![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn eigen kenissenkring ken ik ook iemand die met een - in eerste instantie gematigde - moslimturk is gehuwd. In het begin verliep alles normaal (zie ook FFI = standaard), doch vanaf het ogenblik dat er kinderen zijn is het hek van de dam. In mijn voorbeeld moesten de kinderen uiteraard volgens islamitische principes worden opgevoed. Het wiegje mocht begot niet in een bepaalde richting staan, de turkse schoonouders bepalen alles wat de schoondochter moest doen en laten. Ze mocht nog wel een BBQ organizeren voor haar eigen familie en vrienden, maar owee owee als haar kinderen een stukje (niet varkensvlees) kregen, indien het geroosterd werd op een plaatske waar voorheen een paar ribbekes hadden gelegen! Alcohol uiteraard uit den boze ten huize "multicultuur", net zoals alles wat nog maar zou rieken naar iets "vlaams". Bottomline: zulke in principe multiculturele huwelijken eindigen binnen de kortst mogelijke tijd in monoculturele TURKSE huwelijken. Of ze nu in Antwerpen wonen of in Bodrum! Het helpt natuurlijk niks als de moeder breekt met haar dochter: ze zal haar moeder nog héél véél nodig hebben. En uiteraard is het nog ernstiger als de bruidegom nog geen belgisch papiertje op zak heeft!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang ze maar gelukkig is met haar man, dat alles goed verloopt, hij werkt, hij een Vlaming is of wordt onder de Vlamingen, een goede vader wordt voor de kinderen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enkel dat idee is al genoeg om voor racist versleten te worden ! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() soylent green... goede film, futuristisch... niet plezant.
iemand nog "een boke met choco..." ? of "iene mè esp en iene mè keis..."
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dochter maakt haar keuze hé, en als ze binnen een jaar met een hoofddoek ronloopt is dat in de eerste plaats haar probleem/keuze, als haar kinders binnnen een jaar of 10 na een spaakgelopen huwelijk in Turkije zitten, moet ze echter ook niet komen zagen achter hulp om die gastjes terug naar hier te krijgen. Mensen moeten leren dat ze voor de keuzes die ze maken ook zelf verantwoordelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en heb daar geen probleem mee...een selectieve welteverstaan. Mijn oververzadiging van het dagelijkse moslim-door-de strot-geduw zal hiervan aan de basis liggen...Verder heb ik Russen, Viëtnamezen, Thai, Colombianen, Argentijnen en noem maar op in mijn kenissenkring, maar geen van allen zijn moslims....
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() De man blijkt dus practiserend te zijn... vind ik al een goed begin. Dan weet je tenminste zo al ongeveer waar je aan toe bent, vroeg of laat worden ze toch allemaal practiserend.
Sommigen spreken hier over een bekering... die is helemaal niet nodig. De reactie van de moeder vind ik verkeerd, ze zou haar dochter eerder moeten steunen, als de dochter een sterk karakter heeft gaat ze eerder bekeren al was het alleen al om haar moeder een hak te zetten. Ouders hoeven zich niet te bemoeien in de partnerkeuze van hun kinderen, tenminste toch niet 'omdat hij ooit wel eens....' een ander geval vind ik wanneer je weet dat de man in kwestie alcohol- of drugsverslaafd is... dan weet je dat het sowieso verkeerd zal gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Puur hypothetisch bij gebrek aan, doet ze wat ze wil maar zal wel door haar opvoeding hebben meegekregen dat als je een keuze maakt, je ook voor de consequenties kiest en dat keuze van partner bepalend kan zijn voor de (soms) rest van uw leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Circe, er zijn vele vrouwen die met hun kop tegen de muur lopen in hun moslim-huwelijk, ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dat er in vergelijking meer zullen zijn dan in autochtone huwelijken maar het hoeft niet persé zo te zijn. De vrouwen die het verkeerd getroffen hebben die zijn dan gebaat met sites zoals die van Dutch en als je daar gaat kijken heb je ook de indruk dat het enkel kommer en kwel is maar vrouwen die een goed huwelijk hebben die hebben dan ook geen nood aan zo een site en ga je daar dan ook niet vinden. Trouwens, Dutch beweert zelf dat haar man een goede man en vader is, ondanks dat hij moslim is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Trouwens, ik vind de titel verkeerd, de breuk is er niet door de Turk maar door de moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep. Van elk eentje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
net als met gelijk welke jongen zal die moeder haar dochter laten kiezen, of haar dochter verliezen ... maar laat ons ook eerlijk wezen, een huwelijk is soms sowieso al niet makkelijk, een cultuurverschil en zeker een religieverschil zullen het er niet makkelijker op maken misschien zullen ze schipbreuk lijden en misschien zullen ze een heel intens diep gelukkig huwelijk hebben da's niet te voorspellen hé ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je er ineens de link homo-dierensex mee maakt ! Of is het de bedoeling dat iedereen dan toch homo's bekijkt als perverten ???
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |