![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen stakers werkwilligen verhinderen aan de slag te gaan? | |||
Ja, altijd. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,53% |
Ja, maar enkel onder bepaalde voorwaarden (gelieve deze te noemen) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Nee, maar er moet niet te hard worden gesanctioneerd |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Nee, nooit. De overheid dient dit met harde maatregelen te verhinderen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 40,43% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goeie raad, ga ergens werken waar je geen collega's hebt die je als een onderkruiper zouden kunnen beschouwen.
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() En jij hebt de pretentie om voor anderen te kunnen bepalen wat "fatsoenlijk" is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat wordt in gezamelijk overleg met de collega's bepaald.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind wel dat ik mijn loon belangrijk mag vinden hé .... Zou je trouwens nog kunnen lachen als ik en AL m'n collega's het werk zouden neerleggen voor een maandje ???? Geloof me , je zou ongelukkig zijn... ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet aan vakbonden om niet gesyndiceerden te "gijzelen" en ze hun loon te ontzeggen. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een syndicaat behartigt de belangen gezamelijk van iedereen, niet van elk afzonderlijk. Iemand die enkel aan zichzelf denkt, dwarsboomt het principe van solidariteit die de basis is van een vakbond.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen rest. IEDEREEN heeft er zijn zeg (voor zover ze naar de ledenvergadering komen, natuurlijk)
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een syndicaat beslist gewoon dat zij de belangen van iedereen behartigt ... ![]() Een individu is dus ineens van geen belang bij een vakbond . Da's duidelijk ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() De meeste linkse syndicalisten voelen zich een soort Arafat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen? Gesteld dat het effectief zo zou zijn, waarom is het dan een ledenvergadering? Vanwaar haal je de prententie ook de spreekbuis te zijn voor alle niet-gesyndiceerden? Of tellen die niet mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat er nu net 1 sektor zijn die al jaren door UW vakbond is vergeten. Jawel , transport. Voor mij is het simpel , wil ik loonsverhoging , dan vraag ik dat gewoon . En meestal krijg ik dat nog ook ![]() Ligt een baas echt dwars , dan heeft hij 3 keuzes , OF hij buigt , Of ik bol het af , Of ik rij met heel m'n combinatie z'nen bureau binnen. (nog niet gedaan , wel al eens over baasje zijne mecedes gereden. En zelfs toen kreeg ik mijn goesting daarna nog.) Gene groep , geen gezamelijk overleg , geen collega's die er last van hebben , geen maandelijkse afpersingspremie betalen .
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is niets stoer aan , en zelfs niet eens zo bedoelt .
Ik zeg het gewoon zoals het is . Wat is er dan stoer voor je ??? Het feit dat ik m'n plan kan trekken zonder een bedrijf plat te leggen ??? Of dat ik mijn collega's niet zonder werk zet omdat ik een probleem heb ??? Realiteit makker , meer ni ![]()
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() wilde stakingen zijn een totaal iets anders, meestal zijn wilde stakingen, niet de stakingen waar een vakbond achter staat...als er 40 staakt van de 25.000 dan is er geen staking, let wel dit kan een staking zijn in bepaalde delen van het fabriek...maar dan worden de poorten daar nog niet voor geblokeerd, dit word dan meestal intern opgelost...
Als er gestaakt word, dan heb je als vakbond zowiezo 66% stakers nodig, 1% daaronder en er is geen staking...66% of meer wil zeggen staken...en dan worden er dan ook geen werkwilligen binnengelaten, let wel, er zijn steeds bepaalde werkplekken die bemand "moeten" zijn, als men daar staat krijgt men dan trouwens een soort brief mee, en dan worden deze zonder boe of ba doorgelaten... ![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 22 mei 2007 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze worden wel binnen enkele seconden erkend als staking... ![]() U weet het wel... men moest eens een lid aan de concurrerende vakbond verliezen... Als men de elementen, die d'Oarazio elementen verheerlijken, niet verwijdert uit de bonden, dan zoekt men natuurlijk chaos... Die leden willen enkel heibel in de ondernemingen, omdat zij de revolutie' en de klassenstrijd letterlijk opnemen (staan een honderd jaar achter). Wsl gaat U er mee akkoord dat mensen die zo maar wild beginnen te staken, voor de rechtbank kunnen gedaagd worden... Zelfs als die wilde stakingen later toch erkend werden.. ![]() De poststaking hebben de bonden ook al niet meer onder controle: "Sorteercentrum in Wondelgem geblokkeerd"... Het ACV vermeldt op radio1 dat ze het niet meer onder controle hebben... Hoogtijd dat er een nieuwe wet komt op het stakingsrecht. We kunnen dat toch niet overlaten aan een paar heethoofden... Of wel? De held van CAP en PVDA werd vermeld in o.a. Het Volk vermeld in de rubriek 'Historisch geweld bij stakingen'. Vanzelfsprekend is klein links daar fier op: ![]() 1997: Toen de curator van het failliete staalbedrijf Forges de Clabecq tot bloedens toe werd geslagen door de Waalse vakbondsman Roberto D'Orazio, ging er een golf van afschuw door het land. D'Orazio reed destijds ook met een bulldozer in op een groepje rijkswachters. Bron Laatst gewijzigd door Chipie : 22 mei 2007 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zouden die kwieten hun stakersgeld ook krijgen als ze akties doen die niet gesteund worden door hunne vakbond ???