Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 23:14   #61
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je hebt wel het voordeel dat het een stuk sneller gaat als de gewone kassa's. Bij de GB waar ik ga is dat toch zo.
wel, bij ons gaat dat dus trager...als je minstens een halfvolle kar hebt. Velen kunnen er trouwens ook niet mee werken en hebben assistentie nodig.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 06:14   #62
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van.

Juist

Volgens mij niet. Ik was vroeger lid bij de KBC, maar ik ben overgestapt naar Argenta omdat ik gelezen had dat nog veel mensen hier naar overstapten, met als voornaamste reden dat ze geen kosten aanrekenen voor hun kaarten.
Zeker iets om te onthouden, dus. Ik heb momenteel al een gratis rekening en nog eens overstappen vind ik maar dolletjes.

Volgens de online bankcalculator heeft u volledig gelijk:
http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm
Ook Deutsche Bank en Antwerps Beroepskrediet geven gratis rekeningen incl kaarten (bancontact, Maestro, Proton en VISA), internetbanking etc weg.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 12:35   #63
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
terechte vraag !
ben vroeger van de univbanken gehaald door de toenmalige BBL (thans ING) en heb sindsdien in de financiële(zowel bank als verzekeringen) sector gewerkt
maar: dé beste bank bestaat gewoon niet!

je moet namelijk voor de verschillende producten combinaties maken en zien waar je het meest krijgt en minst betaalt (of gratis)

aléé, zal eventjes doceren:

gewone transacties, zichtrekening, geld afhalen etc :argenta
(alleen als klant, niet als filiaalhouder; ervoor werken is rot te noemen)
vroeger adviseerde ik argenta minder omdat ze geen selfbank hebben, maar sinds de grootbanken ook in hun kantoren toelaten dat je geld afhaalt aan hun eigen selfbankautomaat via een andere kaart, is dageen punt meer. Ook keytrade bank is een optie, heeft echter geen (of bijna geen kantoren), doch beter geschikt voor internationale betalingen via het internet als argenta.
Vertrouw je het niet; blijf dan bij een grootbank voor dergelijke transactie, ze hebben wél het voordeel dat als je PC of verbinding het laat afweten, je nog altijd in de selfbank je overschrijvingen zelf kan komen ingeven. Dat is dan ook nog het enigste waar ze goed voor zijn voor de doorsnee klant

spaarrekening : ABN amro (maar is dus in de uitverkoop!) of rabobank . beide internetbanken met hoogste continue rendement voo spaarboekjes. (trap niet in deutsche bank etc , die je nog hoger percentage beloven, maar slecht voo enkele maanden!)

beleggingen : Binckbank of Fortuneo ; beiden goedkoopste op de markt, met fortuneo absolute topper van het moment, 8 € per transcactie < 5000 €, en ze geven je overdrachtskosten van een effectenrekening van een andere bank gratis terug, mits je 5000 € binnenbrengt. + gratis analysetools.

als je deze combinatie maakt, ben je véél voordeliger uit dan alles via een grootbank te doen (fyi : een beleggingstransactie via een grootbank kost je minstens 20 €!)
voil�*. normaal vraag ik voor dergelijk advies een serieuze gage
Thanks a lot!!
Oud 7 juli 2007, 17:12   #64
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
een kaskrediet is idd in hoofdzaak voor zelfstandigen, en heeft ook een zeer hoge kost. een doorlopende reserve (=hoeveel je rood kan gaan op je privé-rekening is er vergelijkbaar mee, doch voor een veel kleiner bedrag ) jouw vrienden weten er echter niets van, want dit is geen kaskrediet, maar een zogenaamd bulletkrediet; waar je enkel de intresten aflost (of zelfs niets) en in een laatste periode ineens de hele hap.
Perfect wettelijk, en je doet er maar beter aan de voorwaarden te lezen voor je een dergelijk krediet ondertekent(ja ook de kleine lettertjes) of je krijgt dergelijke onaangename verrassingen
Allemaal goed en wel maar ik was op dat moment net 18 geworden en ben nu niet bepaald een boekhouder/fiscalist/econoom...zelfs nu na al die jaren niet!
Ze stonden op een motorsalon, niet op een of andere vakbeurs en ze verzekerden me dat dit 'het gangbaar contract' was! Ik vertrouwde erop dat dat allemaal in orde was en dat is fout gebleken : als er geld bij komt kijken kan en mag je niemand vertrouwen!
Dus conclusie : men heeft misbruik gemaakt van mijn vertrouwen en ik heb mijn lesje geleerd. Als ik nu ga lenen ga ik gewoon alle banken aflopen en ze elkaars bod laten afkraken/vergelijken : dan zal je nogal gauw kritiek op bepaalde delen van het contract van een concurrent horen en kan je de experts tegen elkaar uitspelen om zo voor jezelf de optimale formule te vinden.
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be