![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Het doen terugbetalen van de studietoelage is een goede maatregel tegen spijbelgedrag | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 71,43% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geen mening, ik weet het niet ... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nu, als er iemand on topic wil discussiëren, ga uw gang:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geld willen ontvangen zonder tegenprestatie is onrechtvaardig. Ik kreeg ook studiebeurzen (minder dan de fils-�*-papa wiens ouders het fiscaal beter konden spelen, maar soit) Mochten ze mij die beurzen afgenomen hebben omdat ik regelmatig spijbelde zou ik dat niet meer dan normaal gevonden hebben. Verantwoordelijkheid, daar gaat het over. Solidariteit zonder verantwoordelijkheid is diefstal.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 18 juni 2007 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees niet meer goed. Mijn nederigste excuses.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steeds opnieuw be-argumenteren de tegenstanders van dergelijke "responsabilisering" de problemen die een aantal gezinnen daardoor gaan hebben.
Ze vergeten daarbij te zeggen dat er al sinds jaar en dag hulp geboden wordt voor de echte sociale gevallen,zij zullen NIET blijvend uit de boot vallen... Echter,we worden geconfronteerd met "die-hards",de "kinderen" trekken zich van school geen ene moer aan,en de ouders geen ene moer van hun kinderen blijkbaar..... OK,dan moet "de staat" (wij dus) dergelijk gedrag niet "subsidieren" met geld van de studietoelagen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat hier niet over één of twee keer niet komen opdagen hé:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat zeker niet over twee of driemaal een halve dag ...
maar als ouders verwittigd worden na de eerste halve dag, en ze reageren niet of manifest onvoldoende; en ze blijven inaktief om het probleem aan te pakken ... dan blijf ik erbij: studiebeurs en kindergeld onder kuratele; desnoods zelfs een stuk van hun pree of leefgeld onder kuratele. Ik begrijp echt niet waarom dat daar tegenstanders van zouden zijn. Want ik herhaal: het gaat niet om de deugniet van het kleine manneke, het gaat om ouders die passief blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is wel degelijk iets mis mee. Alle scholen zouden kwalitatief hetzelfde product moeten leveren. Uiteindelijk worden leerkrachten en directies betaald, met ieders belastinggeld, onafhankelijk van imago en kwaliteit van de school. Een vraagje terzijde: wat vind je van externe professionele managers als directeurs of directrices , in plaats van iets beter betaalde leerkrachten die niet eens over managerskwaliteiten beschikken, en daar eigenlijk ook niet voor zijn opgeleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen studietoelagen omdat ik er geen recht op heb.
Het leven kan soms toch zo simpel zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De directie, de leerkrachten in het bijzonder, kennen hun klaspubliek wel. Zo ook van wie de ouders het moeilijk hebben om hun kind een uitstap te gunnen. Toegegeven, en dat zijn dan ook de scholen waarvoor ik mijn hoed afdoe. De kosten worden al eens betaald met de winsten van activeiten georganiseerd door familieraden ed. Wie wat krijgt blijft een publiek geheim. Uiteindelijk is een activiteit tijdens de schooluren, waar enkel drie kwart van de klas aan deelneemt, een mislukte activiteit. Tja, en wat die interne omstandigheden betreft. Als je als leerkracht niet bij de pinken bent doen de meiden je geloven dat ze elke week ongesteld zijn. Voor wie niet graag gaat zwemmen ... bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ging dat op mijn school. En dat was geen school waar naar kosten werd gekeken.
De Jezuïeten, je begrijpt.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belet niet dat je wat meer empathie kan opbrengen voor wie dergelijke schoolkeuze niet was weggelegd. Of er zelfs het bestaan niet van wist. Of er zelfs van z'n of haar ouders niet mocht naartoe gaan, gezien weggelegd voor zonen van dokters en andere notabelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Zo'n ideale maatregel vind ik dit nu ook weer niet.
Het biedt een incentieve om niet te gaan spijbelen, wat me op zich een goede zaak lijkt. Maar wanneer eenmaal x dagen gespijbeld is geweest, wordt er geen enkele kans meer geboden om wroeging te vertonen en zo opnieuw een kans te maken op een al dan niet verminderde studietoelage. Dan vind ik wat ik eerder al vermeldde veel zinvoller: een vaste premie toekennen aan elke leerling met perfecte aanwezigheidscijfers voor die maand.
![]() |