![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() [quote="fernand"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() [quote="fernand"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote="Eugene"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb gisteren op A2 (franse tv), een reportage gezien van criminalitieit uit de streek rond Bordeaux, stad en banlieu
![]() 1500 dossiers en in meer dan 90 % waren er geen Fransen in betrokken... héél toevallig zeker ![]() Eugene get a life and open your eyes ! kijk eens naar de cijfers over nationaliteiten in de Belgische genvangenissen ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En, de foto's welke daar worden getoond zijn niet steeds van oude misdaden hoor! Wanneer het blanken zijn komen ze op TV. Ik heb Eugene NIETS horen zeggen over de GETUIGE welke wel in beeld is gebracht door de TV. Dat vind ik nu eens crimineel zie. Die mens zal gerust slapen! Deze tonen ze uitgebrijd, maar de gansters, holaba, dat mag niet zulle. Of de wereld op zijn kop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit meestal juist is, omdat vreemden dikwijls ontworteld zijn en gemakkelijker in de criminaliteit belanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Schepen
|
![]() Christel De Jongh, vermoord op 25 maart 1999 dan is er nooit een robotfoto verpreid,resultaat dader [size=6]Nooit[/size] gevat
Dagenlang werd in de media meegedeeld dat de dader een Belg was die een Marokkaan had vermoord. Merkwaardig toch dat nu plotseling de nationaliteit van de dader en het slachtoffer uitgebreid vermeld worden in pers en media. Wanneer het omgekeerde gebeurt geldt nochtans heel duidelijk de richtlijn dat de nationaliteit volstrekt niet relevant is en dus ook niet vermeld dient te worden. Toen op 25 maart 1999 in de Offerandestraat Christel De Jongh vermoord werd werd zelfs de robotfoto van de dader niet verspreid omdat de verspreiding mogelijks racistische reacties tot gevolg zou hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() 't is toch godgekaagd hé, arme Phillipé. Waarom zou hij die tekeningen niet aan de krant mogen bezorgen. Precies of er zou een onderzoeksrechter, speurder of wie dan ook in België zijn die het beter weet of bekwamer is te oordelen of het opportuun is om de foto's te publiceren dan Hij.
![]() ![]()
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() waarschijnelijk beklaagt die janssens zich dat die robotfoto´s mediaruimte van hem zou kunnen ingepikt hebben.
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Bij de begrafenis van een vermoorde allochtoon zijn wel alle prominenten aanwezig ! dat zal je ook niet graag horen zeker, of nee het mag niet benadrukt worden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat mij verbaast is dat nu de traditionele partijen van een 'doofpotoperatie' worden beschuldigd terwijl er vorig jaar, in dezelfde periode als nu 41 overvallen zijn gebeurt, en vorig jaar kraaide er geen haan naar, ff nadenken mensen, of speelt de kriminaliteit enkel een rol in een verkiezingsjaar voor het VB!!!!
![]() |
![]() |
#74 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ferre ferre, niets te ferre. Och ja, voor terug te komen op uw antwoord eugene, dat is juist het parket heeft 3 maanden gewacht, op die tijd is de dader kunnen vertrekken naar ongekende bestemming . ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ff de link http://forum.politics.be/viewtopic.p...er=asc&start=0
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In deze zaak gaat het over roof, geweldadig maar klappen krijg je even goed als je naar een mooi meisje op de dansvloer kijkt en haar (belgische) vriend is erbij, vooral in dancings. Nu vallen die overvallen met geweld (en eventueel de dood als gevolg) natuurlijk niet goed te keuren. Zelfs diefstal zonder geweld is meestal niet goed te keuren. De nationaliteit van de dader kan misschien van belang zijn maar dan is zelfs meer van belang waar de persoon woont, welk ander inkomen hij of zij heeft, enz. Wat de inmenging van fdw in het gerechtelijk betreft stel ik me toch wel vragen. Hij heeft de robotfoto's van de noord afrikaanse bende naar de pers gelekt. OK, hij is er wellicht van overtuigd dat hij daarmee kan bijdragen tot de arrestatie van die criminelen maar bestaan er geen robotfoto's van de oost-europese bendes? Zo ja, waarom heeft hij die dan niet mee aan de gazet gegeven en zo neen, zou hij dat doen. Als er nog geen robotfoto's bestaan van de oost-europese criminelen geeft dit wel aan dat het gerecht zich concentreerd o^p de noord-afrikaanse criminelen. Voor de flup is dat toch een goede zaak niet? Persoonlijk interesseerd mij dat niet. Als ik morgen neergeknald wordt dan ben ik dood. Of nu een belg, een marokaan, een turk, een pool of een roemeen mij om zeep helpt maakt mij dan echt niet uit hoor. Voor mij is het belangrijk dat ik niet in zo'n situatie kom en die mogelijkheid kan beperkt worden door criminelen te stoppen. Zelfs moest blijken dat van de 100 criminelen 99 marokaan zijn en maar 1 belg dan moet men 99 marokanen veroordelen en een belg en niet 100 marokanen wat die ene criminele belg kan dan nog wel mijn beul zijn.
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() De partij die zo graag anderen op de vingers tikt gaat opnieuw zelf uit de bocht. Hangende dossiers bij politie of parket zijn niet ter inzage van mandatarissen, laat staan dat ze mogen gepubliceerd worden. Een onderzoek mag nooit worden gehinderd.
![]() Het Blok weet zeer goed dat ze in de onwettelijkheid gingen, maar maken misbruik van de parlementaire onschendbaarheid. Indien bovendien het onderzoek uitwijst wie heeft "gelekt", zal de ambtenaar zwaar worden gestraft, maar ook dat lijkt het Blok niet te storen... 8) Propere mannen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Enne Sseppe, had FDW dan geen goesting om kort op den bal te spelen met tekeningentjes van de oost-europese bendes?