Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 06:40   #61
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Laten we toch eens realistisch zijn. Vlaams Belang komt niet in de regering omdat ze een te zuiver, eigenlijk een te goed programma hebben, wat ons nationalisten betreft dan. Ik blijf ook Vlaams Belang steunen.

Sorry dat kon ik niet laten, nee hoor hun programma trekt inhoudelijk op niks, onsamenhangend, zichzelf tegensprekend en onbetaalbaar.

Zelfs over vlaamse onafhankelijkheid word amper iets gezegd .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 06:40   #62
k9

Standaard

Citaat:
Ik haat paars verschrikkelijk, en zou eigenlijk een tactische stem moeten brengen op CD&V-NVA tegen paars. Maar ik zo mij zelf niet meer in de spiegel kunnen kijken. Ik blijf zondag vastberaden een ideologische stem op Vlaams Belang uitbrengen, maar wel met de hoop dat paars groen geen meerderheid zal halen.

Met nationaal solidaristische groet

Max
Wel dan zal jij 1 vd verantwoordelijke zijn dat paars misschien zal verderdoen. Stem desnoods NVA als je daar meer kan mee leven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 8 juni 2007, 06:45   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Zolang elke stem voor het VB verdwijnt achter een cordon, krijg je inderdaad dit soort van redenering. Er komt een staatshervorming, BHV staat op de agenda, net zoals het Brussels gewest, met een herfinanciering en de roep tot uitbreiding, niet enkel door het FDF, maar ook door MR-politici uit BHV. Je kan de Vlaamse zaak zeer genegen zijn, en daarom voluit kiezen voor het VB, maar zij zullen niet aan de onderhandelingstafel zitten na 10 juni.
Als dat laatste het uitgangspunt was, had ik nooit voor het Vlaams Blok gestemd. Omdat ik de beginselen en doelen belangrijker vind dan de macht, geef ik mijn stem wel aan het VB. En dit al vele, heel vele jaren. Ongeacht of ze nu aan de onderhandelingstafel zitten of niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 06:47   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat Leterme betreft, hou ik wel van zijn bescheiden en zakelijke stijl, een verademing na 8 jaar dikkenekken die vooral veel wind maken, maar niets doen. Ook een aantal inhoudelijke elementen bij Leterme zijn beter dan bij paars. Stemmen zal ik niet doen op Leterme, maar ik zie liever hem premier worden, dan Van De Lanotte of Verhofstadt.
Zakelijk is Leterme wel, bescheiden is evenwel een andere zaak. Ik ontwaar eerder een gekunstelde en valse bescheidenheid. Of Leterme inhoudelijk beter is, zal moeten blijken. Een CVP-CD&V'er reken je het beste af op wat hij doet en niet op wat hij zegt.
Oud 8 juni 2007, 06:49   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Sorry dat kon ik niet laten, nee hoor hun programma trekt inhoudelijk op niks, onsamenhangend, zichzelf tegensprekend en onbetaalbaar.

daar heb je het niet gelezen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 06:50   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik met deze post wil duidelijk maken is dat men vooral paars en eventueel groen moet aanpakken. Een slechter anti-Vlaams en anti-nationalistisch beleid kan niet. Ook al verbreekt CD&V net als alle andere regimepartijen geregeld beloften, dan nog zal een regering met CD&V beter zijn dan er zonder. Waarom ziet men dat nu niet in ?
Dat is dromerij. De CVP heeft ons opgescheept met een onwerkbaar federalisme, indertijd gezorgd voor een torenhoge staatsschuld, allerlei toegevingen aan de Franstaligen (Martens vergeten misschien?), ook op moreel vlak betekent de CD&V niets meer. Aldus kregen we de abortuswetgeving.

Kortom, de CD&V is hoogstens een beetje minder erg dan de andere machtspartijen, maar enig vertrouwen straalt die partij echt niet uit. Ik denk dat u zich grote begoochelingen maakt.
Oud 8 juni 2007, 06:51   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Nog een die oordeelt zonder ook maar één woord van het partijprogramma te hebben gelezen...
Oud 8 juni 2007, 06:51   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zakelijk is Leterme wel, bescheiden is evenwel een andere zaak. Ik ontwaar eerder een gekunstelde en valse bescheidenheid. Of Leterme inhoudelijk beter is, zal moeten blijken. Een CVP-CD&V'er reken je het beste af op wat hij doet en niet op wat hij zegt.
zou hij na tien juni 5 minuten politiek moed hebben ?

het is een tsjeef net als de oude krokodillen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 8 juni 2007, 06:53   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
zou hij na tien juni 5 minuten politiek moed hebben ?

het is een tsjeef net als de oude krokodillen
Inderdaad, wie de Belgische politiek een beetje kent weet dat de CVP/CD&V de partij is van het gebroken woord. Veel gedruis tijdens de verkiezingsstrijd, stilte en achterkamerpolitiek zodra de macht weer in haar schoot valt.
Oud 8 juni 2007, 06:55   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ALs je trouwens de laatste standpunten bekijkt is het hier en daar "copy and paste" van partijstandpunten van Vlaams Belang !

minderjarigen voor volwassen rechtbanken...

integratie = de Vlaamse taal leren en werken
Oud 8 juni 2007, 07:01   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wie de Belgische politiek een beetje kent weet dat de CVP/CD&V de partij is van het gebroken woord. Veel gedruis tijdens de verkiezingsstrijd, stilte en achterkamerpolitiek zodra de macht weer in haar schoot valt.
zoals gisteren op het Possozplein in Halle waar 2.500 Vlamingen de burgemeesters kwamen steunen voor de splitsing van BHV. Veel volk van de partijen heb ik niet gezien... behalve een aantal van het Vlaams Belang zoals Vanhecke, Annemans, Morel, Laeremans, Vanhauthem, Ceder...
Oud 8 juni 2007, 07:04   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals gisteren op het Possozplein in Halle waar 2.500 Vlamingen de burgemeesters kwamen steunen voor de splitsing van BHV. Veel volk van de partijen heb ik niet gezien... behalve een aantal van het Vlaams Belang zoals Vanhecke, Annemans, Morel, Laeremans, Vanhauthem, Ceder...
Coveliers, Goyvaerts... Ook Kris Van Dijck (N-VA) gezien en een kleine delegatie van LDD.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 07:32   #73
k9

Standaard

Citaat:
daar heb je het niet gelezen !
Oh jawel hoor, waarschijnlijk beter dan de meeste VB'ers zelf

maar ja wat kan je verwachten van een partij dat snel snel hun programma aanpast als 1 van hun politiekers het niet kent en het verkeerd voorstelt .

Neem nu de vlaamse staat, 5 bladzijden, de eerste 2 wat er verkeerd is in belgie dan 1 bladzijde wat er verkeerd is in brussel, met 1 zinnetje dat brussel de vlaamse hoofdstad moet worden, dan 1 bz over europa
DAn 1 blz waarvan de helft gevuld word door geleuter over zelfbeschikkingsrecht en de rest wat we met het geld gaan doen dat we overhouden na de splitsing maar dus GEEN woord hoe we die splitsing gaan doen.

Dan geleuter over amnestie

Hun belangrijkste standpunt en ze zeggen NIKS hoe ze dit zullen doen en dan beweer jij dat dit een goed programma is?

Laatst gewijzigd door k9 : 8 juni 2007 om 07:36.
Oud 8 juni 2007, 07:36   #74
k9

Standaard

Citaat:
Dat is dromerij. De CVP heeft ons opgescheept met een onwerkbaar federalisme, indertijd gezorgd voor een torenhoge staatsschuld, allerlei toegevingen aan de Franstaligen (Martens vergeten misschien?), ook op moreel vlak betekent de CD&V niets meer. Aldus kregen we de abortuswetgeving.
Ook het vlaamse gewest en het vlaamse parlement, moreel? Abortuswet is iets goed hoor.

Citaat:
Kortom, de CD&V is hoogstens een beetje minder erg dan de andere machtspartijen, maar enig vertrouwen straalt die partij echt niet uit. Ik denk dat u zich grote begoochelingen maakt.
Tja grote delen van de oude CVP zijn toch weg, weet het niet echt we zullen zien denk ik.

Citaat:
Nog een die oordeelt zonder ook maar één woord van het partijprogramma te hebben gelezen...
Hetzeldfde coor jou :

Neem nu de vlaamse staat, 5 bladzijden, de eerste 2 wat er verkeerd is in belgie dan 1 bladzijde wat er verkeerd is in brussel, met 1 zinnetje dat brussel de vlaamse hoofdstad moet worden, dan 1 bz over europa
DAn 1 blz waarvan de helft gevuld word door geleuter over zelfbeschikkingsrecht en de rest wat we met het geld gaan doen dat we overhouden na de splitsing maar dus GEEN woord hoe we die splitsing gaan doen.

Dan geleuter over amnestie

Hun belangrijkste standpunt en ze zeggen NIKS hoe ze dit zullen doen en dan beweer jij dat dit een goed programma is?

Oud 8 juni 2007, 08:01   #75
polb
Vreemdeling

Standaard

Een partij als CD&V die steeds de problemen aankaart maar waar ik nog niets van oplossingen gehoord heb, dat is niet echt een partij meer om op te stemmen hé.
Niet op open VLD, maar ook niet op CD&V? volgens mij krijg je dezelfde problemen.
polb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:07   #76
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polb Bekijk bericht
Een partij als CD&V die steeds de problemen aankaart maar waar ik nog niets van oplossingen gehoord heb, dat is niet echt een partij meer om op te stemmen hé.
Niet op open VLD, maar ook niet op CD&V? volgens mij krijg je dezelfde problemen.
Ooit al hun programma gezien?

Ter vergelijking met wat het VB als "programma" laat doorgaan .

Hoofdstuk over meer vlaamse autonomie

[FONT=MyriadPro-SemiboldIt][SIZE=2]
6 Vlaanderen versterken vanuit een grotere zelfstandigheid
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]
(1) Meer Vlaanderen
Het belang van zes miljoen Vlamingen, dat is het belang van CD&V. Daarom kiezen we voor een overheid die zo dicht mogelijk bij de Vlamingen staat en die de [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]Vlamingen de mogelijkheid biedt om hun toekomst zelf in handen te nemen en een coherent beleid te voeren[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]. Zij verdienen meer respect.
Daarom willen wij ter zake de uitvoering van het Vlaams regeerakkoord, inclusief de gekende Vlaamse resoluties, zoals recent geactualiseerd door CD&V en N-VA. Wij steunen ons hierbij volledig op de Kartel-overeenkomst tussen CD&V en N-VA.
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=1]
CD&V
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=1]FEDERAAL VERKIEZINGS[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=1]PROGRAMMA[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=1], [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=1]10 JUNI 2007 [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=1]58
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]
Zo worden de Vlamingen bevoegd voor onder meer [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]gezondheidszorg en gezinsbeleid[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2], voor [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]werkgelegenheid[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2], voor [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]mobiliteit [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2](inclusief de NMBS), [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]telecommunicatie [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]en [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]wetenschapsbeleid [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]en kunnen we een eigen beleid voeren inzake [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]personenbelasting [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]en [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]vennootschapsbelasting. Ook in de organisatie van de veiligheidsdiensten en de Justitie moeten de deelstaten over [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]meer autonomie beschikken.
Essentieel is dat Vlaanderen een eigen sociaal-economisch, fiscaal en financieel beleid kan voeren, op maat van de Vlamingen.
Ten gronde wil CD&V een duidelijke, doorzichtige staatsinrichting waarbij het zwaartepunt, zowel qua bevoegdheden als qua middelen, bij de deelstaten komt te liggen. Een moderne democratische staat is van onder naar boven opgebouwd. Dus kiest CD&V ondubbelzinnig voor een verdere [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]confederale [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]evolutie waarin de bevoegdheden van de federale overheid afgelijnd worden en alle andere bevoegdheden de deelstaten toekomen.
(2) ... verbonden met Brussel
Wij kiezen voor een versterking van de band tussen de Brusselse Vlamingen en de Vlamingen in de rest van Vlaanderen, met oog voor de specifieke realiteit in Brussel, [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]en met een grote openheid naar alle bevolkingsgroepen op basis van wederzijds respect. [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]Dit impliceert dat de voorgestelde institutionele hervormingen steeds een passende en uitvoerbare regeling voor Brussel [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]en haar inwoners [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]dienen in te houden. Vlaanderen moet ook in zijn hoofdstad zijn volle verantwoordelijkheid op kunnen nemen en alle Brusselaars die hiervoor kiezen moeten volwaardig kunnen participeren in de dynamiek van de Vlaanderen. De sociaal-economische belangengemeenschap tussen Brussel en Vlaanderen moet verder uitgebouwd worden in het belang van alle Vlamingen en alle Brusselaars. Zo versterken we de rol van Brussel als economische motor voor Vlaanderen en verruimen we de tewerkstellingskansen van alle Brusselaars.
Brussel krijgt een [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]aangepast statuut[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2], dat aansluit bij zijn stadsgewestelijk karakter en zijn hoofdstedelijke en internationale rol, en waarbij bepaalde bevoegdheden van het lokale Brusselse niveau maximaal worden overgeheveld naar het gewest. [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]De goede afstemming met alle beleidsniveau's moet in het Hoofdstedelijk Gewest nog beter bewaakt worden. [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]Ook de Brusselaars hebben immers recht op een doorzichtig en efficiënt bestuur op maat van hun stad en hun noden. Zo kan Brussel ook zijn opdracht als tweetalig gebied en hoofdstad van Vlaanderen, België en Europa blijven vervullen. [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]Samenwerking is daarbij het sleutelwoord. [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]In dit Brussel nemen de Vlamingen volwaardig deel aan het bestuur, op alle niveau's. Dit Brussel leeft de taalwetgeving correct en onverkort na, altijd en overal. Het is elementair dat Vlamingen van binnen en buiten Brussel altijd in hun eigen taal terecht kunnen bij Politie, administratie, ziekenhuizen, gerecht, enz. Daartoe dient een goedkeuringsvoogdij te worden ingevoerd ten aanzien van de lokale besturen.
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]
De Vlaamse Rand ligt 100% in Vlaanderen[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]. Daarom wil CD&V een splitsing van het gerechtelijk en kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde en een consequent Vlaams beleid voor onze Vlaamse Rand, ondermeer inzake mobiliteit en werkgelegenheid. Van een uitbreiding van Brussel kan geen sprake zijn.
Na het immobilisme inzake de staatshervorming en na het slecht bestuur van Paars, is het tijd voor een doorbraak. Om die reden zal CD&V [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]niet toetreden tot een federale regering [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]indien er in het regeerakkoord geen duidelijke afspraken worden opgenomen over de realisatie van deze Vlaamse verzuchtingen.
(3) ... met wederzijdse echte solidariteit
Vlaanderen heeft geen enkel belang bij een verarming van Wallonië, integendeel. Solidariteit blijft dus belangrijk. Dat gaat perfect samen met meer bevoegdheden en mogelijkheden – en dus ook meer verantwoordelijkheid – voor de deelstaten om [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]zelf een sociaal economische beleid te voeren[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]. Zo kunnen zowel Vlaanderen als Wallonië de beste keuzes maken voor het welzijn en de welvaart van hun inwoners.
[/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Semibold][SIZE=2]
Daarom pleit CD&V voor een objectieve [/SIZE][/FONT][FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]en doorzichtige solidariteit tussen Vlaanderen en Wallonië. Er moet een einde worden gemaakt aan de voor Vlaanderen nefaste verdeelsleutels bij overheidsinvesteringen en aan de niet objectiveerbare transfers in de sociale zekerheid. Een maximale bestedingsautonomie gekoppeld aan fiscale verantwoordelijkheid voor Vlaanderen en Wallonië moeten zorgen voor een doorzichtig en rechtvaardig solidariteitsmechanisme waarbij beide deelstaten maximale ontplooiingskansen krijgen en met eigen middelen een beleid kunnen voeren naar eigen inzichten.[/SIZE][/FONT]
[FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=MyriadPro-Light][SIZE=2]
[/SIZE][/FONT]

Oud 8 juni 2007, 08:19   #77
polb
Vreemdeling

Standaard

't Ja, ik wil niet vergelijken met het VB. Vind ik ook niks.
Maar wat hierboven staat, daar vind ik ook niet echt veel concrete standpunten voor al de belangrijke kwesties die ons land aangaan.
polb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:24   #78
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polb Bekijk bericht
't Ja, ik wil niet vergelijken met het VB. Vind ik ook niks.
Maar wat hierboven staat, daar vind ik ook niet echt veel concrete standpunten voor al de belangrijke kwesties die ons land aangaan.
Dit is enkel een deeltje van vlaanderen, het programma is 70 bladzijden lang.

En niks concreet? Het overdragen van
gezondheidszorg en gezinsbeleidvoor werkgelegenheid mobiliteit(inclusief de NMBS), telecommunicatie en wetenschapsbeleid en kunnen we een eigen beleid voeren inzake personenbelasting en vennootschapsbelasting. Ook in de organisatie van de veiligheidsdiensten en de Justitie moeten de deelstaten over meer autonomie beschikken ...

Meer vlaanderen in brussel, geen uitbreiding van brussel splitsing BHV,...

Nee niks concreet

Oud 8 juni 2007, 08:31   #79
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
f. Vlaamse onafhankelijkheid!
De Vlaamse onafhankelijkheid is een principekwestie
voor het Vlaams Belang. Het Vlaamse volk kan en moet
zijn recht op zelfbeschikking uitoefenen. Enkel in een
onafhankelijke staat kunnen we zelf over ons lot beslissen
en verschillende onrechtvaardigheden oplossen, die
zijn verankerd in de Belgische constructie. De Vlaamse
onafhankelijkheid is geen vlucht vooruit in een wensdroom,
maar is een haalbare kaart. Alle structuren zijn
aanwezig om Vlaanderen snel en vreedzaam een plek
te geven in de wereldgemeenschap van naties. Wij hebben
een eigen Vlaams Parlement. Dat zou snel, rustig en
verantwoord de legitieme vertegenwoordiging van het
onafhankelijke Vlaanderen kunnen organiseren.
Het zelfbeschikkingsrecht is herhaaldelijk en uitdrukkelijk
erkend, bijvoorbeeld in het Internationale Verdrag
inzake Economische, Sociale en Culturele Rechten
(1966), het Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke
Rechten (BUPO, 1966), de Slotakte van Helsinki (1975)
en in de slotverklaring van de wereldconferentie van
mensenrechten in Wenen (1993). Het recht op zelfbeschikking
is moreel en juridisch een universeel recht. Het
is toch wel van belang even op te merken dat geen
enkele van de verdragen die uitdrukkelijk het recht op
zelfbeschikking van elk volk erkennen in tegenstrijd is
met de individuele mensenrechten, de Universele Verklaring
van de Rechten van de Mens (1948) noch het
Europese Verdrag tot bescherming van de Rechten van
de Mens en de Fundamentele Vrijheden (EVRM, 1950)
of andere internationale verdragen.
Elke stem voor het Vlaams Belang is een krachtig signaal
dat de diefstal van Vlaamse welvaart niet langer
mag blijven duren en dat Vlaanderen op eigen benen
moet kunnen staan. Als het Vlaamse geld in Vlaamse
handen blijft, dan kunnen wij eindelijk:
 de fi scale discriminatie van gehuwden verder afbouwen;
 een opvoedersloon invoeren voor de thuiswerkende
ouder;
 meer kindergeld uitbetalen;
 een Vlaamse zorgverzekering uitbouwen die alle
niet-medische kosten dekt;
 rechtvaardige pensioenen voor iedereen uitbetalen;
 een Vlaams Goudfonds oprichten om de pensioenen
veilig te stellen en om de economie te stimuleren;
 lagere loonlasten voor werkgevers realiseren, maar
ook hogere nettolonen voor werknemers;
 de criminaliteit effectief bestrijen door meer middelen
uit te trekken voor politie en Justitie;
 de verloedering van wijken tegengaan en onze
steden weer leefbaar maken;
 de investeringen van de overheid optrekken om het
mobiliteitsprobleem aan te pakken.
En nog veel meer dan deze tien maatregelen! Kortom,
met Vlaams geld in Vlaamse handen kan Vlaanderen
eindelijk een beleid voeren, afgestemd op de eigen behoeften
geen slechte dingen vind ik...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 juni 2007 om 08:32.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:38   #80
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
geen slechte dingen vind ik...
1 er word NIKS gezegd hoe je dit doet en 2 nog belangrijker waar het geld vandaan komt. Ah ja als vlaanderen onafhankelijk word, spijtig genoeg zeggen ze niet hoe waar of wanneer, compleet nutteloos dus.

Even nutteloos als de SPA die zegt "als er dankzij de aanpak van fraude meer geld komt kunnen we dat misschien investeren in de economie" niks concreet politiek geleuter is dat.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be