Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 09:10   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nee, maar het blijft evengoed overbodig en het zet aan tot extreme onverdraagzaamheid, die - ik herhaal het - een ernstige rem vormt op de vrije meningsuiting.
Bullshit. Het CGKR vormt helemaal geen rem op de vrijheid van meningsuiting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:11   #62
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Te pamperen, bedoel je? Bovendien werkt deze criminele organisatie in één richting. Op de tram kreeg in onlangs van twee 'zwakkere individuën' te horen dat ik een vuile bleekscheet was, en dat het niet lang meer zou duren vooraleer zij de baas zouden zijn. Mijn misdaad: ik had de laatste zitplaats bezet, waardoor ze niet naast elkaar konden zitten. Tientallen mensen waren getuigen van deze racistische brutaliteit. Had ik kans gemaakt bij het CGRC? Laat me niet lachen.
1. Dit heeft nul-de-ballen met de problematiek rond het CGKR te maken.

2. Jij bent beledigd geweest, maar gediscrimineerd alleszins niet. En zolang jij daar geen psychologische schade door hebt gehad, heb jij geen enkele grond om klacht over neer te leggen. Dat behoort tot de vrijheid van meningsuiting.

3. Ik heb zo'n zaken alleszins nog nooit meegemaakt ondanks dat ik in een buurt woon waar minstens de helft uit allochtonen bestaat; trek je het gewoon niet zelf aan door je houding?

Citaat:
Maar man toch. Ik kan hier niet zeggen wat ik wil, maar ik sta er elke dag versteld van hoe goed deze 'zwakkeren' de wetten kennen die in hun voordeel spelen. Niet omdat ze zo belezen zijn, maar omdat ze onmiddellijk geholpen worden door een leger hulpverleners.
Vreemd, nogthans is er een zeer grote onderraportering van dat soort misdaden (discriminatie op raciale basis dus). Het CGKR is vorig jaar 20 keer naar de rechter gestapt ivm met descriminatie op racistische basis. Nu ga je mij toch niet zeggen dat er op gans vorig jaar maar 20 allochtonen gediscrimineerd zijn op de basis van hun afkomst???
Oud 24 juni 2007, 09:14   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
CGKR is maar één van een steeds groeiende reeks beschutte werkplaatsen voor pol&soccers, sociologen en anderen die feitelijk gewoon voor lasser of metser hadden moeten studeren.
1. Hoeveel werknemers telt het CGKR dan wel?
2. Waarom zou ikzelf, als student politieke wetenschappen; lasser moeten worden volgens u?
Oud 24 juni 2007, 09:15   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Nu ga je mij toch niet zeggen dat er op gans vorig jaar maar 20 allochtonen gediscrimineerd zijn op de basis van hun afkomst???
Nu ga je mij toch niet zeggen dat er dagelijks geen honderden mensen op basis van hun uiterlijk beoordeeld worden?

Hoe komt dat nu weer? Oh ja. Omdat wij menselijk zijn.

Maar laten we alles vooral in groepjes gieten.
Oud 24 juni 2007, 09:16   #65
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Hoeveel werknemers telt het CGKR dan wel?
Elke werknemer van het CGKR is een werknemer te veel van het CGKR, want het is een nutteloze, ja zelf contra-productieve instelling.

Citaat:
2. Waarom zou ikzelf, als student politieke wetenschappen; lasser moeten worden volgens u?
Omdat je dan 's avonds in uw zetel kunt zakken met het gevoel dat je iets nuttigs hebt gedaan.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:18   #66
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nu ga je mij toch niet zeggen dat er dagelijks geen honderden mensen op basis van hun uiterlijk beoordeeld worden?

Maar laten we alles vooral in groepjes gieten.
in deze context heb ik ooit Hugo Coveliers op TV een opmerking horen maken over het CGKR die hilarisch en spot-on was:

"het is nu niet alsof de receptioniste van het CKGR met een papieren zak over haar kop naar haar sollicitatiegesprek is gekomen"...

dat kind is blijkbaar beeldschoon, zo "gans toevallig"

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 juni 2007 om 09:19.
Oud 24 juni 2007, 09:23   #67
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit. Het CGKR vormt helemaal geen rem op de vrijheid van meningsuiting.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit, bedoel je toch?

Terzake echter: omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt, wil ik er wel wat tijd in steken en mijn stelling met een voorbeeld bewijzen. Als redacteur bij een krant was ik ooit verantwoordelijk voor de lezersrubriek. Ik kreeg toen eens een brief van het Centrum, waarin mij gevraagd werd naar de identiteit van een lezer die zich in een lezersbrief (die ik had gepubliceerd onder 'naam en adres gekend') had beklaagd over de toenemende overlast in zijn buurt door drugsdealende allochtonen. Ik heb toen het Centrum met een kluitje in het riet gestuurd, maar dit bewijst voor het volle pond hoe vér die rem op de vrije meningsuiting kan gaan. De man/vrouw die de brief had geschreven zou ongtwijfeld een klacht aan zijn/haar broek hebben gehad, mocht ik de gegevens hebben doorgespeeld. Het gevolg van die repressie is natuurlijk dat dergelijke noodkreten uit de samenleving de media niet (meer) halen. Ik herhaal het: dit is funest voor onze manier van samenleven en het bombardeert ons jaren terug in de tijd. Dus: weg ermee.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:29   #68
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elke werknemer van het CGKR is een werknemer te veel van het CGKR, want het is een nutteloze, ja zelf contra-productieve instelling.
Dat is geen antwoord op mijn vraag - Hoeveel werknemers telt het CGKR? Jij stelde dat het een steeds groeiende beschutte werkplaats is... Wel hoeveel werknemers en vooral hoeveel pol&soc'ers werken er dan? En hoeveel komen er jaarlijks bij? - want jij zegt dat het steeds groeiend is...

Daarnaast wil ik je er nog op wijzen dat het CGRK een instelling is die zich met juridische zaken bezig houdt... Bijna alle lutele werknemers van dat centrum - dat enkel optreedt als burgerlijke partij - zullen dus logischerwijze advocaten zijn.

Enige kennis van zaken zou wel gepast zijn voor je hier idiote zaken komt beweren.

Citaat:
Omdat je dan 's avonds in uw zetel kunt zakken met het gevoel dat je iets nuttigs hebt gedaan.
Het zal u verbazen, maar mijn werk heeft niets met mijn studies te maken... Mag dat nog? Studeren omdat het je interesseert en niet vanwege het diploma dat eraan gekoppeld is of het werk dat je ermee gaat doen?
Oud 24 juni 2007, 09:30   #69
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Mogelijk, maar ook in zo'n gevallen treedt het CGKR als burgerlijke partij op. Nogmaals, het grootste deel van hun rechtszaken die ze voeren heeft niets te maken met racisme - maar wel met andere vormen van discriminatie.
Oud 24 juni 2007, 09:32   #70
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"het is nu niet alsof de receptioniste van het CKGR met een papieren zak over haar kop naar haar sollicitatiegesprek is gekomen"...
Wat is het CKGR? Ik ken dat niet... Is dat het Centrum voor Karakter Gestoorden en Racisten?
Oud 24 juni 2007, 09:36   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit, bedoel je toch?

Terzake echter: omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt, wil ik er wel wat tijd in steken en mijn stelling met een voorbeeld bewijzen. Als redacteur bij een krant was ik ooit verantwoordelijk voor de lezersrubriek. Ik kreeg toen eens een brief van het Centrum, waarin mij gevraagd werd naar de identiteit van een lezer die zich in een lezersbrief (die ik had gepubliceerd onder 'naam en adres gekend') had beklaagd over de toenemende overlast in zijn buurt door drugsdealende allochtonen. Ik heb toen het Centrum met een kluitje in het riet gestuurd, maar dit bewijst voor het volle pond hoe vér die rem op de vrije meningsuiting kan gaan. De man/vrouw die de brief had geschreven zou ongtwijfeld een klacht aan zijn/haar broek hebben gehad, mocht ik de gegevens hebben doorgespeeld. Het gevolg van die repressie is natuurlijk dat dergelijke noodkreten uit de samenleving de media niet (meer) halen. Ik herhaal het: dit is funest voor onze manier van samenleven en het bombardeert ons jaren terug in de tijd. Dus: weg ermee.
Wil je die lezersbrief in kwestie hier even posten, zodat we zelf over de inhoud ervan kunnen oordelen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:38   #72
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag - Hoeveel werknemers telt het CGKR? Jij stelde dat het een steeds groeiende beschutte werkplaats is... Wel hoeveel werknemers en vooral hoeveel pol&soc'ers werken er dan? En hoeveel komen er jaarlijks bij? - want jij zegt dat het steeds groeiend is...
ik heb geschreven "groeiende reeks beschutte werkplaatsen", niet "reeks groeiende beschutte werkplaatsen".

Citaat:
Daarnaast wil ik je er nog op wijzen dat het CGRK een instelling is die zich met juridische zaken bezig houdt... Bijna alle lutele werknemers van dat centrum - dat enkel optreedt als burgerlijke partij - zullen dus logischerwijze advocaten zijn.

Enige kennis van zaken zou wel gepast zijn voor je hier idiote zaken komt beweren.
Het zou mij sterk verbazen dat bijna alle werknemers advocaten zijn.

Citaat:
Het zal u verbazen, maar mijn werk heeft niets met mijn studies te maken... Mag dat nog? Studeren omdat het je interesseert en niet vanwege het diploma dat eraan gekoppeld is of het werk dat je ermee gaat doen?
Het is waar wat je zegt, en mijn opmerking was onterecht.
Oud 24 juni 2007, 09:39   #73
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kreeg toen eens een brief van het Centrum, waarin mij gevraagd werd naar de identiteit van een lezer die zich in een lezersbrief (die ik had gepubliceerd onder 'naam en adres gekend') had beklaagd over de toenemende overlast in zijn buurt door drugsdealende allochtonen. Ik heb toen het Centrum met een kluitje in het riet gestuurd, maar dit bewijst voor het volle pond hoe vér die rem op de vrije meningsuiting kan gaan. De man/vrouw die de brief had geschreven zou ongtwijfeld een klacht aan zijn/haar broek hebben gehad, mocht ik de gegevens hebben doorgespeeld.
1. Wie zegt dat die een klacht aan zijn been zou hebben gehad en niet gewoon een waarschuwing... Ik blijf erbij dat er vorig jaar maar 20 rechtzaken over racisme gevoerd zijn - minder alleszins dan het aantal racistische opmerkingen dat in de media zijn verschenen... Men moet dit forum maar eens onderhanden nemen en ik denk dat je 20% van de forumleden zou kunnen vervolgen.

2. Een proces aan je been hebben betekent nog altijd niet dat je daarmee ook zal gestraft worden. In zo'n proces moet het wel nog BEWEZEN worden dat je aan discriminatie op raciale basis deed.

3. Als hetgeen jij hier meldde echt wel de inhoud van die lezersbrief was, dan had de openbare aanklager geen schijn van kans gehad... Dus ik geloof er geen woord van. Ofwel vervolgen ze aan het CGKR gewoon alles wat een beetje in de richting van discriminatie ruikt - Maar dan kan ik er nog steeds niet langs dat ze in 2006 maar 20 rechtzaken voerden.
Oud 24 juni 2007, 09:39   #74
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is het CKGR? Ik ken dat niet... Is dat het Centrum voor Karakter Gestoorden en Racisten?
woah man, ik heb mij mistypt. HILARISCH gewoon!!!
Oud 24 juni 2007, 09:43   #75
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijna alle lutele werknemers van dat centrum - dat enkel optreedt als burgerlijke partij - zullen dus logischerwijze advocaten zijn
Het zou feitelijk wel interessant zijn om te weten hoeveel mensen daar werken.
Oud 24 juni 2007, 09:43   #76
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Maar man toch. Ik kan hier niet zeggen wat ik wil, maar ik sta er elke dag versteld van hoe goed deze 'zwakkeren' de wetten kennen die in hun voordeel spelen. Niet omdat ze zo belezen zijn, maar omdat ze onmiddellijk geholpen worden door een leger hulpverleners.
Het Vlaams Belang verleent juridische steun aan hun mensen die uit de vakbond gezwierd werden. Ik neem aan dat je daar ook tegen bent, omdat die Vlaams Belangers zo hun rechten te goed kennen? Voor mij moet externe juridische steun in beide gevallen kunnen.

Benieuwd naar de verantwoording rond jouw mening,

Andy
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:47   #77
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zou mij sterk verbazen dat bijna alle werknemers advocaten zijn.
Alleszins wel een zeer groot deel aangezien ze optreden als vertegenwoordiging van slachtoffers; en dat enkel kan gedaan worden door advocaten.
Oud 24 juni 2007, 09:49   #78
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zou feitelijk wel interessant zijn om te weten hoeveel mensen daar werken.
Ik schat alle verschillende diensten (rechtszaken - preventiecampagnes - onderzoek - advies - begeleiding van slachtoffers) een honderdtal...
Oud 24 juni 2007, 09:50   #79
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1. Wie zegt dat die een klacht aan zijn been zou hebben gehad en niet gewoon een waarschuwing... Ik blijf erbij dat er vorig jaar maar 20 rechtzaken over racisme gevoerd zijn - minder alleszins dan het aantal racistische opmerkingen dat in de media zijn verschenen... Men moet dit forum maar eens onderhanden nemen en ik denk dat je 20% van de forumleden zou kunnen vervolgen.

2. Een proces aan je been hebben betekent nog altijd niet dat je daarmee ook zal gestraft worden. In zo'n proces moet het wel nog BEWEZEN worden dat je aan discriminatie op raciale basis deed.

3. Als hetgeen jij hier meldde echt wel de inhoud van die lezersbrief was, dan had de openbare aanklager geen schijn van kans gehad... Dus ik geloof er geen woord van. Ofwel vervolgen ze aan het CGKR gewoon alles wat een beetje in de richting van discriminatie ruikt - Maar dan kan ik er nog steeds niet langs dat ze in 2006 maar 20 rechtzaken voerden.
Is het uw gewoonte mensen die het niet met uw visie eens zijn voor leugenaar uit te maken?

Maar opnieuw terzake: Zélfs al er geen proces of straf was gevolgd, dan nog is dit een vorm van intimidatie en repressie die contraproductief en op lange termijn funest is voor de vrije meningsuiting. Nogmaals: er zijn genoeg wettelijke kanalen om discriminatie aan te pakken. Het Centrum zet door zijn laagdrempeligheid en zijn overtrokken reageren op de minste zweem van discriminatie aan tot extreme onverdraagzaamheid, waardoor de 'bange burger' nog wat banger wordt om zijn mond open te doen en uit te komen voor zijn bekommernissen. Regimes waar in het verleden zo'n terreur heerste ('Feind Hört mit'!), worden nu door de goegemeente als verwerpelijk gecatalogeerd. Wil jij leven onder zo'n schrikbewind waar je ieder woord moet afwegen voor je het uitspreekt?
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:51   #80
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogelijk, maar ook in zo'n gevallen treedt het CGKR als burgerlijke partij op. Nogmaals, het grootste deel van hun rechtszaken die ze voeren heeft niets te maken met racisme - maar wel met andere vormen van discriminatie.
Is trouwen, bijvoorbeeld, discrimineren? Of vriendschap?

Of expliciet niet willen trouwen met pakweg iemand uit China?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be