Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2007, 00:07   #61
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol.
Dat is vanuit mijn oogpunt irrelevant. Hij heeft een reden om te vluchten vanuit zijn oorspronkelijk land. Dat is voor mij reden genoeg om hem niet te veroordelen.

Of denk je dat ze het maar als excuusje gebruiken?
Alles om de wereld draait rond macht waaruit economie uit voortvloeid! (of omgekeerd! )

Citaat:
En ik ben idd een grote voorstander van een stevige uitbouw van de lessen Nederlands (op kosten van de staat). Wie weigert 'vliegt' weg. Dat is voor mij niet meer dan de absolute logica. Je kan discussieren ofdat economische vluchtelingen/immigranten het op termijn terug kunnen betalen (lening zonder rente). Daar heb ik ook niets op tegen.

Ik ben over het algemeen een voorstander van leningen zonder rente. Een investering die je later integraal terugkrijgt? Vanuit het standpunt van kortetermijn economie een 0 operatie, vanuit maatschappelijk oogpunt een pluspunt en van langetermijn economie een investering.
Inflatie en andere zaken meerekenen natuurlijk...!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 28 april 2007 om 00:07.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:09   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inflatie en andere zaken meerekenen natuurlijk...!
Een kleine inflatie is sowieso positief, so no worry. En die kleine inflatie (van 2% per jaar?) zal het wel niet maken.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:15   #63
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Een kleine inflatie is sowieso positief, so no worry. En die kleine inflatie (van 2% per jaar?) zal het wel niet maken.
Het is maar wat je klein noemt, maar dat 'kleine' bedrag zou ik ook wel in mijn zakken willen steken...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 28 april 2007, 00:17   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Het is maar wat je klein noemt, maar dat 'kleine' bedrag zou ik ook wel in mijn zakken willen steken...
10 000 frank vandaag is volgend jaar 10 200.
Wauw?

Ik denk trouwnes dat als je persé die inflatie wilt meerekenen, dat je het gecompliceerder maakt.
Complicatie en controle kosten geld.
Oud 28 april 2007, 00:20   #65
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
10 000 frank vandaag is volgend jaar 10 200.
Wauw?

Ik denk trouwnes dat als je persé die inflatie wilt meerekenen, dat je het gecompliceerder maakt.
Complicatie en controle kosten geld.
We hebben het hier niet over één persoon maar veel, en de termijn hangt er natuurlijk ook van af! Eén jaar is niet veel maar 10, 20 of in jou wereld mss wel 50! Dan kom je aan een groot bedrag hoor!

Oud 28 april 2007, 00:34   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
We hebben het hier niet over één persoon maar veel, en de termijn hangt er natuurlijk ook van af! Eén jaar is niet veel maar 10, 20 of in jou wereld mss wel 50! Dan kom je aan een groot bedrag hoor!

Een verwaarloosbaar bedrag als die mensen concurrentiele mensen worden voor op de arbeidersmarkt.

(Een hervorming van de sociale zekerheid, van hangmat naar trampoline is natuurlijk ook - en gelijktijdig - noodzakelijk.)
Oud 28 april 2007, 10:02   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol.
Dat is vanuit mijn oogpunt irrelevant. Hij heeft een reden om te vluchten vanuit zijn oorspronkelijk land. Dat is voor mij reden genoeg om hem niet te veroordelen.
Nog grotere lol. En waarom juist die ene vluchteling, in plaats van zijn miljoenen lotgenoten. Omdat hij geld heeft om ambtenaren om te kopen, om mensensmokkelaars te betalen... Nu, als ge dan werkelijk iets wil doen. Gaat op missiewerk naar hun thuisland, of steun ze in hun thuisland. Maar doet dit alles niet op andermans kosten.

Citaat:
En ik ben idd een grote voorstander van een stevige uitbouw van de lessen Nederlands (op kosten van de staat). Wie weigert 'vliegt' weg. Dat is voor mij niet meer dan de absolute logica. Je kan discussieren ofdat economische vluchtelingen/immigranten het op termijn terug kunnen betalen (lening zonder rente). Daar heb ik ook niets op tegen.

Ik ben over het algemeen een voorstander van leningen zonder rente. Een investering die je later integraal terugkrijgt? Vanuit het standpunt van kortetermijn economie een 0 operatie, vanuit maatschappelijk oogpunt een pluspunt en van langetermijn economie een investering.
Kort. Is het niet voordeliger van Polen binnen te halen ? Ze spreken misschien ook niet goed nederlands, maar ze werken tenminste.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 11:43   #68
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kort. Is het niet voordeliger van Polen binnen te halen ? Ze spreken misschien ook niet goed nederlands, maar ze werken tenminste.
Ik doe niet aan groepsdenken. Dus je vraag heeft voor mij 0 zeggingswaarde.

Citaat:
Nog grotere lol. En waarom juist die ene vluchteling, in plaats van zijn miljoenen lotgenoten. Omdat hij geld heeft om ambtenaren om te kopen, om mensensmokkelaars te betalen... Nu, als ge dan werkelijk iets wil doen. Gaat op missiewerk naar hun thuisland, of steun ze in hun thuisland. Maar doet dit alles niet op andermans kosten.
De welvaart van het Westen komt door grote delen van kolonisatie die nog maar grofweg 30 a 50 jaar achter de rug is. Don't worry, je hebt nog steeds een verantwoordelijkheid.
Oud 28 april 2007, 16:28   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De welvaart van het Westen komt door grote delen van kolonisatie die nog maar grofweg 30 a 50 jaar achter de rug is. Don't worry, je hebt nog steeds een verantwoordelijkheid.
De welvaart komt vooral van hard te werken, zo simpel is dat. Grondstoffen, zijn gewoonweg handelswaar, onderhevig aan vraag en aanbod. Trouwens waarom is bvb Congo er nooit in gelukt van zijn grondstoffen op een ernstige manier uit te baten, terwijl andere landen zoals de VS, Canada, Australie... en zelfs Brazilie, Rusland, Zuid-Afrika... hierin wel gelukten ? Trouwens in Congo is het pas echt slecht beginnen te gaan na "de bevrijding".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 19:35   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Deze middag in 't nieuws zei men dat de Belgen weer wat rijker zijn geworden. Vooral de zogenaamd goede "prestaties" van de beurs van Brussel zou de reden zijn.

Nu, wat is het verschil tussen geld op een spaarrekening en aandelenkoersen?

Als 100 personen hun spaargeld van 10000 € gaan ophalen dan dient er daarvoor 1 miljoen € op tafel te worden gelegd.

Als 100 personen hun aandelen ter "geschatte" waarde van 10000 € verkopen dan krijgt de eerste 10000 €, de tweede iets minder door de daling van de koers veroorzaakt door die eerste verkoop, de derde nog minder, enzovoort.
De totale hoeveelheid geld dat op tafel dient te moeten worden gelegd is daardoor veel kleiner.

Of hoe "geschatte" en reële rijkdom blijkbaar voor sommigen (stommelingen of politiek-correcte raddraaiers?) als dezelfde maatstaf gelden voor het bepalen van een globale rijkdom.

Herinner je nog de laatste grote beurscrash? Miljarden euro werden toen zogezegd 'vernietigd". In feite hadden ze nooit bestaan. De bekende "zeepbel". Toen waren de blinkende politici van tijdens de opblaasperiode nergens meer te bekennen.

En dat de te lage rente op spaargeld de door het regime veroorzaakte inflatie niet compenseert, en datzelfde regime die onvoldoende compensatie daarbij nog eens extra belast (roerende voorheffing), waardoor het koopkrachtsverlies nog groter wordt, is ook niet vermeldenswaardig.

10000 uur werken. Het verdiende loon opzijzetten voor later. Om dan nog maar de koopkracht te hebben die 5000 uur werken vertegenwoordigt.

Diefstal door degenen die de wetten maken. Die lopen de hele dag te pochen dat ze "sociaal" zijn, terwijl ze met de gestolen waar eerst hun eigen zakken en die van de uiteraard politiek-correcte vrindjes-meelopers vullen, en de overblijvende habbekrats ongeïnteresseerd en laks dumpen voor de eerste de beste mee-snagger.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 april 2007 om 19:55.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be