Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u er een probleem mee dat de slimste politicus, Di Rupo, premier wordt?
Nee, geen probleem 32 43,84%
Nee, geen probleem, maar ik zou toch liever Vande Lanotte hebben 7 9,59%
Ja, probleem, maar ik blijf democraat 12 16,44%
Ja, probleem, ik ben tegen België en/of tegen de democratie 22 30,14%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 21:04   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht

Wij willen het einddoel bereiken, dat is het belangrijkste. Op welke manier maakt weinig uit!
Het doel heiligt dus de middelen?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 21:05   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat de Vlamingen tot twee keer toe voor Verhofstadt gekozen hebben. Ondanks de 8 jaar miserie die dat met zich meebracht.

Geldt nu ook Knuppel's "eigen schuld, dikke bult"?
Hm... was dat met een score van 44% of zo? Zoals de PS het meestal doet? VHS I heeft nog veel cadeautjes kunnen uitdelen surfend op de golven van een uitzonderlijk economisch klimaat en terwijl de meesten die 50 jaar CVP doodmoe waren. Ik heb in 1999 voor VHS gestemd. Ik schaam me daarvoor, maar de misleiding was toen groot en de burgermanifesten klonken erg goed. In 2003 reeds had ik een degout, maar ik weet dat de grote massa van het volk normaliter 2 jaar achterloopt op het trekken van hun conclusies. Ik tegen (met een toenmalige N-VA stem) en het meerendeel voor. Nu gaat het volk VHS wegstemmen wegens monsterlijk slecht. Ok... it took 8 years. De PS is 40 jaar aan de macht in Wallonië en krijgt na triljoen berichten over fraude, corruptie en desnoods een hoop dioxinekippen die de CVP hun kop kostten nog steeds de stem van de Walen.

Zelfs als de PS een nuclaire bom op Charleroi zou laten droppen dan nog kregen ze alle mogelijke stemmen. Wil je nu zeggen dat die 8 jaar misleiding gelijk staan aan het verrottingsbeleid van de PS in wallonië?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 22:06   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
VHS I heeft nog veel cadeautjes kunnen uitdelen surfend op de golven van een uitzonderlijk economisch klimaat en terwijl de meesten die 50 jaar CVP doodmoe waren.
In Wallonië noemt men zoiets "cliëntelisme", in Vlaanderen heet het blijkbaar "veel cadeautjes uitdelen".

Citaat:
Nu gaat het volk VHS wegstemmen wegens monsterlijk slecht. Ok... it took 8 years. De PS is 40 jaar aan de macht in Wallonië en krijgt na triljoen berichten over fraude, corruptie en desnoods een hoop dioxinekippen die de CVP hun kop kostten nog steeds de stem van de Walen.
Wat wi je nu eigenlijk zeggen? Dat de Walen te stom zoudne zijn om stemrecht te geven? Of dat de Walen van nature sadomassochisten zijn?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 22:27   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonië noemt men zoiets "cliëntelisme", in Vlaanderen heet het blijkbaar "veel cadeautjes uitdelen".
In Vlaanderen wordt 'zoiets' evengoed cliëntelisme genoemd, hoor.

Citaat:
Wat wi je nu eigenlijk zeggen? Dat de Walen te stom zoudne zijn om stemrecht te geven? Of dat de Walen van nature sadomassochisten zijn?
Waarom denk JIJ dat Jazeker dit wilde zeggen?

Ik denk dat het 'eigen schuld, dikke bult, is.
Wie niet van cliëntelisme (en van Vlaanderen) afhankelijk wil zijn steekt de grens over naar Vlaanderen of Frankrijk, maar vooral, hij stemt geen 40 jaar PS.
Oud 26 mei 2007, 22:47   #65
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan echter moeilijk ontkennen dat Di Rupo voorzitter is van een supercorrupte partij.
Alsof de Vlaamse partijtjes niet corrupt zijn. De tsjeven hebben hun biobox-villas in Zuid-Frankrijk, de liberalen hebben Daems en De Croo en de sossen verbranden geld.

Alle politieke partijen zijn corrupt. Dat vormt dus geen enkel criterium om ze te beoordelen.

Feit blijft dat onze Waalse vrienden op de PS stemmen en wij dat als democraten moeten accepteren.

What's more, in Vlaanderen stemt een kwart van de mensen op een fascistische partij - hier is dus zelfs het electoraat corrupt, niet enkel de partijen. Wat ge van de Walen tenminste niet kunt zeggen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 06:33   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik noemde de PS SUPERcorrupt. De 'Vlaamse' partijen mogen dan eveneens hun mannetjes-zonder-al-te-zuivere- graat hebben, je kan moeilijk ontkennen dat geen enkele partij op dat vlak tegen de PS op kan.

Ik noteer ook dat jij een electoraat dat op een partij stemt die JOU niet aanstaat als corrupt bestempelt.
Weet de communistische elite waartoe jij denkt te behoren evengoed als jij wat dat woord betekent?
Zoniet dan kan dat 'corrupte electoraat' maar beter uitkijken voor de nieuwste vijand die zich aanmeldt.
Oud 27 mei 2007, 09:36   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze op de PS blijven stemmen hoewel ze goed weten dat die partij de afgrond is. Conclusies daaruit mag je zelf trekken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 mei 2007, 14:16   #68
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard Zeker

Indien Di Rupo premier wordt, dan verhuis ik naar het buitenland.
Dergelijk SS-PA gespuis als premier dat gaat echt te ver.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 15:11   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
A

What's more, in Vlaanderen stemt een kwart van de mensen op een fascistische partij - hier is dus zelfs het electoraat corrupt, niet enkel de partijen. Wat ge van de Walen tenminste niet kunt zeggen.
Ik vind dat de sossen meer last hebben van NICHE corruptie dan VB
Want de sossen die beloven altijd tijdens de verkiezing iets bvbde vorige keer was de pil gratis voor de jonge meisjes (alsof ze hun studentefrustraties 20 jaar na hun eerste gescheurde condoom hier moeten goedmaken) En de manier waarop: in de familie geeft hun zuil dan welgeteld al maanden voor de uitvoeringsbesluiten er zijn deze gunst aan hun leden. Daar kun je dan op aan dat feitelijk een stuk verkiezingsbudget hier gedebudgetteerd wordt binnen de familie ?? Hoe niemand daar over geheikeld heeft begrijp ik echt niet.

Dus stamp nu niet uw eigen deur in zou ik zeggen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 19:14   #70
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Waar heb jij geleefd de voorbije acht jaar? oh ja... dat was van voor dat je 10 jaar was. Beste Linkse Vogel, ik bewonder je politieke betrokkenheid op jouw leeftijd (ik ben rond die leeftijd zelf kranten beginnen lezen - en niet enkel de strips bedoel ik) maar je moet nog wat leren. De dag dat je zegt dat je erg met het milieu begaan bent maar dat je toch wel bemerkingen hebt op een partij als Groen!, dan pas ga ik jou politiek volwassen vinden.
Ik heb toch twee grote globaal geziene belangrijke meningsverschillen met Groen!

1. Ik ben een stuk linkser
2. Ik ben nogal anarchistisch op vlak van justitie

Maarja, dat ik nogal iets te veel de mening van Groen! heb overgenomen is wel waar. Maar dat is ook zo omdat ik zelf ben gaan nadenken en zij mij overtuigd hebben.
Oud 27 mei 2007, 19:36   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik heb toch twee grote globaal geziene belangrijke meningsverschillen met Groen!

1. Ik ben een stuk linkser
2. Ik ben nogal anarchistisch op vlak van justitie

Maarja, dat ik nogal iets te veel de mening van Groen! heb overgenomen is wel waar. Maar dat is ook zo omdat ik zelf ben gaan nadenken en zij mij overtuigd hebben.
Wat ik bedoel is dat je al erg politiek bewust bent en dat vind ik goed. Maar mijns insziens denk je nog niet genoeg voor jezelf. Labeltjes als links en anarchistisch vervliegen snel als je gaat nadenken. Je kan na het nadenken nog steeds links zijn hoor. maar je zal tenminste kritischer staan tov van die mensen die met een geldverslindende (en dus energie verslindende) machine dat een partij toch is, jou weer willen verleiden om op hen te stemmen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2007 om 19:36.
Oud 27 mei 2007, 19:50   #72
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

k'heb er absoluut géén probleem mee dat Rupodinges premier zou worden van Belgikske............ gezien dat het einde van de Bananenrepubliek en eveneens van de Van Sexen Clownburgs zou betekenen en een hele verlichting voor de vlaamse staatskas !

k'was zwaar aan t'overwegen om mijn stem uit te brengen op een partij die visie heeft voor de toekomstproblemen en gezien er geen enkele traditionele partij oog heeft voor het milieu dacht ik er stilletjes aan om eventueel, héél misschien, voor Groen! te gaan stemmen.........

maareuhhhhh, gezien ik in de kieskring BHV woon zal ik dus waarschijnlijk voor Rupodinges kunnen stemmen............ en t'ja dan.... wie weet ???
Oud 27 mei 2007, 19:59   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je méént het?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be