![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verkiezingen gaan niet over het premierschap. Zoals in het debat door een 'kandidaat' werd gesteld: premier wordt iemand die het vertrouwen van een regering achter zich kan krijgen.
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Hij heeft het wel gemakkelijk: - hij heeft jaaaaren ervaring als vice premier - hij is partijvoorzitter - hij speelt thuis op de vrt - hij heeft een comfortabele uitgangspositie, ongeacht de uitslag vd verkiezingen.
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Fout -> in België wordt een premier niet verkozen, dus kan men een verkiezingsdebat (zoals in Frankrijk) niet vergelijken met deze verkiezing (van zogezegd premierschap). Vlaams Belang ontbrak in dit debat, het zou oppositie tegen regeringspartijen moeten geweest zijn, hetgeen nu duidelijk niet het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() waarom kan je vanuit het onderwerpenoverzicht niet rechtstreeks naar de laatste page van deze thread gaan? En waarom blijft deze thread beneden staan, zelfs als er reacties bijkomen?
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 juni 2007 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Schepen
|
![]() Rofl, ik hoop dat je niet afgaat op de cijfers van de Standaard & hun parlementsrapport? Indien wel, kijk dan eens goed in detail en dan zal je zien dat VB best wel een groot aantal heeft van vragen en interpellaties & wetsvoorstellen in het parlement (in tegenstelling tot sommige poco's)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals u terecht opmerkt zijn de VRT-debatten nauwkeurig op maat van de traditionele partijen ontworpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het vanuit het gezichtspunt van de kiezer, én van de kijker, niet juist bijzonder relevant om dat standpunt te vernemen alvorens zijn Belgische uit te brengen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Men had beter geen debat georganiseerd dan.
Men durft het gewoon niet aan om met het Vlaams Belang in debat te treden. Men weet toch dat men op voorhand verloren is. De corruptie, de falende integratie, de ongebreidelde immigratie, een hoofdstad waarvan 70percent niet eens van Belgische komaf is en dat meer en meer lijkt op Malmo. BHV dat nog altijd niet is gesplitst. Allemaal hete hangijzers die om een oplossing roepen. En net dat hebben de CDV, SPA en VLD gemeen, voor geen van bovenstaande willen ze een oplossing. Dus kan je geen debat organiseren met een 4de partij die net die zaken wil aankaarten. Leugens dienen beschermt te worden met censuur, wetten en repressie. Een waarheid kan echter nooit weggeargumenteerd worden. Men kiest voor het eerste, dus was die "show" er eentje van leugens.
![]() |
#69 | |
|
![]() precies!
politicoloog De Vos beweert dat extreem-rechts (sic) niet aan bod kwam. Inderdaad, als men hen weigert bij de belangrijkste debatten, zodat zij hun punten niet aan de man kunnen brengen, dan blijven ze idd buiten beeld. Hopelijk volgt de rekening volgende week zondag.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Chance dat Laurette Onkelinx niet mocht beslissen, of zelfs de CD&V hoefde niet te gaan naar dat debat. Ofwel hanteert men een democratisch principe, of hanteert men dat niet, en de VRT hanteert het niet. Ze hebben het bewijs zelf aangebracht.
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() Meer volk, ja.... maar voor welke reden zou er dan meer volk kijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u werkelijk dat mensen niet wakker liggen van de torenhoge elektriciteitsrekeningen? Heel het scenario dat Groen! en SP.a vooropstellen, is er een van groot boerenbedrog. In België zal men de kerncentrales sluiten (alhoewel die nog een tijdje energie kunnen geven), terwijl men erna massaal in Frankrijk elektriciteit zal kopen. En hoe produceren de Fransen dat...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is larie, daar de komende verkiezingen geen "premierverkiezingen" zijn, maar parlementsverkiezingen. Alle kandidaten staan tegenover elkaar; niet een bosje kandidaat-premiers. Althans, zo zou het moeten werken in een echte parlementaire democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd,het lijkt mij dat een politieke partij,van gelijk welke strekking,daar beter NIET aan deelneemt.... De meeste "gewone" mensen kijken zowiezo niet naar dergelijk gedoe,en politiek-geintereseerden zien alleen maar een hoop krampachtige vliegenvangerij.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb naar enkele debatten gekeken, ik heb de meeste argumenten gehoord en ik heb mijn keuze gemaakt. Voor mij hoeft de rest van de zever niet meer, ik zou nu reeds kunnen gaan stemmen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Sinds wanneer gaan deze verkiezingen over een premier. Wij moten toch geen premier kiezen. Dat ze eens een normaal debat houden met alle partijen in plaats van belachelijke kandidaat-premier debatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |