Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 07:44   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee het was een debat tussen de kandidaat-premiers van dit land.
Anders had men waarschijnlijk de partijvoorzitters uitgenodigd, en dan zou Vanhecke er wel bij zijn geweest.
Het concept van het kandidaatpremiersdebat werd net uitgevonden om het VB niet te moeten uitnodigen wgs de achteraf gemakkelijk te hanteren argumentatie : vb wil belgië splitsen, niemand wil samen regeren met het vb. Dat is de enige bedoeling. Het VB minder aan het woord laten dan waar het volgens zijn democratische politieke sterkte recht op heeft.
Verkiezingen gaan niet over het premierschap.
Zoals in het debat door een 'kandidaat' werd gesteld: premier wordt iemand die het vertrouwen van een regering achter zich kan krijgen.
Oud 4 juni 2007, 07:47   #62
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wel, het format beviel me ook allesbehalve.
't Was ook een nogal matte bedoening waarbij de drie elkaar zorgvuldig afgemeten spaarden.
Geen duidelijke winnaar, al vond ik dat Verhofstadt alweer een slappe indruk maakte.
Vande Lanotte was duidelijk de sterkste van het trio, maar zal volgende zondag wschl. een bittere pil te slikken krijgen.

En er is iets van aan: het VB had er voor de goeie orde ook bij mogen zijn, net zoals Groen! trouwens. Kreeg je meteen over het hele politieke spectrum een beeld van wat er op 10 juni in de etalage gaat liggen.

Jammer, maar gemiste kans.
Zeker.
Hij heeft het wel gemakkelijk:
- hij heeft jaaaaren ervaring als vice premier
- hij is partijvoorzitter
- hij speelt thuis op de vrt
- hij heeft een comfortabele uitgangspositie, ongeacht de uitslag vd verkiezingen.
Oud 4 juni 2007, 09:04   #63
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Is Vanhecke kandidaat-premier van België ??
Want dat was de essentie, een debat tussen de kandidaat-premiers.
Fout -> in België wordt een premier niet verkozen, dus kan men een verkiezingsdebat (zoals in Frankrijk) niet vergelijken met deze verkiezing (van zogezegd premierschap). Vlaams Belang ontbrak in dit debat, het zou oppositie tegen regeringspartijen moeten geweest zijn, hetgeen nu duidelijk niet het geval was.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 09:09   #64
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

waarom kan je vanuit het onderwerpenoverzicht niet rechtstreeks naar de laatste page van deze thread gaan? En waarom blijft deze thread beneden staan, zelfs als er reacties bijkomen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 juni 2007 om 09:19.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 09:12   #65
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is ook het geval 90% van de tijd in het parlement als we de resultaten van het parlementair werk van het Vlaams Belang bekijken.
Rofl, ik hoop dat je niet afgaat op de cijfers van de Standaard & hun parlementsrapport? Indien wel, kijk dan eens goed in detail en dan zal je zien dat VB best wel een groot aantal heeft van vragen en interpellaties & wetsvoorstellen in het parlement (in tegenstelling tot sommige poco's)
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 09:23   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u terecht opmerkt zijn de VRT-debatten nauwkeurig op maat van de traditionele partijen ontworpen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 09:30   #67
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik herhaal, het heeft totaal geen zin om in een debat dat handelde over de toekomst van Belgë, een partij uit te nodigen wiens enige doel is een eind aan België te willen maken.
Is het vanuit het gezichtspunt van de kiezer, én van de kijker, niet juist bijzonder relevant om dat standpunt te vernemen alvorens zijn Belgische uit te brengen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:32   #68
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Men had beter geen debat georganiseerd dan.

Men durft het gewoon niet aan om met het Vlaams Belang in debat te treden. Men weet toch dat men op voorhand verloren is.

De corruptie, de falende integratie, de ongebreidelde immigratie, een hoofdstad waarvan 70percent niet eens van Belgische komaf is en dat meer en meer lijkt op Malmo. BHV dat nog altijd niet is gesplitst. Allemaal hete hangijzers die om een oplossing roepen.

En net dat hebben de CDV, SPA en VLD gemeen, voor geen van bovenstaande willen ze een oplossing.

Dus kan je geen debat organiseren met een 4de partij die net die zaken wil aankaarten.

Leugens dienen beschermt te worden met censuur, wetten en repressie. Een waarheid kan echter nooit weggeargumenteerd worden.

Men kiest voor het eerste, dus was die "show" er eentje van leugens.
Oud 4 juni 2007, 10:35   #69
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

precies!

politicoloog De Vos beweert dat extreem-rechts (sic) niet aan bod kwam. Inderdaad, als men hen weigert bij de belangrijkste debatten, zodat zij hun punten niet aan de man kunnen brengen, dan blijven ze idd buiten beeld.

Hopelijk volgt de rekening volgende week zondag.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:35   #70
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk nut heeft het om op een debat over Belgische verkiezingen, iemand uit te nodigen, die eigenlijk maar 1 duidelijk programmapunt heeft, nl België vernietigen ??
Wie beslist dat? Jij?

Chance dat Laurette Onkelinx niet mocht beslissen, of zelfs de CD&V hoefde niet te gaan naar dat debat.

Ofwel hanteert men een democratisch principe, of hanteert men dat niet, en de VRT hanteert het niet. Ze hebben het bewijs zelf aangebracht.
Oud 4 juni 2007, 12:02   #71
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De kijkcijfers geven mij overigens gelijk. Witse dat na het vorige verkiezingsdebat tussen de 3 systeempartijen stond haalde 900.000 kijkers. het debat een half miljoen. Met een VB'er eerbij zou er veel meer volk naar kijken zeker weten.
Meer volk, ja.... maar voor welke reden zou er dan meer volk kijken?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:09   #72
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik zette niks in de verf, jij legt mij enkel woorden in de mond. En zet je Calimero-masker af.
Maar ik herhaal, het heeft totaal geen zin om in een debat dat handelde over de toekomst van Belgë, een partij uit te nodigen wiens enige doel is een eind aan België te willen maken.
Wel dat is dan toch duidelijk heel belangrijk voor onze toekomst he Pietje...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:13   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalai Lama Bekijk bericht
uiteraard zwijgen zij over het feit dat hernieuwbare energie een pak duurder is dan de kernenergie, toch vind ik dat dit geen hoofdstuk waard is in dit debat, maar dat is dan mijn mening. Mensen liggen van andere thema's wakker.
Denkt u werkelijk dat mensen niet wakker liggen van de torenhoge elektriciteitsrekeningen? Heel het scenario dat Groen! en SP.a vooropstellen, is er een van groot boerenbedrog. In België zal men de kerncentrales sluiten (alhoewel die nog een tijdje energie kunnen geven), terwijl men erna massaal in Frankrijk elektriciteit zal kopen. En hoe produceren de Fransen dat...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:15   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee het was een debat tussen de kandidaat-premiers van dit land.
Anders had men waarschijnlijk de partijvoorzitters uitgenodigd, en dan zou Vanhecke er wel bij zijn geweest.
Dit is larie, daar de komende verkiezingen geen "premierverkiezingen" zijn, maar parlementsverkiezingen. Alle kandidaten staan tegenover elkaar; niet een bosje kandidaat-premiers. Althans, zo zou het moeten werken in een echte parlementaire democratie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:16   #75
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is larie, daar de komende verkiezingen geen "premierverkiezingen" zijn, maar parlementsverkiezingen. Alle kandidaten staan tegenover elkaar; niet een bosje kandidaat-premiers. Althans, zo zou het moeten werken in een echte parlementaire democratie.
tja Belgie is nu eenmaal geen democratie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:20   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt u werkelijk dat mensen niet wakker liggen van de torenhoge elektriciteitsrekeningen? Heel het scenario dat Groen! en SP.a vooropstellen, is er een van groot boerenbedrog. In België zal men de kerncentrales sluiten (alhoewel die nog een tijdje energie kunnen geven), terwijl men erna massaal in Frankrijk elektriciteit zal kopen. En hoe produceren de Fransen dat...?
Zucht. Ik vind dit soort laster hilarisch.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 18:06   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik heb gekeken hoewel ik akkoord ga met Falco.

Het is correct dat een harde oppositiestem, zoals die van het Vl. Belang, ontbrak in dat debat.

Een schande voor de VRT!
Verschillende malen heb ik reeds "debatten" gevolgd,ook op andere zenders dan de VRT.

Eerlijk gezegd,het lijkt mij dat een politieke partij,van gelijk welke strekking,daar beter NIET aan deelneemt....

De meeste "gewone" mensen kijken zowiezo niet naar dergelijk gedoe,en politiek-geintereseerden zien alleen maar een hoop krampachtige vliegenvangerij....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:00   #78
Leeuwencop
Vreemdeling

Leeuwencop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Verschillende malen heb ik reeds "debatten" gevolgd,ook op andere zenders dan de VRT.

Eerlijk gezegd,het lijkt mij dat een politieke partij,van gelijk welke strekking,daar beter NIET aan deelneemt....

De meeste "gewone" mensen kijken zowiezo niet naar dergelijk gedoe,en politiek-geintereseerden zien alleen maar een hoop krampachtige vliegenvangerij....
Het lijkt mij inderdaad ook dat de politiek steeds verder van de gewone mens en zijn problemen afstaat en dat ze zichzelf vooral heel graag horen praten.
Ik heb naar enkele debatten gekeken, ik heb de meeste argumenten gehoord en ik heb mijn keuze gemaakt.
Voor mij hoeft de rest van de zever niet meer, ik zou nu reeds kunnen gaan stemmen...
Leeuwencop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:50   #79
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer gaan deze verkiezingen over een premier. Wij moten toch geen premier kiezen. Dat ze eens een normaal debat houden met alle partijen in plaats van belachelijke kandidaat-premier debatten.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:52   #80
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be