![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ge commentaar geeft om twee(!) turken dan ben je natuurlijk racist! Dat is veralgemening
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 3 juli 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() De Ceulaer fietst ook nog voorbij aan het feit dat de allochtonen her en der zelf een soort streektaal ontwikkelen. Het "citees" uit de mijngebieden is een mengsel van nederlands, turks en italiaans dat voor buitenstaanders moeilijk te volgen is. Denkt De Ceulaer misschien dat dit taaltje gebruikt en ontwikkeld wordt om anderen buiten te sluiten? Nog een vorm van racisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Linguïstische neutraliteit.... 'onnozelaar' denk ik dan.
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ge hebt gelijk als ge ziet hoe die daar wonen in paleizen van peperkoek, hun rivieren zijn van chocolade en hun bomen van goud. En als ge dan ziet dat wij hier allemaal in hutjes wonen, onze rivieren volledig zijn opgedroogd en bomen enkel kennen uit boekjes, want dat hebben we hier niet in de vlaamse woestijn, dan snapt ge echt niet hoe dat komt. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om een voorbeeld te geven FDW. Da's iemand uit west vlaanderen en dat komt in antwerpen en kan zich maar niet integreren. "Der zijn te veel vreemdelingen", "het bestuur is niet goe", te modern. Denkt ge dat die kerel terug afdruipt naar brugge? Tzal blijkbaar toch net iets te goe zijn in antwerpen. Tis inderdaad niet te snappen.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 4 juli 2007 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan aan een jonge blanke scholier binnen de minuut weten naar wat voor school hij gaat. Als hij naar een school met een grote hoeveelheid allochtonen gaat dan hoort men dat zo aan zijn taal....tiisssssss (Marokkaans stopwoordje trouwens.....)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Hey heb chei problem of wa, tissssss ? Moet chei toek oep a bakkes ? Wa kekt chei zo noar mai, tissssss ? Hier spreekt men Nedermarokkaans....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus iemand uit Antwerpen die naar West Vlaanderen emigreert wordt daar gediscrimineerd omdat ze ginds West-Vlaams spreken? (en vice versa natuurlijk). En de vroegere Jo Erens discrimineerde ongeveer heel Vlaanderen en heel Nederland ( buiten Limburg) met zijn liedjes? Nochtans heb ik daar nooit of te nimmer iets over horen reclameren. (tja, het was dan ook een Nederlander).
Raar genoeg ken ik hopen Vlamingen die van de ene streektaal naar de andere streektaal overschakelen al naargelang waar ze wonen. Zouden vlamingen dan toch superieure taalknobbels zijn? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2007 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
'k weil een stute mé lèk... en ik leer ze ook wel eens een mondje Limburgs dat ik van mijn vader geleerd heb.. d'hebst sjoon sjoenk, sjean. En aantwaarps klappe ze oek al.... (excuses voor de misschien verkeerde fonetische schrijfwijze in ieder geval) Maar ik ga door het hele Vlaamse land en buiten echt expliciete plaatselijke dialectwoorden versta ik iedereen en iedereen verstaat mij.... of anders een peut op oe bakkes.... Bedankt voor de tekst van Jo Erens trouwens..... mooie jeugdherinneringen....... Limburg, LImburg allein...... Ken je deze nog... al ist er gein zee, gein duine, gein sjtrand, toch houw ich van dich, mien Limburg mien land...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Amai, dee manne liêre dor nogal wa stathoiswourde oep dee schoul sèch!"
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |