Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 10:13   #61
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Probleem is dat verslaafden hun medemens niet met rust laat bij een verslaving. De verslaving is zo sterk dat ze moeten stelen en dus gewoonweg voo roverlast zorgen.
Dat het al eeuwen ofzo zou gebeuren is geen uitleg. Men vermoord ook al eeuwen mensen ed...

Mensen moeten van te grote verslavingen beschermt worden. Deze verslavende stoffen zijn niet voor niets aanwezig é. Denk je dat er percé nicotine in een sigaret moet zitten om gerookt te kunnen worden?
Een gat in de markt zou zijn een drugs te maken zonder verslavende stoffen erin.

Rofl je hebt wel een punt maar nicotine zit in tabak ... het is teer die toegevoegd wordt en die verslavend is
Oud 6 juni 2007, 10:19   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Mja dat theehuizen weed verkopen weet toch iedereen, en om eerlijk te zijn, zou het zelfs beter zijn dat ze dat ook openbaar mogen doen, zodat Verafstoot z'n 20 km zone bij onze noorderburen ergens kan steken waar geen licht komt.

PS: alle Vlamingen/Belgen betalen voor de nutteloze controles aan de grens .. dweilen met de kraan open
Dat iedereen het weet praat het niet goed.

In discotheken word ook massaal drugs gedealed, dat weet ook iedereen maar het mag toch niet. Bijna iedereen rijd wel eens te hard...

Wat allemaal niet wil zeggen dat we nutteloze controles moeten financieren maar oftewel mag het oftewel niet. Mag het, tja dan laat het maar weten zodat ik morgen een extra zaak kan openen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 10:20   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rofl je hebt wel een punt maar nicotine zit in tabak ... het is teer die toegevoegd wordt en die verslavend is
Als ze willen kunnen ze nietverslavende sigaretten maken, er zal ergens wel een stof bestaan die de nicotine neutralizeerd. Ik wist wel niet dat de teer verslavend was, slecht wel.
Oud 6 juni 2007, 10:23   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar niets van, het gaat me om de invulling van de begrippen "verslaving" en "afkicken" in deze. Wat vaak verzwegen wordt, om verslaafden een mooie slachtofferrol en de plaats van "patiënt" en "zieke" te geven zodat hun verantwoordelijkheid smelt als sneeuw voor de zon, is dat je doelbewust aan zo'n dingen verslaafd geraakt, en er meestal zonder al te veel problemen van afkickt - hoewel dat wordt opgeblazen tot mythische proporties zodat drugs de hemel op aarde lijken.

Men gebruikt al eeuwen drugs, nooit is er een al te groot probleem geweest tot men er een probleem van begon te maken. Dat iemand een probleem heeft, handelingen te stellen zijn longen kapot te maken, is namelijk niet het probleem van een anderen, tenzij die eerste hulp vraagt of de tweede zich over hem ontfermt, vrijwillig.

In deze tijd van "War on drugs" gebeuren er verschrikkelijke dingen, die mensen letterlijk doden. Dat zijn dan wel de slachtoffers, van staatsinterventie.
By the weg, volgens mij bestaat cocaine en heroine nog geen eeuwen hoor.
Oud 6 juni 2007, 14:20   #65
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik begrijp de commotie niet goed ... Het is al jaren een publiek geheim dat in die vzw's drugs over de toonbank gaan ... Dat er niets tegen wordt gedaan uit angst om de migranten op hun tenen te trappen is ook al lang bekend ...
Niet optreden tegen drugdealers uit angst om niet politiek correct te zijn ... Dat is 1 van de grote problemen in dit land ...

Volledig mee eens , is reeds lang bekend , en wordt dan geloof ook zelfs gesubsidieerd ( die vzw's).
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 14:29   #66
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
By the weg, volgens mij bestaat cocaine en heroine nog geen eeuwen hoor.
Ik ben haar naam vergeten maar er was dus eens een Russische vrouw, professor in iets als ik het mij goed herinner. Die beweerde een aantal jaar geleden dat ze in Egytische mummies sporen had gevonden van cocaine.

Die werd gelijk uitgelachen door wetenschappers wereldwijd. Totdat onderzoekers van het Brits museum het toch maar eens gingen nakijken, voor ingeval van...

Bleek dat in de Egyptische mummies die daar in het museum aanwezig waren ook sporen van cocaine gevonden werden.

Conlusie, cocaine bestaat al duizenden jaren.

Als ik mij niet vergis waren er ook sporen van nicotine.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 14:42   #67
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ben haar naam vergeten maar er was dus eens een Russische vrouw, professor in iets als ik het mij goed herinner. Die beweerde een aantal jaar geleden dat ze in Egytische mummies sporen had gevonden van cocaine.

Die werd gelijk uitgelachen door wetenschappers wereldwijd. Totdat onderzoekers van het Brits museum het toch maar eens gingen nakijken, voor ingeval van...

Bleek dat in de Egyptische mummies die daar in het museum aanwezig waren ook sporen van cocaine gevonden werden.

Ja maar dat is niet dezelfde cocaine als degene die nu wordt gebruikt, er waeren in die tijd nog geen brandstoffen.
Aanmaak cocaine:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz5jnwItGmQ

Natuurlijk valt dit onder geen beding goed te praten, het is immers een mengeling van een natuurproduct en chemische stoffen. Iets wat van hennep moeilijk kan gezegd worden.
Oud 6 juni 2007, 14:48   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar dat is niet dezelfde cocaine als degene die nu wordt gebruikt, er waeren in die tijd nog geen brandstoffen.
Aanmaak cocaine:
http://www.youtube.com/watch?v=Mz5jnwItGmQ

Natuurlijk valt dit onder geen beding goed te praten, het is immers een mengeling van een natuurproduct en chemische stoffen. Iets wat van hennep moeilijk kan gezegd worden.
Ja ok, laat dat zijn zoals het is.

De vraag die mij blijft storen: Hoe komt een produkt van een Zuid Amerikaanse plant duizenden jaren geleden in Egypte?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 15:19   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men heeft stoffen nodig om de cocaine te drogen die toen nog niet bestonden, kan dus moeilijk é.

Zowiezo, stel dat het wel had gekunnen...waarom zou dit dan een reden zijn om het goed te praten? Denk dat ze in die tijd nog dingen deden é. Slavenarbeid om maar even een vb te geven.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 juni 2007 om 15:20.
Oud 6 juni 2007, 15:21   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vraag die mij blijft storen: Hoe komt een produkt van een Zuid Amerikaanse plant duizenden jaren geleden in Egypte?
Wie zegt dat die plant nooit ergens anders heeft gebloeid dan in Cuba?
Oud 6 juni 2007, 15:44   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als daar coke in zat is die daar hoogstwaarschijnlijk gekomen tijdens de behandeling of transport naar het museum... een andere serieuse verklaring is daar niet voor, hebben ze daar nen test op gedaan om de ouderdom van die coke vast te stellen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 15:44   #72
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft stoffen nodig om de cocaine te drogen die toen nog niet bestonden, kan dus moeilijk é.

Zowiezo, stel dat het wel had gekunnen...waarom zou dit dan een reden zijn om het goed te praten? Denk dat ze in die tijd nog dingen deden é. Slavenarbeid om maar even een vb te geven.
Begrijp ik hier dat jij beweert dat de grote pyramides door slaven zijn gebouwd?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 15:46   #73
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Dat ze gewoon wiet legaliseren. Gelijk het nu gaat werkt da toch niet dus..

Trouwens, waar vraag is zal steeds aanbod zijn.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 15:52   #74
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, teer komt vrij door de onvolledige verbranding. Teer is een verzameling van vele stoffen en ontstaat bij iedere onvolledige verbranding. Het is de nicotine die verslavend is, teer is enkel kankerverwekkend.
Oud 6 juni 2007, 16:00   #75
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar niets van, het gaat me om de invulling van de begrippen "verslaving" en "afkicken" in deze. Wat vaak verzwegen wordt, om verslaafden een mooie slachtofferrol en de plaats van "patiënt" en "zieke" te geven zodat hun verantwoordelijkheid smelt als sneeuw voor de zon, is dat je doelbewust aan zo'n dingen verslaafd geraakt, en er meestal zonder al te veel problemen van afkickt - hoewel dat wordt opgeblazen tot mythische proporties zodat drugs de hemel op aarde lijken.
Een deel van de verslaafden is drugs beginnen gebruiken om de symptomen van een reeds aanwezige geestesziekte te verlichten, er zijn genotypes gekend die de drager van deze genen veel gevoeliger maken voor verslaving dan de gemiddelde mens, er zijn ook genen die maken dat de drager gevoelig is voor door drugs uitgelokte psychose etc.
Je kan dit onderwerp niet enkel benaderen vanuit het perspectief van 'persoonlijke verantwoordelijkheid', er is ook de biologische kant van de zaak.
Citaat:
Men gebruikt al eeuwen drugs, nooit is er een al te groot probleem geweest tot men er een probleem van begon te maken. Dat iemand een probleem heeft, handelingen te stellen zijn longen kapot te maken, is namelijk niet het probleem van een anderen, tenzij die eerste hulp vraagt of de tweede zich over hem ontfermt, vrijwillig.

In deze tijd van "War on drugs" gebeuren er verschrikkelijke dingen, die mensen letterlijk doden. Dat zijn dan wel de slachtoffers, van staatsinterventie.
Men gebruikt inderdaad al eeuwen drugs, maar men gebruikte niet vrij drugs. Drugs werden soms enkel door sjamanen gebruikt, of enkel in bepaalde rituelen.
Er is nu ook een veel groter aanbod, de drugs zijn veel krachtiger en geconcentreerder, wat het risico op ongelukken aanzienlijk doet toenemen.
Oud 6 juni 2007, 16:02   #76
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Dat ze gewoon wiet legaliseren. Gelijk het nu gaat werkt da toch niet dus..

Trouwens, waar vraag is zal steeds aanbod zijn.
Hetzelfde kan je zeggen over wapens, slaven, prostitutie, heling etc.
Oud 6 juni 2007, 16:04   #77
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Deze morgen in het nieuws vertelde ze dat het maar om 19 van de 45 VZW ging ......
Oud 6 juni 2007, 16:10   #78
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Hetzelfde kan je zeggen over wapens, slaven, prostitutie, heling etc.
Het verschil met drugs is dat deze andere mensen lastigvallen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:11   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Deze morgen in het nieuws vertelde ze dat het maar om 19 van de 45 VZW ging ......
Och ... Niet eens de helft dus .... Waar wij ons druk in maken ...
mischien best ineens AL die vzw's sluiten en eens kijken wie er achterzit ... Aangezien ze na een sluiting toch een andere vzw beginnen zou het wel eens kunnen dat er een paar grote figuren zitten achter al die theeshops ....
Daarom zal er ook geen alcohol meer in Borgerhout moeten verkocht worden , valse concurentie voor hun drugverkoop...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:12   #80
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja waar maakt gij u druk in feitelijk?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be