![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daaronder nuanceer ik dat standpunt, mijn beste.
![]() Overigens, iedereen is vrij om in dat bevolkingsgroepje te kruipen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is niet nuanceren. Dit blijft stigmatiseren. Jij beschuldigt VB stemmers ervan dat ze minderheidsgroepen stigmatiseren maar ondertussen doe jij net hetzelfde met het VB en nu ook met de zatte vrienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Kun je dan enkele voorbeelden geven van figuren met een filosofische maar geen wiskundige achtergrond die bepalend zijn geweest voor de ontwikkeling van de computer?
Ikzelf beschouw toch al zeker deze personen als relevant: Napier, Leibniz, Boole, Babbage, Lady Ada, Turing en Gödel.
Laatst gewijzigd door netslet : 23 mei 2007 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leibniz (1646-1716: wiskundige, bedenker van calcalus (Newton ontwikkelde dit ook en men is er niet zeker van wie het eerst ontwikkelde) Boole (1815-1864): wiskundige hoogleraar op Queen's college te cork, grondlegger van symbolische logica oftewel Boleaanse algebra's Babbaga (1791-1871): uitvinder van de eerste geautomatiseerde, programmeerbare, mechanische rekenmachine. Zijn uitvindingen en ontweroen hadden echter geen invloed op de ontwikkeling van de computer aangezien zijn ontwerpen en uitvindingen in de vergetlheid kwamen. Men heeft voor de ontwikkeling van de computer alles moeten heruitvinden. Lady Ada (Ada Lovelace 1815-1852): wiskundige (door privéleraren) en ontwerpster van het eerste computerprogramma. Turing (1912-1954): Britse wiskundige en informaticus, studeerde kwantummechanica aan Cambridge. Bedenker van de Turingmachine (een mechanisch model van berekening en berekenbaarheid) en betrokken geweest bij het kraken van het enigma-code) Gödel (1906-1978): wiskundige (heeft theoretische natuurkunde gestudeerd en tevens colleges over wiskunde gevolgd) onvolledigheidsstelling van Gödel en Gôdelnummering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leibniz geen wiskundige volgens Netslet?
Lol. :') :') :') |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk wel. Ik had me misschien wat beter kunnen utidrukken. Ik wou gewoon een lijstje geven van de voor mij relevantste figuren in de ontwikkeling van de computer. Het is Praetorian die beweerde dat de meest relevante bijdragers aan de computerwetenschap meestal geen wiskundigen waren.
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Praetorian zou zelfs durven beweren dat coca-cola uitgevonden is door sovjet-wetenschappers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 23 mei 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Nog van die enorm briljante opmerkingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien interessant om te lezen is volgend boek van William Gibson en Bruce Sterling: The Analytical Engine. Het boek handelt over de gebeurtenissen in een parallel universum waar een werkende Analytical Engine wel is gebouwd tijdens het Victoriaanse tijdperk en de gevolgen daarvan. Ik dacht dat je een Philip K Dick-fan was, dus acht ik het waarschijnlijk dat de schrijfsels van William Gibson je ook wel zullen kunnen bekoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat terzijde. Inhoudelijk heb ik aan het debat niks toe te voegen. |
|
![]() |
![]() |