![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() de meeste ambtenaren zijn wel efficiënt (hardwerkend) alleen zijn ze niet effectief
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Yep, het gaat niet over de mensen, het gaat over de taken.
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Wat eerder een probleem ten gevolge van de overheid is dan dat het slaat op de ambtenaren zelf. Er zijn niet te veel ambtenaren in Vlaanderen, ze dienen alleen soms beter ingezet te worden en de nodige middelen krijgen omhun taken goed uit te kunnen voeren..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vergeet niet dat de meeste ambtenaren leerkrachten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() en éen keer als dat woord eruit is wordt de gewoonlijke partij cliché's bovengehaald die niet genoeg gedebiteerd kunnen worden. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 juli 2007 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Inderdaad, daardoor geeft die OESO studie een vertekent beeld: ze telt immers alle vormen van ambtenarij op. Diensten die eigenlijk geen echte ambtenarij zijn en dan ook niet thuishoren bij de klassieke ambtelijke diensten. Plus het hoge cijfer heeft natuurlijk ook veel te maken met de ingewikkelde Belgische staatsstructuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen, die tewerkgesteld zijn in de ziekenhuizen, werden, in tegenstelling met de andere landen, niet meegerekend... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een schande dat er zoiets bestaat als een statuut. Allemaal werknemers, met dezelfde basisrechten zou een eerlijke zaak zijn. Waarom moeten de enen betere voorwaarden krijgen dan de anderen? Afschaffen dus: iedereen gelijk en géén vaste benoemingen meer. De staat is een dienst ten dienste van de burger, en die dienst moet efficient zijn én de burger zo goed mogelijk dienen. Zie verder op de site van VV...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 8 juli 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() idd die verschillende statuten dat is pure discriminatie
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Bereid je dan maar voor op meer politieke willekeur bij de aanwerving van en het gemakkelijk afdanken van ambtenaren die niet tot de "eigen" politieke kleur behoren. Het ambtenarenstatuut is immers een bescherming tegen politieke willekeur. (zeker op gemeentelijk niveau)
BTW gaan jullie ons loon dan ook optrekken indien het statuut wordt afgeschaft? In de privé verdient men immers meer dan als ambtenaar... dat is een van de redenen waarom we een beter pensioen hebben: uitgestelde vergoeding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Toen ik vroeger in de prive werkte dan zat ik van 's morgens tot 's avonds op het forum te lullen.
Nu werk ik voor de overheid.... en zie... mijn aanwezigheid is beperkt tot periodes dat ik het wat rustig aan heb op mijn werk.... Ik heb nog wel 1 ding overgehouden van mijn privewerkmentaliteit..... nergens krijg je zo snel wat je nodig hebt als bij mij.... LOL.... en das nu eens gene zwans.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk loon voor gelijk werk is natuurlijk een basisvereiste (alhoewel hier geen strijdpunt van zal moeten gemaakt worden, het evenwicht zal zich in een vrije markt automatisch vinden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het hoger kader buiten enkele uitzonderingen doen gewoon wat ze willen ... overdag in den hof liggen en s'nachts om 2 uur een mailke sturen en dan zeggen dat ze gans de dag tot een kot in de nacht gewerkt hebben ... en dan maar uren compenseren om nog maar es in den hof te liggen. Nee bedankt de vervlakking van de werkuren in het hoger kader swingt de pan uit en het middenkader en lager kader kan de bonen fretten voor die zakken hun gelach !
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uit welk onderzoek blijkt dit?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() 'k zallekik ne keer op onderzoek trekken se......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |