![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Fr België zal men nooit het Nederlands behoorlijk aanleren.
Daarom is dit voorstel totaal onhaalbaar. Hoogstens zullen de Fr doen alsof, hopend aldus Vl verder te verfransen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moest ik hier wonen... ![]() zou ik ook wel eens naar hier willen... ![]() Maar ze blijven natuurlijk wel vrolijk Frans praten tegen het personeel van de café's, restaurants, hotels,... Dat spreekt voor zich. Maar voor de rest beschouwen de Franstaligen zich 'ouvert au monde' hoor. Klein detail: 'monde' is voor hun wel een synoniem voor 'Francophonie'. U dacht toch niet... juist ja ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 3 juli 2007 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kijk bijna dagelijks naar de journaals op RTBF en RTL. Sinds ik dat doe ben ik mij nog veel bewuster geworden van mijn Vlaming-zijn, net omdat de verschillen dan heel duidelijk worden. Ik ben een grote voorstander van het feit dat de Vlamingen (liefst dagelijks) de RTBF/RTL volgen, dan zouden ze misschien eens inzien op wat voor een denigrerend toontje er over Vlaanderen wordt gesproken. Er gaat geen kans voorbij om Vlaanderen negatief voor te stellen. Neem nu de vreselijke zaak van die gek Hans Van Temsche. De Waalse journaals sprongen erop als gieren om Vlaanderen voor te stellen als een quasi fascistische staat waar het voor vreemdelingen levensgevaarlijk is om over straat te lopen. En néén, ik overdrijf niet. De Franstalige media is voor een stuk gefrustreerd dat het zo goed gaat met Vlaanderen, en dat Vlaanderen steeds meer bevoegdheden vraagt, enz... dat, wanneer er iets negatiefs gebeurt, ze zich met volle overgave storten in leedvermaak. Moesten de Vlamingen dit allemaal zien, denk je dan werkelijk dat ze zich meer "Belg" zouden gaan voelen?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Was jij het niet die Belgie maar een stom land vond, en dat Walen beter konden wegblijven uit dat vreselijke Vlaanderen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vindt hij dat?
Wat doet hij dan nog in de hoofdstad van Vlaanderen? ![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 juli 2007 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Daarom is samengaan met Nederland veel eenvoudiger ,want wij spreken al Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() zou ik ook wel eens naar hier willen... Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Tijdens die verkiezingscampagne heb ik gezien wat ze tonen over Vlaanderen : - een man in Vlaamsbrabant die zijn administratie in het Nederlands moest doen en erover jammerde - Leterme die met CDH Louvain la neuve bezoekt, waarbij de reporter met een venijnig toontje inleidde "zoveel jaar na de Walen buiten komt hij eens kijken" ![]() - acties van TAK in de gemeenteraad in de Rand - interviews met Milquet en Maingain over het versturen van de oproepingsbrieven in het Frans in de faciliteitengemeenten Een menselijk kantje kan niet, de moord op Annick van Uytsel mocht niet op de website van de RTBF komen. ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar je zou zef eens moeten gaan kijken in de regio Henegouwen, en dan zal je zien dat die foto een waarheidsgetrouwe weergave is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stuk voor stuk bekroonde films, maar het beeld dat ze van Wallonie aan de buitenwereld geven is een andere zaak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Zulk soort foto's kan je in elke stad wel maken.
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De journalisten spraken ook met enkele Franstalige inwoners van De Haan. Ze zeiden dat ze wel verplicht waren om Nederlands te leren, aangezien de bestuurstaal in De Haan het Nederlands was en het personeel in het gemeentehuis enkel Nederlands sprak. Blijkbaar vonden de Franstaligen dat schandalig. (terwijl je in Wallonië ook Frans moet kunnen). De toon van de reportage was duidelijk: Vlaanderen is een racistische regio. De laatste zin van de reportage luidde: "La Flandre prend sa revanche aux francophones." Het enige wat de Vlamingen nochtans vragen is de correcte toepassing van de taalwetgeving. Laatst gewijzigd door stropdrager : 3 juli 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Ik herinner mij ook nog het fictieve RTBF-journaal over de Vlaamse onafhankelijkheid. In dat journaal kwamen ook enkele burgemeesters van Halle-Vilvoorde aan bod.
Willy De Waele, burgemeester van Lennik, werd er afgeschilderd als een racist omdat hij zei dat Franstaligen, die in Lennik komen wonen, zich moeten aanpassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ik vergat ook nog een andere documentaire van de RTBF te vermelden: Mais que veulent les Flamands? (het vond plaats in Gent). Dat programma was nu echt eens het slechtste wat ik op tv heb gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
![]() Citaat:
Ik vond het best goed gemaakt. Die man stond te wachten aan een rood licht en zei "il faut être très discret" en dan toonden ze beelden van de Vlaamse mens die met hem stonden te wachten, alsof ze hem in de gaten hielden ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |