![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ICQ 2002 was een STUK geavanceerden dan MSN 4.7 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over MSIE: hoelang hebben we enkel Netscape 4 gehad terwijl internet explorer er met kop en schouders bovenuitstak? Of vond je de eerste versies van netscape 6 op iets trekken? IE zat trouwens niet in Win95. Pas in de SR1 dacht ik. Je kon in elk geval kiezen om het niet te installeren of het later te desinstalleren.
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ICQ had geen verplichte reclame. Dat opstartscherm is altijd afzetbaar geweest in de opties. Idem MSN sinds versie 5.5, btw. Weet u waar de meeste mensen zich aan ergerde bij ICQ? Om het feit dat ICQ sloot als je op het kruisje klikt. MS is daar heel smerig in geweest, MSN minimaliseerde je naast het klokje door op het kruisje te klikken, bij ICQ was dit de minimaliseerknop. Gevolg: velen vergisten zich bij beide programma's. Bij MSN betekende dit dat ie in de taakbalk stond, gewoon terug vorig formaat en dan kruisje, bij ICQ was het gewoon afgesloten. Wat veel harder irriteerde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb vroeger ook nog een aantal weken ICQ gebruikt, maar ik vind MSN - dat ik al jaren gebruik - stukken makkelijker.
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moet wel toegeven het handiger is de enter-toets te gebruiken dan de combinatie alt-v of alt-s.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals netscape, op mijn werk is het allemaal netscape wat er op de pc's staan, hier kies je toch zelf voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien niet: a) vele mensen zijn te lui om te veranderen van programma b) vele mensen kunnen niet veranderen van programma's (ze weten niet hoe) c) tot over een half jaar geleden was het zelfs onmogelijk om te veranderen van programma (tenzij je er iets van af kent). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bullshit! (onzin) a) De luiheid van mensen moet je niet herleiden tot een schuld van MS. b) Iemand die niet weet hoe je dergelijke software moet veranderen gebruiken ze heel waarschijnlijk ook niet want dit zullen ze dan ook niet kunnen. c) Natuurlijk moet je weten hoe anders kun je het inderdaad niet, maar dit kan al heeeeeeeeeeeel wat langer dan een half jaar geleden hoor! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ik heb eens gekeken wat MSN juist is en doet en blijkbaar
bedoelen jullie hiermee de MSN Messenger een private mailer? Het ziet er leuk uit maar ik zal het niet gebruiken omdat ik liever email. En beste Illwill, als het standaard in Windows geïnstalleerd wordt, is dat gemakkelijk, plezant, tof en dolle pret voor de gebruiker maar ook een doodsteek voor de concurrentiële private mailers. Dus wederom probeert Microsoft hier op +- illegale manier haar monopolie te handhaven. De advocaten zullen er weer van smullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind in het register klooien niet bepaald een handige manier van deïnstalleren. Laat staan dat iedereen dit kan. Mensen die die software gebruiken zijn dan verplicht dit te installeren en leren dit dan ook op die manier. En dan hebben ze de keuze. Als dit standaard geïnstalleerd is door MS met hun eigen programma, gaan veel mensen die gebruiken omdat ze nooit hoeven te leren een programma te installeren en een ander te deïnstalleren. En luiheid is een eigenschap van de mens waar MS simpelweg misbruik van maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Luiheid is trouwens relatief. Wat voor mensen zoals u en ik poepsimpel en snel gedaan is, is voor sommige een hele opgave. (ik heb het dus over installeren en deïnstalleren van progs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1- het is gemakkelijk 2- plezant 3- tof 4- dolle pret inderdaad een doodsteek voor concurrenten die dit niet hebben of kunnen doen. Dat betekent concurrentie. Net zoals velen uit protest linux gebruiken kun jij zogoed als ik ipv msn iets anders gebruiken, ik kies nm. voor gemakkelijkheid, het plezante... En ok ze hebben het monopolie en dat is niet eerlijk maar wat maakt het monopolie voor jou en voor mij nu uit? Het enige wat legaal is aan mijn pc is de pc zelf. Monopolie of niet. Het werken met pc is voor mij makkelijk gemaakt door MS, MS heeft niet altijd het monopolie gehad dus men had maar meer moeite moeten doen toen ze de kans hadden om een concurrent te zijn, niet achteraf komen klagen als calimero het is niet eerlijk want zij zijn groot en ik is klein... MS schept werk, software is niet duur en iedereen die het wil kan het downloaden, en iedereen met een pc heeft geen problemen met bestanden uit te wisselen omdat ze tenminste dezelfde software gebruiken 9 keer op de 10. Denk je nu echt dat alle miljardairs van MS er wakker van liggen wanneer men hen wil boycotten, deze mensen krijgen hun geld nooit opgesmost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Euh... ik heb opzettelijk zeer onzuinig het quote-mechanisme gebruikt, want het staat er toch in ? Ze hebben het protocol (dus niet zomaar het programmatje) upgraded, en gekozen voor non-backward-compatibility. Voor de rest: indien je dat al zou willen kan je MSN Messenger gebruiken ja: http://amsn.sourceforge.net/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat voor werk doet u weer? Ook es gaan studeren in die richting... En u hebt het over illegale software. Nou, leuk. U beseft toch wel waarom MS dit oogluikend toelaat voor particulieren? En dan maar klagen dat de loonlasten te hoog zijn voor bedrijven, maar die pompen wel een duizendtal EUR PER pc in MS-software, en dan heb ik het over standaard-software zoals het OS en het Office-pakketje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het mij uit waarom MS het toelaat? Ik weet het eigenlijk wel niet hoor. Trouwens geef geen overdreven cijfers zoals 1000'den euro's per pc, dit slaat nergens op. Maar ik merk dat je ook een MS tegenstander bent. Geef mij daarom 1 reden waarom ik iets anders zou moeten gaan gebruiken. En dan bedoel ik er 1 waar ik voordeel bij heb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of wacht, laat ik een reden geven voor IE. Ik gebruik geen IE omdat deze vol veiligheidsgaten zit en niet aan de webstandaarden voldoet. + omdat ik IE niet kan configureren zoals ik dat zou willen. Daarom gebruik ik K-Meleon. Zelfde reden voor Outlook, trouwens. Daarom gebruik ik The Bat! En uw argument van werken met Access en progs installen slaat nergens op. Ik heb ooit een leerkracht gehad die les gaf in de programmeertaal Pascal, maar ze wist niet hoe ze de schermbeveiling van Windows moest veranderen. Er zijn mensen die niet computer-minded zijn, maar wel kunnen werken met Word, Excell en die dingen omdat ze daar les over gehad hebben. Vraag die mensen natuurlijk niet om losjes de oplossing van een vraagstuk a la "Geef de naar boven afgeronde mediaan van alle grootste gemene delers per groepjes van 6 van de volgende 54 getallen" mbv Excell uit hun mouw te schudden, maar de berekingen die zij nodig hebben voor hun functie, kunnen ze wel. De reden dat ik voor ongeveer alle MS-programma's alternatieven gebruik is omdat ik het haat wanneer bedrijven mij proberen te dwingen bepaalde keuzes te maken. Dan ga ik juist een andere keuze maken. En dat bedrag dat ik gaf is er niet ver naast. Windows XP Professional NL Complete: 335 Office XP Professional NL Complete: 550 McAfee Internet Security 7.0: 50 En in uw branche moet daar dan nog grafische software bij tegen een 600-tal EUR. En de server in het bedrijf moet ook runnen: MS Windows Server 2003 Standard edition Complete NL: 1 100 Beetje groter bedrijf: MS Small Business Server 2003 Premium Edition UK Complete: 1 610 En als het bedrijf over de 25 pc's heeft: MS Windows Server 2003 Enterprise Edition - Complete package - 25 clients - STD - CD - NL: 4 235 Prijzenpot: workstations: 935 EUR per PC servers: tussen de 1 100 en 4 235 EUR per PC. Mijn prijzen komen van de bomen, zeker? Blijkbaar had u niet meteen een idee van de prijzenpolitiek van MS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu terzake, zij gebruiken inderdaad geen windows om hun machines mee te besturen, ze zouden wel zot zijn. En ook niet al hun pc's die de mensen gebruiken lopen op windows, maar het overgrote deel van het bedrijf heeft toch windows op zijn pc staan, waarom denk je dat dit is? Om een vb te geven wat mijn job betreft, grafische vormgeving, en het bedrag van de software die op mijn pc staat ligt wel een heel stuk hoger dan enkele 600 euro's hoor. Welk besturings systeem kan een grafische afdeling gebruiken zonder problemen met het uitwisselen van bestanden? indien je een lijstje wil met al de klanten van ASML wil ik ze wel geven maar indien al deze klanten windows gebruiken.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En pas op, ik ga met sommige dingen ook wel akkoord van wat je zegt hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik weet niet of dit goedkoper zou uitkomen. Grafisch gedoe blijft superduur. Dat weet ik. Ik had het ook over "gewoon" bedrijven die enkel hun administratieve rommel bijhouden per pc. Daarvoor klopt de berekening die ik gemaakt heb hierboven (zonder de grafische software). Die bedrijven zouden misschien goedkoper uitkomen als ze hun personeel omschoolden tot het gebruiken van OpenOffice op Linux. Ze moeten hiervoor geen bal van Linux kennen, enkel weten hoe ze OpenOffice moeten opstarten en dan hiermee werken. Ik zeg wel misschien. Nu, waarom laat MS nu illegale software oogluikend toe? Omdat MS goed beseft indien ze hier razzia's in gaan houden veel mensen gaan overstappen naar goedkoper of gratis alternatieven (Linux, BeOS, OS/2, Macintosh met illegale software ![]() Trouwens, dit is de grootste reden van het bestaan van het KISS-programma. Dit is een deal van MS met het ministerie van onderwijs om MS-producten tegen "spotprijzen" te installeren op schoolcomputer. Iedere pc in school runt op MS-software, op een paar uitzonderingen na die specifiek voor die opleiding nodig zijn. Gevolg: studenten leren niet met computers werken, maar met MS-producten. Gevolg: bedrijven kopen (peperdure) MS-software aan omdat hun werkvolk toch alleen met dat overweg kan (op een paar wizzkids na). Ik vind dit simpelweg smerige praktijken. Ma zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() MS zijn de pastoors van deze tijd. Hun job is om de mensen stom te houden.
|
![]() |
![]() |