![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertwijfeld?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) al lijkt dat op het eerste zich dé oplossing .. ze werkt niet daar werkgevers die 40% werknemers gaan prefereren simplistisch : eentje van 100% buiten en eentje van 40% binnen 2) waar komt dat saldo van 60% vandaan denkt ge ? uiteindelijk betalen de werkgevers indirect die 60% ook al heerst er een interne strijd onder hen... dus bij een toenemende gemiddeld méér kosten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo leek het me over te komen in die andere thread...
als ik alles op een rijtje beschouw blijf je ergens voor de doodstraf ( voor moord e.g. ) maar slaag je er niet langer rechtstreekse claimers te vinden waardoor het uiteindelijk onmogelijk wordt beetje in den trend dus van wat ik je ooit als voorbeeldje heb gegegeven ivm je vriendin |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
2Te slim? 3Te rap? 4te mooi? 5te weinig jobs? Laatst gewijzigd door eno2 : 7 mei 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij veel praktischer om simpelweg de lasten op alle arbeid drastisch te verlagen. Uw maatregel is nodeloos ingewikkeld en bovendien discriminerend. Te ingewikkeld omdat u nog hopen bijkomende wetgeving zal nodig hebben om het volledig uit te kunnen werken. U zal ook een hele administratie op poten moeten zetten om het bij te gaan houden en vele nutteloze geldtransacties doen waar enkel de banken beter van worden. Discriminerend omdat het de werknemer die van job wil veranderen zwaar zal handicappen tov de werkloze wanneer er een vacature is. De werkloze-werknemer loopt ook gevaar als een soort van paria te worden bekeken en beoordeeld door zijn/haar collega's. ('De Jos kan eigenlijk niet veel, maar ja hij kost maar den helft'...) Citaat:
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 mei 2007 om 22:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen probleem. Waarom zou iemand die geld genoeg heeft moeten werken? Het kan ook verkeerd aflopen, maar dat is één van de potentiële nadelen van te rijk zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 mei 2007 om 23:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem dat ik met al die cijfers heb is dat ze me absoluut niks meer zeggen. De definities zijn zo vaak aangepast en veranderd dat ik bij god niet meer zou weten wie er wel of niet nog meegeteld word in die cijfers. Ik zou daarom ook graag eens cijfers zien van volgende liefst een evolutie ervan sinds de jaren 60 of zo... 1. Totale bevolking. 2. Bevolking op Actieve leeftijd (18-65 M / 18-60(?) V) 3. Voltijds Studenten 18+ 4. FTE's (Full Time Equivalents) werkzaam in de privé-sector. 5. Ditto in de publieke sector inclusief alle bedrijven die exclusief werken voor de overheid of waar de overheid hoofdaandeelhouder van is. Dat zou me tenminste nog iets kunnen laten zeggen over de toestand en objectieve vergelijking mogelijk maken. Nu kan ik me enkel baseren op het gevoel dat er vrij weing werkzoekenden zijn o/h moment, i.e. wij hebben bij ons o/h bedrijf echt enorme moeite om jobs gevuld te krijgen. En het is niet enkel een gebrek aan kwaliteit op de arbeidsmarkt, maar ook simpelweg aan kwantiteit. We hebben recentelijk 4 weken op rij een prominente vacature gehad zowel in de krant als op internet: totaal aantal reacties: 2. Nu kan het wel zijn dat de job die ik doe voorveel mensen niet aantrekkelijk is ![]() Natuurlijk gaat het hier om een anecdotisch voorval en betekent een gebrek aan werkzoekenden ook nog niet bepaald een gebrek aan werklozen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet alleen economisch, ook ethisch te verantwoorden. Wat wil een mens nog meer?
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() belastingvrij minimum is hoger dan basisinkomen
![]()
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2Te slim? 3Te rap? 4te mooi? 5te weinig jobs? 6 te onderbetaald? 7Te vuil, te vies, 8 Te gevaarlijk? 9 te ver? 1O Te overgekwalificeerd? Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2007 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Te veel zand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Of te weinig zand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommigen dragen niks bij tot te welvaart omdat ze te rijk zijn ( ze eigenen zich wel de vrucht van andermans arbeid toe!) Anderen kunnen niks bijdragen aan de welvaart omdat ze te arm zijn, ze niet over middelen beschikken, omdat ze al hun energie moeten stoppen in het overleven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is ook de reden, dat ik niet bij de vakbond tegen mijn ontslag geprotesteerd heb...(ik was op die manier al eens terug in dienst gekomen). Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2007 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ni akkoord met punt 8 - gevaarlijk.
Ik wil een correctie voor 8 ....nml. 8. = LEVENS gevaarlijk ![]() Alez bijna elke job is levens gevaarlijk zekers NU met die modernisering en infrastructurele werken die op niets trekken voor en na . Democratif c'est ?! Laatst gewijzigd door duncan : 8 mei 2007 om 18:05. |
![]() |
![]() |