Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 februari 2004, 19:21   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

STOP BELGISCHE TRANSFERS NAAR ANTI-BELGISCHE PARTIJEN!
Ik wist niet dat geld een politieke of staatkundige voorkeur had...

Zolang de leden en vertegenwoordigers van die anti-belgische partijen netjes hun belastingen betalen, hebben zij evenveel recht op de partijfinanciering als de andere partijen.
De ware "democratische" aard van Patriot komt nog eens boven...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 februari 2004, 19:26   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorroaster

Ik wist niet dat geld een politieke of staatkundige voorkeur had...

Zolang de leden en vertegenwoordigers van die anti-belgische partijen netjes hun belastingen betalen, hebben zij evenveel recht op de partijfinanciering als de andere partijen.
Neen niet van de patriot, van ALLE Belgische unitaristen
giserke is offline  
Oud 8 februari 2004, 19:42   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Neen niet van de patriot, van ALLE Belgische unitaristen
Een veralgemening waar ik niet mee akkoord ben...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 februari 2004, 20:56   #64
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
De N-VAers die bleven, deden dat omdat zij geloven in de partij. Ik zie niet hoe geloven in uw partij een "foute keuze" is.

En gelijk hebben ze.
Probleem is alleen dat de ex-VU mensen die van zichzelf vinden dat ze de juiste keuze hebben gemaakt geen partij meer zijn, maar N-VA'ers die hopen op een mirakel. We weten dat mirakels niet bestaan. Hopen mag natuurlijk iedereen, het zou nogal mooi zijn moest dat niet meer kunnen.
Zondag de 13de, de dag dat Vlaanderen Vlaams blokte.
Oud 9 februari 2004, 20:58   #65
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Citaat:
De N-VAers die bleven, deden dat omdat zij geloven in de partij. Ik zie niet hoe geloven in uw partij een "foute keuze" is.

En gelijk hebben ze.
Probleem is alleen dat de ex-VU mensen die van zichzelf vinden dat ze de juiste keuze hebben gemaakt geen partij meer zijn, maar N-VA'ers die hopen op een mirakel. We weten dat mirakels niet bestaan. Hopen mag natuurlijk iedereen, het zou nogal mooi zijn moest dat niet meer kunnen.
Ik ben N-VA'er, maar ben nooit bij de VU geweest. Zelfs niet bij de VU jongeren.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 9 februari 2004, 20:59   #66
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

En gelijk hebben ze.
Ik ben N-VA'er, maar ben nooit bij de VU geweest. Zelfs niet bij de VU jongeren.
Ik wel.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 9 februari 2004, 21:11   #67
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

En gelijk hebben ze.

Proficiat,
Durfde je het niet aan om rechtstreeks naar het Vlaams Blok te stappen?
Oud 9 februari 2004, 21:13   #68
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Proficiat,
Ik vond dat de N-VA het beste mijn standpunten benaderde. En vind natuurlijk!

Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 9 februari 2004, 21:18   #69
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb ook het VU-tijdperk niet meegemaakt en ben nu lid van N-VA. Mocht die partij verdwijnen, zou ik een ramp vinden. Welke partij daarna mijn stem krijgt zou ik nog niet weten, maar allenzins niet het Blok.
Oud 9 februari 2004, 21:29   #70
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Proficiat,

Dan hoop ik voor u dat zes miljoen Vlamingen er zo ook over denken.
Komt de N-VA bij deze denkwijze natuurlijk geen stap dichter bij de kiesdrempel.
Oud 9 februari 2004, 21:30   #71
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dan hoop ik voor u dat zes miljoen Vlamingen er zo ook over denken.
Komt de N-VA bij deze denkwijze natuurlijk geen stap dichter bij de kiesdrempel.
Ik hoop dat de N-VA gewoon doorgaat, ook als het resultaat zou tegenvallen. Indien de N-VA uiteen zou vallen of zou opgedoekt zou worden, heb ik ook nog een idee op wie ik zou gaan stemmen.

Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 9 februari 2004, 21:34   #72
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Ik heb ook het VU-tijdperk niet meegemaakt en ben nu lid van N-VA. Mocht die partij verdwijnen, zou ik een ramp vinden. Welke partij daarna mijn stem krijgt zou ik nog niet weten, maar allenzins niet het Blok.

Nooit gehoord van: de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Daarna zien we wel hoe we dat Vlaams varkentje wassen.
Dit noemt men 'n strategie uitwerken om Vlaanderen eindelijk onafhankelijk te krijgen.
In de huidige omstandigheden zal het nooit lukken, we moeten zo denken want een revolutie komt er toch nooit meer, en is ook niet wenselijk.
Oud 9 februari 2004, 22:21   #73
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nooit gehoord van: de vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Daarna zien we wel hoe we dat Vlaams varkentje wassen.
Dit noemt men 'n strategie uitwerken om Vlaanderen eindelijk onafhankelijk te krijgen.
In de huidige omstandigheden zal het nooit lukken, we moeten zo denken want een revolutie komt er toch nooit meer, en is ook niet wenselijk.
Wilt dat daarom zeggen dat bij het wegvallen van de N-VA ik op het Blok moet stemmen? Het Vlaanderen dat het Blok beoogt is geenzins hetgeen ik in gedachten heb...
Oud 10 februari 2004, 22:23   #74
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
[
Wilt dat daarom zeggen dat bij het wegvallen van de N-VA ik op het Blok moet stemmen? Het Vlaanderen dat het Blok beoogt is geenzins hetgeen ik in gedachten heb...

Benieuwd welk Vlaanderen dat mag zijn?
Oud 10 februari 2004, 22:24   #75
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een inclusief Vlaanderen, multicultureel, sociaal.
Oud 10 februari 2004, 22:39   #76
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Een inclusief Vlaanderen, multicultureel, sociaal.
Woeha,
Prietpraat, wat dacht je van solidariteit=profitariaat, multicultureel=USA, sociaal=asociaal.
Kijk gewoon naar de dagdagelijkse gebeurtenissen, trek je ogen open en zie wat je ziet. Blind misschien?
Geld en de kont, daar draait de wereld rond, sorry.
Oud 10 februari 2004, 23:34   #77
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fibre, je bent hierin niet alleen. http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#335941Ik ken verschillende mensen die nu stemmen op de N-VA. Een pak van die mensen kunnen na juni een probleem hebben wanneer de uitslag voor N-VA negatief zou zijn en eventueel ophoud te bestaan Ze kunnen zich niet vinden in geen enkel andere partij en zeker niet in het Vlaams Blok.
Patje is offline  
Oud 11 februari 2004, 01:13   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Ze kunnen zich niet vinden in geen enkel andere partij en zeker niet in het Vlaams Blok.
Ik denk dat de meeste N-VA kiezers die zich kunnen inbeelden ook voor het VB te stemmen dat bij de volgende verkiezing al zullen doen. Voor de anderen lijkt het huilen met de pet op. Misschien CD&V en hopen dat die V bij hen van enig reëel belang kan zijn? Een andere mogelijkheid zie ik niet echt.

Natuurlijk geeft het ook ergens je prioriteiten weer als je bij een eventueel verdwijnen van de N-VA niet op de enige andere partij die voor vlaamse onafhankelijkheid is wil stemmen. Als ik kwaadwillig was zou ik daaruit kunnen afleiden dat dat dan toch weer niet zoooo belangrijk voor jullie is

Het staat iedereen vrij zijn eigen conclusies te trekken maar volgens mij zijn de programma's van N-VA en VB haast identiek. En er is niks of niemand die u verplicht op het VB te blijven stemmen na een eventuele onafhankelijkheid of bij het VB te gaan en er te proberen om invloed o/h programma te hebben.

Het lijkt mij meer realistisch er bij het VB de scherpste kantjes af te veilen (in zoverre dat al niet gebeurt is) dan om bij de CD&V het ACV en figuren als Eyskens buitengewerkt te krijgen.

Een échte V in CD&V krijgen zou ook heel veel kunnen bijdragen voor vlaanderen, alleen geloof ik daar niet echt in en de stilte van Sauwens op tantist zijn vraag over die 5 resoluties in het vlaams parlement of de uitspraken van Bart De wever indachtig zullen jullie daar een hele vette kluif aan hebben.

Desalniettemin alle succes toegewenst
Rr00ttt is offline  
Oud 11 februari 2004, 09:30   #79
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Ze kunnen zich niet vinden in geen enkel andere partij en zeker niet in het Vlaams Blok.
Ik denk dat de meeste N-VA kiezers die zich kunnen inbeelden ook voor het VB te stemmen dat bij de volgende verkiezing al zullen doen. Voor de anderen lijkt het huilen met de pet op. Misschien CD&V en hopen dat die V bij hen van enig reëel belang kan zijn? Een andere mogelijkheid zie ik niet echt.

Natuurlijk geeft het ook ergens je prioriteiten weer als je bij een eventueel verdwijnen van de N-VA niet op de enige andere partij die voor vlaamse onafhankelijkheid is wil stemmen. Als ik kwaadwillig was zou ik daaruit kunnen afleiden dat dat dan toch weer niet zoooo belangrijk voor jullie is

Het staat iedereen vrij zijn eigen conclusies te trekken maar volgens mij zijn de programma's van N-VA en VB haast identiek. En er is niks of niemand die u verplicht op het VB te blijven stemmen na een eventuele onafhankelijkheid of bij het VB te gaan en er te proberen om invloed o/h programma te hebben.

Het lijkt mij meer realistisch er bij het VB de scherpste kantjes af te veilen (in zoverre dat al niet gebeurt is) dan om bij de CD&V het ACV en figuren als Eyskens buitengewerkt te krijgen.

Een échte V in CD&V krijgen zou ook heel veel kunnen bijdragen voor vlaanderen, alleen geloof ik daar niet echt in en de stilte van Sauwens op tantist zijn vraag over die 5 resoluties in het vlaams parlement of de uitspraken van Bart De wever indachtig zullen jullie daar een hele vette kluif aan hebben.

Desalniettemin alle succes toegewenst
Even verduidelijken:
Ik ken verschillende mensen die nu stemmen op de N-VA.

Ik ben tot op vandaag een zwevende kiezer en ben aan geen enkele partij verbonden. Ik bekijk wat er gepresteerd is of wat ze wensen te presteren vooraleer ik mijn stem uitbreng. Ik laat mijn stem zeker niet afhangen van een partijkaart. Vandaag heb ik het voor een partij volgende maand kan het wat anders zijn. Enkele "democratische" partijen (2) zijn op dit ogenblik uitgesloten wegens hun ondemocratisch gedrag. (En dan spreek ik hiermee niet over BROV)

Ik moet wel zeggen dat ik de indruk heb dat de NVA al meer gepresteerd heeft sinds haar bestaan dan het Vlaams Blok.
Patje is offline  
Oud 11 februari 2004, 14:08   #80
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

OP de verkiezingsavond kijkt de PS en heel het Belgisch regime naar de uitslag van één enkele partij.
Meer stemadvies heb ik niet nodig.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be