Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 12:57   #61
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

[quote="fernand"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Dus "Opsporing verzocht", in nederland zijn criminelen volgens Uw verklaring.
dat is een degelijk programa waarbij nauw samen gewerkt wordt met de politiediensten van héél Nederland en waarbij telkens speciale hotlines geopend worden, niet een popultistisch gewriemel in de marge van de wet door een politieker die blijkbaar tot heel veel bereid is om de volgende burgemeester van A'pen te worden...
Oud 6 februari 2004, 12:58   #62
Eugene
Gouverneur

Standaard

[quote="fernand"]
Citaat:
Dus "Opsporing verzocht", in nederland zijn criminelen volgens Uw verklaring.
Maar ik ben gerust, ze pakken meer boeven met de robotfoto DIRECT op de tv te brengen, dan in het schuif te laten liggen.
Maar we weten vanwaar het komt he.
Schandaliger vind ik dat de GETUIGE GETOOND wordt in de Nieuwsuitzending!!!!!!!!!!!!!
Opsproring verzocht gaat over feiten waar de politie, na intens speurwerk, volledig vastzit he! Dit is hier helemaal niet het geval. Neen hoor, als de robotfoto's drie 'blanken' zouden tentoonstellen dan had FDW géén heisa gemaakt...dan was het van..' het gerecht moet haar werk doen'..zielig hoor als ik die would-be VB-speurneuzen bezig zie en hoor!!!
Oud 6 februari 2004, 13:07   #63
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote="Eugene"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Opsproring verzocht gaat over feiten waar de politie, na intens speurwerk, volledig vastzit he! Dit is hier helemaal niet het geval. Neen hoor, als de robotfoto's drie 'blanken' zouden tentoonstellen dan had FDW géén heisa gemaakt...dan was het van..' het gerecht moet haar werk doen'..zielig hoor als ik die would-be VB-speurneuzen bezig zie en hoor!!!
Mogelijk zouden de foto's met drie 'blanken' onmiddellijk zijn vrijgegeven! Want onbruikbaar voor het VB, en dat is toch zoveel belangrijker dan alle overvallen samen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 14:13   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ik heb gisteren op A2 (franse tv), een reportage gezien van criminalitieit uit de streek rond Bordeaux, stad en banlieu

1500 dossiers en in meer dan 90 % waren er geen Fransen in betrokken... héél toevallig zeker

Eugene get a life and open your eyes ! kijk eens naar de cijfers over nationaliteiten in de Belgische genvangenissen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 14:45   #65
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik heb gisteren op A2 (franse tv), een reportage gezien van criminalitieit uit de streek rond Bordeaux, stad en banlieu

1500 dossiers en in meer dan 90 % waren er geen Fransen in betrokken... héél toevallig zeker

Eugene get a life and open your eyes ! kijk eens naar de cijfers over nationaliteiten in de Belgische genvangenissen !
Eugene, zijn ogen zijn volgens hem geopend. Hij is een oud Vlaams Blokker. En daarom wanneer het Blok iets doet, is het nooit goed. Daarom verwees ik naar opsporing verzocht.
En, de foto's welke daar worden getoond zijn niet steeds van oude misdaden hoor!
Wanneer het blanken zijn komen ze op TV.
Ik heb Eugene NIETS horen zeggen over de GETUIGE welke wel in beeld is gebracht door de TV.
Dat vind ik nu eens crimineel zie.
Die mens zal gerust slapen! Deze tonen ze uitgebrijd, maar de gansters, holaba, dat mag niet zulle. Of de wereld op zijn kop.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 14:55   #66
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1500 dossiers en in meer dan 90 % waren er geen Fransen in betrokken...
Ik heb wereldwijd in zeer veel landen gewerkt. Als er misdaden gepleegd werden zei men me steeds: "Dat zijn geen mensen van hier"
Ik denk dat dit meestal juist is, omdat vreemden dikwijls ontworteld zijn en gemakkelijker in de criminaliteit belanden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 17:01   #67
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Christel De Jongh, vermoord op 25 maart 1999 dan is er nooit een robotfoto verpreid,resultaat dader [size=6]Nooit[/size] gevat
Dagenlang werd in de media meegedeeld dat de dader een Belg was die een Marokkaan had vermoord. Merkwaardig toch dat nu plotseling de nationaliteit van de dader en het slachtoffer uitgebreid vermeld worden in pers en media. Wanneer het omgekeerde gebeurt geldt nochtans heel duidelijk de richtlijn dat de nationaliteit volstrekt niet relevant is en dus ook niet vermeld dient te worden. Toen op 25 maart 1999 in de Offerandestraat Christel De Jongh vermoord werd werd zelfs de robotfoto van de dader niet verspreid omdat de verspreiding mogelijks racistische reacties tot gevolg zou hebben.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 17:40   #68
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Toen op 25 maart 1999 in de Offerandestraat Christel De Jongh vermoord werd werd zelfs de robotfoto van de dader niet verspreid omdat de verspreiding mogelijks racistische reacties tot gevolg zou hebben.
Dat was waarschijnlijk om het onderzoek niet te schaden.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 18:51   #69
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

't is toch godgekaagd hé, arme Phillipé. Waarom zou hij die tekeningen niet aan de krant mogen bezorgen. Precies of er zou een onderzoeksrechter, speurder of wie dan ook in België zijn die het beter weet of bekwamer is te oordelen of het opportuun is om de foto's te publiceren dan Hij.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 19:19   #70
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

waarschijnelijk beklaagt die janssens zich dat die robotfoto´s mediaruimte van hem zou kunnen ingepikt hebben.
Oud 6 februari 2004, 19:59   #71
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Christel De Jongh, vermoord op 25 maart 1999 dan is er nooit een robotfoto verpreid,resultaat dader [size=6]Nooit[/size] gevat
Dagenlang werd in de media meegedeeld dat de dader een Belg was die een Marokkaan had vermoord. Merkwaardig toch dat nu plotseling de nationaliteit van de dader en het slachtoffer uitgebreid vermeld worden in pers en media. Wanneer het omgekeerde gebeurt geldt nochtans heel duidelijk de richtlijn dat de nationaliteit volstrekt niet relevant is en dus ook niet vermeld dient te worden. Toen op 25 maart 1999 in de Offerandestraat Christel De Jongh vermoord werd werd zelfs de robotfoto van de dader niet verspreid omdat de verspreiding mogelijks racistische reacties tot gevolg zou hebben.
Ik hoor nochthans regelmatig dat er een misdrijf werd gepleegd door noord-afrikaanse mensen zonder dat FDW dat moet gaan benadrukken. Alle misdrijven toeweiden aan Moslims mag dan wel jou wensdroom zijn maar erg realistisch is dat toch niet hé. Dat moet je toch toegeven.

Lamzakl
Oud 6 februari 2004, 20:44   #72
CONTRA
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Ik hoor nochthans regelmatig dat er een misdrijf werd gepleegd door noord-afrikaanse mensen zonder dat FDW dat moet gaan benadrukken. Alle misdrijven toeweiden aan Moslims mag dan wel jou wensdroom zijn maar erg realistisch is dat toch niet hé. Dat moet je toch toegeven.
Buiten, een belg met relatie problemen die eens af en toe zijn vrouw vermoord, zal je nog niet te veel horen zeker.

Bij de begrafenis van een vermoorde allochtoon zijn wel alle prominenten aanwezig !
dat zal je ook niet graag horen zeker, of nee het mag niet benadrukt worden.
Oud 6 februari 2004, 21:04   #73
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat hebben toch velen een simpel wereldbeeld en zijn toch zo onwetend wat de feiten betreft zeg, de robotfoto van de dader van de moord op Christel Dejonghe is 3 maanden na de feiten WEL in de kranten verschenen. Verder is het idd zo dat er toen zolang gewacht is omdat er idd verkiezingen op komst waren en rara, wie is de enige die dit nog maar zéér kortgeleden in het OPENBAAR heeft verklaart....yep den Eugene hoor Ferre, maar als ex-VBer ben ik toch voor niks goe he Ferre, FDW is jullie alfa en omega, op die manier moet je zelf uw verstand niet meer gebruiken, FDW doe dat wel voor u!!!
Wat mij verbaast is dat nu de traditionele partijen van een 'doofpotoperatie' worden beschuldigd terwijl er vorig jaar, in dezelfde periode als nu 41 overvallen zijn gebeurt, en vorig jaar kraaide er geen haan naar, ff nadenken mensen, of speelt de kriminaliteit enkel een rol in een verkiezingsjaar voor het VB!!!!
Oud 6 februari 2004, 21:11   #74
CONTRA
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat hebben toch velen een simpel wereldbeeld en zijn toch zo onwetend wat de feiten betreft zeg, de robotfoto van de dader van de moord op Christel Dejonghe is 3 maanden na de feiten WEL in de kranten verschenen. Verder is het idd zo dat er toen zolang gewacht is omdat er idd verkiezingen op komst waren en rara, wie is de enige die dit nog maar zéér kortgeleden in het OPENBAAR heeft verklaart....yep den Eugene hoor Ferre, maar als ex-VBer ben ik toch voor niks goe he Ferre, FDW is jullie alfa en omega, op die manier moet je zelf uw verstand niet meer gebruiken, FDW doe dat wel voor u!!!
Wat mij verbaast is dat nu de traditionele partijen van een 'doofpotoperatie' worden beschuldigd terwijl er vorig jaar, in dezelfde periode als nu 41 overvallen zijn gebeurt, en vorig jaar kraaide er geen haan naar, ff nadenken mensen, of speelt de kriminaliteit enkel een rol in een verkiezingsjaar voor het VB!!!!

Ferre ferre, niets te ferre.

Och ja, voor terug te komen op uw antwoord eugene, dat is juist het parket heeft 3 maanden gewacht, op die tijd is de dader kunnen vertrekken naar ongekende bestemming .
Oud 6 februari 2004, 21:17   #75
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ferre ferre, niets te ferre.

Och ja, voor terug te komen op uw antwoord eugene, dat is juist het parket heeft 3 maanden gewacht, op die tijd is de dader kunnen vertrekken naar ongekende bestemming .
Ach enkel gebruik gemaakt van de posting om aan te tonen dat je als ex-VB-er voor mensen als Ferre toch maar een stuk stront bent geworden. En nu geef jij mij dan toch gelijk dat de robotfoto van de moordenaar van Christel Dejonghe wel in de krant is verschenen, en verder verwijs ik u naar mijn tussenkomst in de raad te Hoboken waar ik duidelijk heb verwezen naar het 'politiek' verzwijgen van de nationaliteit van de moordenaar van Christel Dejonhe, iets wat de heldhaftigen van het VB in geen enkele raad hebben aangedurft hoor!!!.
Ff de link http://forum.politics.be/viewtopic.p...er=asc&start=0
Oud 6 februari 2004, 21:56   #76
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Buiten, een belg met relatie problemen die eens af en toe zijn vrouw vermoord, zal je nog niet te veel horen zeker.

Bij de begrafenis van een vermoorde allochtoon zijn wel alle prominenten aanwezig !
dat zal je ook niet graag horen zeker, of nee het mag niet benadrukt worden.
Zelfs dat heb ik nog niet gehoord, een belg die af en toe z'n vrouw vermoord . Meestal doet die belg dat maar één keer, zijn vrouw vermoorden. Ik hoor echter wel meer dat een kathilieke pastoor of pater (die dus eigenlijk een imem moet zijn voor de goede orde) zich vergrijpt aan kinderen omdat hij te lui is om gewoon aan z'n pietje te trekken.Ik hoor ook dat voetbalsupporters wel eens een spoor van vernielingen achterlaten. Ik hoor ook wel eens dat ouders hun kinderen of kinderen hun ouders mishandelen. Ik hoor ook dat mishandelingen onder partners vrij hoog scoren onder het heilige eigen volk. Nu veronderstel ik natuurlijk ook wel dat dat onder de niet eigen mensen evengoed gebeurd, misschien zelfs meer maar daar komen we vooralsnog niet achter vanwege het taboe over dergelijke zaken in sommige gemeenschappen.

In deze zaak gaat het over roof, geweldadig maar klappen krijg je even goed als je naar een mooi meisje op de dansvloer kijkt en haar (belgische) vriend is erbij, vooral in dancings. Nu vallen die overvallen met geweld (en eventueel de dood als gevolg) natuurlijk niet goed te keuren. Zelfs diefstal zonder geweld is meestal niet goed te keuren. De nationaliteit van de dader kan misschien van belang zijn maar dan is zelfs meer van belang waar de persoon woont, welk ander inkomen hij of zij heeft, enz.

Wat de inmenging van fdw in het gerechtelijk betreft stel ik me toch wel vragen. Hij heeft de robotfoto's van de noord afrikaanse bende naar de pers gelekt. OK, hij is er wellicht van overtuigd dat hij daarmee kan bijdragen tot de arrestatie van die criminelen maar bestaan er geen robotfoto's van de oost-europese bendes? Zo ja, waarom heeft hij die dan niet mee aan de gazet gegeven en zo neen, zou hij dat doen. Als er nog geen robotfoto's bestaan van de oost-europese criminelen geeft dit wel aan dat het gerecht zich concentreerd o^p de noord-afrikaanse criminelen. Voor de flup is dat toch een goede zaak niet? Persoonlijk interesseerd mij dat niet. Als ik morgen neergeknald wordt dan ben ik dood. Of nu een belg, een marokaan, een turk, een pool of een roemeen mij om zeep helpt maakt mij dan echt niet uit hoor. Voor mij is het belangrijk dat ik niet in zo'n situatie kom en die mogelijkheid kan beperkt worden door criminelen te stoppen. Zelfs moest blijken dat van de 100 criminelen 99 marokaan zijn en maar 1 belg dan moet men 99 marokanen veroordelen en een belg en niet 100 marokanen wat die ene criminele belg kan dan nog wel mijn beul zijn.

Lamzakl
Oud 6 februari 2004, 23:51   #77
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

De partij die zo graag anderen op de vingers tikt gaat opnieuw zelf uit de bocht. Hangende dossiers bij politie of parket zijn niet ter inzage van mandatarissen, laat staan dat ze mogen gepubliceerd worden. Een onderzoek mag nooit worden gehinderd.
Het Blok weet zeer goed dat ze in de onwettelijkheid gingen, maar maken misbruik van de parlementaire onschendbaarheid. Indien bovendien het onderzoek uitwijst wie heeft "gelekt", zal de ambtenaar zwaar worden gestraft, maar ook dat lijkt het Blok niet te storen... 8) Propere mannen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 00:33   #78
Sseppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
De partij die zo graag anderen op de vingers tikt gaat opnieuw zelf uit de bocht. Hangende dossiers bij politie of parket zijn niet ter inzage van mandatarissen, laat staan dat ze mogen gepubliceerd worden. Een onderzoek mag nooit worden gehinderd.
Het Blok weet zeer goed dat ze in de onwettelijkheid gingen, maar maken misbruik van de parlementaire onschendbaarheid. Indien bovendien het onderzoek uitwijst wie heeft "gelekt", zal de ambtenaar zwaar worden gestraft, maar ook dat lijkt het Blok niet te storen... 8) Propere mannen...
Kort op den bal spelen zegt FDW en dat is de enigste juiste manier. Nee zoals bij de Bende van Nijvel meer dan 10 jaar na datum robotfoto's publiceren dat geeft resultaten ! En Lucien bij U telt alleen de boodschapper en niet de boodschap. Uw eenzijdig afgeven op steeds dezelfden heeft geen enkel effect meer.
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 00:40   #79
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Kort op den bal spelen zegt FDW en dat is de enigste juiste manier. Nee zoals bij de Bende van Nijvel meer dan 10 jaar na datum robotfoto's publiceren dat geeft resultaten ! En Lucien bij U telt alleen de boodschapper en niet de boodschap. Uw eenzijdig afgeven op steeds dezelfden heeft geen enkel effect meer.
Als ze de bende van nijvel hadden willen pakken dan hadden ze dat wel gedaan. Het speelgoed van de zogenaamd o zo machtige rooie (de ccc) hebben ze toch ook afgepakt.

Lamzakl
Oud 7 februari 2004, 00:43   #80
George
Staatssecretaris

Standaard

Enne Sseppe, had FDW dan geen goesting om kort op den bal te spelen met tekeningentjes van de oost-europese bendes?

Lamzakl
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be