![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan niet met het idee van elke dag biefstuk-friet op tafel te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En vooral ... Wie gaat er iets insteken ? Kerken lopen nu al leeg ![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je ooit al eens zo'n pakket gezien met je eigen ogen ? Ik wel, en meerdere keren mee uitgedeeld al. Vaak gaat het om producten die over datum zijn, groenten/fruit en vlees dat er echt niet meer eetbaar uitziet. Sorry, ik ga ook liever bedelen of een offerblok leeghalen ipv dat op te eten. De kans is groot dat je er een voedselvergiftiging aan overhoudt. Trouwens, weet je dat de meeste mensen heel veel weggooien van zo'n gratis voedselpakket ? Gewoon omdat het niet meer eetbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het in de 1ste plek een serieus probleem van de staat. En ik ben zelfs bereid nog meer in te leveren aan belastingen, als de staat mij de zekerheid zou geven dat dat geld EFFECTIEF gebruikt zou worden om de mensen van bij ons met de allerlaagste pensioenen en ziekte uitkeringen te helpen. Spijtig genoeg kan je bij onze staat er niet altijd zeker van zijn dat geld naar het juiste doel gaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons bomma heeft geluk dat wij haar helpen. Ik ken nochthans veel bejaarden die dat geluk niet hebben en aan hun lot overgelaten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh jawel , en zijn van de overheid uit wel veel projekten voor kansarmen ... Maar ik vermoed dat daar een totaal andere bevolkingsgroep voor wordt uitgekozen ...
![]()
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerk is volgens mij een heel rijk instituut en kan best wat afgeven aan behoeftige mensen. Maar ook de staat dient hier zijn verantwoordelijkheid deftig in te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wist die dan niet hoeveel pensioen hij ging krijgen? Vindt U het normaal dat die als alleenstaande een riante woning van 650 € huurt? U bent nu een rijke burger... ![]() Kunt U een woning van 650 € betalen?... (U moet natuurlijk niet antwoorden als de vraag U niet zint)... Zou het huren van een klein appartementje van bvb 350 euro niet veel beter geweest zijn? Dan had hij 300 euro per maand meer... Of speelt dat allemaal geen rol? Laatst gewijzigd door Chipie : 16 mei 2007 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ik huur een klein appartementje aan 315 € Maar heb jij een bron om Uw bewering van die riante woning van Georges Pirard te staven,omdat het mij vreemd lijkt dat iemand met een pensioentje van 800€ en woning van 650€ kan huren ![]() Bedankt voor de moeite die jij nu gaat doen om die bron mede te delen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Duveltje832 schrijft:
Ik heb nooit beweerd dat ik en rijke rijke burger ben,ik ben enkel niet echt arm meer(of lijd honger of zo ..) ![]() En ja ik huur een klein appartementje aan 315 € Maar heb jij een bron om Uw bewering van die riante woning van Georges Pirard te staven,omdat het mij vreemd lijkt dat iemand met een pensioentje van 800€ en woning van 650€ kan huren ![]() Tja, waarom toch altijd die twijfel? ![]() Bron:U beweert dat hij een pensioentje heeft van 800 €. Hij houdt volgens zijn advocaat slecht 108 over na het betalen van de duur. Zijn huur is volgens Uw verklaring en die van zijn advocaat nog hoger dan ik verwachtte: 800-108= een huur van 692 euro (zal wsl geïndexeerd zijn ![]() Bedankt voor de moeite die jij nu gaat doen om die bron mede te delen ![]() Voor die 2 minuten, die ik voor die bron nodig had, hoeft U me echt niet te bedanken... ![]() En wat denkt U nu van de zaak? ![]() Groetjes Laatst gewijzigd door Chipie : 17 mei 2007 om 06:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() ik vind sippie meestal wel goed.
bij de weg, ik lijd wel honger momenteel. Tijd voor een dame blanche. Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 mei 2007 om 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje vroeger opstaan Jan....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hij ontvangt 800 € pensioen (dixit Duveltje Jef) en na het betalen van de huur houdt hij 108 euro over... Vraagstuk 1ste studiejaar: "Hoeveel bedraagt de huur?" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja Jan(ik ben wat in SPA stemming) hij had 108€ aan leefgeld,maar wat met gas,water,elektrik,ect .......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In onze krant kon De Coninck alvast lezen dat Georges Pirard een pensioen van maandelijks bijna 700 euro heeft en dat daarvan 545 euro naar de huur van zijn flat gaat.
Bron : http://www.koentsijen.be/v2/default2...ve_page_id=155 ( 14 seconden werk, chipieke wordt traag ![]() Trouwens, mijn bommake moest ook huren, en is ook een serieuze hap van haar klein pensioen kwijt geweest daaraan, na aftrek van de vaste kosten nog eens elke maand, schoot er ook niet veel meer over om van te leven. Laat staan om op tijd naar de dokter te gaan etc. (Dat is de reden waarom ze nu bij mijn ma inwoont, wij konden dat niet aanzien, maar eigenlijk is dat geen oplossing, zo lossen wij de staat zijn probleem op) Ons bomma heeft ook heel haar leven gewerkt en hard zelfs met een man die de laatste 29 jaar van zijn leven zeer ziek thuis zat (hij is maar 60 geworden, reken zelf uit hoelang ze er alleen voor stond met 2 kinderen)....Fair chipke ? Ipv te schieten op de boodschappers altijd, zouden jullie echt beter eens kijken naar de oorzaak van het probleem. Ok, deze man kan mss wel goedkoper gaan wonen, maar al eens bij stilgestaan dat je met een kleine 100€ per maand om mee rond te komen, een verhuis onbetaalbaar is ? Zeker voor zo'n oude man die het niet meer alleen kan doen (zelfs voor jonge mensen is het niet mogelijk alleen te verhuizen met meubels) Als hij al moet offerblokken leeghalen om te kunnen eten, hoe gaat hij dan nog een verhuis betalen ? En kom niet af met hulp van het OCMW, dat is een regelrechte giller van formaat... ![]() Laatst gewijzigd door Duupje : 17 mei 2007 om 07:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe,dan heeft Chipie gelogen tegen het duveltje ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |