Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 20:02   #61
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling

K. De Baerdemaeker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
. Ik heb veel problemen om op deze site te belanden. Jullie ook?
Het lijkt nogal onvoorspelbaar soms, op dit moment loopt alles vlotjes, maar hout vasthouden.
K. De Baerdemaeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:12   #62
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het VB heeft voor zijn kiescampagne voor een afrikaanse leeuw gekozen, dit terwijl de vlaamse leeuw historisch gezien op de indische variëteit is gebaseerd (die toen in byzantium voorkwam). Foutje?
Nice Lion ze hebben in ieder geval meer stemmen dan VLD en SPA met hun OPEN EN JA
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 07:04   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik sluit inderdaad niet uit dat het VB op zijn retour is. Daar waar het VB als eerste begon, in Antwerpen, is het VB statusquo en verliest het één zetel in de Kamer. Dat is een slecht voorteken. Het VB kan nu alleen hopen dat de toekomstige regering een kapitale blunder maakt om vooruit te komen vrees ik.

De LDD heeft relatief weinig kiezers van het VB weggetrokken. Meer kiezers van de VLD en de SPa dan van het VB. Zelfs enkele kiezers van Groen! hebben op LDD gestemd.
Bij mijn weten verliest het Vlaams Belang haar zetel in BHV en niet in Antwerpen. Verbeter me als het fout zou zijn. Daarnaast is het feit dat een partij eens een minder goede uitslag haalt, geen teken dat een partij "op de retour" is. 't Ziet er immers naar uit dat het Vlaams Belang zich een redelijk stabiele achterban heeft weten te vormen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 07:39   #64
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
Het lijkt nogal onvoorspelbaar soms, op dit moment loopt alles vlotjes, maar hout vasthouden.
Zo onvoorspelbaar als wat met NVA gaat gebeuren?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 07:51   #65
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom organiseert men geen referendum in Vlaanderen?
Waarom, idd , doet men dat niet?
Oud 12 juni 2007, 07:53   #66
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan komen we op een totaal van 25% separatisten. Dit wil ook zeggen dat nog altijd 75% van de mensen niet op een separatistische partij stemmen.
Je moet de voorstanders van separatisme tegenover de tegenstanders ervan stellen.
Voor velen is België een ver van mijn bed show.
Of staan ze er onverschillig tegenover.
Dus waarom geen referendum?
Oud 12 juni 2007, 09:41   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je moet de voorstanders van separatisme tegenover de tegenstanders ervan stellen.
Ja voor velen is België een ver van mijn bed show. En voor velen is Vlaanderen een ver van mijn bed show. Want de separatistische partij bij uitstek, het VB, heeft nauwelijks gewonnen. De CD&V-NVA is als centrumpartij naar de kiezer gegaan en LDD heeft stemmen gehaald van malkontenten en mensen die een zekere bewondering hadden voor de Dedecker. Mensen hebben vooral gestemd tegen paars maar niet voor het separatisme.

Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2007 om 09:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 11:01   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja voor velen is België een ver van mijn bed show. En voor velen is Vlaanderen een ver van mijn bed show. Want de separatistische partij bij uitstek, het VB, heeft nauwelijks gewonnen. De CD&V-NVA is als centrumpartij naar de kiezer gegaan en LDD heeft stemmen gehaald van malkontenten en mensen die een zekere bewondering hadden voor de Dedecker. Mensen hebben vooral gestemd tegen paars maar niet voor het separatisme.
Dit lijkt me weer eens zo'n gemakkelijke en politiek correcte "analyse", eentje op hetzelfde niveau waarbij men VB-stemmers onderverdeelt bij de "foertstemmers" e.d.
Oud 12 juni 2007, 11:23   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit lijkt me weer eens zo'n gemakkelijke en politiek correcte "analyse", eentje op hetzelfde niveau waarbij men VB-stemmers onderverdeelt bij de "foertstemmers" e.d.
Het is gewoon een analyse die waard is wat ze waard is. Het lijkt me toch duidelijk dat paars is afgestraft (ten onrechte volgens mij). Paars was niet volmaakt en geen 8/10 waard maar toch wel een 6/10. Na 8 jaar willen de mensen wat anders. Volkomen begrijpelijk. Bij het VB zitten ook foertstemmers, maar dat is een kleine minderheid. Bij LDD zullen er procentueel meer foertstemmers zijn zoals indertijd bij Van Rossem. Men zou van slechte wil moeten zijn om dit niet te erkennen.
Oud 12 juni 2007, 11:31   #70
Storm
Partijlid

Standaard

Voor velen is politiek gewoon een ver van mijn bed show.

Ik hoor gisteren mijn pa nog zeggen "en paars, welke partij is da nu weer hé, voor wa staat dat" op de toon van "waar blijven ze het halen die politiekers".
Ik heb het antwoord maar aan m'n ma overgelaten. We praten hier toch ni over de polletiek.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 15:55   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten verliest het Vlaams Belang haar zetel in BHV en niet in Antwerpen. Verbeter me als het fout zou zijn. Daarnaast is het feit dat een partij eens een minder goede uitslag haalt, geen teken dat een partij "op de retour" is. 't Ziet er immers naar uit dat het Vlaams Belang zich een redelijk stabiele achterban heeft weten te vormen.
In het kanton Antwerpen zelf, het 'nest' van het VB, verloor de partij
-2.1% op de kamer en -1.5% op de senaat. En dat is een slecht voorteken. Maar u hebt gelijk in die zin, dat wanneer een partij eens een slechte uitslag behaalt, dat een partij daarom mogelijkerwijze nog niet echt op zijn retour is. Ze kan zich ook nog herpakken. Maar naar mijn mening is het VB wel degelijk op zijn retour. Nu troost u: de volgende regering kan een kapitale blunder maken en dan zit u weer in de lift.

Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2007 om 15:57.
Oud 12 juni 2007, 16:05   #72
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

effe ontopic,
Kan iemand mij vertellen wa het verschil is tussen die leeuwen ?
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 16:17   #73
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
In principe ben ik geen tegenstander van een referendum, op voorwaarde dat er én een degelijke voorlichting aan voorafgaat en de vraag niet simplistisch gesteld wordt. Ik bedoel daarmee : als de vraag luidt "Vind u dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden?" zal de uitslag zeer teleurstellend zijn voor de separatisten. Wordt de vraag iets genuanceerder gesteld, zonder er echter een pagina uitleg bij te leveren, zal de uitslag heel wat positiever zijn. Dus een genuanceerd ja wat mij betreft.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 21:30   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het kanton Antwerpen zelf, het 'nest' van het VB, verloor de partij
-2.1% op de kamer en -1.5% op de senaat. En dat is een slecht voorteken. Maar u hebt gelijk in die zin, dat wanneer een partij eens een slechte uitslag behaalt, dat een partij daarom mogelijkerwijze nog niet echt op zijn retour is. Ze kan zich ook nog herpakken. Maar naar mijn mening is het VB wel degelijk op zijn retour. Nu troost u: de volgende regering kan een kapitale blunder maken en dan zit u weer in de lift.
Waarom zou dat een slecht voorteken zijn? Ook andere partijen kennen en kenden hoogtes en laagtes. Ik zou dan ook niet weten waarom u op basis van de uitslag van één kieskring onmiddellijk concludeert dat de ondergang nabij is... Is ook de ondergang nabij voor de SP.a? Voor de Open VLD? Zijn ook deze partijen op hun retour en zal hun aanhang vanaf nu alleen maar dalen?
Oud 12 juni 2007, 21:38   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In principe ben ik geen tegenstander van een referendum, op voorwaarde dat er én een degelijke voorlichting aan voorafgaat en de vraag niet simplistisch gesteld wordt. Ik bedoel daarmee : als de vraag luidt "Vind u dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden?" zal de uitslag zeer teleurstellend zijn voor de separatisten. Wordt de vraag iets genuanceerder gesteld, zonder er echter een pagina uitleg bij te leveren, zal de uitslag heel wat positiever zijn. Dus een genuanceerd ja wat mij betreft.
Gewone referenda (zonder of met voorlichting) zouden al een grote stap in de goede richting zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 23:51   #76
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Waarom doodstaren op mythes en symbolen een vlaamse leeuw heeft nooit bestaan? of kan iemand hier het tegendeel bewijzen. De vuilbak in met ons zielig leeuwke; Ik moet nog de eerste leeuw tegen komen die vlaams spreekt en zeker een geimporteerde afrikaanse leeuw? tenzij die bekeerd is door een vlaams paterke. Zo ook de mythe van de echte vlaming. Msschn eens de oude stamhoofden opgraven zoals ambiorix en kijken wie zijn dna ermee overeenkomt, zoniet maar het land uitzetten. Een vlaming bestaat niet, net zo min als de mythe eigen volk eerst. Voor de politiek telt maar een mythe en dat is eigen zak eerst en de rijken rijker.

Laatst gewijzigd door armoede : 12 juni 2007 om 23:53.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 00:25   #77
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Waarom doodstaren op mythes en symbolen een vlaamse leeuw heeft nooit bestaan? of kan iemand hier het tegendeel bewijzen. De vuilbak in met ons zielig leeuwke; Ik moet nog de eerste leeuw tegen komen die vlaams spreekt en zeker een geimporteerde afrikaanse leeuw?
In Normandië zijn ook geen draken te bespeuren, net zomin als in Engeland trouwens.
Citaat:
Msschn eens de oude stamhoofden opgraven zoals ambiorix en kijken wie zijn dna ermee overeenkomt, zoniet maar het land uitzetten.
Ambiorix was een Kelt, de meeste Vlamingen stammen af van de Germaanse Franken.

Laatst gewijzigd door Metternich : 13 juni 2007 om 00:26.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 06:35   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een slecht voorteken zijn? Ook andere partijen kennen en kenden hoogtes en laagtes. Ik zou dan ook niet weten waarom u op basis van de uitslag van één kieskring onmiddellijk concludeert dat de ondergang nabij is... Is ook de ondergang nabij voor de SP.a? Voor de Open VLD? Zijn ook deze partijen op hun retour en zal hun aanhang vanaf nu alleen maar dalen?
Omdat het VB door zijn stugge houding veroordeeld is tot oppositie. Daar koopt u op termijn niets mee. Mensen beginnen te beseffen dat op het VB stemmen in feite een verloren stem is.

Laatst gewijzigd door system : 13 juni 2007 om 06:38.
Oud 13 juni 2007, 06:49   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het VB door zijn stugge houding veroordeeld is tot oppositie. Daar koopt u op termijn niets mee. Mensen beginnen te beseffen dat op het VB stemmen in feite een verloren stem is.
De stugge houding komt niet van het Vlaams Belang, maar wel van diegenen die kost wat kost willen vasthouden aan het CS. Ik zou eigenlijk wel eens willen weten op welke gronden het CS nu is gebaseerd. Wat rechtvaardigt het CS in relatie tot de huidige doelstellingen die het Vlaams Belang nastreeft alsook tot haar partijprogramma.

En uw laatste zin is eigenlijk best wel onzin, als je weet dat het in Antwerpen slechts gaat om tweehonderd stemmen en dat men in de rest van Vlaanderen, met uitzondering van BHV, er flink op vooruit gaat.
Oud 13 juni 2007, 06:51   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom doodstaren op mythes en symbolen een vlaamse leeuw heeft nooit bestaan? of kan iemand hier het tegendeel bewijzen. De vuilbak in met ons zielig leeuwke; Ik moet nog de eerste leeuw tegen komen die vlaams spreekt en zeker een geimporteerde afrikaanse leeuw? tenzij die bekeerd is door een vlaams paterke. Zo ook de mythe van de echte vlaming. Msschn eens de oude stamhoofden opgraven zoals ambiorix en kijken wie zijn dna ermee overeenkomt, zoniet maar het land uitzetten. Een vlaming bestaat niet, net zo min als de mythe eigen volk eerst. Voor de politiek telt maar een mythe en dat is eigen zak eerst en de rijken rijker.
Blijkbaar ontgaat u geschiedenis, betekenis en draagwijdt van heraldiek als ik uw, trouwens nietszeggende, bijdrage lees. Maar goed, ongetwijfeld is uw geest dermate verdwaasd dat u niet openstaat voor enige informatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be