Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2007, 15:13   #61
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Het is het democratisch recht van Polen om hun nationale belangen te beschermen. De Europese 'integratie' is al veel te ver gevorderd en begint een accuut gevaar voor de democratie te worden. Polen heeft mijns insziens groot gelijk, en hoe meer zij het europees 'eenwordingsproces' vertragen, hoe beter.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 16:20   #62
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Dan hadden ze geen lid moeten worden in de eerste plaats. Het is alsof het nieuwste lid van de club ineens alle oude leden gaat beledigen en eist dat het huisreglement ter harer voordele herschreven wordt.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 17:21   #63
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Dan hadden ze geen lid moeten worden in de eerste plaats. Het is alsof het nieuwste lid van de club ineens alle oude leden gaat beledigen en eist dat het huisreglement ter harer voordele herschreven wordt.
ik kan Polen daar alleen maar proficiat mee wensen. Ik hoop dat alle andere nieuwe lidstaten een zelfde arrogant gedrag gaan tentoonstellen, des te sneller zal de hele Europese constructie in elkaar storten.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 19:26   #64
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
ik kan Polen daar alleen maar proficiat mee wensen. Ik hoop dat alle andere nieuwe lidstaten een zelfde arrogant gedrag gaan tentoonstellen, des te sneller zal de hele Europese constructie in elkaar storten.
Ik kan Polen alleen proficiat wensen wanneer ze ophoepelen als ze blijven volharden in hun eigengereid gedrag. Een beetje fatsoen mag je verlangen als je mag toetreden tot de club van beschaafde Europese landen.

Ik heb al eerder geschreven dat ik de tolerante houding van de andere 26 niet begrijp. Hadden we nog maar een man als De Gaulle in Europa. Hij hield jarenlang de arrogante Britten buiten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:02   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel. Je tracht allerlei argumenten en drogredenen aan te halen zonder tot de kern van de zaak betreffende Kaczinski's opmerking te komen dat het hypothese is die historisch mank loopt.
Het is een historische realiteit dat Polen een groot deel van haar bevolking heeft verloren tijdens de oorlog en dat de hoofdstad Warschau "ausradiert worden" is: de bevolking werd uitgemoord en de overlevenden gedeporteerd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:03   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
U ziet blijkbaar niet dat het Polen is dat zich uitermate arrogant opstelt
Neen, ik ken de Poolse mentaliteit, geschiedenis en cultuur. Jullie zijn daar niet in geïnteresseerd en lullen maar wat vrijblijvend uit jullie nek.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 juli 2007, 21:35   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In plaats van op Polen af te geven, zouden we veel beter de problematiek die Polen als enige heeft opgeworpen serieus nemen.

Het federalisme schrijft een dubbele vertegenwoordiging voor van staten en bevolking. De vertegenwoordiging der staten dient het principe "one state = one vote" te volgen; de vertegenwoordiging van de bevolking het principe "one man = one vote".

In de VS, dat op andere punten weliswaar van het federalisme is afgeweken, wordt dit principe correct toegepast: de Senaat vertegenwoordigt de staten, het Huis de bevolking en in de Senaat hebben kleine staten evenveel gewicht als grote.

De Europese contructie overtreedt echter gezonde federalistische principes: het Parlement vertegenwoordigt de bevolking, maar in de Raad, die de staten vertegenwoordigt, hebben grote staten meer stemmen als kleine. Op die manier usurperen de nationale regeringen de vertegenwoordiging van de bevolking.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 juli 2007, 22:46   #68
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In plaats van op Polen af te geven, zouden we veel beter de problematiek die Polen als enige heeft opgeworpen serieus nemen.

Het federalisme schrijft een dubbele vertegenwoordiging voor van staten en bevolking. De vertegenwoordiging der staten dient het principe "one state = one vote" te volgen; de vertegenwoordiging van de bevolking het principe "one man = one vote".

In de VS, dat op andere punten weliswaar van het federalisme is afgeweken, wordt dit principe correct toegepast: de Senaat vertegenwoordigt de staten, het Huis de bevolking en in de Senaat hebben kleine staten evenveel gewicht als grote.

De Europese contructie overtreedt echter gezonde federalistische principes: het Parlement vertegenwoordigt de bevolking, maar in de Raad, die de staten vertegenwoordigt, hebben grote staten meer stemmen als kleine. Op die manier usurperen de nationale regeringen de vertegenwoordiging van de bevolking.
De Europese constructie overtreedt wel meer zaken. De Europese Raad, waar de besluiten over het nieuwe Europese verdrag werden genomen, is formeel nog niet eens onderdeel van de EU.
In de Raad (Raad van Ministers of Raad van de EU) moeten een aantal beslissingen unaniem worden genomen. Zoiets vind je niet in de Amerikaanse Senaat. Voorts heeft de Raad veel meer zeggenschap dan het Europees Parlement, terwijl het andersom zou moeten zijn.
Wat betreft de constructie van de EU is er nog veel werk te verrichten. Alle stapjes helpen, het is onwaarschijnlijk dat alle gebreken met één verdrag zullen worden verholpen.

Polen heeft in ieder geval niet erg meegeholpen de Europese constructie te verbeteren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 22:51   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Polen hebben gelijk
Wanneer emigreer je naar Warschau?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 22:53   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De Europese constructie overtreedt wel meer zaken. De Europese Raad, waar de besluiten over het nieuwe Europese verdrag werden genomen, is formeel nog niet eens onderdeel van de EU.
In de Raad (Raad van Ministers of Raad van de EU) moeten een aantal beslissingen unaniem worden genomen. Zoiets vind je niet in de Amerikaanse Senaat. Voorts heeft de Raad veel meer zeggenschap dan het Europees Parlement, terwijl het andersom zou moeten zijn.
Wat betreft de constructie van de EU is er nog veel werk te verrichten. Alle stapjes helpen, het is onwaarschijnlijk dat alle gebreken met één verdrag zullen worden verholpen.

Polen heeft in ieder geval niet erg meegeholpen de Europese constructie te verbeteren.
Het Europarlement kan ook de Raad niet doen aftreden. De EVRM en homorechten liggen slecht bij de huidige Poolse regering.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juli 2007 om 22:56.
Oud 15 juli 2007, 11:51   #71
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het Europarlement kan ook de Raad niet doen aftreden.
Wat logisch is daar dit de vertegenwoordiging van de nationale regeringen is. Het Europees parlement kan immers niet in de interne verkiezingen van de lidstaten ingrijpen. Net zo zeer als in de VS het Huis van Afgevaardigden niet de Senaat kan dwingen.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 15 juli 2007 om 11:52.
Oud 15 juli 2007, 12:01   #72
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat logisch is daar dit de vertegenwoordiging van de nationale regeringen is. Het Europees parlement kan immers niet in de interne verkiezingen van de lidstaten ingrijpen. Net zo zeer als in de VS het Huis van Afgevaardigden niet de Senaat kan dwingen.
Het EuroParlement is ook verkozen en heeft dus ook legitimiteit!
Ik schrijf niet dat er geen logica in zit (in alles zit wel een zekere logica, al was het een zuiver interne), maar het remt de evolutie naar een ééngemaakte Europese staat mee af en houdt Europa gevangen in een zeer losse confederatie, steeds kwetsbaar voor chantage vanwege een regering -cfr. het VK gedurende jaren en nu Polen-who's next? En daar komen we terug aan de basis van het actueel probleem: In plaats wan éérst uitgediept te worden werd Europa éérst uitgebreid, op basis van besluitvorming door nationale uitvoerende machten. Op die manier wordt politiek-economisch Europa naar de hand gezet van bepaalde belangen.

Waarom bestaat er in feite een Europarlement, als het machteloos is? Om de schijn te redden? In een democratie heeft de wetgevende macht primauteit op de uitvoerende en de rechterlijke macht.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juli 2007 om 12:12.
Oud 15 juli 2007, 12:11   #73
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is een historische realiteit dat Polen een groot deel van haar bevolking heeft verloren tijdens de oorlog en dat de hoofdstad Warschau "ausradiert worden" is: de bevolking werd uitgemoord en de overlevenden gedeporteerd.
Allemaal mee akkoord daar gaat het echter niet over. Het gaat over de premise die Kaczinski gebruikte die is bogus. Ongeveer 1/5de van de Poolse burgers kwam om het leven tijdens WWII (5 miljoen van een bevolking van 27 miljoen). Zelfs al zouden deze allen nog leven omdat WWII nooit plaats vond, dan nog zou Polen nooit het inwoners aantal van Duitsland (83 miljoen) benaderen en zouden hun grenzen geheel anders liggen. Andere grenzen betekent ook een ander inwonersaantal.

Vergeet ook niet dat Polen na WWII vele etnische Duitsers (8 miljoen), Witrussen en Oekrainers zelf verdreven heeft om tot een "puur" Polen te komen. Veel meer dan dat er Polen om het leven gekomen zijn: indien je zoals Kaczinski claimt dat het de schuld van de Duitsers is dat er minder Polen zijn, de Polen hebben er zelfs niog meer voor gezorgd dat er minder Polen zijn door deze mensen te verdrijven, velen die vroeger de Poolse nationaliteit hadden en in 1945 werden verdreven en de Poolse nationaliteit afgepakt omdat ze geen etnische Pool waren.
Oud 15 juli 2007, 13:50   #74
Lord_simon10
Vreemdeling

Lord_simon10's schermafbeelding

Standaard

haha , daar heb je ze te stekken
Oud 16 juli 2007, 00:00   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal mee akkoord daar gaat het echter niet over. Het gaat over de premise die Kaczinski gebruikte die is bogus. Ongeveer 1/5de van de Poolse burgers kwam om het leven tijdens WWII (5 miljoen van een bevolking van 27 miljoen). Zelfs al zouden deze allen nog leven omdat WWII nooit plaats vond, dan nog zou Polen nooit het inwoners aantal van Duitsland (83 miljoen) benaderen en zouden hun grenzen geheel anders liggen. Andere grenzen betekent ook een ander inwonersaantal.

Vergeet ook niet dat Polen na WWII vele etnische Duitsers (8 miljoen), Witrussen en Oekrainers zelf verdreven heeft om tot een "puur" Polen te komen. Veel meer dan dat er Polen om het leven gekomen zijn: indien je zoals Kaczinski claimt dat het de schuld van de Duitsers is dat er minder Polen zijn, de Polen hebben er zelfs niog meer voor gezorgd dat er minder Polen zijn door deze mensen te verdrijven, velen die vroeger de Poolse nationaliteit hadden en in 1945 werden verdreven en de Poolse nationaliteit afgepakt omdat ze geen etnische Pool waren.
Je weet heel goed dat Stalin dit heeft doorgevoerd. En Stalin was geen Pool.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 juli 2007 om 00:00.
Oud 16 juli 2007, 09:21   #76
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

De verdrijving van de etnische Oekrainers en Witrussen was nochtans iets waar de Polen actief en enthousiast aan meewerkten en ook tegen het verdijven van de Duitsers hadden ze - voor een stuk begrijpelijk - geen enkel bezwaar... De Polen zelf waren ook vragende partij om van deze minderheden af te geraken.
Oud 16 juli 2007, 15:07   #77
filosoof
Banneling

Standaard Polen mag niet opnieuw beginnen

Citaat:
De verdrijving van de etnische Oekrainers en Witrussen was nochtans iets waar de Polen actief en enthousiast aan meewerkten en ook tegen het verdijven van de Duitsers hadden ze - voor een stuk begrijpelijk - geen enkel bezwaar... De Polen zelf waren ook vragende partij om van deze minderheden af te geraken.
Als een land minderheden afstoot wordt de bevolking uiteraard daarmee ook kleiner (en kneuteriger)
Oud 20 juli 2007, 18:56   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahum, het zijn net de Polen die zijn verdreven uit Oost-Polen, dat bij Oekraiene en Witrusland werd gevoegd. Informeer u eens alvorens onzin uit te kramen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 juli 2007 om 18:56.
Oud 20 juli 2007, 19:00   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als een land minderheden afstoot wordt de bevolking uiteraard daarmee ook kleiner (en kneuteriger)
Daar heb je gelijk in. Uiteraard ben ik dan ook een liefhebber van het Jagiellonische Polen, niet dat van de Piasts.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 20 juli 2007, 19:07   #80
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Informeer u zelf ook eens: het zuid oosten van het huidige Polen was een gebied met een gemende Pools-Oekrains-Wit Russische etnie. De meest Oekrainse en Wit Russische delen van dit gebied werden inderdaad bij Wit-Rusland en de Oekraine gevoegd, wat van Pools Galicië overbleef werd echter grotendeels gezuiverd van niet Poolse invloeden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be