Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 12:21   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Hangt die boog in de weg ofzo?
Nee, helemaal niet, maar ze herinnert mij wel aan een van de eerste en gevaarlijkste uitvindingen van de mens die hem al heel vroeg in zijn prille ontwikkeling toelieten ongediscrimineerd en ongelimiteerd van op afstand te gaan doden, niet allen het wild, maar ook elkaar.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 mei 2007 om 12:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 12:27   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Woehahaha, er is zelfs geen natuur meer in België, die is er trouwens al lang niet meer geweest. We hebben hier te maken met een cultuurlandschap in meer of mindere mate.
Neem eens een cursus natuurbeheer terhand daar zal het u allemaal in uitgelegd worden. Het is net het probleem dat dergelijke kennis bij de groenen weinig aanwezig is.

Trouwens, de meeste natuurgebieden streven ook naar soortenbehoud en voeren beheerswerken uit om deze te garanderen. Denk maar aan heide plaggen, ...

Een natuurlijk evenwicht in België kan niet omdat de gebieden te versnippert zijn en ecologisch te arm zijn.
Ik vrees dat jij degene bent die de cursus natuurbeheer dringend nodig hebt! Het bestaan van een cultuurlandschap (dat dus door de mens werd gevormd) sluit het bestaan van natuur vanzelfsprekend niet uit, enkel het bestaan van OORSPRONKELIJKE natuur. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk voor jou. Gelukkig beseffen "de groenen" dat verschil wel.

Dat beheerswerken zouden streven naar soortenbehoud is je reinste bullshit. Zij streven juist naar maximale diversiteit.

En één van de belangrijkste zaken waar natuurverenigingen mee bezig zijn is wel het tegengaan van versnippering door het creëren van corridors.

Dat natuurlijke evenwichten niet mogelijk zouden zijn in België wordt door onderzoek tegengesproken. En het zijn juist jagers die het evenwicht vaak verstoren. Het is hen dan ook helemaal niet te doen om natuurbehoud, maar wel om hun idiote en morbiede hobby te kunnen blijven uitoefenen.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 mei 2007 om 12:28.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 17:02   #63
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nogal wat verkeersongevallen met motorrijders, laat ons die motoren ook afschaffen en verbieden.
Ik hoor niets anders dan verbieden afschaffen.
Waar gaat het naartoe met de individuele vrijheid.
De jacht heeft ook zijn functie en kan perfect beoefend worden binnen de reglementen die er zijn.
Wandelaars zijn ook een zware belasting voor een natuurgebied, dat kan ik elke dag met mijn eigen ogen vaststellen. Gaan de Groenen nu het wandelen in een bos ook verbieden?
Oh ja gisteren nog gehoord, we moeten minder vlees eten van de Groenen tegen de opwarming van de aarde(dat overigens een natuurlijk fenomeen is volgens sommige experts). Misschien kunnen ze vlees eten verbieden, of vlees op rantsoen bonnen zetten?
Jaja Groen voor de vrijheid.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 19:51   #64
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat jij degene bent die de cursus natuurbeheer dringend nodig hebt! Het bestaan van een cultuurlandschap (dat dus door de mens werd gevormd) sluit het bestaan van natuur vanzelfsprekend niet uit, enkel het bestaan van OORSPRONKELIJKE natuur. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk voor jou. Gelukkig beseffen "de groenen" dat verschil wel.

Dat beheerswerken zouden streven naar soortenbehoud is je reinste bullshit. Zij streven juist naar maximale diversiteit.

En één van de belangrijkste zaken waar natuurverenigingen mee bezig zijn is wel het tegengaan van versnippering door het creëren van corridors.

Dat natuurlijke evenwichten niet mogelijk zouden zijn in België wordt door onderzoek tegengesproken. En het zijn juist jagers die het evenwicht vaak verstoren. Het is hen dan ook helemaal niet te doen om natuurbehoud, maar wel om hun idiote en morbiede hobby te kunnen blijven uitoefenen.
Ach Edina, als je zoals ik het bos terug in zijn oorspronkelijke staat wil herstellen, inclusief wolven en beren, zijn idioten die dat juist al reden gaan aannemen om te schieten. Er zitten wilde roofdieren, dus ... moeten we ons wapenen in het bos.
Ze vergeten wel dat wolven en beren zo schuw zijn, dat zelfs al gaat men ze zoeken, zoals enkele wetenschappers ooit deden, men tot drie jaar mag rekenen, eer men ze ooit te zien zal krijgen.
Dat de meeste roofdieren, op de poema na, te bang zijn van ons en eerder voor ons gaan vluchten, dan ons op het menu te zetten, is bij deze meteen ook gerechtvaardigd.

Trouwens: ik vrees dat de mens zodanig overkweekt is en zoveel plaats is beginnen innemen, dat de bossen steeds kleiner worden en de woonwijken er steeds dichter bij komen. Dat is vragen om problemen.
Van het Zoniënwoud bv schiet nog geen 2O% van de oorspronkelijke oppervlakte over. Hoe meer plaats de mensen zich toeëignen, hoe minder plaats er voor de natuur overblijft.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 mei 2007 om 19:56.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:59   #65
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hou toch je muil over materies waar je niets van afweet aub.
Het enige dat jij doet is topics verneuken.

Anyway, jacht moet blijven.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 23:16   #66
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbieden en liefst vandaag nog.

Jacht heeft niets te maken met evenwichten herstellen. Integendeel! Jagers streven juist op allerlei manieren naar onevenwichten om hun idiote "hobby" te kunnen rechtvaardigen. Ter illustratie een citaat van een 17-jarige kandidaat-jager uit de krant:

"Jagen is gewoon veel toffer dan spelletjes spelen op de computer. Het voelt realistischer".
Die visie is toch wel wat te simplistisch. Hoewel ik ook liever zou jagen op jagers.

Onze gedrochten van steden en de duivelse boeren hebben sommige natuurlijke jagers haast volledig weggewerkt (dan denk ik bv aan vossen). Het wegvallen van zo'n beperking op de prooidieren kan vaak desastreuze gevolgen hebben op de natuur. Een konijn in uw voortuintje is niet erg. 20 konijnen daarentegen en er groeit niets meer
Oud 3 mei 2007, 23:19   #67
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Die visie is toch wel wat te simplistisch. Hoewel ik ook liever zou jagen op jagers.

Onze gedrochten van steden en de duivelse boeren hebben sommige natuurlijke jagers haast volledig weggewerkt (dan denk ik bv aan vossen). Het wegvallen van zo'n beperking op de prooidieren kan vaak desastreuze gevolgen hebben op de natuur. Een konijn in uw voortuintje is niet erg. 20 konijnen daarentegen en er groeit niets meer
Moet je maar eens naar Diegem komen...ondertussen al 3 vossen zien rondlopen in het wild (industriepark)...en de konijnen boomen nog altijd.
Oud 3 mei 2007, 23:44   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht

Wat zijn we weeral sympathiek! Had je ook nog enige argumenten?
Oud 3 mei 2007, 23:47   #69
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zijn we weeral sympathiek! Had je ook nog enige argumenten?
Jij? Buiten wat overgenomen volks-blablabla van Piet Piraat?
Oud 3 mei 2007, 23:49   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Prachtig voorbeeld! Volgens de jagers zijn er immers nu al teveel vossen in Vlaanderen... En indien wat jij schrijft over konijnen trouwens zou kloppen dan hadden we geen beheerswerken meer nodig om verbossing hier en daar tegen te gaan . Ik heb overigens nergens beweerd dat het nooit nodig is om in te grijpen, maar wel dat dit uitzonderlijk is en moet overgelaten worden aan de overheid en natuurverenigingen ipv aan jagers.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 mei 2007 om 00:03.
Oud 3 mei 2007, 23:51   #71
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij? Buiten wat overgenomen volks-blablabla van Piet Piraat?
Begin dan al maar eens met die "overgenomen volks-blablabla van Piet Piraat" te weerleggen. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn voor zo'n kenner als jij!
Oud 4 mei 2007, 00:17   #72
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Prachtig voorbeeld! Volgens de jagers zijn er immers nu al teveel vossen in Vlaanderen... En indien wat jij schrijft over konijnen trouwens zou kloppen dan hadden we geen beheerswerken meer nodig om verbossing hier en daar tegen te gaan . Ik heb overigens nergens beweerd dat het nooit nodig is om in te grijpen, maar wel dat dit uitzonderlijk is en moet overgelaten worden aan de overheid en natuurverenigingen ipv aan jagers.
Laat het nu natuurverenigingen en de overheid zijn die de jagers sturen en ook het zaakje besturen.
Dus de overheid doet zijn job niet volgens jou? Tijd om regelrecht anders te gaan stemmen hé

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 4 mei 2007 om 00:23.
Oud 4 mei 2007, 00:26   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het nu natuurverenigingen en de overheid zijn die de jagers moet sturen en ook het zaakje besturen.
Dus de overheid doet zijn job niet volgens jou? Tijd om regelrecht anders te gaan stemmen hé
Ik had het niet over een sturende rol . En ik moet jou toch het standpunt van de natuurverenigingen tov de jacht niet uitleggen, hoop ik... Het beleid van de overheid is inderdaad veel te laks. Hopelijk wordt het nieuwe jachtbesluit veel strenger, maar met Peeters heb ik daar eerlijk gezegd weinig goede hoop op. Maar euh... hoe kom je erbij dat ik anders zou moeten gaan stemmen? Ik heb nog nooit op onze regeringspartijen gestemd en zal dat ook niet snel doen!
Oud 4 mei 2007, 00:40   #74
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over een sturende rol . En ik moet jou toch het standpunt van de natuurverenigingen tov de jacht niet uitleggen, hoop ik... Het beleid van de overheid is inderdaad veel te laks. Hopelijk wordt het nieuwe jachtbesluit veel strenger, maar met Peeters heb ik daar eerlijk gezegd weinig goede hoop op.
Volgens mij is de wetgeving meer dan streng genoeg voor de reguliere jagers.
Akkoord er zijn uitspattingen door bepaalde 'bourgeoisie', maar veralgemeen toch niet Edina...aub seg...altijd hetzelfde met jou.
Dat zijn enkel de dingen die meestal tersprake komen en waarop jij je zit te baseren. Spijtig...denk dat het hoog tijd is dat jij eens mee op jacht gaat met iemand.
Oud 4 mei 2007, 07:13   #75
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Akkoord er zijn uitspattingen door bepaalde 'bourgeoisie', maar veralgemeen toch niet Edina...aub seg...altijd hetzelfde met jou.
Dat zijn enkel de dingen die meestal tersprake komen en waarop jij je zit te baseren. Spijtig...denk dat het hoog tijd is dat jij eens mee op jacht gaat met iemand.
Dat zal ze waarschijnlijk niet doen, het zal haar enig inzicht in de materie doen verwerven, waardoor ze deze moet bijstellen.

Het verdedigen van natuurlijke evenwichten in een cultuurlandschap als België zal zelfs door Natuurpunt niet verdedigd worden. De kennis van milieu is op deze gasten ver de zoeken, maar zelfs dit weten ze.

Verder verspil ik mijn tijd niet aan iemand die van de materie weinig kaas heeft gegeten. Als bioloog die in zijn licentiejaren Dierkunde en Milieukunde als optie koos meen ik wel degelijk meer dan voldoende bagage over deze materie te bezitten.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:40   #76
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Er zijn nogal wat verkeersongevallen met motorrijders, laat ons die motoren ook afschaffen en verbieden.
Ik hoor niets anders dan verbieden afschaffen.
Waar gaat het naartoe met de individuele vrijheid.
De jacht heeft ook zijn functie en kan perfect beoefend worden binnen de reglementen die er zijn.
Wandelaars zijn ook een zware belasting voor een natuurgebied, dat kan ik elke dag met mijn eigen ogen vaststellen. Gaan de Groenen nu het wandelen in een bos ook verbieden?
Oh ja gisteren nog gehoord, we moeten minder vlees eten van de Groenen tegen de opwarming van de aarde(dat overigens een natuurlijk fenomeen is volgens sommige experts). Misschien kunnen ze vlees eten verbieden, of vlees op rantsoen bonnen zetten?
Jaja Groen voor de vrijheid.
Ik ben voor de vrijheid van groen, ipv het uit te roeien.
De "Sommige experts" waar jij het over hebt, zijn door al de andere, meer serieuze, in het hoekje gezet...
Oud 4 mei 2007, 10:44   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hou toch je bek als je er zo uit stinkt.
Het enige wat je doet is forums bevuilen.

Anyway, de jacht moet blijven, maar de jagers moeten afgeschoten worden. Met pijl en boog vanachter bomen en struiken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2007 om 10:45.
Oud 4 mei 2007, 10:55   #78
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meegaan op jacht? Ik denk er nog niet aan.
Maar ik heb al wel vaker jagers aan het werk gezien hoor... echt stoer

Je schijnt niet te snappen dat het mij vooral gaat over een fundamentele onverzoenbaarheid tussen natuurbehoud en plezierjacht. Noem het belangenvermenging...

Laatst gewijzigd door Edina : 4 mei 2007 om 11:01.
Oud 4 mei 2007, 11:00   #79
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dat zal ze waarschijnlijk niet doen, het zal haar enig inzicht in de materie doen verwerven, waardoor ze deze moet bijstellen.

Het verdedigen van natuurlijke evenwichten in een cultuurlandschap als België zal zelfs door Natuurpunt niet verdedigd worden. De kennis van milieu is op deze gasten ver de zoeken, maar zelfs dit weten ze.

Verder verspil ik mijn tijd niet aan iemand die van de materie weinig kaas heeft gegeten. Als bioloog die in zijn licentiejaren Dierkunde en Milieukunde als optie koos meen ik wel degelijk meer dan voldoende bagage over deze materie te bezitten.
Tsss... autoriteitsargumenten zijn niet echt sterk. En hier heb je dubbele pech, want ik heb dezelfde opleiding dan jij genoten.

Neem eens contact op met Natuurpunt ofzo en vraag eens naar hun visie over natuurlijke evenwichten. Je zal versteld staan.

En probeer eens inhoudelijk te reageren op de argumenten...
Oud 4 mei 2007, 11:01   #80
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De "Sommige experts" waar jij het over hebt, zijn door al de andere, meer serieuze, in het hoekje gezet...
Absoluut onwaar
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be