epidemic of meddling, in: Reason [mei, 2007]) Het fenomeen "trade-off" komt daar piepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het leven is al ongezond genoeg. Verpest de klein beetje zuivere lucht dan niet voor een ander. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ken genoeg niet-rokers, mensen die nooit een sigaret hebben aangeraakt, die zich nergens of nooit storen aan rokers. Dat siert hen, ze beseffen dat een perfecte wereld een utopie is. Er zijn natuurlijk mensen die van alles wat niet in hun ideaal kraampje thuishoort een probleem van maken, jammer vind ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
De meest belachelijke, vergezochte en op niets slaande beweringen worden hier neergepend, om de niet-roker af te schilderen als een wereldvreemde, asociale en haast fundamentalistisch iemand. Rokers daarentegen worden afgeschilderd als arme sukkelaars die nergens meer op een beetje sympathie kunnen rekenen, paria's, uitgestotenen van de maatschappij, sociale mensen die beseffen dat ze toch ergens van moeten sterven... Pffft... Nou ja, je doet maar hoor. Je schrijft wat je wil, tot zolang de rokers hun stinkende gifdampen bij zich houden, voor mij niet gelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als jij het normaal vindt te leven in een land waar vrijwel iedereen vrij vuurwapens kan kopen, ben je niet onschuldig.
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie nergens en nooit door rook gehinderd wordt zal anderen hiermee ook niet willen hinderen. Voor u is het dus te hopen dat u niet auto rijdt of BBQ steekt. Minder verdraagzame mensen dan mij zouden zich hier wel eens aan kunnen storen. |
|
![]() |
![]() |