![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus je moet gewoon een contract maken, dat je het mag terugstoppen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enige voorwaarde is dat je mogelijke lekkages meet (dooeenvoudig en goedkoop) en waar nodig de bunker even hersteld (eveneens doodeenvoudig en goedkoop). Radioactiviteit is heus wel eenvoudig te containen. Het enige scary ding is dat het langer dan ons eigen leven actief blijft, maar tenzij je gelooft in vernietiging van kennis, is dat niet noodzakelijk een probleem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sterker nog, ontginning van Uranium en het gebruik ervan als brandstof voor centrales, zorgt voor een reductie van Radon in je atmosfeer. Ontginning van Uranium geeft an sich dezelfde gevaren met zich mee als elke mijnontginning... Citaat:
Los daarvan weet ik wat WKK is (beter dan jij vrees ik) en weet ik evenzeer hoe toepasbaar het is (en die toepasbaarheid is beperkt, als je je industrie niet vlakbij je woonkernen wil hebben). Citaat:
Maar goed... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
+ Je negeert je backups. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad, dank u voor het verbeteren van mijn teksten, want soms heb ik last van dyslexia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sfax
lees jij nu echt zoveel van kerncentrales, of heb jij daar een cursus liggen. Enfin ik kan wel volgen, maar uw bagage is toch goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hij is kernfysicus, wat in één keer verklaard waarom hij de kernenergie zo hard blijft verdedigen. Want dan gaat het om zijn job bij de sluiting ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook typisch in besturen, parlementen etc dat de meerderheid van de mensen die daar zitten
1° en mogen meebeslissen over dingen dat ze niet begrijpen 2° en nog uitgebreid zitten te discuteren over dingen waar ze alle informatie niet kunnen verwerken, dus zitten ze over alles te discuteren die eraanhangt en die ze wel begrijpen... Daaruit volgt dat de logische oplossing zou zijn de mannen van het vak in een ruime groep te laten beslissen of afval nu gevaarlijk is of niet, zonder ze daarom verdacht te maken dat ze uit eigenbelang hierover beslissen, maar dat je mag veronderstellen dat ze voldoende ethisch zijn om correct te werken. Dus het is voldoende dat ze kwaliteitscontroles inbouwen die door het publiek verifieerbaar zijn zoals bvb een permanente 'stralingsmeter' op de kerncentrales die de ruisstraling dan ook permanent visualiseert. via sites, led-displays |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met alle respect, maar dat is zever. Ik begrijp dat gokken uw ding is, maar argumenteren is nog wel iets anders.
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook dat is zever. Uranium dat door uitloging in grondwater terechtkomt vormt een probleem; of dat nu "natuurlijk uranium" is of uranium uit kerncentrales maakt totaal geen verschil.
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De toxiciteit van die 7 µg komt niet van het stralingsniveau, maar heeft te maken met de opname van Pu in je lichaam Die Pu moet daar dus in de lucht zweven en geinhaleerd worden om een carcinogeen effect te hebben.
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een klassieker: laten we lekker op de man spelen, want we staan toch al 10-0 achter. Zeer volwassen attitude.
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, ik ben geen kernfysicus, maar de hele zaak boeit me wel dus ik hou mezelf geïnformeerd en ik heb ik het verleden wel specifieke cursussen gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me toch sterk dat dat hier rond de centrales aanwezig zou zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik trouwens van een kernfysicus ook heel normaal vind, want het is zijn boterham die verdwijnd met de sluiting van de kerncentrales. Want ondanks mijn grote afkeer van deze centrales, ben ik mij wel bewust dat de sluiting er van ook een sociaal drama zal veroorzaken in België. Men moet dus niet alleen zorgen dat er voldoende andere centrales zijn die deze energievorm kunnen vervangen, maar ook dat de mensen die er werken een andere even goed betaalde job hebben. Trouwens is sta helemaal geen 10/0 achter, want ik ben niet voor een ommiddelijke, ondoordachte en onverantwoorde sluiting van een energiewinningscentrale. Ik ben voor een geleidelijke verantwoorde overschakeling. En wind- en zonne-energie zijn nu niet echt de betrouwbaarste en goedkoopste energiewinningen die er zijn. Eigenlijk is het bijna het absurde, maar moet men terug naar het gebruik van dierenkracht om op een ecologisch verantwoorde en een economisch betrouwbare manier energie te winnen. Men zoekt het nu te veel in het technische en spitstechnologie en men vergeet de goedkope en eenvoudige methodes die men eeuwen lang voor ons gebruikte. Neem nu een windmolen. Hij heeft een ruimte van 500m² nodig en kost enorm aan fundering en staal om hem op de juiste hoogte te krijgen. En zijn wieken zijn dan nog het duurste aan de hele circ. Neem die zelfde windmolen en haal zijn wieken en stander weg, bouw hem in de grond en hang er een paar stalen buizen aan. Je kan hem op die manier door paarden of ossen op een constante snelheid laten draaien en de dieren om de zoveel tijd verwisselen. Deze techniek werd reeds 5000 jaar voor Christus gebruikt voor het malen van graan en de bemaling van akkers. En word nu nog op veel plaatsen in de wereld gebruikt. Goed je moet dan wel paarden en ossen houden, maar deze staan er nu ook al voldoende nutteloos in stallen opgesloten en veroorzaken dus geen meer kost. En ja, je hebt dan mensen nodig die voor de dieren zorgen en deze in de gaten houden, maar nu heb je mensen nodig die de windmolens in de gaten houden en mensen die ze onderhouden. Dus die kostprijs blijft gelijk. Het klinkt mss allemaal wel ouderwets en belachelijk, maar zijn sommige zaken dan werkelijk zo achterlijk dat wij ze niet meer zie, of is onze kennis zo ver verloren gegaan, dat we sommige eenvoudige zaken niet meer zie of willen aanvaarden. En ja, we zullen het huidige verbruik niet met 10 of zelfs 20 van deze tredmoelens kunnen opvangen, maar kijk eens naar het aantal zeer dure windmolens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de sluiting van de kerncentrales in België aangaat, wel zoals ze door Groen! is voorgesteld en word geëist, ben ik er persoonlijk helemaal tegen. Ook de manier waarop deze bezig is over de klimaatverandering en de milieuvervuiling staat mij niet echt aan. Ik ga hier dan ook regelmatig in felle discussies met de mensen van Groen!. Vaak zelfs op het randje van persoonlijke aanvallen en beledigen af. En dat ik tegen kernenergie ben, is niet omdat deze vervuilend en gevaarlijk is. Dat zijn alle energiewinningen, zelfs de meest milieuvriendelijke en ecologisch verantwoorde. Energiewinning zonder ecologosche voetafdruk is nu eenmaal niet mogelijk. Een mens of een dier kan zelfs niet leven zonder zijn voetafdruk na te laten. Veel diersoorten waren zelfs reeds uitgroeid door de mens of andere diersoorten, voor de mens ooit een technische revolutie maakte. Maar omdat deze vorm van energiewinning NOOIT echt nodig is geweest, ze is ons opgedrongen en heeft andere vormen van energiewinning bijna onmogelijk gemaakt door de vele beschermingswetten voor dit staatskapitaal. Net als de fossiele brandstoffen ons zijn opgedrongen door het kapitalisme. Men heeft het gebruik van natuurlijke energiebronnen, dragers en krachten eigenlijk gewoon bijna onmogelijk gemaakt en verder herleid tot een hobby en tijdsverdrijf. En dit zuiver uit winstbejag en machtslust. En de grootste vervuiler en het grootste gevaar zit niet in onze energiewinningen, maar in het gebruik er van en in de hoeveelheid beton die we over de aarde gieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |