![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Moet ik nu ook overschakelen op kleuterniveau ofzo?
Ik weet nu nog steeds niet wat je mening is over die autobelasting. Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2007 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Leg uw hand op uw hoofd en kijk wie er onder staat
![]()
![]() |
#64 |
|
![]() In ieder geval in Nederland zijn de opbrengsten aan wegenbelasting alleen al zeer veel hoger dan de bedragen die aan wegenbouw en -onderhoud ten goede komen; pure melkkoe.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan jou taksen doen aan het milieu? Weet je wat jij doet met zulke maatregelen, een hoop mensen op den dop zetten omdat het duur word om nog te gaan werken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je dan een trein en een bus die juist hetzelfde traject afleggen. Als ik van hieruit naar het buurdorp wil, moet ik eerst naar Antwerpen,35km ver, en dan terug met een openbaar vervoer naar het buurdorp, 35km terugkomen. Dus 70km afleggen met openbaar vervoer en 3 uur onderweg om een afstand van 20 km af te leggen en dan moet moet ik nog minstens 5km fietsen en een fietsparking vinden en betalen. Als ik mijn kids naar hun moeder moet brengen moet ik eerst naar Antwerpen en dan naar Leuven en dan nog de bus nemen tot bij haar thuis. Kostprijs voor een enkele rit voor 5personen 60€ plus dat ik dan nog met een magazijn fietsen aan het thuisstation zit die ik terug thuis moet krijgen. Begin er maar aan hè. Het openbaar vervoer is in België gewoon veel te duur en zeer slecht georganiseerd. Zelfs voor iemand die met een dure benzine verbrander rijd is de wagen goedkoper om dit traject te doen. Moet je eens bedenken wat ik uitspaar door met de wagen dit traject wekelijks te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste wegen zijn provincie of dorpswegen en die krijgen zelfs geen cent van de wegenbelastingen of staatstussenkomst voor het onderhoud van de wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Alsof wegenbouw en -onderhoud de enige kosten zijn die auto's met zich meebrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
In de vakantieperiode moet ik nu zelfs om 6 uur aan de bushalte staan om dan om 8 uur op mijn werk te zijn. Want dan schrapt men enkele bussen en mag ik om 5u30 opstaan om het openbaar vervoer te mogen nemen... Met de auto doe ik er 30 minuten heen en 30 minuten terug over zonder file..... En toch neem ik de bus..... het moet mijn SM trekje zijn denk ik soms....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() + het feit dat ik graag lees en op de bus kan ik lezen en in mijn auto niet natuurlijk....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Een degelijk fietslot volstaat bovendien om je fiets achter te laten. Een betalende fietsparking is nergens voor nodig. Dat er op hetzelfde traject een bus en een trein rijden is verder alles behalve vreemd of belachelijk. Treinen stoppen nu eenmaal slechts op een beperkt aantal plaatsen. En het is onze rampzalige ruimtelijke ordening die het onmogelijk maakt om voor iedereen openbaar vervoer geroganiseerd te krijgen. Geconcentreerd wonen maakt dat allemaal veel makkelijker ![]() De auto wordt pas goedkoper wanneer je die frequent gebruikt voor lange afstanden. Tenminste als je alle kosten van de auti meerekent (aankoop, onderhoud, belasting, verzekering én benzine). Maar ik ben het wel met je eens dat ons openbaar vervoer te duur is. Vooral de trein. Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2007 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Jammer maar helaas... ik ben de hardstwerkende mens hier... (LOL.......) en ik vervul een soort van loketfunktie ook he.... de meest geconsulteerde mens van de gemeente.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 9 juli 2007 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Diegenen die de auto verband willen zien, zijn steeds de eersten die furieus reageren als een autofabrikant personeel afdankt...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Dat is een (automelk)koe van een waarheid....
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een tijdje terug werd de toplaag van het stuk E34 van aan de grens richting Eindhoven vervangen. Op amper een week tijd was het hele stuk van aan de grens tot aan de eerste afrit (toch een 10 �* 15 kilometer) gedaan. Niet alleen zou in België een weg die in de staat is zoals die was, de eerste 10 jaar niet eens aangepakt worden, ze zouden er ook nog eens een maand of meer over doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier aan de Belgisch/Nederlandse grens is zelfs een bewaakte parking nog geen garantie dat je voertuig er na 5minuten nog staat. Zelfs een politieauto is hier niet veilig als hij niet achter slot en grendel met alarm staat. De bushaltes liggen hier enkel aan de treinstations, want de trein stopt hier nog in elk gehucht waar hij door rijd. Wij wonen hier nog geconcentreerd. Binnen de gehuchten en verder enkel een paar boerderijen buiten de gehuchten, maar ja, wij moeten wel betalen maar krijgen van staat en provincie niets terug. Wekelijks 220km moeten rijden met een auto met 5 personen is nog steeds goedkoper dan 1 maal per maand die zelfde 220km te overbruggen met het openbaar vervoer. Trouwens Jantje krijg zijn auto's en koopt ze niet, Jantje betaald niet voor brandstof voor zijn auto en Jantje onderhoud zijn auto's zelf. Daar komt bij dat Jantje niet meer met grote auto's wil rijden omdat die te zwaar belast worden en te veel kosten aan verzekering. Betaal nu slechts 270€ verzekering en 120€ wegentaks per jaar = 390€ per jaar. 390 / 60 = 6.5 keer dit traject enkel afleggen en dan moet ik zelf nog terug naar huis geraken. En ik moet dat traject maar 50keer per jaar afleggen = 60*50 =3000€ per jaar aan openbaar vervoer voor dat traject enkel en dan mag ik voor niets anders het openbaar vervoer nodig hebben. Daar ik zelf regelmatig naar het ziekenhuis moet en de laatste 2 jaar regelmatig naar de rechtbank moest kan je wel beginnen tellen zekers hoeveel geld mij dit zou gekost hebben aan openbaar vervoer. Terwijl ik mij nu voor 390€ per jaar verplaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Schepen
|
![]() Vreemd dat hier nog niemand het idee van "liften" heeft geopperd.
Wat mij vooral frustreert is dat 80% van de auto's leeg rond rijden. juist de chauffeur. dat wil dus zeggen dat er 3 (als je comfortabel wil zitten) plaatsen totaal onbenut blijven. Dat is een totale verspilling van energie (olie), milieu en tijd (files). Bovendien is het vaak aangenamer om met meer in een auto te zitten dan alleen. dan kan ne mens nog eens een klapke doen. Ik doe dagelijks het traject Leuven-Mechelen (en terug) en soms al liftend. Ik moet zeggen dat ik nog nooit bedrogen ben uitgekomen en nog nooit te laat ben geweest op mijn werk. gemiddeld sta ik 2minuten (meestal zelfs nog niet) te wachten op een lift en ik heb gemiddeld 4liften nodig om er te geraken. Netto verlies door liften= 8minuten. het gaat dus veel sneller dan een bus, tis gezelliger en het kost niks; bovendien nog goed voor het milieu ook. Vrijdag al liftend naar Firenze, ne keer zien hoe lang ik daar ga over doen.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Als iedereen begint te liften, van wie kan men dan nog een lift bekomen?
![]() En krijgt diegene die een lift geeft, een tussenkomst? Of is het profijt enkel voor de profiteurs? ![]() |
![]() |
![]() |