![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
SP: Hoe hou ik een economie draaiende zodat ook mijn achterban nu en in de toekomst een baan en/of sociale zekerheid hebben. Hoe vertaal ik soft nationalisme dusdanig zodat ik niet effectief enige vooruitgang in Europese doelmatigheid tegenhoud. Groenlinks: niet veel cursussen nodig hebben het wel begrepen, zou ze alleen niet alleen het bestuur van een land overlaten. PvdA: Cursus, hoe investeer je geld verdiend uit handel en gasinkomsten in onderwijs en wetenschap ipv mensen decennia lang financieel te faciliteren deactief te blijven, opdat ons land niet alleen een handelsland is maar wat betreft innovatie en wetenschap een topspeler in de wereld. D66: Hoe handel ik strategisch en hoe communiceer ik dat solide naar buiten toe? Hoe snap ik dat internet misschien wel het beste middel is om tot meer democratie te komen die ook nog eens effectiever functioneert? CDA: cursus, "Hoe verander ik een mening?" ![]() VVD: Hoe leer ik dat marktwerking voor veel dingen werkt, maar niet alles. Hoe leer ik geven om de minder fortuinlijke. Hoe leer ik dat oneerlijke en ineffectieve financiële regelingen die alleen mijn achterban bevoordelen niet in stand dienen worden te houden. PVV: Hoe groei ik een brein? Laatst gewijzigd door kaap : 13 juni 2007 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, zoveel D66 gebash?
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze groep bestaat uit mensen van D66 ,VVD. PvdA en Groenlinks ,die willen een nieuwe sociaal- liberale partij oprichten. Dus als Verdonk nog even doortettert en de oude PvdA regenten ,zoals Van Dam ,nog eens stevig te keer gaan , dan zal dit doel snel dichterbij komen. Alleen weet ik niet hoe we deze partij meer nationalistisch en op "de Nederlanden"georienteerd kunnen maken. Dan moeten er nog enkele heilige huisjes gekraakt worden. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 juni 2007 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() En wat leraren zeggen is wet natuurlijk! ![]() Laatst gewijzigd door kaap : 13 juni 2007 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De jongerenclub van dertigers ( de naam ben ik even vergeten),bestaan ook uit deze partijen. De PvdA gaat toch scheuren met de spagaat waarin ze nu verkeren,dat geldt ook voor de VVD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een "normaal mens" weet toch waar hij in politieke spectrum staat. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 juni 2007 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de PvdA beter een linksere koers zou varen, mocht zij meer stemmen willen. Waarom denk je dat de SP zo groot is geworden? Wanneer alle partijen in het midden het gevecht uitvechten vloeien alle stemmen naar de uitersten. Bij onze verkiezingen dus: SP en Wilders.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 juni 2007 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Binnen zes maanden liggen Rutte en Verdonk voor apegapen (betrekking aangeboden gekregen in het bedrijfsleven of zo) en is Kamp de nieuwe partijleider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf had ik gehoopt op een snelle terugkomst van Jozias van Aartsen, maar dat zal er wel niet inzitten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Jozias heeft een te links profiel. De VVD heeft iemand nodig met een stevig rechts profiel die tevens voorvechter is van de liberaal ethische verworvenheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen Stemwijzer nodig om te weten waar ik politiek gezien thuishoor. Even de programma's doornemen en luisteren naar wat de verschillende politici te zeggen hebben is veel leerzamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Daarom ben ik voorstander van selectieve partieel directe democratie. Het is toch belachelijk als je ziet hoeveel mensen op internetfora over van alles en nog wat discussiëren, maar dat er geen officieel parlementair forum is. Ik zou die onzin die veel kamerleden vaak uit slaken graag wat vaker keihard afgeknald zien. De partij die een commissie voorstelt om de functie van internet voor de vernieuwing van de democratie te onderzoeken, is al ver op weg mijn stem te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is juist de spagaat van de PvdA. Het hele politieke stelsel dat we nu hebben werkt niet meer. De tijd is te veel veranderd. |
|
![]() |
![]() |