Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 17:14   #61
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Daarom is't nog gene geflipte rascist hé ...
En idd , een sportschutter zou moeten weten wat een wapen is en waar het te gebruiken .
Daarom toch even wachten tot de rest van het verhaal bovenkomt ...
Als alle sportschutters racisten zouden zijn, geloof ik dat Blockwatch opperhoofd Patrick Coeman dat graag zal horen.

In ieder geval een geflipt persoon hoeft niet noodzakelijk een sportschutter te zijn. Er zijn verschillende dolle schutters, die geen lid zijn van een schuttersvereniging.

Wel ben ik het er mee eens dat een sportschutter inderdaad meer verstand zou moeten hebben en zijn wapens niet boven zou moeten halen buiten de daarvoor voorziene stand.
Oud 4 juni 2007, 17:35   #62
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Voornamelijk rechts extremisten? Wat met de (s)linkse extremisten (CCC). Zijn wel deze laatste die zich al hebben bezig gehouden met het plaatsen van bommen met het gevolg dodelijke slachtoffers.

Zijn wel (s)linkse extremisten die zoals het voorbije weekende in 'Rostock' hebben gezorgd voor geweld met vernieling aan prive eigendomen en het verwonden van agenten waaronder verschillende zwaar.

Het zijn wel (s)linkse extremisten die ordediensten bekogelen met 'molotov coctails' (werd tijdens mijn militaire dienst gebruikt voor 'desnoods' huiszuivering en het uitschakelen van een pantzer) moet dan niet vragen welk een resultaat dit heeft wanneer hier een persoon door wordt getroffen. En deze soort loopt vrij over de straten en verkondigd te pas en te onpas hun gevoel voor verdraagzaamheid en tolerantie.

Dus janken over 'rechtse extremisten' moet eens nageen wie tot geweld overgaat en dit 'ZEER' graag gebruikt. Moet misschien eens wakker worden en uw ogen gebruiken inplaats van af te gaan op bedriegelijke propaganda.
Ik gebruikt rechts extremisten als voorbeeld omdat Internaut rechts is.
Meer moet je daar niet achter zoeken, ik heb me de moeite bespaard om de rest te lezen.
Oud 4 juni 2007, 18:58   #63
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Meer moet je daar niet achter zoeken, ik heb me de moeite bespaard om de rest te lezen.
Mijn gedacht is dat ne linkse rakker die gewoon rechts in discrediet wil brengen.
Rechtse mensen denken zo niet, en kom nu niet af met skin heads of blood and honnor, want dat zijn linkse ventjes.
Nogmaals rechts staat gewoon voor een maatschappij met normen en waarden. Links staat voor de alles moet kunnen maatschappij.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:00   #64
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn gedacht is dat ne linkse rakker die gewoon rechts in discrediet wil brengen.
Rechtse mensen denken zo niet, en kom nu niet af met skin heads of blood and honnor, want dat zijn linkse ventjes.
Nogmaals rechts staat gewoon voor een maatschappij met normen en waarden. Links staat voor de alles moet kunnen maatschappij.

Ik draaide zijn woorden gewoon om,maar dan in zijn richting.
Maar denk maar wat je wil.
Oud 4 juni 2007, 19:05   #65
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had misschien beter even moeite gedaan, zou misschien tot de conclusie kunnen komen wie en wat geweld gebruikt en er verzot op is. Dit in tegenstelling tot hun boodschappen waarmee ze de maatschappij in slaap willen wiegen om dan vrij hun gang te gaan.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:09   #66
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het kan natuurlijk zo zijn dat die man zich (onbewust) sneller bedreigd voelde omdat het Marrokanen waren, maar dat hoeft niet, er zijn zat mensen die sowieso bang zijn voor vanalles. Waarom die mensen bij een schietclub kunnen komen is misschien een aandachtspuntje.
Oud 4 juni 2007, 19:10   #67
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Had misschien beter even moeite gedaan, zou misschien tot de conclusie kunnen komen wie en wat geweld gebruikt en er verzot op is. Dit in tegenstelling tot hun boodschappen waarmee ze de maatschappij in slaap willen wiegen om dan vrij hun gang te gaan.

Daar ging het mij niet over, maar neem jij het maar op voor extremistjes zoals internaut.
Veel interpretatievermogen blijkt niet uit je posts, misschien beter lezen in plaats van achter alles slinkse complotten te zoeken.
Oud 4 juni 2007, 19:31   #68
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ging het mij niet over, maar neem jij het maar op voor extremistjes zoals internaut.
Veel interpretatievermogen blijkt niet uit je posts, misschien beter lezen in plaats van achter alles slinkse complotten te zoeken.
Opnemen, zou niet weten voor wie of wat. Iemand die voluit z'n mening zegt zonder omwegen heeft geen hulp nodig.

Voor een groot interpretatie vermogen, moet ge (s)links zijn kunt ge alle kanten mee uit en hebt ge geen waarheid nodig hebt ge voldoende aan leugen en bedrog.

Wat betreft (s)linkse complotten, als er in den belziek iets ruikt naar corruptie zitten ze er tussen, zijn het niet hun Franstalige kameraden dan zijn het de Vlaamse kameraden. Personen benoemen omdat ze uit de juiste broek volgens hen zijn geschud maar geen fluit benul hebben waar ze mee bezig zijn (freya) dus kortweg te dom om voor zichzelf te zorgen daarom leven met haar uitkering van wat is het 6000€ per maand op kosten van de belastingsbetaler die buiten haar dommestreken er niets voor terugkrijgt. Een persoon minister van pensioenen maken, die in een normale samenleving met z'n kl.... in de jail had gezeten voor medewerking aan corruptie maar die hier rustig naar Engeland kon gaan studeren. Maar die niet beter vond dan de centjes te verbranden zijn intellectuele oplossing, misschien daarmee dat het met de pensioenkas zo slecht is gesteld na deze zijn aanwezigheid tijdens de vorige regering. Moeten we nog verder gaan, zal wel niet u zou u kunnen pijn doen aan wat uw politici in werkelijkheid zijn. Dus droom rustig verder.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:38   #69
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het kan natuurlijk zo zijn dat die man zich (onbewust) sneller bedreigd voelde omdat het Marrokanen waren, maar dat hoeft niet, er zijn zat mensen die sowieso bang zijn voor vanalles. Waarom die mensen bij een schietclub kunnen komen is misschien een aandachtspuntje.
Marokanen ??? Hij kan zich ook bedreigd gevoeld hebben omdat het een groep was .... Dealers dan nog ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:40   #70
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Opnemen, zou niet weten voor wie of wat. Iemand die voluit z'n mening zegt zonder omwegen heeft geen hulp nodig.
...Dus droom rustig verder.
Dat zal ik doen.
Oud 4 juni 2007, 20:24   #71
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Marokanen ??? Hij kan zich ook bedreigd gevoeld hebben omdat het een groep was .... Dealers dan nog ....
En waarom zou hij niet bedreigd zijn, 't Zou niet de eerste maal zijn dat onze verrijkers iemand wegpesten of dreigen.
Kan u verhaaltjes vertellen, ooit bv. marokanen slagen een Spanjaard af, deze vlucht bij mij binnen, resultaat men zestiende eeuwse vitrages eruit gegooid door een verrijker of 40, vergoeding 0 Bfr.
Ben oorspronkelijk uit Mechelen, ben daar weggegaan omdat ik mijn kinderen daar niet wou laten opgroeien, woon nu in de stille Kempen.
Alhoewel laatst was hier een ruzie tussen een marokaanse en een Belg, resultaat, een kleine 100 marokanen hier in dat dorpje. Raad van de Turnhoutse politie was:" Blijf binnen tot het over is".
Dus oordeel niet te snel dat het een dolle racistische schutter is kan ook met andere zaken te maken hebben (bedreigen, doodsbedreiging, bedreiging familie enz.).

Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 juni 2007 om 20:34.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 20:45   #72
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus oordeel niet te snel dat het een dolle racistische schutter is kan ook met andere zaken te maken hebben (bedreigen, doodsbedreiging, bedreiging familie enz.).
Hola , maar dat was m'n oordeel niet zenne ...(Ben geboren en getogen in Borgerhout , dus die problematiek ken ik wel ).
Ik bedoelde dat die man op de moment van de feiten zich bedreigd kon voelen door een groep (aantal). Indien het een reaktie zou geweest zijn op bedreigingen en zo die op voorhand zijn geuit zitten we al met voorbedachte rade (moord) ...
Daarom , wachten op info hé (Eigenlijk ook weer een vorm van ramptoerisme)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 21:29   #73
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...zegt de persoon met 'blut und ehre' als signatuur.
Lijkt me niet direct een pacifistische slogan.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 22:58   #74
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
KIF KIF is weer bezig

http://site.kifkif.be/forum/showthre...2787#post82787

Vooral reactie Bastalavista lezen.
De allochtonen zijn van oordeel dat het om een racistische aanslag gaat. 'Ik liep op dat ogenblik toevallig ook in de Voermanstraat. Die man vuurde ook op mij. Ik kon gelukkig achter een auto duiken die langsreed. Ik weet zeker dat ik hem voortdurend hé makak hoorde roepen', zegt Youssef Azzyani.

Het Dendermondse parket betwijfelt het racistische motief. 'Tijdens zijn verhoor ontkende de schutter dat formeel. Zeker is wel dat de schietpartij het gevolg is van een conflict -eerder die avond- over een mogelijke drugsverkoop, tussen Sven D.V. en een groepje allochtonen', zegt parketwoordvoerder Theo Byl.

Ik word misselijk van die bleitkousen.
Ze hebben hem voortdurend "makak" horen roepen. Het is een virus, dat slachtoffertje spelen.

Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 23:18   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze gaan de zaterdag ne mars tegen zinloos geweld organiseren...
Men zou een mars tegen alle zinloze dingen moeten organiseren, niet alleen geweld. Ik begrijp die mensen wel, persoonlijk bedrijf ik alleen maar zinvol geweld.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 00:00   #76
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De allochtonen zijn van oordeel dat het om een racistische aanslag gaat. 'Ik liep op dat ogenblik toevallig ook in de Voermanstraat. Die man vuurde ook op mij. Ik kon gelukkig achter een auto duiken die langsreed. Ik weet zeker dat ik hem voortdurend hé makak hoorde roepen', zegt Youssef Azzyani.

Het Dendermondse parket betwijfelt het racistische motief. 'Tijdens zijn verhoor ontkende de schutter dat formeel. Zeker is wel dat de schietpartij het gevolg is van een conflict -eerder die avond- over een mogelijke drugsverkoop, tussen Sven D.V. en een groepje allochtonen', zegt parketwoordvoerder Theo Byl.

Ik word misselijk van die bleitkousen.
Ze hebben hem voortdurend "makak" horen roepen. Het is een virus, dat slachtoffertje spelen.

Amen
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 00:00   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik ga even wat toevoegen aan deze zaak. Ik zag het artikel toen het vers van de pers was op de site van De Standaard. Toen luidde het dat half Lokeren en allerlei allochtonenverenigingen het via hun politici hadden over een racistische "moord" (ik weet niet hoever het zit met het slachtoffer maar ik hoop dat ie nog leeft en kan herstellen). Zo stond het letterlijk op de site van De Standaard ("Racistische moord te Lokeren?"). Er werd toen niet getwijfeld aan het motief. Het was allemaal racisme en het was een tweede Hans Van Themssche. Het artikel was geschreven door een bekend redacteur van De Standaard.

Een paar uur later pas werd dat artikel vervangen door de versie van het gerecht. Ik vraag aan Kay-gell of hij dat ook heeft gezien of pas te laat het artikel heeft gelezen? Ik kan helaas die cache niet meer uit google halen maar het was niet fraai, dat eerste artikel op DS. Het was alsof Hans Van Themssche himselve ontsnapt was en het eens dubbel en dik wou overdoen. Ik weet dat ik geen bewijzen van die artikels kan tonen. Maar ik weet wel wat ik toen las... toen het net was gebeurd met meteen reacties van allerhande allochtone politieke vertegenwoordigers die riepen dat het racisme was en De Standaard kopte dat ook in het groot op hun site. Paar uurtjes later was het gewoon een buurtincident geworden dat je amper kon terugvinden op hun site. (na twee uur kon je het enkel nog lezen als je abbonee van de papieren versie was).

Och ja... het was dus geen racisme dus dat afschieten van mensen door een zot is geen nieuws. Als het racisme was geweest... oh maar DAN! Dan moeten alle paarden in het rijk worden uitgereden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juni 2007 om 00:08.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 00:10   #78
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ga even wat toevoegen aan deze zaak. Ik zag het artikel toen het vers van de pers was op de site van De Standaard. Toen luidde het dat half Lokeren en allerlei allochtonenverenigingen het via hun politici hadden over een racistische "moord" (ik weet niet hoever het zit met het slachtoffer maar ik hoop dat ie nog leeft en kan herstellen). Zo stond het letterlijk op de site van De Standaard ("Racistische moord te Lokeren?"). Er werd toen niet getwijfeld aan het motief. Het was allemaal racisme en het was een tweede Hans Van Themssche. Het artikel was geschreven door een bekend redacteur van De Standaard.

Een paar uur later pas werd dat artikel vervangen door de versie van het gerecht. Ik vraag aan Kay-gell of hij dat ook heeft gezien of pas te laat het artikel heeft gelezen? Ik kan helaas die cache niet meer uit google halen maar het was niet fraai, dat eerste artikel op DS. Het was alsof Hans Van Themssche himselve ontsnapt was en het eens dubbel en dik wou overdoen. Ik weet dat ik geen bewijzen van die artikels kan tonen. Maar ik weet wel wat ik toen las... toen het net was gebeurd met meteen reacties van allerhande allochtone politieke vertegenwoordigers die riepen dat het racisme was en De Standaard kopte dat ook in het groot op hun site. Paar uurtjes later was het gewoon een buurtincident geworden dat je amper kon terugvinden op hun site. (na twee uur kon je het enkel nog lezen als je abbonee van de papieren versie was).

Och ja... het was dus geen racisme dus dat afschieten van mensen door een zot is geen nieuws. Als het racisme was geweest... oh maar DAN! Dan moeten alle paarden in het rijk worden uitgereden.
Op kif kif staat het artikel van de standaard er nog op.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 00:50   #79
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

nemen media en parket in deze niet de rol van rechter op zich?
In de nacht van zaterdag op zondag werd in Lokeren een jongeman van Marokkaanse afkomst neergeschoten, zijn toestand is nog altijd kritiek. Ook een andere Marokkaanse man werd beschoten en kreeg ‘hey makak’ te horen. Hoewel de zaak nog moet voorkomen wijzen zowel het parket en de media racisme als motief van het drama van de hand. ‘De dader voelde zich bedreigd’, ‘de dader had een depressie’ of ‘hij handelde niet uit racisme, maar wel omdat hij zich in het nauw gedreven voelde’.

Nog voor het onderzoek gevoerd is, oordelen zowel parket als media over het gruwelijke feit door de versie van de dader volmondig te onderschrijven. Meer nog, de daad lijkt bijna omschreven te worden als een legitieme vorm van zelfverdediging. Daarom deze vraag van de week: “nemen media en parket in deze niet de rol van rechter op zich?”

Elke week lanceert Kif Kif een discussie over de interculturele samenleving. Er wordt ook altijd een poll aan gekoppeld waarop je kunt stemmen. Geef je mening en treed met anderen in gesprek. Speak out, it matters!

Als de dader zich bedreigd voelt alleen maar bij het zien van iemand met een iets donkerdere huidskleur, dan is er met die dader iets verkeerd, dan is hij doordrongen van racisme. Ik voel mij niet bedreigd als ik een Marokkaan zie, maar mijn grenzen, mijn rechten zijn méér dan ééns geschonden geweest door figuren met extreem rechts karakter.
9 kansen op 10 geldt dat ook voor de dader, zijn zijn grenzen, zijn rechten binnen zijn eigen kring zodanig geschonden geweest dat de druk waaronder hij is komen te staan te groot is geworden.

Dat de dader een depressie had is geen excuus. Depressief wordt men niet door de aanwezigheid van Marokkanen in ons land, depressief wordt als de onmiddellijke omgeving niet gezond is, als men teveel, en te eenzijdig slachtoffer is van destructief gedrag in de onmiddelijke eigen omgeving, als de druk daardoor ondraaglijk groot wordt, en men dat niet meer aankan.

Door de waarheid niet onder ogen te willen zien, laat men niet alleen de allochtone gemeenschap in dit land in de steek, maar laat men ook al die sukkels die met hun innerlijke druk geen blijf meer weten, in de steek.

Ook Hans Van Temsche heeft de druk opgewekt in zijn directe omgeving, afgereageerd op onschuldige mensen die er niets mee te maken hadden.

Ook Hitler heeft de druk opgewekt binnen de directe familiale omgeving, gecombineerd met de druk opgewekt binnen de eigen cultuur (het christendom had 1900 jaar jodehaat gecultiveerd), dus de druk van het electoraat, afgereageerd op onschuldige mensen die er niets mee te maken hadden.
http://site.kifkif.be/forum/showthre...2787#post82787

Deze schutter - Hans van Themsche - Hitler, één link.
Zou je nu niet omver vallen? Bleitkousen!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 5 juni 2007 om 00:53.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 04:37   #80
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik denken dat de media altijd racisme roepen als een autochtoon een allochtoon iets aan doet? En dat zeker voor verkiezingstijd...
Als iemand een hond slaat is dat altijd dierenmishandeling, terecht, want een dier kan niet bewust kwaad aanrichten.
Als een autochtoon een allochtoon slaat is dat volgens onze dictatuur altijd uit racisme, alsof allochtonen een diersoort zijn.

Laatst gewijzigd door Duym : 5 juni 2007 om 04:39.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be