![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dwang, ja hoor. Misschien weten ze wel wie alleen hun belangen kan beschermen. ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 27 juni 2007 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatschappelijk dwang? Van wie? Van de media? Academici? De politici.......? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de mensen overuren moeten doen tijdens de grote vakantie is vrij logisch. Zoiets weet je als je voor zo een bedrijf begint te werken. Jij mag je botten afdraaien als de rest van het land zijn valiezen pakt. Niks aan te doen, werken of oprotten. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Joodsch-bolschevistischen stoottroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Zij klagen niet om dat feit, ze klagen dat er structurele onderbemanning is. Beetje leren lezen bitte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Nu weet ik ineens weer waarom ik altijd Zaventem probeer te vermijden.
Laat ze maar doen, meer stakingen, meer ontevreden reizigers, in de toekomst minder reizigers, in de toekomst minder luchthaven en uiteindelijk boel opdoeken. Brussel tevreden, de rand tevreden, luchtruim leeg, weg CTR, weg TMA, ... Ik zie me in de toekomst al rondjes draaien met mijn zweefvliegerke boven Zaventem, waar ik nu heel ver van moet wegblijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Straks ga je nog oproepen om opnieuw stakingsbrekers in te huren om die snoodaerds een lesje te leren. Wat denken ze wel, staken omdat ze de werkdruk niet meer aankunnen, ongehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er echt een structureel tekort zou zijn dan is het absoluut onmogelijk om tijdens de piekmomenten nog te functioneren. Er is een tekort op piekmomenten dat opgevangen dient te worden via overuren. Flexibiliteit heet dat. Maar goed, staak maar. Op den duur zal dit het structurele personeelstekort wel oplossen. Op den duur zal er zelfs een overschot zijn. Gaan ze dan weer klagen als er mensen kunnen vertrekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand stakingbrekers moeten inhuren als de stakers zichzelf de das omdoen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() de druk op het personeel is onmenselijk aan het worden , in naam van de snelle winst, vele onder ons zouden ofwel het allang opgegeven hebben of al vroeger het werk hebben neergelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik zie ze nergens henzelf de das omdoen, ze hadden namelijk al de strop gekregen van de werkgever, alleen hebben ze deze vriendelijk geweigerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Als ik al deze reacties lees dan heb ik toch enkele bedenkingen.
Ook in het buitenland wordt er gestaakt. Onlangs nog in Frankrijk. De mensen moeten de directies maar laten doen. Niet willen onderhandelen, niet correct uitbetalen van lonen-premies- overuren. Laat de directies maar doen. Er komen toch geen acties. Ik ben wel gewonnen voor alternatieve acties waar de werkgevers de duppe van zijn en de "klanten" minimaal. Het moet ook de laatste mogelijkheid zijn. Kijk maar wat er in de Horeca gebeurd vandaag. Daar is lang niet gestaakt met als gevolg. 1100€ om o.a. tijdens het weekend te werken. Waarom denk je dat de scholen waar ze opleidingen geven als kok of ober stilaan minder leerlingen beginnen te krijgen? Omdat ze niet willen werken? Ik denk het niet maar omdat de verloning niet navenant is. En nee niet iedereen is kapitaalkrachtig genoeg om een eigen zaak te beginnen. Ikzelf heb in de Horeca gewerkt( 15 jaar terug. Ik verdiende toen 205 fr/uur brut. Dat er plaatsen zijn waar te pas en ten onpas gestaakt wordt ben ik mij ook van bewust maar dat het stakingsrecht enorm aan banden moet worden gelegd daar ben ik mij niet mee akkoord. Als de directies niet willen onderhandelen dan moet men een stok hebben achter de deur en dat kan mogelijk staken zijn. Trouwens sommigen moeten eens nagaan hoe het komt dat hun werkgever het één en ander "geeft". Omdat ze gul zijn en dat zomaar geven? Door onderhandeling en mogelijk staking? Laatst gewijzigd door Den Bal : 27 juni 2007 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet alleen voor het vliegtuigticket, maar ook voor de uurkost van gestrande vliegtuigen met voltallige bemaning, hotel en restaurantkosten van gestrande reizigers, Uurloon en eventueel geleden schade door derde bedrijven die een technieker/ingenieur/vertegenwoordiger op die gestrande vliegers hebben, etc... etc... En Solidarnosh wees blij dat BIAC , SN en TUI zo debiel zijn van maar met 1 bagagehandelaar te werken, ... want bij mij was dat niet het geval, ik deed de concurentie nog wat toenemen, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opel Antwerpen. Een halvering van het personeelsbestand na 10 jaar de ene na de andere hervormingsplan er door te hebben gejaagd in ruil voor werkzekerheid. Pfff. Als dat al een reden is om te staken. |
|
![]() |
![]() |