![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe wordt je RIJK | |||
door erfenis of lotto of rijkgeboren te zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 47,22% |
door belastingsfraude, louche business zoals drugs, wapens |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
als tweeverdiener en altijd maar sparen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,11% |
als expatriot belast worden in een belastingparadijs |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() In alle geval niet door uren op politics.be te zitten turen.
Rijk worden kan op twee (legale) manieren. 1) Door een succesvolle zaak te starten en dus ook risico's te lopen. 2) Door een erfenis of kansspelwinst. Niet door te werken. Da's een utopie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, "gewoon" werk is het niet. Wel is het hard werken, lange uren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Nou, dat hangt helemaal af van je levensstijl uiteraard...
Die 2.5 mio € zal je moeten laten 'werken' om er een leuk inkomen aan over te houden. Met de natte vinger schat ik dat je daarmee om en nabij de 10.000 € netto kan overhouden per maand (zonder gekke risico's te moeten nemen; je kan ook hoger mikken én verliezen uiteraard); aangepast aan de inflatie. Maar dan moet je het wel oordeelkundig uitzetten. Het (nogal simpele) rekensommetje van brother paul gaat dan niet op, want je kapitaal groeit verder door. ... tenzij je -zoals veel fils �* papa's (vnl. derdegeneratie)- zwaar begint te souperen in de waan dat 2.5 mio een heel pak duiten is. Dus nee, een yacht en een villa in een mondaine badstad en champagnefeestjes mag je dan wel vergeten. Om daaraan mee te doen, moet je iets steviger in het vet zitten. Maar soit, de vraag is hoe je aan die 2.5 mio raakt... Het is zeker geen onbereikbaar doel. * Je kan rijk trouwen (maar doe het alsjeblieft niet voor de centen alleen) * Je kan ondernemend zijn en je financieel goed laten adviseren (geen gekke risico's) * als je een carrièrebeest bent, kan je dat bedrag ook al werkend bijeenkrijgen. Maar dan moet je op het management mikken. * Je kan de illegaliteit induiken, dan gaat het iets sneller... maar risicovoller (drugs, oplichterij of fiscale constructietjes opzetten, ...) Nadeel van die laatste 'methode' is wel dat je zelden rustig van je centjes kan genieten.
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Inderdaad, het gaat hiet over rijk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De beste manier om rijk te worden is andere mensen voor u te laten werken, voor weinig geld, en veel uren kloppen...zoals de kapitalisten doen in de derde wereld landen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
* je kunt het erven * je kunt de lotto winnen Hoe ben jij aan je vermogen geraakt? Een carrièrebeest lijk je me niet, laat staan iemand die zich met illegale zaken inlaat. Iets zegt mij dat je ook niet deelneemt aan loterijen. Ondernemend, rijk getrouwd of geërfd? Of, zoals meestal, een combinatie?
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan je gedachte of aan de slag?
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als gij er uw plezierke in vindt om met dergelijke pietluttigheden u te amuseren, dan is het voor niks nodig om rijk te zijn.
Ik vind het soms vervelend (omdat ik een foutieve zin twee of driemaal wil lezen) dat er een taalfout ergens staat, maar dan denk ik: ofwel was die schrijver erg gehaast, een beetje slordig, misschien dislektisch, of misschien wel niet hoog begaafd; en dan denk ik erbij dat het nog veel onbeschaafder en boertiger, zelfs hautain en dikkenekkerig is om die ander daarvoor met de vinger te wijzen. besluit: ik geef je een gele kaart in het spel van de samenleving.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() als ik mij niet vergis is dat een mooie 5% per jaar aangepast aan de inflatie EN alle kosten daar al op betaald...WOW! Met 2,5mio € zou ik nog nie op pensioen gaan hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja mijn laatste belegging was 3.3% netto
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() largo
ik heb eentje gevonden die 6% geeft op 100.000 het stond in Bizz, zo eens een bladje die positief bezig is over geld, carriere, geldverdienen, marketing etc www.wineestatecapital.com ik ben niet verantwoordelijk voor uw verkeerdelijke belegging bij deze, je blijft zelf verantwoordelijk voor uw geld disclosure: ik heb het zelf nog niet gedaan, maar vond het wel interessant; ik vind het niet interessant gezien mijn aversie voor alcohol gezien de chinezen wel allemaal wijnbeginnen drinken vind ik het terug ook interessant |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Je kan natuurlijk veel hoger gaan...
Maar zoals desiderius zegt zonder risico denk ik dat 3,4 het maximum is hoor... Trouwens per maand innen dat is al geen lange termijn he... Komt nog bij dat je bij zo een hoge inkomsten een stuk moet betalen aan de staat... Tel dan nog eens de inflatie van 2,5% daar bij en je verdient echt niks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() oejoejoej dit zou ik je echt TEN STERKSTE afraden hoor... Je kan daar echt bakken geld mee verliezen... Vooraleer je geld verdient met die dingen... Goh 6% is zever trouwens ![]() kijk: The guaranteed Return on Investment is 6%. The expected Return depends on the individual project but will be at least a two digit number. ...of met andere woorden of je wordt er schandalig rijk mee of je verliest gewoon massas zo is het ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn ondernemers, die dag en nacht werken/gewerkt hebben... Natuurlijk hebben die een speciale gave..; De welke, dat weet ik niet... Alleszins hangen ze niet aan de dop en beweren ze niet dat de wereld van iedereen is en dat ze recht hebben op een onvoorwaardelijk hoog basisinkomen... En ze bestaan in elke provincie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Hoe word je rijk?
Door op de lotto te spelen? De kans is klein. Behalve voor Albert Frère: als hij op zijn fortuin van 62 miljard een jaarlijks rendement van 10% haalt, dan wint hij om zo te zeggen elke dag de lotto: elke dag brengt het hem 17 miljoen op. Door hard te werken? Albert Frère schijnt inderdaad een werkbeest te zijn. Maar een verpleegster die de hele dag kamer-in, kamer-uit rent - en die de zieken hun maaltijd brengt terwijl Frère aan een zakendiner aanschuift - zal nooit diens fortuin bijeenwerken. Zelfs al was ze begonnen met werken en sparen ten tijde van Julius Caesar, dan had ze nog elk jaar 30 miljoen moeten verdienen en opzij zetten. Door geniale invallen te hebben? Het zal je misschien teleurstellen, maar het verhaal van Albert Frère die carrière begon door met een kolenkar rond te rijden, is een fabeltje. Albert is de zoon van een kapitalist en zijn 'geniale inval' bestond erin dat hij ten volle profijt wist te halen uit de miljarden, onze miljarden, die de staat in de staalsector heeft gepompt. Door anderen voor jou te laten werken? Dat is het natuurlijk. Alle rijkdom komt voort uit arbeid, maar niemand heeft ooit beweerd 'uit je eigen arbeid'. Als Frans een garage heeft en zijn mecanicien 500 frank per uur betaalt, maar de klanten 1.000 frank per werkuur aanrekent, dan verdient hij een kleinigheid op de rug van die arbeider. Maar als Jean-Pierre met het geld van papa een fabriek opstart en 100 arbeiders in dienst neemt, dan wordt hij honderdmaal sneller rijk dan Frans |
![]() |
![]() |