Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 10:08   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'Nee'.
Ook vanzelfsprekend?
Of heb je ook nog argumenten?
Oud 24 mei 2007, 10:12   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, nee. Ik heb daar mijn redenen voor. Ik ben er zeker van dat u ook redenen vindt om bepaalde mensen geen hand te geven. En als u het toch doet, des te beter voor u. Maar je moet jou gedragsregels niet aan iedereen opdringen. Niet als ze elementair zijn. En een hand geven, is dat niet.
Desalniettemin hebben de kranten ervan volgestaan toen Koningin Beatrix er vrede mee nam dat een moslim haar geen hand wilde geven.

Stel je voor dat president Bush haar een hand geweigerd had...
Oud 24 mei 2007, 10:14   #63
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Wat was me dat; die Morel die daar als een schoolmeiske iedereen de les zat te spellen en dan nog zit te neuten over een handdruk die niet wordt gegeven. Handdruk is een teken van respect, en nadat je als buitenlander al die bakken racisme van het vlaams blok (of belang, whatever) over u hebt gekregen, kan ik er best inkomen dat het respect wel zoek is (gewoonweg, omdat de andere partij ook geen respect heeft, maar wel hypocriet nog es de hand wil gaan uitsteken; als de moordenaar van uw kind u de hand uitsteekt, ga je die dan ook de hand drukken?)

Over dat van die meerwaarde: daar heeft dewael een punt (een van zijn enige in dit debat), want in de loop van de geschiedenis kan aangetoond worden dat contact tussen verschillende culturen een enorme culturele boost teweeg brengt (vb Klein-Azië ten tijde van de Grieken).

Nu vraag ik mij af wat die Morel feitelijk zit te mierenneuken over die hoofddoeken. Het belachelijke is dat zij meer wil dat ze ze niet opzetten dan dat zijzelf ze wel willen opzetten. Ik stel mij dan altijd de vraag: heeft die daar nu zoveel last van? Ik vraag me af met hoeveel vreemdelingen ze in haar leven al in contact is gekomen.
Ook was haar punt ivm vrouw zoeken in vlaanderen zeer belachelijk. Dat sloeg op niets. Je zoekt tohc je vrouw waar je wilt, en als het merendeel van de marrokanen liever een marrokaanse als vrouw willen, moet je je daar bij neerleggen, anders perk je vrijheid in (wat VB overigens immens doet - btw, die vergelijking van die bloempot op het hoofd sloeg ook op nix, een hoofddoek betekent voor die mensen iets, zij probeert het gewoon in het belachelijke te trekken).

Met andere woroden: ze heeft op mij de indruk nagelaten van een schoolmeiske dat haar huiswerk heeft gemaakt en met cijfertjes haar punt wil bewijzen, maar de ballen weet over het echte leven. Ze had ook het voordeel dat ze een IMMENS zwakke tegenstand had, dewael die er weer geen kloten van bakte en die andere kerel die zichzelf heeft vastgezet en gechoked is.

globalisering!
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:16   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk is het jouw en haar, en eenieders goed recht om onbeleefd te zijn.
Maar het is ook eenieders recht om dat onbeleefd te vinden.

En het is zeker het recht van de kiezer om die aspekten van de persoonlijkheid van de politieker te kennen, en vrij te oordelen of hij dat mee in rekening neemt voor de individuele politieker of voor zijn partij waar hij deel van uitmaakt.

Zo heeft ieder zijn rechten.
Uhu. Jij mag dat rustig onbeleefd vinden. En de kiezer mag dat weten.

Maar het is irrelevant in een discussie. Het is niet meer dan de discussiepartner onderuit te proberen halen met iets dat de facto niet relevant 'is'.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:17   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook vanzelfsprekend?
Of heb je ook nog argumenten?
Ik zou niet weten wat uitspraken van 8 jaar geleden nog relevant zijn, als die persoon al lang en breed nieuwe uitspraken heeft gedaan en zijn visie op quasi alles heeft bijgesteld?

Edit: dat wordt hem toch verwijten. Waarom worden oude citaten die wél in het kraam passen hem nog verweten en andere die nie tin het krama passen gezegd dat het nen vuile smeerlap is die van gedacht is veranderd?

Beetje consequent blijven. En dan kom je enkel uit dat hij op veel zaken fundamenteel van gedacht is veranderd.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 mei 2007 om 10:17.
Oud 24 mei 2007, 10:19   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind de hier geldende beleefdheidsgroet weldegelijk elementair.

Iemand vlakaf weigeren om de hand te schudden is een duidelijke vorm van belediging. Is het altijd geweest en zal het altijd blijven.

Indien U andere beleefdheidsvormen als begroeting wenst te accepteren, dan neem ik aan dat U er evenmin een probleem mee heeft indien ik U vierkant in het gezicht spuug (Masai beleefdheidsgroet) indien U me "respectvol op z'n islamitisch" weigert mijn onreine vrouwenhand te schudden!

Of zou dan Het Centrum weer in rep en roer staan denk je?
Natuurlijk is dat geen belediging. Iemand in zijn gezicht spuwen is in dit land een belediging. Maar een hand weigeren is simpelweg zeggen 'sorry, ik wil u geen hand geven om deze en gene reden'. (Passief iets niet doen in tegenstelling tot actief iets wel doen (spuwen)).
Oud 24 mei 2007, 10:19   #67
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Desalniettemin hebben de kranten ervan volgestaan toen Koningin Beatrix er vrede mee nam dat een moslim haar geen hand wilde geven.

Stel je voor dat president Bush haar een hand geweigerd had...
Uw punt zijnde?
Oud 24 mei 2007, 10:22   #68
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wat uitspraken van 8 jaar geleden nog relevant zijn
Bij mijn weten is het langer geleden dat het 70-punten-plan verlaten werd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:24   #69
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Bij mijn weten is het langer geleden dat het 70-punten-plan verlaten werd.
Jep.
Maar dan heb je mijn punt nog niet gesnapt.
Oud 24 mei 2007, 10:26   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Wat was me dat; die Morel die daar als een schoolmeiske iedereen de les zat te spellen en dan nog zit te neuten over een handdruk die niet wordt gegeven. Handdruk is een teken van respect, en nadat je als buitenlander al die bakken racisme van het vlaams blok (of belang, whatever) over u hebt gekregen, kan ik er best inkomen dat het respect wel zoek is (gewoonweg, omdat de andere partij ook geen respect heeft, maar wel hypocriet nog es de hand wil gaan uitsteken; als de moordenaar van uw kind u de hand uitsteekt, ga je die dan ook de hand drukken?)

Over dat van die meerwaarde: daar heeft dewael een punt (een van zijn enige in dit debat), want in de loop van de geschiedenis kan aangetoond worden dat contact tussen verschillende culturen een enorme culturele boost teweeg brengt (vb Klein-Azië ten tijde van de Grieken).

Nu vraag ik mij af wat die Morel feitelijk zit te mierenneuken over die hoofddoeken. Het belachelijke is dat zij meer wil dat ze ze niet opzetten dan dat zijzelf ze wel willen opzetten. Ik stel mij dan altijd de vraag: heeft die daar nu zoveel last van? Ik vraag me af met hoeveel vreemdelingen ze in haar leven al in contact is gekomen.
Ook was haar punt ivm vrouw zoeken in vlaanderen zeer belachelijk. Dat sloeg op niets. Je zoekt tohc je vrouw waar je wilt, en als het merendeel van de marrokanen liever een marrokaanse als vrouw willen, moet je je daar bij neerleggen, anders perk je vrijheid in (wat VB overigens immens doet - btw, die vergelijking van die bloempot op het hoofd sloeg ook op nix, een hoofddoek betekent voor die mensen iets, zij probeert het gewoon in het belachelijke te trekken).

Met andere woroden: ze heeft op mij de indruk nagelaten van een schoolmeiske dat haar huiswerk heeft gemaakt en met cijfertjes haar punt wil bewijzen, maar de ballen weet over het echte leven. Ze had ook het voordeel dat ze een IMMENS zwakke tegenstand had, dewael die er weer geen kloten van bakte en die andere kerel die zichzelf heeft vastgezet en gechoked is.

globalisering!
Zeg me eens welke enorme culturele verijking we kunnen verwachten uit de Sahara of het Atlas gebergte ...

Een nieuwe manier van geiten melken misschien ... ? Hoe onderdruk ik mijn vrouw en zet ze weer in de achterkeuken aan de kookpot met een sluier over hare kop... ?

Wat die hand geven betreft, het is een teken van respect, maar ook een manier van begroeten, als u met iemand wil praten en u wil die niet begroeten of geen respect tonen is dat dus onverdraagzaam...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:30   #71
Plot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zeg me eens welke enorme culturele verijking we kunnen verwachten uit de Sahara of het Atlas gebergte ...

Een nieuwe manier van geiten melken misschien ... ? Hoe onderdruk ik mijn vrouw en zet ze weer in de achterkeuken aan de kookpot met een sluier over hare kop... ?

Wat die hand geven betreft, het is een teken van respect, maar ook een manier van begroeten, als u met iemand wil praten en u wil die niet begroeten of geen respect tonen is dat dus onverdraagzaam...

Zo simpel is't
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:33   #72
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Geeuw, weer het typische "allen tegen één" debat van de VRT...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:35   #73
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Tjah. Ik ga voor het woord 'onverdraagzaam' voor zaken die irrelevant zijn. Zaken zoals afkomst, bijvoorbeeld. Iemand niet verdragen (of zaken van die cultuur die je niet lastig vallen, zaols een hoofddoek) puur daarom, is onverdraagzaam.

Anders is het voor gedachtegoed. Jij mag gerust moslims haten als je vindt dat de islam iets onverdraagzaam is. (Maar hier zal ik dan weer zeggen dat je veralgemeent, maar goed, als je dat wilt doen, ga ervoor! Zolang je ze maar niet lastig valt en vice versa, natuurlijk.)

Net zoals je iemand haten voor zijn politiek gedachtegoed. Lijkt me logisch. (Haten is in beide gevallen een sterk woord, maar goed.) Je kan dan een hand geven, je kan dat niet doen. Ik zie echt de relevantie niet van dat persé wel te doen.
Oud 24 mei 2007, 10:36   #74
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind de hier geldende beleefdheidsgroet weldegelijk elementair.

Iemand vlakaf weigeren om de hand te schudden is een duidelijke vorm van belediging. Is het altijd geweest en zal het altijd blijven.

Indien U andere beleefdheidsvormen als begroeting wenst te accepteren, dan neem ik aan dat U er evenmin een probleem mee heeft indien ik U vierkant in het gezicht spuug (Masai beleefdheidsgroet) indien U me "respectvol op z'n islamitisch" weigert mijn onreine vrouwenhand te schudden!

Of zou dan Het Centrum weer in rep en roer staan denk je?

rrrrrrggggggghhhhhhhh (effe rochel ophalen....) LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:40   #75
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht

globalisering!
Wat een racisten die Marokkanen toch he... die willen niet weten van vreemde vrouwen.... tsssss tsssss tsssss
waar blijft het CGKR als er echt racisme in het spel is...

en wat dat zoeken betreft... LOL ...... ZOEKEN ???????????..... LOL....

Allez bedankt dat ik nog eens zo goed heb kunnen lachen.

BTW het is gewoon UITHUWELIJKEN mijn beste Duck, gewoon uithuwelijken. Trouwen met een nicht/kozijn die je nog nooit gezien hebt of zo hoor... meer is dat niet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 10:56   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Of het relevant is of niet dat wij als kiezer weten of dat agalev-meisje een hand wou geven aan een verkozen volksvertegenwoordiger, dat zal ieder voor zich wel uitmaken; voor mij is het wel relevant.
En voor velen, die hier nu beweren van niet, is het toch wel relevant. Want stel je maar eens voor dat Morelleke een hand zou weigeren te geven aan een allochtone ... dat was het kot te klein.

Maar swat; ik vind dat ik als ambtenaar, mocht ik ooit de Roi de Laeken ontmoeten, ik ook hem een hand moet geven uit respekt voor wat hij vertegenwoordigt. Maar privé zal deze NVA-kiezer hem nooit een hand geven.
Daarmee wil ik maar zeggen: een hand geven betekent iets in onze maatschappij. (en zelfs Morelleke maakte die opmerking niet aan de deelnemer in het panel; dus hij heeft haar wel beleefd gegroet. Misschien tegen zijn goesting, maar toch ... hij was dan ook al goed geïntegreerd met zijn licht Gents aksent ....)

Wat betreft een hoofddoek dragen, vond ik dat er ook juiste dingen gezegd werden:
iedereen is er vrij een te dragen op straat of thuis, en iedereen anders is vrij ervan te denken wat vindt van dat feit (ik zie vb geen moslima met hoofddoek en semi boerka werken als verkoopster in een sjieke boetiek van dameskleding. Ik hoop dat die werkgever de vrijheid heeft om die eis te stellen, omdat er een reden is .... terwijl die reden helemaal niet speelt in de beslotenheid van een magazijn genre die andere historie daar in de buurt van Kortrijk).
Overheid hoort voor mijn part strikt neutraal te zijn.

Alleen de Wale vond dat ook, maar moest om duistere reden aanvullen dat volgens hem het Blok toch iets anders vond ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:03   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Die toelichtingen krijgen we nooit, en zeker nooit spontaan !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:07   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie bedoel je met 'die andere kerel'? Mohamed El Omari?

Die heeft idd of fraaie wijze de puntjes op de Marrokaanse 'I' van (non) integratie gezet. Hij veegde, zowel de cijfers als de bittere realiteit over importbruiden en kinderen die al ernstige taalachterstand hebben als ze naar het eerste studiejaar vertrekken, op een zodanige wijze van tafel dat niemand hem nog ernstig nam.

Waar is de tijd dat ik op dit eigenste forum werd afgekat omdat ik precies hetzelfde verhaal vertelde als Morel vandaag?
Kinderen van Mohamedanen en hun al dan niet ingevoerde importbruiden, ook een hoop Turkse kinderen die hier geboren worden, kennen nauwelijks een woordje Nederlands als ze schoolplichtig worden. Ze hebben nooit iets anders gezien dan de programma's die via schotel-tv uit het moederland van hun ouders binnenstroomden. Ze hebben nooit iets anders dan de taal van hun, eveneens Nederlandsonkundige, moeder (en vaak ook vader) gehoord. Na de taalachterstand volgt dan de schoolachterstand. Daarna de ontmoediging en de straatloperij, waar niets fatsoenlijks wordt geleerd. Wat resulteert in het niet behalen van een diploma. Met alle gevolgen vandien.
Maar er is meer. Het peil in klassen met veel kinderen die niet kunnen volgen wegens het gebrek aan taalkennis zakt aanzienlijk. Ook andere kinderen die de taal wél kennen delen daardoor in de klappen. Ook zij hebben problemen om aan te pikken eens ze naar het middelbaar onderwijs moeten.

Dat veegde Mohamed echter gewoon weg. Volgens hem wordt die kinderen niet genoeg kansen geboden. Met andere woorden : het is onze schuld en niet de hunne. Volgens Mohamed willen ook de volwassenen wel Nederlands leren maar krijgen ze daarvoor niet voldoende de mogelijkheid. Wij zijn dus zélf de oorzaak van hún achterstand. NIET de importbruiden die hun huis nauwelijks uitkomen, of dit enkel doen om de eigen soortgenoten te ontmoeten. Als hun kinderen dan compleet taalonkundig en onaangepast naar school vertrekken is dat niet hun schuld maar de onze.

Nochtans worden hun kinderen evengoed hier geboren als de meeste andere kinderen. Ze groeien op in hetzelfde land. Dezelfde gemeente. Kopen in dezelfde grootwarenhuizen. Laten hun pasfoto's maken bij dezelfde fotograaf. Moeten voor alles naar hetzelfde gemeentehuis. dezelfde politie. Dezelfde sociale woonmaatschappij. Aan wie ligt het dan dat uitgerekend zij en hun kinderen er niet in slagen de taal optijd te leren? Zelfs niet na een kwart eeuw? Ze hebben daar toch identiek dezelfde kansen voor gehad als iedereen?
Waarom lukte dit, op één generatie, wél met Polen, Spanjaarden, Italianen, Tsjechen, Grieken en noem maar op?
Oud 24 mei 2007, 11:09   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Geeuw, weer het typische "allen tegen één" debat van de VRT...
Waar Morel zich op zijn minst goed in heeft kunnen staande houden.
Oud 24 mei 2007, 11:17   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of het relevant is of niet dat wij als kiezer weten of dat agalev-meisje een hand wou geven aan een verkozen volksvertegenwoordiger, dat zal ieder voor zich wel uitmaken; voor mij is het wel relevant.
En voor velen, die hier nu beweren van niet, is het toch wel relevant. Want stel je maar eens voor dat Morelleke een hand zou weigeren te geven aan een allochtone ... dat was het kot te klein.

Maar swat; ik vind dat ik als ambtenaar, mocht ik ooit de Roi de Laeken ontmoeten, ik ook hem een hand moet geven uit respekt voor wat hij vertegenwoordigt. Maar privé zal deze NVA-kiezer hem nooit een hand geven.
Daarmee wil ik maar zeggen: een hand geven betekent iets in onze maatschappij. (en zelfs Morelleke maakte die opmerking niet aan de deelnemer in het panel; dus hij heeft haar wel beleefd gegroet. Misschien tegen zijn goesting, maar toch ... hij was dan ook al goed geïntegreerd met zijn licht Gents aksent ....)

Wat betreft een hoofddoek dragen, vond ik dat er ook juiste dingen gezegd werden:
iedereen is er vrij een te dragen op straat of thuis, en iedereen anders is vrij ervan te denken wat vindt van dat feit (ik zie vb geen moslima met hoofddoek en semi boerka werken als verkoopster in een sjieke boetiek van dameskleding. Ik hoop dat die werkgever de vrijheid heeft om die eis te stellen, omdat er een reden is .... terwijl die reden helemaal niet speelt in de beslotenheid van een magazijn genre die andere historie daar in de buurt van Kortrijk).
Overheid hoort voor mijn part strikt neutraal te zijn.

Alleen de Wale vond dat ook, maar moest om duistere reden aanvullen dat volgens hem het Blok toch iets anders vond ...
Juist!
Om zijn geloofwaardigheid alsnog proberen te redden kan Dewael bijna niet anders meer dan de verschillen zoeken tussen mensen die al herkenbaar zijn aan hun lichaamstaal en hemzelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be