![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Dit houdt verband met de vorige afbeelding: ![]() Deze sympathieke jongeman, dusdanig geïnspireerd door 'Prison Break' dacht Michael Scofield te 'one-uppen' door ook zijn gezicht vol te laten tatöeeren. Bovendien heeft hij (uniek!), blijkbaar een Hitler-tattoo op zijn borst. Nou, nou, fraai fraai. Op deze manier wil deze man 'street cred' winnen in 'da hood' bij de 'thugs' die, om het cliché af te maken, allemaal van Noord-Afrikaanse origine zijn. Daarvoor heeft hij zelf een UZI gefabriceerd (afbeelding 1), die echter niet werkt, omdat hij een linkse pacifist van natuur is. Naar eigen zeggen haat hij bovendien zijn oranje uniform, omdat dit hem doet denken aan zijn Hollandse familiedrama: de woonboot van zijn familie, de familie Suikerboom, zonk op catastrofale wijze nadat brand uitbrak bij een openluchtbarbeque op het dek. Het feit dat dit de brand bluste was maar een magere troost, een memento die deze sympathieke jongeman met een duister verleden voor altijd met zich mee zal dragen. Ik vermoed ook dat hij aan de drugs zit, maar ik ga hier niet elke skinhead over één kam scheren. Dat zou nogal kortzichtig zijn!
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() een klapwaker:[FONT=MS Sans Serif]deze is van hout en door 'de waker' heen en weer te zwaaien maakte het al klepperend een hoop herrie. Werd gebruikt door de brand- en nachtwacht die om 12 uur 's nachts door de straten liep om de tijd te roepen en ook bij calamiteiten.[/FONT]
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() *serieus*
En ik begrijp de bedoeling van deze topic niet echt. Het doet me eigenlijk een beetje denken aan de forumquiz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() hij's nederlander jah, al denk ik dat hij liever Duitser was...
![]() |
#69 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Juul Grasveld Metaalbewerker bij NV Stapel Sterke punten: eerlijkheid, solidariteit, kan goed manillen Slechte punten: kennis van de duitse geschiedenis
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onder de honderden neonazi’s die afgelopen zaterdag mee opstapten in de manifestatie in Lommel (Belgie) sprong één man er tussenuit: een als Führer verklede Nederlander met een ziekenkasbrilletje. Zijn naam: ......, in heel Nederland bekend als ‘de Hitler van Kerkrade’. Zaterdag beklom .......... op het Duitse soldatenkerkhof van Lommel het spreekgestoelte. Krijsend trok hij tegen homo’s en allochtonen van leer. Opvallend daarbij ook zijn uiterlijk: met zijn schuine haarlok, snorretje en bruin hemd lijkt deze veertigjarige Nederlander wel de reïncarnatie van Adolf Hitler.
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() En op een vreemde manier, als hij de leeftijd van Hans Van Temsche had doet hij me aan die jongen denken... :
De man uit Oosterbeek verwierf landelijk bekendheid toen hij in 2001 voor het eerst als nep-Hitler deelnam aan een extreemrechtse betoging in Kerkrade. Tot dan stond Wijkamp, zoon van een kleine garagehouder, in zijn dorp bekend als een wat zonderlinge wapenfreak. Als jonge twintiger was hij veroordeeld voor verboden wapendracht, nadat hij met een zelfgebouwd pistool was betrapt. Maar niemand had de extreemrechtse sympathieën van dit schriele mannetje ooit ernstig genomen. Ook de wapenhandelaar in Arnhem niet, waar Stefan Wijkamp jarenlang als wapensmid de kost verdiende. Pas toen de jonge neonazi met SSspeldjes en te korte zwarte dassen op het werk begon te verschijnen, werd hij de laan uitgestuurd.
![]() |
#72 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() Zijn geschwärm met het fascisme dateert natuurlijk al van veel vroeger. Begin jaren negentig was Wijkamp al betrokken bij de ultrarechtse Centrum- Democraten van Janmaat. Eind jaren negentig trad hij toe tot de Nederlandse Volksunie (NVU) van Hitlervereerder Joop Glimmerveen, die er afgelopen weekend in Lommel ook weer bij was.
Coulissen Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2002, een jaar na zijn opgemerkte optreden in Kerkrade, mocht Wijkamp zelfs de NVU-lijst in Landgraaf trekken. Dat was meteen ook het hoogtepunt van zijn kortstondige politieke carrière. De NVU haalde amper 0,2 procent van de stemmen en een interne machtstrijd leidde kort daarna tot een wissel aan de top van de partij. Stefan Wijkamp werd naar de coulissen verwezen, waar hij sindsdien gedoogd wordt als een slappe heruitgave van ‘the great dictator’. (bron van dit alles Belang v Limburg)
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Wie wil er nu op Hitler lijken? Is het origineel al niet lelijk genoeg?
Als ik die dame uit Firestone haar posts bekijk, is het wel duidelijk tot wat jaloezie kan leiden. Laatst gewijzigd door Boadicea : 28 juni 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() De NVU wordt opgericht in 1971 als poging om eerherstel te verkrijgen voor oorlogsmisdadigers. Ook wil ze Vlaanderen en Nederland samen trekken. Hierom begint in1973 ook vlaming Roeland Raes (u allen welgekend...) in de partij te participeren.
![]() |
#77 |
|
![]() Sommigen willen Nederland en Vlaanderen zelfs bij Duitsland voegen. Dat lijkt me eigenlijk een beetje maf, als je eerst onafhankelijkheid wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Hier in Nederland loopt een klein clubje die harders echt wel hoor, Joop Glimmerveen en Michiel Smit, als je dacht dat Wilders erg was....
![]() |
#79 |
|
![]() Als iemand nu nog op Eva Braun wil lijken, kan ik daar inkomen, maar Hitler? Waren er geen knappere mannen in die tijd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() En ik vermoed dat ze die Wijkamp misbruiken hoor, niet dat ik zijn verafgoding wil goedpraten, maar volgens mij heeft die Wijkamp gewoon hulp nodig...