Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 18:00   #61
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Zoals hierboven al gezegd, kan men de N-VA aangaande de niet-splitsing van BHV m.i. weinig verwijten. De verantwoordelijkheid ligt in die zaak volledig bij SPA, Spirit en VLD.
Na de verkiezing zal het aan CD&V liggen

Willen jullie nu echt niet inzien dat Leterme een onbetrouwbare leugenaar is?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 18:32   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Uitstekend argument.
Thanks.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 18:47   #63
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
De N-VA is erin geslaagd om - ondanks de huiverachtigheid en weerstand van zowat alle andere Vlaamse regeringspartijen - de splitsing van BHV (een federale materie) in het Vlaamse regeerakkoord te laten opnemen.

De N-VA heeft in deze aangelegenheid dus wel degelijk alles gedaan, wat binnen haar mogelijkheden lag. Het feit dat SPA, Spirit en VLD later niet bereid zijn gebleken om ten volle hun engagement na te leven door te trachten de splitsing van BHV in het federale parlement door te duwen met een louter Vlaamse meerderheid (daarbij desgevallend het gebruik van de alarmbelprocedure door de Franstaligen riskerend) kan men de N-VA dan ook niet aanwrijven. (Of had enig federaal N-VA-kamerlid Patrick De Groote de splitsing op zijn eentje moeten realiseren, misschien?)
Niemand twijfelt eraan dat NVA BHV wil splitsen.
Maar men had wel beloofd niet in een regering te stappen indien dat niet lukte.
Ik weet wel dat het uitmekaar spelen van CD&V-NVA de bedoeling was van VLD.
Het is niet eenvoudig!
Wat wordt het na 10 juni?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 19:23   #64
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik geloof er geen bal van. BHV was ook een breekpunt, remember?
- Vlaanderen gaat zwaar betalen, welke de uitslag van de verkiezingen ook weze, om dit zwalpend apenland nog een tijdje in het zadel te houden -

Laten we even kijken waar de partijen zullen staan NA de verkiezingen.
Ik hoop dat het VB goed scoort, mijn prognose is rond 22 �* 23 %. Vergeet echter het cordon sanitaire niet.
Lijst DD : een open vraag. Vermoedelijk halen ze de kiesdrempel niet, wat niet betekent dat het verloren stemmen zijn.
N-VA : hopeloos vastgeketend aan de CD&V, als ze al toegelaten worden tot de onderhandelingstafel zal hun invloed zeer beperkt zijn.

In 2009 zijn het regionale verkiezingen. Zou het in die optiek niet interessanter zijn te trachten de goedmenende Vlaamse partijen op één lijn te krijgen i.p.v. de onverzettelijke nationalist uit te hangen?
Dit is onproductief en verlengt alleen het bestaan van deze onstaat, en geloof me vrij dat de belgicisten juichend dit gezwets tussen gelijkgezinden gadeslaan. Misschien iets om over na te denken. Ik ken je als een intelligent mens, als je een beter voorstel hebt zal ik er met plezier kennis van nemen, maar zoals de zaken er nu voorstaan, zo kan het niet verder.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 19:24   #65
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik geloof er geen bal van. BHV was ook een breekpunt, remember?
- Vlaanderen gaat zwaar betalen, welke de uitslag van de verkiezingen ook weze, om dit zwalpend apenland nog een tijdje in het zadel te houden -

Laten we even kijken waar de partijen zullen staan NA de verkiezingen.
Ik hoop dat het VB goed scoort, mijn prognose is rond 22 �* 23 %. Vergeet echter het cordon sanitaire niet.
Lijst DD : een open vraag. Vermoedelijk halen ze de kiesdrempel niet, wat niet betekent dat het verloren stemmen zijn.
N-VA : hopeloos vastgeketend aan de CD&V, als ze al toegelaten worden tot de onderhandelingstafel zal hun invloed zeer beperkt zijn.

In 2009 zijn het regionale verkiezingen. Zou het in die optiek niet interessanter zijn te trachten de goedmenende Vlaamse partijen op één lijn te krijgen i.p.v. de onverzettelijke nationalist uit te hangen?
Dit is onproductief en verlengt alleen het bestaan van deze onstaat, en geloof me vrij dat de belgicisten juichend dit gezwets tussen gelijkgezinden gadeslaan. Misschien iets om over na te denken. Ik ken je als een intelligent mens, als je een beter voorstel hebt zal ik er met plezier kennis van nemen, maar zoals de zaken er nu voorstaan, zo kan het niet verder.
Oud 7 juni 2007, 09:45   #66
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever, koning hypocriet

Yves Leterme werd gisteren in het Vlaams Parlement door Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) aan de tand gevoeld over de Armeense kwestie. De kandidaat-premier ontkent nu dat hij de Turkse massamoord op de Armeniërs ontkent. Ach, het is alleen maar een spijtig misverstand, of mogelijk zelfs een complot van de media.

Aan politieke hypocrisie geen gebrek. Zo zegt Bart De Wever – historicus én kartelpartner van de kandidaat-premier – “De historische bewijslast is te verpletterend om redelijke twijfel toe te staan. Het is echt niet verstandig om enkele dagen voor de verkiezingen het debat hierover aan te zwengelen”… Jawel, lees het nog maar eens. ‘Het is niet verstandig’ en zeker niet zo vlak voor de verkiezingen… Had hij het nu nog n�* 10 juni gezegd, tot daar aan toe.
Oud 7 juni 2007, 09:54   #67
Tegendradigaard

Standaard

Zou de Armeense genocide een breekpunt zijn....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 10:18   #68
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Bart De Wever, koning hypocriet

Yves Leterme werd gisteren in het Vlaams Parlement door Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) aan de tand gevoeld over de Armeense kwestie. De kandidaat-premier ontkent nu dat hij de Turkse massamoord op de Armeniërs ontkent. Ach, het is alleen maar een spijtig misverstand, of mogelijk zelfs een complot van de media.

Aan politieke hypocrisie geen gebrek. Zo zegt Bart De Wever – historicus én kartelpartner van de kandidaat-premier – “De historische bewijslast is te verpletterend om redelijke twijfel toe te staan. Het is echt niet verstandig om enkele dagen voor de verkiezingen het debat hierover aan te zwengelen”… Jawel, lees het nog maar eens. ‘Het is niet verstandig’ en zeker niet zo vlak voor de verkiezingen… Had hij het nu nog n�* 10 juni gezegd, tot daar aan toe.
Beste Duym,
Waarom toon je enkel dat deeltje (uit het VB-actueeltje) dat handelt over BDW die hoe dan ook een bondgenoot is?

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 juni 2007 om 10:19.
Oud 7 juni 2007, 11:36   #69
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste Duym,
Waarom toon je enkel dat deeltje (uit het VB-actueeltje) dat handelt over BDW die hoe dan ook een bondgenoot is?
Omdat niet iedereen het politieke doorzicht heeft de punten en komma's opzij te zetten en alleen te focussen op de essentie van de zaak. Iets dat jij meesterlijk beheerst en waarvoor je op mijn blijvende dankbaarheid en vriendschap mag rekenen.
Oud 7 juni 2007, 15:44   #70
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Omdat niet iedereen het politieke doorzicht heeft de punten en komma's opzij te zetten en alleen te focussen op de essentie van de zaak. Iets dat jij meesterlijk beheerst en waarvoor je op mijn blijvende dankbaarheid en vriendschap mag rekenen.
Bart De Wever onze bondgenoot? Punten en komma's?

http://www.vlaamsbelang.be/6/57/
Oud 7 juni 2007, 15:58   #71
luc broes

Standaard

Citaat:
Bart De Wever onze bondgenoot? Punten en komma's?
Inderdaad!
Je kunt zoals ik denken dat hij zich vergist van taktiek, maar hij is onze bondgenoot met hetzelfde doel.
Maingain en vele anderen zijn onze tegenstrevers.
Zo moeilijk is dat toch niet!?
Oud 7 juni 2007, 16:32   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Je kunt zoals ik denken dat hij zich vergist van taktiek, maar hij is onze bondgenoot met hetzelfde doel.
Maingain en vele anderen zijn onze tegenstrevers.
Zo moeilijk is dat toch niet!?
Ach zo? De vijanden van onze vijanden zijn onze vrienden? Dat dacht de PVDA ook en ze gingen scheep met de AEL.
BDW laat geen moment voorbijgaan om Dewinter te vergelijken met een nazikopstuk, maar dat is nog het minst erge. BDW weet dat hij voor een verloren zaak staat en dat hij meehelpt het Belgenland bijeen te houden. Liever Vlaanderen verraden dan toe te geven dat hij zich vergist heeft.
Oud 7 juni 2007, 22:05   #73
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
BDW laat geen moment voorbijgaan om Dewinter te vergelijken met een nazikopstuk, maar dat is nog het minst erge.
Duitse generaals die voor Stalingrad staan zijn geen nazi-kopstukken, hysterische Calimero die je bent. De essentie van een metafoor is trouwens dat ze metaforisch is. Of denk je dat De Wever zichzelf ideologisch identificeert met een Sovjet-generaal?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 00:05   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Duitse generaals die voor Stalingrad staan zijn geen nazi-kopstukken, hysterische Calimero die je bent. De essentie van een metafoor is trouwens dat ze metaforisch is. Of denk je dat De Wever zichzelf ideologisch identificeert met een Sovjet-generaal?
Het spijt me zorroaster, maar deze post van je is hilarisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 02:36   #75
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het spijt me zorroaster, maar deze post van je is hilarisch.
Leg eens uit?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:30   #76
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

CD&V-N-VA werft in Gent kiezers in het Turks

Alle goede zaken bestaan uit drie moeten ze gedacht hebben bij het kartel CD&V-N-VA. Ze konden toch niet achter blijven op de allochtone collega´s bij de andere traditionele partijen. Bij het kartel van de Christendemocratische en "Vlaamse" partij en de Nieuw-"Vlaamse" Alliantie is die weinig bedenkelijke eer weggelegd voor de Antwerpse advocaat Ergün Top (8ste plaats Senaat). Deze is speciaal naar Gent gekomen om hier een Turkse versie van zijn propagandamateriaal te verspreiden. Na zijn negationistische uitspraken omtrent de genocide van de Turken op de Armeniërs, is dit een nieuw bewijs wat van voor vlees er in de kuip van CD&V-N-VA zit. U weze bij deze gewaarschuwd !
meer lezen>>>
http://www.tanguyveys.be/index.php?g...=1&news_id=283
Oud 8 juni 2007, 08:42   #77
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Goed van NVA. Nu nog woord houden.
Daar zit juist het probleem.
Ze kunnen hun woord niet houden.
Bewijzen genoeg
Oud 8 juni 2007, 08:49   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Snel Belg wet,breekpunt voor NVA

N-VA <--> breekpunt.

Het laatste breekpunt was de splitsing van BHV. Bourgeois zou niet aan tafel gaan zitten voor onderhandelingen over een regering zolang BHV niet was gesplitst.

Ondertussen heeft Bourgeois eieren voor zijn geld genomen en zit hij al jaren in een ministerzetel. Over BHV is al lang geen sprake meer, laat staan over de splitsing ervan.

Ik vraag mij trouwens af wat 'breekpunt' betekent voor de N-VA. Als Leterme formateur wordt en een regering kan vormen met zichzelf als Eerste-Minister, denken die oenen van N-VA dat hij zoiets op het spel zou zetten omwille van Bart De Wever zijn breekpunt ?

Politiek is soms een circus, vooral wanneer de flutpartijtjes een grote mond openen. Bovendien is N-VA zelfs geen flutpartijtje meer, het is gewoon een van de zovele bewegingen binnen CD&V.

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 juni 2007 om 08:51.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:54   #79
luc broes

Standaard

Citaat:
Ach zo? De vijanden van onze vijanden zijn onze vrienden? Dat dacht de PVDA ook en ze gingen scheep met de AEL.
BDW laat geen moment voorbijgaan om Dewinter te vergelijken met een nazikopstuk, maar dat is nog het minst erge. BDW weet dat hij voor een verloren zaak staat en dat hij meehelpt het Belgenland bijeen te houden. Liever Vlaanderen verraden dan toe te geven dat hij zich vergist heeft.
Wij moeten geen domme praat verkopen en ons niet vergissen omdat BDW dat ook doet. Wij moeten hem er wel op wijzen dat, naar onze mening, hij zich vergist.
Iedereen die naar meer zelfstandigheid streeft (zonder betalen!) is onze bondgenoot.
Oud 8 juni 2007, 09:24   #80
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
CD&V-N-VA werft in Gent kiezers in het Turks

Alle goede zaken bestaan uit drie moeten ze gedacht hebben bij het kartel CD&V-N-VA. Ze konden toch niet achter blijven op de allochtone collega´s bij de andere traditionele partijen. Bij het kartel van de Christendemocratische en "Vlaamse" partij en de Nieuw-"Vlaamse" Alliantie is die weinig bedenkelijke eer weggelegd voor de Antwerpse advocaat Ergün Top (8ste plaats Senaat). Deze is speciaal naar Gent gekomen om hier een Turkse versie van zijn propagandamateriaal te verspreiden. Na zijn negationistische uitspraken omtrent de genocide van de Turken op de Armeniërs, is dit een nieuw bewijs wat van voor vlees er in de kuip van CD&V-N-VA zit. U weze bij deze gewaarschuwd !
meer lezen>>>
http://www.tanguyveys.be/index.php?g...=1&news_id=283
Helemaal verkeerd bezig, die Top, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre de N-VA invloed mag/kan uitoefenen in de persoonlijke verkiezingspropaganda van iemand van CD&V?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be