Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn dergelijke verregaande vormen van SM aanvaardbaar?
Ja hoor, geen probleem 20 44,44%
Neen, dit gaat te ver 25 55,56%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 21:54   #61
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Blijkbaar wil u dat, die volkraadplegingen. Als u het uw recht vind om uzelf te bemoeien met zaken waar u eigenlijk niet eens in voorkomt, dan is dat iedereen zijn recht... Dus als we dat als regel gaan nemen, dan moet er bij elke borstvergroting idd een volksraadpleging gebeuren om iedereen zijn recht tot gedacht te kunnen mededelen... "Mag madam x morgen een borstvergroting?"

Vandaar komt de volksraadpleging...
de raadpleging hier, toont alleszins aan dat de meerderheid tegen deze "vorm van seksualiteit" is.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 22:12   #62
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de raadpleging hier, toont alleszins aan dat de meerderheid tegen deze "vorm van seksualiteit" is.
zeer goed mogelijk... die uitkomst mag je eigenlijk baseren op het feit dat ik schat 99 % dit ook nooit nog maar zou overwegen om zoiets te laten doen bij zichzelf, en velen daarvan kunnen moeilijk 'begrijpen' dat iemand anders dat uberhaupt wel wil... Ik kan dat trouwens ook moeilijk begrijpen, maar wie ben ik om te beslissen over iemand anders zijn lichaam....

Maar zoals ik zei, het is niet aan anderen om dat te beslissen... je moet dat voor jezelf doen...

Als men al te impulsieve mensen wil weerhouden, kan men nog altijd een bedenktijd verplichten... iets dat ook verplicht is-dacht ik- bij sex-change operaties... mannen die vrouw willen worden en omgekeerd....

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 juli 2007 om 22:14.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 08:37   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke legitimiteit stroomt daar van af?

Hoe praat jij nu toch?
Oud 11 juli 2007, 10:35   #64
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is wel een erg kleine meerderheid.
Oud 11 juli 2007, 10:37   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
't Is wel een erg kleine meerderheid.
Je hebt ook geen meerderheid nodig voor een boke choco.
Oud 19 juli 2007, 01:03   #66
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Of hij veroordeeld werd weet ik niet maar de man is wel rechter af, om uiteindelijk cafébaas aan de Dijle te worden.
Is hij daar nog steeds de cafébaas? Om welk café / welke rechter gaat het hier?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:05   #67
De Sponkmeester
Burger

De Sponkmeester's schermafbeelding

Standaard

Misschien is het wel betere dat zoiets bestaat, want anders zullen ze nog gek genoeg zijn om zo'n operatie thuis met een roestig keukenmes uit te voeren.
Maar 't is alleszins niet mijn cup of tea.
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:06   #68
De Sponkmeester
Burger

De Sponkmeester's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Google is uw vriend.
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:21   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
'k Ben niet zeker of het nog steeds een taverne is, maar die bevondt zich alleszins aan de Dijle rechtover het Holocaustmuseum.

"Het Hof van Cassatie heeft de Mechelse rechter K A uit het ambt ontzet. Daarmee verliest hij zijn magistratenpensioen voor zijn voorbije carrière van 19 jaar. A werd op 3O september 1997 veroordeeld tot één jaar voorwaardelijk en 100.000 fr. boete voor slagen aan zijn vrouw en voor aansporing tot ontucht. Hij werd ook voor vijf jaar uit zijn politieke rechten ontzet. De slagen kaderden in een sm seksspel: K's vrouw Magda wilde die uitdrukkelijk. In een reactie zegde A. dat hij zich voelde als een heks uit de zestiende eeuw. "Ik respecteer het arrest van Cassatie, maar het proces in Antwerpen was pure komedie. Het was het proces van de wraak"."

http://users.skynet.be/slachtofferhu...echt/index.htm
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:08   #70
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
'k Ben niet zeker of het nog steeds een taverne is, maar die bevondt zich alleszins aan de Dijle rechtover het Holocaustmuseum.

"Het Hof van Cassatie heeft de Mechelse rechter K A uit het ambt ontzet. Daarmee verliest hij zijn magistratenpensioen voor zijn voorbije carrière van 19 jaar. A werd op 3O september 1997 veroordeeld tot één jaar voorwaardelijk en 100.000 fr. boete voor slagen aan zijn vrouw en voor aansporing tot ontucht. Hij werd ook voor vijf jaar uit zijn politieke rechten ontzet. De slagen kaderden in een sm seksspel: K's vrouw Magda wilde die uitdrukkelijk. In een reactie zegde A. dat hij zich voelde als een heks uit de zestiende eeuw. "Ik respecteer het arrest van Cassatie, maar het proces in Antwerpen was pure komedie. Het was het proces van de wraak"."

http://users.skynet.be/slachtofferhu...echt/index.htm
dat is al een andere zaak, bij de vrouw van de rechter werden geen verminkingen toegebracht zoals Dr. Steve dat deed met zijn "patiënten". Voor mij kan dit dus nog.
Oud 18 mei 2009, 17:24   #71
Den Ardennees

Standaard

zozo, de assistentes van Dokter Steve zullen dus zwaar gestraft worden. Persoonlijk had ik eerder geopteerd voor alternatieve straffen, toch maakte de wetgever duidelijk dat hetgeen gebeurd is, erover was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het nieuwsblad
Verpleegsters in sekskliniek riskeren zware celstraffen

ANTWERPEN - Het openbaar ministerie heeft celstraffen tot dertig maanden en 5.500 euro boete gevorderd voor vijf vrouwen die assisteerden bij bizarre operaties in de sadomasochistische sfeer. De ingrepen vonden plaats in de illegale kliniek van de Duitser Karsten S. (Schmidt), beter gekend als 'dokter Steve'.

De man is overleden, waardoor vrijdag enkel zijn 'verpleegsters' terecht stonden voor de correctionele rechtbank van Antwerpen. Dokter Steve opereerde van 2000 tot 2006 vanuit Borgerhout en richtte vervolgens een operatiekwartier in op het Antwerpse Zuid. In 2007 kreeg de politie lucht van zijn praktijken en werd de sekskliniek opgedoekt.

Via tal van operatiefilms werden de beklaagden geïdentificeerd. Zij staan terecht voor het onwettig uitoefenen van de geneeskunde en het toebrengen van slagen en verwondingen. De operaties die in de sekskliniek plaatsvonden, tarten elke verbeelding. Zo verwijderde dokter Steve teelballen (kostprijs: 2.000 euro) en naaide hij vagina's dicht. De beklaagden assisteerden hem en voerden zelf kleinere ingrepen uit.

Sommigen waren sm-meesteres en hadden dokter Steve zo leren kennen. Het was volgens hen allemaal vrij onschuldig begonnen met 'nursing', een soort van rollenspel. Dokter Steve verlangde echter meer en begon nepoperaties uit te voeren, die hij filmde en verkocht via het internet. Al gauw waagde hij zich ook aan echte operaties, ook al was hij geen echte dokter.

De beklaagden kregen 150 euro per ingreep, een peulschil vergeleken met het geld dat hij verdiende met de verkoop van de foto's en beelden via internet.
bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF15052009_050

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 18 mei 2009 om 17:25.
Oud 18 mei 2009, 17:30   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
zozo, de assistentes van Dokter Steve zullen dus zwaar gestraft worden. Persoonlijk had ik eerder geopteerd voor alternatieve straffen, toch maakte de wetgever duidelijk dat hetgeen gebeurd is, erover was.

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF15052009_050
De wetgever heeft zich niet te moeien met het seksleven van om het even wie. Als die mensen daar zelf voor kiezen, dan heeft een ander daar verder geen zaken mee. Very "SM-rechter"-like moet ik zeggen, maar bekrompenheid is van alle tijden...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:36   #73
Heftruck

Standaard

Citaat:
dat is al een andere zaak, bij de vrouw van de rechter werden geen verminkingen toegebracht zoals Dr. Steve dat deed met zijn "patiënten". Voor mij kan dit dus nog.
Wat kan of niet kan voor een ander, daar hebben gij noch anderen zich mee te moeien.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:37   #74
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
No fucking way, elke mens mag beslissen wat hij met zijn eigen lichaam doet.
Of hij nu zijn lul er laat afsnijden of haar kut laat dichtnaaien wat kan het u of mij schelen?
Er worden toch ook amputaties uitgevoerd op volstrekt normale ledematen omdat de patient al jaren problemen heeft met die voet of die hand of dat been (in het koppeke).

Het enige probleem dat er hier is is da illegale uitoefening van geneeskunde...hoewel...een kut dichtnaaien lijkt mij geen zware ingreep, maar iemand zijn geslachtsdeel afsnijden lijkt mij al wel een serieuze ingreep.

Iedereen doet en laat wat hij wil met zijn lichaam.
Dokter Steve is dood , je kan zijn plaats inpakken. Brengt goed op !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:38   #75
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Jedem das Seine.

Wie iets anders vindt...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:38   #76
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
No fucking way, elke mens mag beslissen wat hij met zijn eigen lichaam doet.
Of hij nu zijn lul er laat afsnijden of haar kut laat dichtnaaien wat kan het u of mij schelen?
Er worden toch ook amputaties uitgevoerd op volstrekt normale ledematen omdat de patient al jaren problemen heeft met die voet of die hand of dat been (in het koppeke).

Het enige probleem dat er hier is is da illegale uitoefening van geneeskunde...hoewel...een kut dichtnaaien lijkt mij geen zware ingreep, maar iemand zijn geslachtsdeel afsnijden lijkt mij al wel een serieuze ingreep.

Iedereen doet en laat wat hij wil met zijn lichaam.
Zonder aarzelen een flinke snede, of kap, en onmiddellijk cauteriseren. Dan heeft die masochist ook wat voor zijn geld...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:38   #77
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo zijn er ook die op Anciaux stemmen.
Oud 18 mei 2009, 17:43   #78
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zo zijn er ook die op Anciaux stemmen.
you got me there, maar zo een uitspraak zou ik nu nooit meer doen (is al twee jaar geleden dat ik dat schreef)
Oud 18 mei 2009, 17:44   #79
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
you got me there, maar zo een uitspraak zou ik nu nooit meer doen (is al twee jaar geleden dat ik dat schreef)
Ahja, inderdaad, niet naar datum gezien.
Oud 18 mei 2009, 17:45   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ben ik op het vlak van seksualiteit nogal liberaal, wat in de slaapkamer of in privé-clubs gebeurt, behoort mijns inziens niet tot de zaken van het gerecht, maar dit vind ik nu toch ook wat verregaand.

Vinden jullie dat dergelijke SM-praktijken nog binnen het aanvaardbare vallen?
Ik ondervind geen last ofzo van die klinieken dus ik zie niet in waarom ik er een probleem mee zou hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be