![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
150 | 72,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 18,84% |
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
![]() ![]() ![]() |
13 | 6,28% |
Kan me geen moer schelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,42% |
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Het CGKR vormt helemaal geen rem op de vrijheid van meningsuiting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Jij bent beledigd geweest, maar gediscrimineerd alleszins niet. En zolang jij daar geen psychologische schade door hebt gehad, heb jij geen enkele grond om klacht over neer te leggen. Dat behoort tot de vrijheid van meningsuiting. 3. Ik heb zo'n zaken alleszins nog nooit meegemaakt ondanks dat ik in een buurt woon waar minstens de helft uit allochtonen bestaat; trek je het gewoon niet zelf aan door je houding? Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Waarom zou ikzelf, als student politieke wetenschappen; lasser moeten worden volgens u?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat nu weer? Oh ja. Omdat wij menselijk zijn. Maar laten we alles vooral in groepjes gieten.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Elke werknemer van het CGKR is een werknemer te veel van het CGKR, want het is een nutteloze, ja zelf contra-productieve instelling.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"het is nu niet alsof de receptioniste van het CKGR met een papieren zak over haar kop naar haar sollicitatiegesprek is gekomen"... dat kind is blijkbaar beeldschoon, zo "gans toevallig" Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 juni 2007 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Terzake echter: omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt, wil ik er wel wat tijd in steken en mijn stelling met een voorbeeld bewijzen. Als redacteur bij een krant was ik ooit verantwoordelijk voor de lezersrubriek. Ik kreeg toen eens een brief van het Centrum, waarin mij gevraagd werd naar de identiteit van een lezer die zich in een lezersbrief (die ik had gepubliceerd onder 'naam en adres gekend') had beklaagd over de toenemende overlast in zijn buurt door drugsdealende allochtonen. Ik heb toen het Centrum met een kluitje in het riet gestuurd, maar dit bewijst voor het volle pond hoe vér die rem op de vrije meningsuiting kan gaan. De man/vrouw die de brief had geschreven zou ongtwijfeld een klacht aan zijn/haar broek hebben gehad, mocht ik de gegevens hebben doorgespeeld. Het gevolg van die repressie is natuurlijk dat dergelijke noodkreten uit de samenleving de media niet (meer) halen. Ik herhaal het: dit is funest voor onze manier van samenleven en het bombardeert ons jaren terug in de tijd. Dus: weg ermee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast wil ik je er nog op wijzen dat het CGRK een instelling is die zich met juridische zaken bezig houdt... Bijna alle lutele werknemers van dat centrum - dat enkel optreedt als burgerlijke partij - zullen dus logischerwijze advocaten zijn. Enige kennis van zaken zou wel gepast zijn voor je hier idiote zaken komt beweren. Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Mogelijk, maar ook in zo'n gevallen treedt het CGKR als burgerlijke partij op. Nogmaals, het grootste deel van hun rechtszaken die ze voeren heeft niets te maken met racisme - maar wel met andere vormen van discriminatie.
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is het CKGR? Ik ken dat niet... Is dat het Centrum voor Karakter Gestoorden en Racisten?
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Een proces aan je been hebben betekent nog altijd niet dat je daarmee ook zal gestraft worden. In zo'n proces moet het wel nog BEWEZEN worden dat je aan discriminatie op raciale basis deed. 3. Als hetgeen jij hier meldde echt wel de inhoud van die lezersbrief was, dan had de openbare aanklager geen schijn van kans gehad... Dus ik geloof er geen woord van. Ofwel vervolgen ze aan het CGKR gewoon alles wat een beetje in de richting van discriminatie ruikt - Maar dan kan ik er nog steeds niet langs dat ze in 2006 maar 20 rechtzaken voerden.
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Benieuwd naar de verantwoording rond jouw mening, Andy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleszins wel een zeer groot deel aangezien ze optreden als vertegenwoordiging van slachtoffers; en dat enkel kan gedaan worden door advocaten.
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik schat alle verschillende diensten (rechtszaken - preventiecampagnes - onderzoek - advies - begeleiding van slachtoffers) een honderdtal...
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar opnieuw terzake: Zélfs al er geen proces of straf was gevolgd, dan nog is dit een vorm van intimidatie en repressie die contraproductief en op lange termijn funest is voor de vrije meningsuiting. Nogmaals: er zijn genoeg wettelijke kanalen om discriminatie aan te pakken. Het Centrum zet door zijn laagdrempeligheid en zijn overtrokken reageren op de minste zweem van discriminatie aan tot extreme onverdraagzaamheid, waardoor de 'bange burger' nog wat banger wordt om zijn mond open te doen en uit te komen voor zijn bekommernissen. Regimes waar in het verleden zo'n terreur heerste ('Feind Hört mit'!), worden nu door de goegemeente als verwerpelijk gecatalogeerd. Wil jij leven onder zo'n schrikbewind waar je ieder woord moet afwegen voor je het uitspreekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of expliciet niet willen trouwen met pakweg iemand uit China?
![]() |
![]() |