Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 16:54   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk is dat een provocatie. Er wordt immers op weinig subtiele wijze gesuggereerd dat die islamitische gemeenschap aansprakelijk is voor de jihad en dat is natuurlijk onjuist, dat weet jij net zo goed als ik.
De jihad is een islamitisch begrip dat enkel door moslims ingevuld en gepraktiseerd wordt : op kleine schaal, van onaangepast gedrag en straatcriminaliteit, tot racistische halal-criminaliteit en bloederige aanslagen. Dat weet jij natuurlijk net zo goed als ik.

Er is dus niets mis mee om 'zonder jihad-borden' te plaatsten. Ook autochtonen hebben recht op een veilige leefomgeving die niet geteisterd wordt door halal-criminaliteit.

Laatst gewijzigd door Online : 26 mei 2007 om 16:56.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:57   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De jihad is een islamitisch begrip dat enkel door moslims ingevuld en gepraktiseerd wordt : op kleine schaal, van onaangepast gedrag en straatcriminaliteit, tot racistische halal-criminaliteit en bloederige aanslagen. Dat weet jij natuurlijk net zo goed als ik.

Er is dus niets mis mee om 'zonder jihad-borden' te plaatsten. Ook autochtonen hebben recht op een veilige leefomgeving die niet geteisterd wordt door halal-criminaliteit.
Lol.
Jihad =/= straatcriminaliteit.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:58   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol.
Jihad =/= straatcriminaliteit.
Niets lol. De dagelijkse realiteit in geislamiseerde wijken.
Oud 26 mei 2007, 17:00   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets lol. De dagelijkse realiteit in geislamiseerde wijken.
Alweer: lol.

Ik stel voor dat je eens in zo'n islamwijk woont. Daar zijn problemen, zoals in elke sociaal achtergestelde wijk. Maar het allemaal steken op de heilige oorlog is gewoon idioot.
Oud 26 mei 2007, 17:04   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer: lol.

Ik stel voor dat je eens in zo'n islamwijk woont. Daar zijn problemen, zoals in elke sociaal achtergestelde wijk. Maar het allemaal steken op de heilige oorlog is gewoon idioot.
Jihad heeft twee betekenissen.

1. de innerlijke strijd voor het betere
2. de 'heilige oorlog' : dat laatste hoeft zich niet noodzakelijkerwijze te vertalen door de onze aller gekende courante islamitische praktijk van zelfontploffingen, het kan ook door het exterioriseren van zijn haat voor het Westers model op andere manieren : bv halal criminaliteit. Voor meer toelichtingen verwijs ik naar Hint Fraihi, die deze jihad-uitingen toelicht in haar boek.
Oud 26 mei 2007, 17:05   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook niet.
Maar zie.

Zou jij het leuk vinden als ze ineens in jouw wijk een 'Zonder Nationalisme Straat' zouden ophangen, omdat er in de hele wereld aanslagen worden gepleegd door nationalisten, terwijl jij (ik ga er even van uit) als gematigde nationalist daar niks mee te maken hebt en wilt hebben?
U maakt een denkfout. Een bordje met "Zonder Nationalisme Straat" zou gelijk zijn aan "Zonder Islam Straat", m.a.w. betrekking hebbend op de ideologie/religie. Een bordje met "Zonder Jihad Straat" zou bijvoorbeeld zijn "Zonder Holocaust Straat", m.a.w. betrekking hebbend op de nefaste gevolgen van die ideologie.

En neen, ik zou geen problemen hebben met een bordje "Zonder Holocaust Straat" in mijn wijk. Net zomin als moslims geen problemen zouden moeten hebben met een bordje "Zonder Jihad Straat".

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 26 mei 2007 om 17:07.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 17:06   #67
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jihad heeft twee betekenissen.

1. de innerlijke strijd voor het betere
2. de 'heilige oorlog' : dat laatste hoeft zich niet noodzakelijkerwijze te vertalen door de onze aller gekende courante islamitische praktijk van zelfontploffingen, het kan ook door het exterioriseren van zijn haat voor het Westers model op andere manieren : bv halal criminaliteit. Voor meer toelichtingen verwijs ik naar Hint Fraihi, die deze jihad-uitingen toelicht in haar boek.
Of het zijn gewoon jongeren die nauwelijks geloven en gewoon zoals jongeren in de onderste regionen van de sociale klasse hamok veroorzaken.
Cfr. Harlem. (Alleen is het moeilijk vergelijkbaar in ernstigheid graad.)
Oud 26 mei 2007, 17:08   #68
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U maakt een denkfout. Een bordje met "Zonder Nationalisme Straat" zou gelijk zijn aan "Zonder Islam Straat", m.a.w. betrekking hebbend op de ideologie/religie. Een borde met "Zonder Jihad Straat" zou bijvoorbeeld zijn "Zonder Holocaust Straat", m.a.w. betrekking hebbend op de slechte gevolgen van die ideologie.

En neen, ik zou geen problemen hebben met een bordje "Zonder Holocaust Straat" in mijn wijk. Net zomin als moslims geen problemen zouden moeten hebben met een bordje "Zonder Jihad Straat".
Dat zegt u nu, heel rationeel beredeneerd. Maar komende van een partij die al tijden hamert op de negatieve gevolgen van nationalisme, die zichzelf nationalismefoob noemen, die 20 jaar geleden een voorstel hadden om alle nationalisten terug naar hun eigen land te sturen, etc.

Ja, je zou daar ook een probleem mee hebben. Je zou denken 'rot eens op man, wij zijn helemaal geen jihad. Wij hebben daar niks mee te maken en willen daar niks mee te maken hebben. Doe dus niet alsof het relevant is om zo'n bordje hier te plaatsen, want deze straat IS al 'jihad'-vrij'.
Oud 26 mei 2007, 17:11   #69
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Jaren lang VB gekozen,nooit een haat gehad tegen de Islam,vanwaar deze onzin*kuch*
Oud 26 mei 2007, 17:13   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het zijn gewoon jongeren die nauwelijks geloven en gewoon zoals jongeren in de onderste regionen van de sociale klasse hamok veroorzaken.
en waarom zouden die zich dan onterecht voelen aangesproken? ofwel voel je je aangesproken ofwel niet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 17:13   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslimjongeren krijgen van huis-uit altijd van jongs-af-aan hun broodnodige religieuse hersenspoeling mee, zeker in de marginaalste groepen. Daar blijft altijd iets van hangen. Je mag ervan op aan dat het jihad-principe er goed ingeprent werd en dat ze zich juist op de 2de betekenis beroepen om ongestoord amok te maken of halal-criminaliteit te plegen. Lees het boek van Fraihi.
Oud 26 mei 2007, 17:16   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslimjongeren krijgen van huis-uit altijd van jongs-af-aan hun broodnodige religieuse hersenspoeling mee, zeker in de marginaalste groepen. Daar blijft altijd iets van hangen. Je mag ervan op aan dat het jihad-principe er goed ingeprent werd en dat ze zich juist op de 2de betekenis beroepen om ongestoord amok te maken of halal-criminaliteit te plegen. Lees het boek van Fraihi.
Ik hoef geen interessante lectuur. Fraihi zal wrslk een heel duidelijk punt maken in zake zijn stelling, maar date betekent niet dat zijn stelling overal en in elk gezin telt.
Oud 26 mei 2007, 17:17   #73
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarom zouden die zich dan onterecht voelen aangesproken? ofwel voel je je aangesproken ofwel niet!
Het is onmogelijk om je aangesproken te voelen over iets waar je niks mee te maken heeft?

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 26 mei 2007 om 17:17.
Oud 26 mei 2007, 17:27   #74
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht
Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.
Als er een bod mag hangen met "zonder haat straat" erop, dan mag er ook een bord hangen met "zonder jihad straat" erop.
Waarom moet je iets vernietigen, ze zouden beter eens proberen van iets op te bouwen, maar dat is een stuk moeilijker natuurlijk.

Laatst gewijzigd door alberto : 26 mei 2007 om 17:29.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 17:31   #75
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adrian:
Dat is met 'jihad' bordjes wel anders. Die dan nog eens gaan ophangen in buurten met veel moslims (die met de jihad niks te maken hebben) is provocatie van de zuiverste soort.
Dat begrijp ik niet goed, als die moslimgemeenschap niets met jihad te maken heeft waarom zouden die daar dan aanstoot aan nemen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 17:40   #76
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen interessante lectuur. Fraihi zal wrslk een heel duidelijk punt maken in zake zijn stelling, maar date betekent niet dat zijn stelling overal en in elk gezin telt.
Fraihi is een "zij" en zij ging undercover de sfeer opsnuiven en het jihad-peil meten in een geïslamiseerde wijk : Molenbeek.

Hind Fraihi - Undercover in Klein Marokko
Wat sterk is aan dit boek, is dat Fraihi erop hamert dat Marokkanen, ofwel de Europeanen van Marokkaanse afkomst, de hand 's in eigen boezem moeten steken. En er ronduit voor uitkomen dat er iets stevig niet pluis is in hun kringen. Het gemak waarmee men radicalisatie-processen negeert, bijvoorbeeld, of extremistische signalen. Waarom ouders geen toezicht houden op hun zonen die zich continu schuldig maken aan mishandeling, agressie en roof. Zulke jongens zoekt Fraihi trouwens ook op, en tijdens hun gesprek draait het excuusapparaat op volle toeren. Ze stelen van Vlamingen om de oorlog van hun broeders te steunen, beweert er een met droge ogen. De ander jat omdat hij haram (voor islam verboden) spullen wil kopen en met van westerlingen gejat geld is dat dus niet erg.
Oud 26 mei 2007, 17:54   #77
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Bordjes en foldertjes zullen mijn jihad niet stoppen; enkel de dood kan dat.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 18:04   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus: degenen die een "zonder haat" dingen hebben hangen mogen gerust degenen die zich aangesproken voelen op hun tenen trappen,
maar degenen die een "zonder jihad" ding willen ophangen mogen die "jihad" bevolkingsgroep niet op hun tenen trappen?

Leg me dat eens uit!
Het eerste is een oproep voor verdraagzaamheid, het andere een provocatie. Toch niet zo moeilijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 18:05   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De jihad is een islamitische term. Net zoals de kruistocht een christelijke term is. De laatste kruistochten zijn al even geleden, de jihad daarentegen gaat onverminderd verder.

Niet alle moslims zijn jihadi's, maar alle jihadi's zijn wel moslims. Dat is iets dat je niet mag vergeten.
Precies! En d�*t is de reden waarom deze bordjes provocerend zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 18:08   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het eerste is een oproep voor verdraagzaamheid, het andere een provocatie. Toch niet zo moeilijk?
dus:

zonder haat = oproep tot verdraagzaamheid

zonder jihad (lees: heilige oorlog, i.c. onverdraagzaamheid jegens het westen) = provocatie?

Jihad (Arabisch: [SIZE=5]جهاد[/SIZE], djihād) is een begrip uit de islam. Het komt van de Arabische woordstam jhd, wat strijd betekent.

zonder "haat" straat = oproep tot verdraagzaamheid
zonder "strijd"straat = provocatie?

ik ben niet mee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be