![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat U hiermee akkoord? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 23,53% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 76,47% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat ze hierdoor en enorm (ENORM) kiezersarsenaal zouden verliezen in Vlaams Brabant én Dewaele heeft geen intentie om nationaal in de VLD potjes te breken zoals JDD
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen nu eens kalm was gebleven was er al lang een oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() Er moet in het parlement een 2/3e meerderheid zijn en dat kan nooit bereikt worden met de franstaligen. Zelfs niet als het VB in vlaanderen de totale overmacht haalt. De enige manier om BHV te splitsen is de franstaligen negeren en het toch doordrijven. Dit heeft als gevolg dat de franstaligen geen belgie meer willen(hoewel ze dan nog meer verliezen maar kom), of dat ze naar europa gaan reclameren.
Deze scenario's lijken me redelijk onwaarschijnlijk, met andere worden, enkele gemeentes bij brussel en het is ook opgelost. Laatst gewijzigd door barteke : 8 juni 2007 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg maar 'als de franstaligen geen schandelijke prijs hadden gevraagd om de grondwet te doen naleven'. Ik verzeker je dat je mond er niet van zal scheuren.
![]() |
#68 |
|
![]() En waar zou die hebben uit bestaan?
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zijn slechts de BIJKOMENDE eisen die de Franstaligen vorige keer op tafel gooiden. Eisen waaraan Patriot's Hooggeprezen Premier van Belgique zou tegemoet gekomen zijn.
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Ist weer van dat, Patty?
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Gisteren maakte De Donnea voor de tiende keer duidelijk dat de BH van V niet hoeft te splitsen om aan de grondwet te voldoen en hekelde hij ook dat er in de Vlaamse pers met geen woord gesproeken wordt over de andere opties. Ik geef hem gelijk want indien de andere opties inderdaad ook in Vlaanderen worden geëlaborreerd zouden veel Vlamingen wel inzien dat de Franstaligen onredelijk en imperialistisch zijn.