Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2007, 10:16   #61
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat denk je van het idee van de vld om gewoon die mensen die niet aan werk geraken te verplichten te werken tot ze iets vinden?
Nee. Als liberaal weiger ik me achter zo een standpunt te scharen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:20   #62
van Maerlant

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Van Maerlant, het VB stelt dat de islam op zich een probleem is, en laat dan ook niet westerse godsdiensten toe.
Bent u het daarmee eens? Of niet?
Tja, zie je, het is een feit dat landen waar de Islam nog steeds aan de macht is, niet democratisch kunnen zijn. Zolang de Islam geen verlichting doormaakt, kan er niet gedemocratiseerd worden. Op vlak van normen en waarden zit de Islam nog in de middeleeuwen (rituele slachtpartijen en het onderdrukken van vrouwen zijn hier tekenen van).
Ik geloof dat een verlichte Islam deel kan nemen aan het democratisch proces. De huidige Islam echter niet.

Citaat:
Beïnvloedt dit uw stem?
Nee.

Citaat:
Wanneer denkt u zelf dat Vlaanderen onafhankelijk kan worden?
Dat valt niet te voorspellen. Binnen nu en vijftig jaar, als ik er een slag naar zou moeten doen.
Citaat:
En weet u -als insider- soms iets meer hierover :
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=homeArt10
Heb ik nog niets van gehoord. Dat de politie mensen weigert te woord te staan in het Frans begrijp ik, maar in dit geval hadden ze actie moeten ondernemen. Het is wél een feit dat de Dilbeekse politie kampt met onderbemanning.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 2 juni 2007, 10:23   #63
van Maerlant

Standaard

Citaat:
VM geef mij eens een perfecte definitie van volk zoals jij het aanvoelt...?
Perfect, perfect, niets is perfect, hoor. Maar voor mij is een Vlaming iemand die Nederlands spreekt (óók thuis), werk heeft of het zoekt, en weet heeft van Vlaamse gewoontes en cultuur. Iedereen kan Vlaming worden, de franstaligen in de Rand willen het gewoon niet.

Het Vlaamse Volk is de verzameling van mensen die ik hierboven beschreven heb. Een gemeenschap mensen die taal en cultuur deelt, en voor het grootste deel ook geschiedenis.

Oud 2 juni 2007, 10:45   #64
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Perfect, perfect, niets is perfect, hoor. Maar voor mij is een Vlaming iemand die Nederlands spreekt (óók thuis), werk heeft of het zoekt, en weet heeft van Vlaamse gewoontes en cultuur. Iedereen kan Vlaming worden, de franstaligen in de Rand willen het gewoon niet.

Het Vlaamse Volk is de verzameling van mensen die ik hierboven beschreven heb. Een gemeenschap mensen die taal en cultuur deelt, en voor het grootste deel ook geschiedenis.
Hoe kunnen ze uw cultuur juist delen?
Ik spreek thuis frans hoor ik dan ook in jouw volk-clubje? Ik woon nogtans pal in vlaanderen voel me vlaams (evenwel als belg maar dat is niet het punt) ga in het vlaams naar tunief etc.
In hoeverre moeten ze nederlands kunnen? Prins filip nederlands is dat genoeg?
Geschiedenis bedoel je daarmee dat als ik nederlands roots heb ik in feite nooit écht een vlaming zal kunnen zijn?
Wat zijn eigenlijk de vlaamse gewoontes volgens u? Denkt u niet dat ze in west-vlaanderen andere gewoonten hebben dan in limburg?
...
Gaat u zondag naar de mis? Bent u gelovig? Is geloof geen onderdeel van onze vlaamse (en belgische) cultuur?

ps: dat van dat werk hebben of zoeken is hilarisch
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:47   #65
largo_w

Standaard

Citaat:
Nee. Als liberaal weiger ik me achter zo een standpunt te scharen.
Wat denkt u als 'liberaal' over de sociale zekerheid? Weg ermee?
Wat denkt u van het systeem van dienstencheques?

ps: dat is geen standpunt maar het aanpakken van de realiteit!
Oud 2 juni 2007, 11:27   #66
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Migratie stoort me niet, zolang de migranten zich volledig integreren in onze maatschappij. Nederlands leren en gebruiken (ook onderling), niet meer in arabische wijken samenhokken, maar zij aan zij met andere volkeren leven. Enkel op die manier kunnen we op vreedzame wijze samenleven met andere rassen.

Buitengooien. Lijkt misschien radicaal, maar het is niet meer dan logisch. Zij weigeren de moeite te doen zich te integreren? Waarom moeten wij dan de moeite doen hen te onderhouden?
idem
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:27   #67
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen ze uw cultuur juist delen?
Ik spreek thuis frans hoor ik dan ook in jouw volk-clubje? Ik woon nogtans pal in vlaanderen voel me vlaams (evenwel als belg maar dat is niet het punt) ga in het vlaams naar tunief etc.
U voelt zich Vlaams, u woont in Vlaanderen => In mijn ogen bent u Vlaming.
Indien uw familie geen Nederlands spreekt, of ze zich geen Vlaming voelen, zijn ze het niet.

Citaat:
In hoeverre moeten ze nederlands kunnen? Prins filip nederlands is dat genoeg?
Uiteraard niet. Een zeer goede kennis is noodzakelijk, zoals de doorsnee Nederlandstalig.
Citaat:
Geschiedenis bedoel je daarmee dat als ik nederlands roots heb ik in feite nooit écht een vlaming zal kunnen zijn?
Nee, maar ik voel me toch net iets meer verbonden met iemand die al generaties is, dan met iemand die pas Vlaming is. Dat is zuiver persoonlijk. Een Turk die vervlaamst is, is evenveel Vlaming als ikzelf in mijn ogen.

Citaat:
Wat zijn eigenlijk de vlaamse gewoontes volgens u? Denkt u niet dat ze in west-vlaanderen andere gewoonten hebben dan in limburg?
De Nederlandse volkeren hebben allemaal min of meer dezelfde gewoontes, volgens mij. Er zijn uiteraard wel wat streekgebonden verschillen, maar die zijn er overal.

Citaat:
Gaat u zondag naar de mis? Bent u gelovig?
Ik ga twee keer per maand naar de mis, op zaterdag.

Citaat:
Is geloof geen onderdeel van onze vlaamse (en belgische) cultuur?
Van de cultuur, abosuluut! (het katholieke geloof dan). NIET van de staat. Ik ben dan ook voor volledige afschaffing van subsidies aan de belgische Kerk.

Citaat:
ps: dat van dat werk hebben of zoeken is hilarisch
Ik haat werkweigeraars. Daar moet ik me niet voor verantwoorden.

Oud 2 juni 2007, 12:01   #68
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Voor mij bestaan er behalve antwerps sprekende antwerpenaren er ook
arabisch sprekende, jiddisch sprekende, griekssprekende, russisch sprekende, poolssprekenden enz.. Het voornaamste is dat ze een gemeenschappelijke brugtaal nl. het anwerps-nederlands kennen om elkaar te begrijpen..

Er was eens een limburger die met vrouw en kinderen ging wonen en werken in de buurt van Kortrijk.. ze zijn daar weggepest omdat ze geen Westvlaams van de plaatselijke variëteit spraken, is dat een typisch vlaamse eigenschap eigen aan onze "cultuur" ?
Oud 2 juni 2007, 12:06   #69
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
is dat een typisch vlaamse eigenschap eigen aan onze "cultuur" ?
Nee, dat is pure klootzakkerij. Ik ben er 100% zeker van dat het een uitzondering is. Toen ik in de lagere school zat, kwam er een Limburgs gezin in onze gemeente wonen, en hun kinderen kwamen dus bij ons op school. Ze zijn bijna meteen aanvaard, en niemand maalde om hun accent.

Oud 2 juni 2007, 12:39   #70
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Belgique is tot stand gekomen door een gewelddadige revolutie. Dat valt niet mooi te praten.
de burgerlijke democratie is tot stand gekomen door een gewelddadige revolutie. Dat valt niet mooi te praten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 13:09   #71
largo_w

Standaard

Citaat:
U voelt zich Vlaams, u woont in Vlaanderen => In mijn ogen bent u Vlaming.
Indien uw familie geen Nederlands spreekt, of ze zich geen Vlaming voelen, zijn ze het niet.
Maar ik voel mij ook Belgisch hoe rijm je dat daaraan... ?
Wij wonen in vlaanderen en de familie boert hier wel al een tijdje moet wel zeggen dat mijn grootmoeder waals was dus ja wij zijn vlamingen en belgen en europeanen... Of wij willen behoren tot een volk dat betwijfel ik ten zeerste! Nuja dat lidmaatschap krijgen we toch niet als ik het zo hoor...

Citaat:
Uiteraard niet. Een zeer goede kennis is noodzakelijk, zoals de doorsnee Nederlandstalig.

Limburgs= geen nederlands ik stem ze uit het clubje, ok?

Citaat:
Nee, maar ik voel me toch net iets meer verbonden met iemand die al generaties is, dan met iemand die pas Vlaming is. Dat is zuiver persoonlijk. Een Turk die vervlaamst is, is evenveel Vlaming als ikzelf in mijn ogen.
contradicties hmmm leuk. Hij hoort erbij maar in mijn ogen toch een beetje minder... Je moet lijnen trekken he vriend!

Citaat:
De Nederlandse volkeren hebben allemaal min of meer dezelfde gewoontes, volgens mij. Er zijn uiteraard wel wat streekgebonden verschillen, maar die zijn er overal.
Niks van!
Dat zeg jij omdat het in je kraam past maar ik denk dat iedereen wel beter weet...

Citaat:
Ik ga twee keer per maand naar de mis, op zaterdag.
Zondag en dan pintje op café dat zag ik de oude mensen hier vaak doen...

Citaat:
Van de cultuur, abosuluut! (het katholieke geloof dan). NIET van de staat. Ik ben dan ook voor volledige afschaffing van subsidies aan de belgische Kerk.
Nog een geluk dat je het zegt...
Het is zeker en vast zo! Het is één van de redenen dat wij niet meer bij nederland horen! Het is ook de reden waarom wij zoveel dialecten kennen en de nederlanders veel minder (protestanten lazen de bijbel).

Citaat:
Ik haat werkweigeraars. Daar moet ik me niet voor verantwoorden.
ja maar van daar te gaan zeggen dat werkweigeraars geen vlamingen zijn (of omgekeerd) is wel hilarisch...
Oud 2 juni 2007, 13:56   #72
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Maar ik voel mij ook Belgisch hoe rijm je dat daaraan... ?
Wij wonen in vlaanderen en de familie boert hier wel al een tijdje moet wel zeggen dat mijn grootmoeder waals was dus ja wij zijn vlamingen en belgen en europeanen...
Tja, als jullie onderling frans blijven spreken...
Citaat:
Of wij willen behoren tot een volk dat betwijfel ik ten zeerste! Nuja dat lidmaatschap krijgen we toch niet als ik het zo hoor...
...dan krijgen jullie dat lidmaatschap eigenlijk niet.

Citaat:

Limburgs= geen nederlands ik stem ze uit het clubje, ok?
Limburg maakt deel uit van Vlaanderen.

Citaat:
contradicties hmmm leuk. Hij hoort erbij maar in mijn ogen toch een beetje minder... Je moet lijnen trekken he vriend!
Geen contradicitie, 'vriend'. Ik zei 'Hij is evenzeer Vlaming, maar ik voel me meer verbonden met iemand die het al langer is'. Net zoals ik me meer verbonden voel met een Lennikenaar dan met iemand van Gooik.

Citaat:
Niks van!
Dat zeg jij omdat het in je kraam past maar ik denk dat iedereen wel beter weet...
Argumenten?
Citaat:
Zondag en dan pintje op café dat zag ik de oude mensen hier vaak doen...
Relevantie?

Citaat:
Nog een geluk dat je het zegt...
Het is zeker en vast zo! Het is één van de redenen dat wij niet meer bij nederland horen! Het is ook de reden waarom wij zoveel dialecten kennen en de nederlanders veel minder (protestanten lazen de bijbel).
'Vriend', in Nederland is een katholieke meerderheid.

Citaat:
ja maar van daar te gaan zeggen dat werkweigeraars geen vlamingen zijn (of omgekeerd) is wel hilarisch...
Om Vlaming te worden moogt ge geen werkweigeraar zijn, vind ik. Als ge het al zijt, dan zijt ge een Vlaming zonder uitkering. Roots of niet, ge kunt op de kin kloppen.

Oud 2 juni 2007, 14:11   #73
largo_w

Standaard

Citaat:
Tja, als jullie onderling frans blijven spreken...
ja dat is al lang zo in de familie...
zowel thuis als in gent op straat (das durven he)...

Citaat:
...dan krijgen jullie dat lidmaatschap eigenlijk niet.
Had ik wel al verwacht. Dus ik hoor niet in het vlaams volk das wel spijtig wat moet ik nu doen?

Citaat:
Limburg maakt deel uit van Vlaanderen.
goh... spijtig!

Citaat:
Geen contradicitie, 'vriend'. Ik zei 'Hij is evenzeer Vlaming, maar ik voel me meer verbonden met iemand die het al langer is'. Net zoals ik me meer verbonden voel met een Lennikenaar dan met iemand van Gooik.
Awel ja dat bedoelde ik net met die limburgers...
verder heb ik het wel verstaan...

Citaat:
Argumenten?
Geen nodig!
Mijn gewoonten verschillen evenveel van gewoonten van waalse families als van antwerpse en limburgse families...

Citaat:
Relevantie?
geen!

Citaat:
'Vriend', in Nederland is een katholieke meerderheid.
Ik had duidelijk wat beter moeten luisteren in de lessen geschiedenis over de unie van atrecht en de unie van utrecht...hmmmm

Citaat:
Om Vlaming te worden moogt ge geen werkweigeraar zijn, vind ik. Als ge het al zijt, dan zijt ge een Vlaming zonder uitkering. Roots of niet, ge kunt op de kin kloppen.

ps: je niet aangevallen voelen door de "vriend" uitspraak ik dacht dat ze dat wel meer gebruiken daar waar jij ergens woont...
Oud 2 juni 2007, 14:44   #74
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ledentallen van de verschillende godsdiensten en kerkgenootschappen in Nederland:

CHRISTENDOM ± 7.200.000
Waarvan:
Katholicisme ± 4.413.000
Gereformeerd protestantisme en lutheranisme ± 2.500.000
Evangelicalen en Pinksterbeweging *** ± 150.000
Overige christelijke kerkgenootschappen ± 200.000

ISLAM ***** ± 944.000

HINDOEÏSME ± 215.000

BOEDDHISME ± 170.000

JODENDOM ± 43.000
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland

De katholieken zijn dus met meer dan de protestanten in Nederland.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 14:45   #75
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vanmaerlant: hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?
Oud 2 juni 2007, 14:56   #76
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland

De katholieken zijn dus met meer dan de protestanten in Nederland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tachtigjarige_Oorlog
Oud 2 juni 2007, 15:27   #77
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie daar niets staan over aantallen katholieken en protestanten ten tijde van die oorlog. De opinies van de politieke leiders zijn niet steeds die van het volk. En het is het volk dat "het volk" maakt, niet de politiek.
Oud 2 juni 2007, 15:28   #78
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar dit is natuurlijk VM zijn forumsessie, laat dit dus niet ontaarden in een disucussie tussen mij en u.
Oud 2 juni 2007, 15:30   #79
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Vanmaerlant: hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?
Euthanasie
Toegelaten als de patiënt er zelf voor kiest. Dus NIET bij dementerende ouderen of zogenaamde 'planten'.

Abortus
Verboden in alle gevallen, uitgenomen wanneer:
1. Het leven van de moeder in groot gevaar is.
2. Het kind sowieso geen kans op overleven heeft.

Oud 2 juni 2007, 15:34   #80
largo_w

Standaard

VM: Lievelingsland? (vlaanderen is geen land en ik heb het over een vakantiebestemming niet je eigen land dus...)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be